abonnement Unibet Coolblue
pi_193784708
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 15:34 schreef qajariaq het volgende:
Is het normaal dat zo'n auto een paar weken op marktplaats blijft staan? Of is er dan iets mee?
Er is iets mee. Dus dan is het normaal dat ze lang op marktplaats blijven staan.
De auto is op 28--02-2020 pas geregistreerd in Nederland, dus import uit het buitenland.
De BPM is ontzettend laag, dus mogelijk had de auto een flinke schade.
De APK datum is verkeerd, dus wat klopt er nog meer niet in de advertentie?
Hoe weet de verkoper dat de auto van 1e eigenaar was? Het ding komt uit het buitenland.
De aangeboden pakketten met garantie zijn een lachertje, je hebt so wie so 6 maanden "wettelijke" garantie. Tenaamstelling auto en eventuele vrijwaring inruilauto horen bij de verkoopprijs en krijg je ook zonder extra afleverpakket. De Nationale Autopas stelt niets voor, het ding is geimporteerd. En als klap op de vuurpijl geeft controle van de tellerstand in de advertentie (85.391) bij de RDW het oordeel "Onlogisch". Ziet er dus niet echt betrouwbaar uit.
pi_193789708
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 16:10 schreef oldford het volgende:
Ziet er dus niet echt betrouwbaar uit.
Dank je. Gaat hem dus niet worden. Verder zal ik het topic niet kapen.

@TS Al wat gevonden?
pi_193893924
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 21:35 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Dank je. Gaat hem dus niet worden. Verder zal ik het topic niet kapen.

@:TS Al wat gevonden?
Ik neig toch meer naar een volkswagen up/seat mii/skoda citigo of een hyundai i20. Vooral vanwege de beenruimte en zuinigheid. En voor 8000 heb ik wat ik gezien heb ook een redelijk nieuwe auto vanaf 2016+.
  Moderator vrijdag 3 juli 2020 @ 10:39:43 #29
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_193902862
Nice, laat het vooral weten als je een proefrit gedaan hebt en wat je bevindingen zijn :)
pi_193920777
Ik vind het atijd wel bijzonder hoe mensen geld uitgeven.

Kopen ze voor 8k een auto en is er nooit iets mee dan zijn ze dik tevreden. Ook als ze na een paar jaartjes 5k afschrijven. Dan is er 5k afgeschreven.

Maar stel ze kopen een auto van 2k, maar met duur onderhoud komt er nog 2k bij. Stel bij verkoop krijgen ze 1000, dan is er maar 3k afgeschreven.

Ook al is die laatste auto veel goedkoper gebleken toch denken ze er negatief over.
Ik denk dat het vooral de hang naar imago is waardoor mensen steeds nieuwe auto's kopen.
pi_193920830
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 11:16 schreef tstile het volgende:
Ik vind het atijd wel bijzonder hoe mensen geld uitgeven.
Ik heb liever wat meer afschrijving en dus kosten, dan een onbetrouwbare auto waar ik vaker mee naar de garage moet. Ook al is dat wat duurder.

Het gaat niet alleen om geld, maar om comfort, gemak en betrouwbaarheid.
pi_193920865
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 18:07 schreef Sometimes het volgende:

[..]

Wat ga je met de auto doen? Verwacht je dat er vaak mensen meerijden of zit je er alleen of met 1 passagier in? Hoeveel kilometer per jaar denk je te maken?

Welke opties wil je er op hebben?

Kortom: meer info graag.
Ik heb hier nog geen antwoord op gezien TS, en dat zijn wel cruciale vragen natuurlijk.
Ik rij nu meestal alleen of max 2, maar heb toch een station gekocht: deels voor de toekomst, maar ook omdat ik graag makkelijk (grote) spullen meeneem.
pi_193942862
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 11:23 schreef Piles het volgende:

[..]

Ik heb hier nog geen antwoord op gezien TS, en dat zijn wel cruciale vragen natuurlijk.
Ik rij nu meestal alleen of max 2, maar heb toch een station gekocht: deels voor de toekomst, maar ook omdat ik graag makkelijk (grote) spullen meeneem.
Oh die vraag heb ik dan over het hoofd gezien ,

De auto zal ik vooral gebruiken in m’n eentje voor werk en voor bv naar familie of vrienden te rijden die wat verder weg wonen. En incidenteel zal er ook weleens een of meerdere personen meerijden. Technische snufjes hoeven van mij niet perse, maar altijd leuk als ze er wel op zitten.
pi_193942999
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 11:16 schreef tstile het volgende:
Ik vind het atijd wel bijzonder hoe mensen geld uitgeven.

Kopen ze voor 8k een auto en is er nooit iets mee dan zijn ze dik tevreden. Ook als ze na een paar jaartjes 5k afschrijven. Dan is er 5k afgeschreven.

Maar stel ze kopen een auto van 2k, maar met duur onderhoud komt er nog 2k bij. Stel bij verkoop krijgen ze 1000, dan is er maar 3k afgeschreven.

Ook al is die laatste auto veel goedkoper gebleken toch denken ze er negatief over.
Ik denk dat het vooral de hang naar imago is waardoor mensen steeds nieuwe auto's kopen.
Maar die auto van 8k is dan toch ook veel luxer? En je hebt minder tijd besteedt aan onderhoud en pech langs de weg. Een goedkoop eenvoudig wrak zal onder aan de streep altijd goedkoper zijn dan een nieuwe luxe leasebak.
Facts don't care about your feelings
  zondag 5 juli 2020 @ 18:12:34 #35
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_193945838
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 11:16 schreef tstile het volgende:
Ik vind het atijd wel bijzonder hoe mensen geld uitgeven.

Kopen ze voor 8k een auto en is er nooit iets mee dan zijn ze dik tevreden. Ook als ze na een paar jaartjes 5k afschrijven. Dan is er 5k afgeschreven.

Maar stel ze kopen een auto van 2k, maar met duur onderhoud komt er nog 2k bij. Stel bij verkoop krijgen ze 1000, dan is er maar 3k afgeschreven.

Ook al is die laatste auto veel goedkoper gebleken toch denken ze er negatief over.
Ik denk dat het vooral de hang naar imago is waardoor mensen steeds nieuwe auto's kopen.
In een auto rondrijden waarbij je bij ieder geluidje het idee hebt dat 'ie er mee op gaat houden is gewoon ontzettend kut.
pi_194158092
Geef je veel om iets wat nog een beetje fatsoenlijk rijdt en er nog een beetje leuk uit ziet: VW Up, Seat Mii, Skoda Citigo. Zoek je iets dat vooral betrouwbaar en goedkoop moet zijn: Toyota Aygo (/C1/108), Suzuki Celerio, Mitsubishi Spacestar. Zoek je een combinatie van bovenstaande: Kia Picanto/Hyundai i10.
Miata is always the answer
pi_194158523
Ct200h

Niet kapot te krijgen
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')