abonnement Unibet Coolblue
pi_193582975
Ik heb nergens geen zin meer in. En deze keer is het geen grapje.

Ik heb geen eetlust, ik doe er uren over om een taak gedaan te krijgen, ik wil soms huilen maar het lukt niet omdat het apathische gevoel overheerst. Als ik ga slapen, rook ik meestal voor het slapen een joint of neem ik een slaappil. Vooral in de avonden is het het ergst, dus dan wil ik ook gewoon blowen of een afleiding zoeken. Of iets nemen waardoor dat gevoel van pijn/moeheid stopt.
Ik val meestal huilend in slaap, om even alles eruit te laten. Vaak word ik dan midden in de nacht alsnog wakker en voel ik weer die leegte/pijn. Ik val dan meestal weer in slaap, maar word wel meermaals wakker.

Ook probeer ik overdag continu bezig te zijn. Ik zit nog in een wachttijd voor mijn opleiding. Ik werk wel een aantal dagen nu in de week ernaast. In de dagen dat ik niet werk, sport ik obsessief. Als ik sport, hoef ik niet na te denken over pijnlijke dingen. En ik voel me daarna ook vaak beter (want: dopamine/endorfine) maar daarna zakt het weer weg. Dan moet ik weer wat anders vinden om afleiding uit te halen.

Ik heb dit ook nog nooit zo gehad. Meestal kon ik het gevoel prima wegstoppen of er iets anders mee doen. Alleen nu lukt het niet meer. Het begint echt mijn leven te overheersen. Het gevoel van: het boeit allemaal toch niet, wat stelt het leven eigenlijk voor. Ook is het zo dat ik de 'emotionele pijn' fysiek voel, dus in de vorm van buikpijn, pijn op borstbeen, pijn bij ademhalen, hoofdpijn. Ook hier helpt blowen prima bij, dus dat die fysieke sensaties verdwijnen. Ik kom dan echt tot rust.

Het begon eigenlijk allemaal een beetje toen ik weer in contact kwam met iemand waarvan ik wist dat hij meer voor mij betekende. Lang verhaal kort: hij was de enige persoon die mij echt raakte tussen alle dates/contacten die ik destijds heb gehad. Ik voelde een sterke connectie met hem, maar ons contact was giftig. Dus uiteindelijk bloedde het dood. Recentelijk ben ik weer in contact met hem gekomen en begon het eigenlijk weer van voren af aan. Ik dacht dat het deze keer anders zou zijn, omdat hij ook meer persoonlijke dingen deelde, ik bij hem bleef slapen (hij zei: ik heb dit nog nooit met iemand zo gedaan in 10 jaar), noem maar op. Maar ik had het kunnen weten, het eindigde weer net zoals vorige keer, het contact is weer dood :+.
Voor hem betekende het waarschijnlijk minder/niks.

Toch kom ik niet over mijn gevoel voor hem heen, ook al zou ik dat graag willen. Ik voel me waardeloos en leeg. Ik heb geprobeerd om op andere dates te gaan en open te staan voor anderen, maar het lukt me niet. Mijn verstand werkt wel. Maar ik kan mijn gevoel niet omzetten.

Ik snap dat dit een zeiktopic is. Maar het is niet dat ik denk van, ik voel me zo kut, ik ga lekker in bed liggen janken en alles vergeten. Ik probeer juist te denken van, stel je niet aan, ga eens wat doen, life goes on. En dat wil ook allemaal wel, afspraken maken met vriendinnen etc, sporten, werken. Alleen ik beleef nergens geen enkel echt plezier meer aan.

Ik weet niet wat ik moet doen om me hier overheen te zetten. Ik kan prima functioneren, maar als het continu op deze manier moet, is het wel jammer. Ik zou graag willen dat ik weer wat motivatie of energie heb om er iets van te maken. Maar ik weet niet hoe ik dat zou moeten doen.
  Spellchecker donderdag 11 juni 2020 @ 13:33:14 #2
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
  donderdag 11 juni 2020 @ 13:35:41 #3
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_193583080
Weet je zelf wat die emotionele pijn is die je fysiek voelt...?
pi_193583231
Erg herkenbaar verhaal al heb ik nog de mazzel af en toe wat bipolaire neigingen te hebben dus het is in elk geval niet eentonig :')

Maar het komt hoe dan ook wel heftig over zoals je het hier beschrijft. Op welke manier was jullie contact giftig? Mensen die zeggen "dat doe ik normaal nooit" krijgen bij voorbaat van mij een :') al is het een denkbeeldige. Hoe zou jij dat gevoel zelf omschrijven waar je maar niet vanaf komt?

Klinkt wel alsof je spoedig deskundig advies nodig hebt van de (zelfverklaarde) dr.Sebbe.
Don't follow me, I'm just a man.
pi_193583268
Kappen met die joints.

Laat die gevoelens over je heen komen, ze gaan toch waarschijnlijk weer weg.
pi_193583552
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 13:46 schreef Horzula het volgende:
Kappen met die joints.

Laat die gevoelens over je heen komen, ze gaan toch waarschijnlijk weer weg.
Ik wacht al een aantal maanden erop dat die gevoelens weggaan. Maar misschien heeft het meer tijd nodig.
pi_193583591
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juni 2020 13:44 schreef SebSwe2.0 het volgende:
Erg herkenbaar verhaal al heb ik nog de mazzel af en toe wat bipolaire neigingen te hebben dus het is in elk geval niet eentonig :')

Maar het komt hoe dan ook wel heftig over zoals je het hier beschrijft. Op welke manier was jullie contact giftig? Mensen die zeggen "dat doe ik normaal nooit" krijgen bij voorbaat van mij een :') al is het een denkbeeldige. Hoe zou jij dat gevoel zelf omschrijven waar je maar niet vanaf komt?

Klinkt wel alsof je spoedig deskundig advies nodig hebt van de (zelfverklaarde) dr.Sebbe.
Contact was giftig in de zin van dat ik nooit eigenlijk iets goed kon zeggen bij hem, hij voelde zich vaak aangevallen of dan zei ik weer iets verkeerds of deed ik 'raar'. Het ene moment kon hij heel lief zijn, het andere moment bestond ik vrijwel niet meer voor hem. Contact was voordat we bijv. afspraken heel intens, en dan nadat hij me weer gezien had was ik in een keer non-existent.
Maar waar 2 'vechten' zijn 2 schuld. Ik reageerde soms heftig op hem omdat ik het dan probeerde goed te maken (soms wist ik niet eens wat ik fout deed). Ik ben een persoon die soms heftig kan reageren en het dan weer probeert goed te maken en dat lokte hij heel erg bij mij uit door zo afwisselend te reageren of boos te worden.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 11-06-2020 14:05:02 ]
pi_193583603
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 14:02 schreef Naardegallemiezen het volgende:

[..]

Ik wacht al een aantal maanden erop dat die gevoelens weggaan. Maar misschien heeft het meer tijd nodig.
Misschien heb je ze ook wel omdat je het verkeerde doet, maar joints helpen daarbij niet.

De prijs voor het roken ervan is dat je emotionele ontwikkeling stilstaat. Ook als je ze alleen maar af en toe voor de fun rookt, zoals ik vroeger.

quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 14:04 schreef Naardegallemiezen het volgende:

[..]

Maar waar 2 'vechten' zijn 2 schuld.
Gebeurt veel, maar is niet altijd waar, in mijn ervaring.
pi_193584495
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 14:04 schreef Naardegallemiezen het volgende:

[..]

Contact was giftig in de zin van dat ik nooit eigenlijk iets goed kon zeggen bij hem, hij voelde zich vaak aangevallen of dan zei ik weer iets verkeerds of deed ik 'raar'. Het ene moment kon hij heel lief zijn, het andere moment bestond ik vrijwel niet meer voor hem. Contact was voordat we bijv. afspraken heel intens, en dan nadat hij me weer gezien had was ik in een keer non-existent.
Maar waar 2 'vechten' zijn 2 schuld. Ik reageerde soms heftig op hem omdat ik het dan probeerde goed te maken (soms wist ik niet eens wat ik fout deed). Ik ben een persoon die soms heftig kan reageren en het dan weer probeert goed te maken en dat lokte hij heel erg bij mij uit door zo afwisselend te reageren of boos te worden.
Proberen om iets goed te maken waarvan je niet weet wat het is zal ongetwijfeld een tijdrovende en energieslurpende opgave zijn. Temeer, omdat je er eigenlijk toch ook een soort schuld mee bekend. Dat heftige reageren van jou is misschien wat hij bedoelde met "raar", maar ik vind het sterk van je dat je zelf hand in eigen boezem wil steken. Emoties kunnen vervelende dingen zijn en als je even niet oplet ben je al 3 stappen verder dan je eigenlijk had willen zijn.
Ik ben zelf ook een temperamentvol persoon (mechanical horse eckte weten) en heb hier al enorm veel glazen mee ingegooid. Ik ben echter tot de realisatie gekomen dat ik die fakers niet eens in mn leven wil hebben. Tegen iedereen een grote bek over je, maar niet tegen je. Wegwezen met dat soort klaplopers!
Don't follow me, I'm just a man.
  donderdag 11 juni 2020 @ 15:06:21 #10
25470 SoSolid
Danke danke
pi_193584631
Inderdaad, stoppen met die joints. Als je je goed voelt en je doet t soms... lekker. Maar anders zuigt het al je energie weg.
xxx
pi_193584656
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 14:05 schreef Horzula het volgende:

[..]

Misschien heb je ze ook wel omdat je het verkeerde doet, maar joints helpen daarbij niet.

De prijs voor het roken ervan is dat je emotionele ontwikkeling stilstaat. Ook als je ze alleen maar af en toe voor de fun rookt, zoals ik vroeger.
[..]

Gebeurt veel, maar is niet altijd waar, in mijn ervaring.
Een uitspraak regelmatig gebezigd door lieden die hun eigen straatje het liefst piekfijn houden.
Don't follow me, I'm just a man.
pi_193587519
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juni 2020 14:58 schreef SebSwe2.0 het volgende:

[..]

Proberen om iets goed te maken waarvan je niet weet wat het is zal ongetwijfeld een tijdrovende en energieslurpende opgave zijn. Temeer, omdat je er eigenlijk toch ook een soort schuld mee bekend. Dat heftige reageren van jou is misschien wat hij bedoelde met "raar", maar ik vind het sterk van je dat je zelf hand in eigen boezem wil steken. Emoties kunnen vervelende dingen zijn en als je even niet oplet ben je al 3 stappen verder dan je eigenlijk had willen zijn.
Ik ben zelf ook een temperamentvol persoon (mechanical horse eckte weten) en heb hier al enorm veel glazen mee ingegooid. Ik ben echter tot de realisatie gekomen dat ik die fakers niet eens in mn leven wil hebben. Tegen iedereen een grote bek over je, maar niet tegen je. Wegwezen met dat soort klaplopers!
Nouja weetje Seb. Je hebt voor het grootste gedeelte helemaal gelijk. Hij heeft verder ook niet perse een grote bek naar mij/over mij (alleen zijn broertje weet van mij) maar soms kan hij gewoon heel afwijzend en gemeen uit de hoek komen. Maar het is denk ik maar beter zo. Het doet pijn, maar t is voor het beste.
pi_193588241
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 18:02 schreef Naardegallemiezen het volgende:

[..]

Nouja weetje Seb. Je hebt voor het grootste gedeelte helemaal gelijk. Hij heeft verder ook niet perse een grote bek naar mij/over mij (alleen zijn broertje weet van mij) maar soms kan hij gewoon heel afwijzend en gemeen uit de hoek komen. Maar het is denk ik maar beter zo. Het doet pijn, maar t is voor het beste.
Dat hoeft helemaal niet perse met jou te maken te hebben. Gaat hij zelf niet gebukt onder een grote hoeveelheid stress wat dergelijk reageren zou kunnen verklaren? Een relatie valt of staat met wederzijds begrip.
Don't follow me, I'm just a man.
  donderdag 11 juni 2020 @ 18:49:37 #14
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_193588280
Wat dacht je van hulp zoeken en stoppen met blowen?
Maar ik neem aan dat je dat zelf ook wel kon bedenken toch.

Dat blowen zorgt er alleen maar voor dat je gevoelens loopt weg te stoppen om ze maar niet onder ogen te hoeven komen. Dus niet zo gek dat je je zo voelt.
pi_193589055
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juni 2020 18:47 schreef SebSwe2.0 het volgende:

[..]

Dat hoeft helemaal niet perse met jou te maken te hebben. Gaat hij zelf niet gebukt onder een grote hoeveelheid stress wat dergelijk reageren zou kunnen verklaren? Een relatie valt of staat met wederzijds begrip.
Nee dat zou zeker wel zo kunnen zijn. Ik heb daar ook wel eens voorzichtig naar gevraagd maar hij is daar heel gesloten over en ik durf ook dingen soms niet te vragen omdat hij zo geïrriteerd kan reageren zegmaar.

Maargoed weet je wat t is, ik kan hier wel uren over na blijven denken, maar het gaat er niks aan veranderen en we hebben toch geen contact meer.
pi_193589225
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 19:29 schreef Naardegallemiezen het volgende:

[..]

Nee dat zou zeker wel zo kunnen zijn. Ik heb daar ook wel eens voorzichtig naar gevraagd maar hij is daar heel gesloten over en ik durf ook dingen soms niet te vragen omdat hij zo geïrriteerd kan reageren zegmaar.

Maargoed weet je wat t is, ik kan hier wel uren over na blijven denken, maar het gaat er niks aan veranderen en we hebben toch geen contact meer.
Bang zijn om dingen te zeggen of te vragen in een relatie is natuurlijk de facto not done. Als je tegen je partner al gesloten bent, hoe ben je dan naar anderen vraag ik me dan af.

Wat doe je vanavond? :)
Don't follow me, I'm just a man.
pi_193589339
Kan je geen energie steken in de opleiding waar je voor in de wacht staat? Studeren, schrijven etc
pi_193590489
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juni 2020 19:38 schreef SebSwe2.0 het volgende:

[..]

Bang zijn om dingen te zeggen of te vragen in een relatie is natuurlijk de facto not done. Als je tegen je partner al gesloten bent, hoe ben je dan naar anderen vraag ik me dan af.

Wat doe je vanavond? :)
Nou ik ben normaliter niet bang om dingen te vragen of te zeggen. Maar bij hem wel. Omdat ik soms zo schrok van hoe bot of naar hij reageerde zegmaar.
Klinkt arrogant maar ik weet dat het niet alleen aan mij ligt. Maar onze karakters samen is gewoon toxic. Wat andere dingen dan wel weer heel leuk maakt (ga ik me niet over uitwijden ;))

Werkt gewoon niet echt, punt. Ik doe het wel mooi rustig aan en zie wel hoe het loopt.

Ik doe helemaal niks vanavond. Maar ik heb alweer gesmoked dus ben atm lekker moe.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 11-06-2020 20:55:26 ]
pi_193590502
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 19:44 schreef MevrouwPuff het volgende:
Kan je geen energie steken in de opleiding waar je voor in de wacht staat? Studeren, schrijven etc
Ja, ik volg extra cursussen en doe ook mee aan een lezingencyclus. Maar dankje, misschien dat ik wat oude hobby's op kan pakken zoals schilderen, schrijven etc naast het sporten.
pi_193590559
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 20:54 schreef Naardegallemiezen het volgende:

[..]

Nou ik ben normaliter niet bang om dingen te vragen of te zeggen. Maar bij hem wel. Omdat ik soms zo schrok van hoe bot of naar hij reageerde zegmaar.
Klinkt arrogant maar ik weet dat het niet alleen aan mij ligt. Maar onze karakters samen is gewoon toxic. Wat andere dingen dan wel weer heel leuk maakt (ga ik me niet over uitwijden ;))

Werkt gewoon niet echt, punt. Ik doe het wel mooi rustig aan en zie wel hoe het loopt.

Ik doe helemaal niks vanavond. Maar ik heb alweer gesmoked dus ben atm lekker moe.
Oh want ik wilde anders voorstellen om te skunken. Je verhaal komt erg bekend voor als in dat ik hetzelfde gehoord heb van m'n ex en ondanks dat ik me het erg moeilijk kan voorstellen zal er ongetwijfeld een kern van waarheid in zitten. Soms hoop je ook gewoon van de ander dat diegene je begrijpt zonder dat je alles eerst moet uitleggen, helaas is dit wel een egoïstische denkwijze die mij bij tijd en wijlen ook nog dwarszit.
Don't follow me, I'm just a man.
pi_193590587
Wat voor slaappil gebruik je?
I wanna go back with a club and attack
I wanna take to my guns and break you
pi_193590921
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 21:03 schreef Solotovski het volgende:
Wat voor slaappil gebruik je?
Temazepam
pi_193591011
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 21:25 schreef Naardegallemiezen het volgende:

[..]

Temazepam
Aaargh weg met die troep
Don't follow me, I'm just a man.
pi_193591152
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 15:06 schreef SoSolid het volgende:
Inderdaad, stoppen met die joints. Als je je goed voelt en je doet t soms... lekker. Maar anders zuigt het al je energie weg.
Ja, ik ga nu ook stoppen en doe het vervolgens meer voor mijn plezier.
Ik heb geen moeite om te stoppen trouwens hoor, ik was meer 'weer begonnen' en toen in blijven hangen omdat ik me zo kloterig voelde.
pi_193591162
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juni 2020 21:31 schreef SebSwe2.0 het volgende:

[..]

Aaargh weg met die troep
Heb ik een keer gekregen van mijn huisarts toen ik 'beetje erge hoofdpijn bleek te hebben' wat zij toeschreef aan sinusontsteking icm stressklachten en wat uiteindelijk een beroerte bleek te zijn.
Komen ze dan nu eindelijk toch nog van pas :')
pi_193591927
nergens zin in hebben en zoveel tekst schrijven
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_193594323
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 21:40 schreef Naardegallemiezen het volgende:

[..]

Heb ik een keer gekregen van mijn huisarts toen ik 'beetje erge hoofdpijn bleek te hebben' wat zij toeschreef aan sinusontsteking icm stressklachten en wat uiteindelijk een beroerte bleek te zijn.
Komen ze dan nu eindelijk toch nog van pas :')
Wauw wat? Hoe oud ben je?
Don't follow me, I'm just a man.
pi_193599375
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juni 2020 23:42 schreef SebSwe2.0 het volgende:

[..]

Wauw wat? Hoe oud ben je?
24
pi_193600959
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 12:29 schreef Naardegallemiezen het volgende:

[..]

24
Dat is behoorlijk zeldzaam op zo'n leeftijd?
Don't follow me, I'm just a man.
pi_193601239
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 14:15 schreef SebSwe2.0 het volgende:

[..]

Dat is behoorlijk zeldzaam op zo'n leeftijd?
Trombofilie
pi_193601945
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 14:36 schreef Naardegallemiezen het volgende:

[..]

Trombofilie
Ik wil je graag DM'en, maar dat kan nog niet, maar wat ik wil vragen ga ik ook niet hier vragen.
Don't follow me, I'm just a man.
pi_193607520
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 15:32 schreef SebSwe2.0 het volgende:

[..]

Ik wil je graag DM'en, maar dat kan nog niet, maar wat ik wil vragen ga ik ook niet hier vragen.
Dan wacht ik wel op je DM.
pi_193608122
Als ik jou was zou ik o.a. een hobby zoeken (niet obsessief sporten). Iets om alvast te gaan leren (m.b.t. je opleiding bijvoorbeeld). Je klinkt voor mij verder ook wel als iemand die drama opzoekt.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 12-06-2020 22:43:18 ]
pi_193610247
Je hebt gewoon liefde nodig, maar je zoekt het bij de verkeerde mensen.

Veranderen of lijden, jouw keuze.
pi_193610397
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 22:10 schreef Naardegallemiezen het volgende:

[..]

Dan wacht ik wel op je DM.
Wat een feestje vol toevallige toevalligheden begint dit te worden zeg.
Don't follow me, I'm just a man.
  zaterdag 13 juni 2020 @ 12:49:10 #36
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_193613566
Vertel eens ts-ster, in welke richting wil je gaan studeren en straks vermoedelijk in gaan werken?
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
pi_193629065
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2020 12:49 schreef LeesFoknl het volgende:
Vertel eens ts-ster, in welke richting wil je gaan studeren en straks vermoedelijk in gaan werken?
Ik studeer geneeskunde en hoop een of andere arts te worden.
  maandag 15 juni 2020 @ 11:39:10 #38
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_193637960
Studeer je al, of moet je nog beginnen?
Want je schrijft in je openingspost .... Ook probeer ik overdag continu bezig te zijn. Ik zit nog in een wachttijd voor mijn opleiding.
Hoeveel jaar moet je dan nog?

Als het vak je ligt, is het wel een mooi beroep. Kun je veel kanten mee uit, qua beroep maar ook geografisch. Zijn nagenoeg overal nodig en (dus) zeer welkom!
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
pi_193638839
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 11:39 schreef LeesFoknl het volgende:
Studeer je al, of moet je nog beginnen?
Want je schrijft in je openingspost .... Ook probeer ik overdag continu bezig te zijn. Ik zit nog in een wachttijd voor mijn opleiding.
Hoeveel jaar moet je dan nog?

Als het vak je ligt, is het wel een mooi beroep. Kun je veel kanten mee uit, qua beroep maar ook geografisch. Zijn nagenoeg overal nodig en (dus) zeer welkom!
Ik heb bachelor al, ik wacht op mijn coschappen (ivm corona uitgesteld). 3 jaar en dan basisarts.
Dan 1-2 jaar werken als ANIOS. Dan AIOS, afhankelijk van specialisme duurt dit tussen de 2-6 jaar (soms 10, als je nog promoveert). Maar als AIOS/ANIOS ben je eigenlijk al aan het werk.

Dus heb nu 3 jaar erop zitten, nu nog 3 jaar en kan dan als het goed is aan het werk.
Totale opleidingsduur vanaf nu nog iets van 10 jaar, maar daarvan werk je dan ook al 7 jaar (werk in opleiding tot).

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-06-2020 12:54:43 ]
pi_193638908
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2020 01:33 schreef Cockwhale het volgende:
Je hebt gewoon liefde nodig, maar je zoekt het bij de verkeerde mensen.

Veranderen of lijden, jouw keuze.
Iknow, iknow :+
pi_193640875
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 12:51 schreef Naardegallemiezen het volgende:

[..]

Ik heb bachelor al, ik wacht op mijn coschappen (ivm corona uitgesteld). 3 jaar en dan basisarts.
Dan 1-2 jaar werken als ANIOS. Dan AIOS, afhankelijk van specialisme duurt dit tussen de 2-6 jaar (soms 10, als je nog promoveert). Maar als AIOS/ANIOS ben je eigenlijk al aan het werk.

Dus heb nu 3 jaar erop zitten, nu nog 3 jaar en kan dan als het goed is aan het werk.
Totale opleidingsduur vanaf nu nog iets van 10 jaar, maar daarvan werk je dan ook al 7 jaar (werk in opleiding tot).
In Groningen toevallig? :+
pi_193642607
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 15:13 schreef Cockwhale het volgende:

[..]

In Groningen toevallig? :+
Nope :+
  maandag 15 juni 2020 @ 17:46:48 #43
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_193643202
Mestreech?
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
pi_193645772
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 17:46 schreef LeesFoknl het volgende:
Mestreech?
Nope.
pi_193708505
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 12:51 schreef Naardegallemiezen het volgende:

[..]

Ik heb bachelor al, ik wacht op mijn coschappen (ivm corona uitgesteld). 3 jaar en dan basisarts.
Dan 1-2 jaar werken als ANIOS. Dan AIOS, afhankelijk van specialisme duurt dit tussen de 2-6 jaar (soms 10, als je nog promoveert). Maar als AIOS/ANIOS ben je eigenlijk al aan het werk.

Dus heb nu 3 jaar erop zitten, nu nog 3 jaar en kan dan als het goed is aan het werk.
Totale opleidingsduur vanaf nu nog iets van 10 jaar, maar daarvan werk je dan ook al 7 jaar (werk in opleiding tot).
Sla je Psychiatrie boek er eens op na:

1. Anhedonie
2. Initiatief verlies
3. Slaapstoornissen

Je hebt/bent aardig op weg naar een depressie. En kap eens met het blowen en de slaap middelen. Dat sporten zou ik vol houden.

Verder naar je huisarts gaan, misschien knap je op met paar goede gesprekken met een psycholoog dus laat je dan verwijzen, als dat niet helpt heeft de huisarts nog wel een serotonine heropname remmer voor je.

Beterschap!
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_193708704
't Is bijzonder dat iemand die geneeskunde studeert en blijkbaar daar ook intelligent genoeg voor is, haarzelf op zoveel manieren verwaarloost. Qua gezondheid, qua relaties. Traumaatje ergens opgelopen?
pi_193712413
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 juni 2020 08:44 schreef Godshand het volgende:

[..]

Sla je Psychiatrie boek er eens op na:

1. Anhedonie
2. Initiatief verlies
3. Slaapstoornissen

Je hebt/bent aardig op weg naar een depressie. En kap eens met het blowen en de slaap middelen. Dat sporten zou ik vol houden.

Verder naar je huisarts gaan, misschien knap je op met paar goede gesprekken met een psycholoog dus laat je dan verwijzen, als dat niet helpt heeft de huisarts nog wel een serotonine heropname remmer voor je.

Beterschap!
Ja, je hebt gelijk. Ik ga ook helemaal stoppen met blowen, dat is niet alleen vanwege de trip van gisteren (:')) maar ook omdat ik merk dat het de dag erna mijn depressieve en waardeloze gevoel alleen maar versterkt. Slaapritme ga ik ook proberen op te pakken zonder eerst slaapmiddelen te nemen.

Naar huisarts gaan vind ik niet zo fijn, ik heb dat al een keer eerder gedaan en ik heb het gevoel als ik met een psycholoog ga praten, ik er 'alleen maar verder in zak'. Voor mij helpt afleiding heel erg goed, maar dan wel gezonde afleiding zoals sporten, met vriendinnen afspreken etc.

Ik ga dat eerst proberen en als ik dan toch dat gevoel nog hou, ga ik denk ik wel contact opnemen met de HA.

Dankjewel in ieder geval.
pi_193725227
Het is wel goed als je hier zsm van af raakt, want het kan je leven aardig kapot maken. Voor je het weet ben je 10 jaar verder en zit je dingen te repareren die misschien niet eens te repareren zijn. :{
pi_193726120
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 20:31 schreef Naardegallemiezen het volgende:

[..]

Nope.
Rotterdam dan? :+
pi_193728058
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 juni 2020 09:22 schreef Cockwhale het volgende:
't Is bijzonder dat iemand die geneeskunde studeert en blijkbaar daar ook intelligent genoeg voor is, haarzelf op zoveel manieren verwaarloost. Qua gezondheid, qua relaties. Traumaatje ergens opgelopen?
Nouja ik weet van mezelf dat ik wel moeilijke dingen meegemaakt heb maar dat zou ik niet perse een trauma willen noemen (denk ik?). Ik denk ook dat het ligt aan de manier waarop ik er mee omga, ik doe namelijk koste wat kost om pijn/afwijzing te vermijden en dat gaat vervolgens ten koste van mijn gezondheid, zowel mentaal als fysiek.

Recentelijk heb ik echt een superlieve jongen leren kennen. Maar ik voel (nog) niet zoveel voor hem. En ik zat een keer na te denken, wat nou als die andere guy (die dus wel echt gemeen kan doen, beetje badboy zegmaar) ineens zo lief tegen mij zou gaan doen, of zich open zou stellen? Ik kwam tot de conclusie dat ik dan ook weg zou proberen te rennen, omdat ik mezelf eigenlijk helemaal niet open wil stellen naar iemand. Omdat ik dan bang ben dat het allemaal weer naar de klote gaat. Maar ik wil de spanning wel. Dus ik denk dat er ook aardig wat mis is in mijn eigen hoofd. :+
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')