abonnement Unibet Coolblue
pi_194066101
Geluidsoverlast. Het mooiste wat ik heb meegemaakt was een bezopen jongen die onder het raam van een van de buren bleef schreeuwen om zijn Lydia. Lyyyyyddiiaaaaa. Ik houd van je. Vergeef het me. Kom naar buiten. Lydiaaaa.

Terug naar verbouwen. Gaaf om te zien hoe het opschiet en ik ben heel benieuwd naar hoe de kinderkamer en badkamer worden. Zou je nog eens plattegronden kunnen delen van de situatie voor en na?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  maandag 13 juli 2020 @ 18:57:55 #177
277627 Seven.
We are Borg.
pi_194072794
Six. douwt weer door. Alle muren in de overloop staan weer en alle deuren staan op hun plek ^O^



En nu begint de badkamer zich duidelijker af te tekenen, we trekken de muur door van het geïsoleerde wandje voor de ketel langs. En de muur tussen de badkamer en kinderkamer komt in lijn met de deur.



En op verzoek van Claudia ;) .


[ Bericht 2% gewijzigd door Seven. op 13-07-2020 19:07:40 ]
Resistance is futile.
  dinsdag 21 juli 2020 @ 20:30:25 #178
277627 Seven.
We are Borg.
pi_194196422
Mijn man heeft gisteren weer een ongelukje gehad. Deze keer iets met een huishoudtrapje die wegschoot terwijl hij er bovenop stond. Trapje donderde om naar links. En Six. is op zijn zij geland bovenop het trapje. Hij is wel een paar minuten blijven liggen.

Resultaat:
Zijn rechterzij is aardig geschaafd en gekneusd en blauwe plekken van zijn oksel tot zo'n beetje zijn riem. En hij had erg veel last van zijn stuitje.

Het trapje heeft het niet overleefd, binnenkort enkeltje richting de oud ijzer hemel:



Dat scheve pootje is dus omdat Six. er met zijn volle gewicht op terecht kwam..!

Maar 1 nachtje slapen deed wonderen! Nu meer last van de schaafwonden dan van zijn stuitje.

Vandaag dus een dagje rustig aan gedaan dus veel tekenen, meten en denkwerk.

En nou hebben we een proefopstelling voor de badkamer! *O*



Bad komt links waar nu de 'werkbank' staat.





En voor zover ik begrijp is al het leidingwerk dat hiermee gemoeid is ook uitgedokterd.

Verder is de scheidingsmuur tussen wasbak en toilet uitgedokterd. Dit wordt een houten muurtje/frame van 125cm hoog, net zo hoog als het toiletframe zodat dit netjes doorloopt en iets van 30cm dik. Aan de wasbak kant komt een nis van 30cm diep bovenin het muurtje. Aan de toiletkant komt een nis onderin dat muurtje zodat ze boven elkaar komen te zitten. En op de kopse kant komt ook een nis van 30cm diep voor voorraden. Onder de wasbak gewoon open vakken met bakken, dat doen we nu ook in de badkamer beneden en dat bevalt prima. Dan hebben we meer opbergruimte dan we nodig hebben.

Volgens mij ging het gisteren mis met het vastschroeven van de bovenste houten plaat boven de wasbak.
Resistance is futile.
  dinsdag 21 juli 2020 @ 21:50:48 #179
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_194197812
:X Six! :o Dat had heel wat naarder af kunnen lopen! :X
***
  dinsdag 21 juli 2020 @ 22:04:10 #180
277627 Seven.
We are Borg.
pi_194198046
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 21:50 schreef BE het volgende:
:X Six! :o Dat had heel wat naarder af kunnen lopen! :X
Nou.. ik schrok me ook kapot.

Hij heeft echt een enorme klapper gemaakt, hij stond op de één na hoogste trede :X . Gekke is dat hij helemaal geen rare capriolen uithaalde of over hing of zo. Domweg een schroef die er niet goed in wilde, dus hij heeft zo hard geduwd dat hij de ladder eigenlijk zelf onder zich weg drukte. En hij is ook verder geen lompe onbenul of zo. Houdt zichzelf nog steeds goed in de gaten vanwege zijn herstel (wat buiten dit incident eigenlijk heel goed verloopt, elke week heeft hij meer energie en minder last van fysieke klachten).

Ik ben ook erg blij dat het de laatste schroef was, anders had hij die plaat zelf ook nog opgevangen... :X

Ik begin wel te snappen waarom werken in de bouw best risicovol is..!
Resistance is futile.
pi_194198085
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 22:04 schreef Seven. het volgende:

[..]

Nou.. ik schrok me ook kapot.

Hij heeft echt een enorme klapper gemaakt, hij stond op de één na hoogste trede :X . Gekke is dat hij helemaal geen rare capriolen uithaalde of over hing of zo. Domweg een schroef die er niet goed in wilde, dus hij heeft zo hard geduwd dat hij de ladder eigenlijk zelf onder zich weg drukte. En hij is ook verder geen lompe onbenul of zo. Houdt zichzelf nog steeds goed in de gaten vanwege zijn herstel (wat buiten dit incident eigenlijk heel goed verloopt, elke week heeft hij meer energie en minder last van fysieke klachten).

Ik ben ook erg blij dat het de laatste schroef was, anders had hij die plaat zelf ook nog opgevangen... :X

Ik begin wel te snappen waarom werken in de bouw best risicovol is..!
Euh wij sturen veel bouwlui aan maar zoiets zou vrij uitzonderlijk zijn. :P
Veiligheid leeft daar wel, zulke trapjes zijn gewoon levensgevaarlijk, deze zijn om ramen te lappen en verder niet.
Maar heb zelf thuis ook zo’n shit trapje :@
Vakman pur sang
  dinsdag 21 juli 2020 @ 22:15:42 #182
277627 Seven.
We are Borg.
pi_194198228
Oh ja, we moesten ook nog nadenken over verlichting in de badkamer. In de badkamer beneden op zich wel OK met 1 spotje recht boven de spiegel, maar dat is ook omdat ik zelden aan make-up doe :+ .

In deze badkamer wil ik wel graag een beter uitgedokterd plan. Het plafond wordt verlaagd dus we kunnen doen wat we willen.

Ik denk aan 2 spotjes boven het bad, 1 boven douchecabine, 1 boven het toilet. En dan de juiste verlichting boven de spiegel, alleen nog uitzoeken wat precies. En liefst aparte lichtknop voor de spiegel als dat erg felle lampen moeten zijn, dus alleen aan als sat echt nodig is. Dan behouden we het spa-gevoel met ons enorme bad.

Voor de overloop hebben we bedacht dat we 3 strakke hanglampjes boven het halfhoge muurtje hangen, een keer wat anders dan je standaard hanglamp.

En dan alles Hue/Innr want pubers en kleine kinderen laten altijd hun lampen aan. De overloop sowieso motion sensor. Badkamer... waarschijnlijk ook wel motion sensor :P . En dan zijn we helemaal over op smart verlichting.

@archito opperde nog een doorkijkkast voor boven dat muurtje tussen wastafel en toilet, ik ben nog steeds helemaal weg van dat idee dus binnenkort weer pinnen!
Resistance is futile.
  dinsdag 21 juli 2020 @ 22:17:38 #183
277627 Seven.
We are Borg.
pi_194198261
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 22:07 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Euh wij sturen veel bouwlui aan maar zoiets zou vrij uitzonderlijk zijn. :P
Veiligheid leeft daar wel, zulke trapjes zijn gewoon levensgevaarlijk, deze zijn om ramen te lappen en verder niet.
Maar heb zelf thuis ook zo’n shit trapje :@
Ga je daar dan mee klussen tegen beter weten in? >:)
Resistance is futile.
pi_194198556
quote:
10s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 22:17 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ga je daar dan mee klussen tegen beter weten in? >:)
Hebben we wel gebruikt met sausen laatst.
Wel een nieuwe.
Maar bij verbouwwerk gebruik ik zo een.
https://www.toolnation.nl(...)l?sqr=Altrex%20trap&

(Maar vaak toch weer zo’n huishoud ding als 2e trap met platen enzo. :@ )
Vakman pur sang
  dinsdag 21 juli 2020 @ 22:34:57 #185
277627 Seven.
We are Borg.
pi_194198629
Altrex is wel een bazenmerk _O_
Resistance is futile.
pi_194199895
Pffft.Six.
pi_194202389
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 22:34 schreef Seven. het volgende:
Altrex is wel een bazenmerk _O_
Altrex heeft een speciale ‘professional’ lijn. Op aanraden van onze aannemer hebben wij deze bij onze verbouwing aangeschaft. Zijn niet extreem veel duurder dan de huis-tuin lijn en gaan echt een leven lang mee!
Zou een goede investering zijn hoor. Wees zuinig op je huisgenoten!
Never assume that loud is strong and quiet is weak.
It’s the lion’s silence that signals danger not his roar.
  woensdag 22 juli 2020 @ 07:57:30 #188
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_194202447
Jeetje dat is schrikken voor Six, een ongeluk zit in een klein hoekje zo..

Handig dat jullie de proefopstelling even testen, doen jullie het de komende periode wel wat rustiger aan of is six zo weer op de been?
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  woensdag 22 juli 2020 @ 09:04:41 #189
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_194203091
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 07:51 schreef Essebes het volgende:

[..]

Altrex heeft een speciale ‘professional’ lijn. Op aanraden van onze aannemer hebben wij deze bij onze verbouwing aangeschaft. Zijn niet extreem veel duurder dan de huis-tuin lijn en gaan echt een leven lang mee!
Zou een goede investering zijn hoor. Wees zuinig op je huisgenoten!
Altrex taurus :Y
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
pi_194203094
Lekker bezig weer! Op dat ongeluk na. Rotdingen zijn die trappen.

Volgens mij wordt dat lage muurtje tussen toilet en wastafel leuk en praktisch! Wij hebben open schappen onder de wastafel en daar liggen opgerolde handdoeken in en helemaal onderin staan manden voor wasgoed. Ik vind het goed werken en het oogt gezellig.

Motion sensor op de overloop lijkt me handig. Hebben wij ook op bepaalde plekken. In de badkamer vraag ik me af of die handig is, want daar ben je vaak langer. Misschien bij het toilet? Ik vind zelf smartverlichting enorm overschat. Uiteindelijk wil ik lampen gewoon m.b.v. knoppen bedienen. De kinderen zijn wel heel blij met de smartverlichting in hun kamers omdat ze er een afstandsbediening bij hebben en bovendien met stemcommando's de lampen aan en uit kunnen zetten.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_194203110
Oh, en neem je dimbare verlichting in de badkamer? Die vind ik zelf heel fijn.

Je hanglampjesidee op de overloop lijkt me erg leuk!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_194203404
Even gekeken of ik wat inspiratie kon vinden voor de open kast in de badkamer.

Eenvoudige versie:



Speelser:




Visueel doortrekken over de hele breedte m.b.v. kleur en/of verlichting:


Of kleur gebruiken voor dieptewerking:


In plaats van een kast een scherm maken:


Dat je ook eventueel door kunt trekken:


En ik vind zelf een gesloten kast met geïntegreerde verlichting heel mooi:
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_194203989
Zou geen motion sensor in de badkamer doen. Iedere keer moeten zwaaien als je in bad ligt lijkt me niet zo geweldig... of je wilt juist kaarsverlichting zonder de hoofdverlichting.

Dimmer is wel fijn, vooral voor nachtelijk wc-bezoek. Ben je niet meteen klaarwakker.

Je kunt ook nog nadenken over spiegelverwarming zodat je spiegels niet beslaan.
  woensdag 22 juli 2020 @ 16:07:05 #194
277627 Seven.
We are Borg.
pi_194208726
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 09:05 schreef Claudia_x het volgende:
Lekker bezig weer! Op dat ongeluk na. Rotdingen zijn die trappen.

Volgens mij wordt dat lage muurtje tussen toilet en wastafel leuk en praktisch! Wij hebben open schappen onder de wastafel en daar liggen opgerolde handdoeken in en helemaal onderin staan manden voor wasgoed. Ik vind het goed werken en het oogt gezellig.

Motion sensor op de overloop lijkt me handig. Hebben wij ook op bepaalde plekken. In de badkamer vraag ik me af of die handig is, want daar ben je vaak langer. Misschien bij het toilet? Ik vind zelf smartverlichting enorm overschat. Uiteindelijk wil ik lampen gewoon m.b.v. knoppen bedienen. De kinderen zijn wel heel blij met de smartverlichting in hun kamers omdat ze er een afstandsbediening bij hebben en bovendien met stemcommando's de lampen aan en uit kunnen zetten.
Wij maken eigenlijk nooit meer gebruik van de lichtknoppen :@ . Alleen toen wifi laatst kapot was. En ja, worden wel dimbaar ^O^ .

Mooie inspiratie weer _O_
Resistance is futile.
  woensdag 22 juli 2020 @ 18:23:19 #195
277627 Seven.
We are Borg.
pi_194210312
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 07:57 schreef monsterd. het volgende:
Jeetje dat is schrikken voor Six, een ongeluk zit in een klein hoekje zo..

Handig dat jullie de proefopstelling even testen, doen jullie het de komende periode wel wat rustiger aan of is six zo weer op de been?
Six. doet wel kalm aan, maar hij kan geen dag stilzitten :+ . Komt wel snel goed, denk ik. Weekje beurs, is de verwachting.
Resistance is futile.
  woensdag 22 juli 2020 @ 18:50:15 #196
277627 Seven.
We are Borg.
pi_194210672
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 10:25 schreef popvette het volgende:
Zou geen motion sensor in de badkamer doen. Iedere keer moeten zwaaien als je in bad ligt lijkt me niet zo geweldig... of je wilt juist kaarsverlichting zonder de hoofdverlichting.

Dimmer is wel fijn, vooral voor nachtelijk wc-bezoek. Ben je niet meteen klaarwakker.

Je kunt ook nog nadenken over spiegelverwarming zodat je spiegels niet beslaan.
De verwachting is elke week een keertje in bad. Wij douchen elke dag beneden. Toilet zullen we daar veel vaker gebruiken en dan is een motion sensor wel heel praktisch.

Als we 'm boven het toilet naar de deur richten, dan verwacht ik trouwens dat we niet eens hoeven te zwaaien, want dan pikt 'ie het bad ook op. Niemand ligt 15 minuten doodstil ij bad. Bij Hue gaan de lampen trouwens eerst 15 seconden op dim voor het helemaal uit gaat dus je hebt wel tijd voor je ij het donker zit ;) .

Als het in de praktijk
Resistance is futile.
pi_194212159
Motion sensor op de wc _O_ ik kan het aanraden.

Ook een onder je bed trouwens, aan weerszijden 1 met een kleine led strip. Als je dan 's nachts je voetjes uit je bed zet, kan je gedurende bv 5 minuten een heel gedimd lichtje onder je bed laten schijnen.

Ben je niet gelijk stekeblind. Je partner wordt niet wakker van het licht. En die wordt ook niet wakker omdat jij je tenen stoot :+
  woensdag 22 juli 2020 @ 20:14:50 #198
277627 Seven.
We are Borg.
pi_194212273
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 20:08 schreef FranticDJ het volgende:
Motion sensor op de wc _O_ ik kan het aanraden.

Ook een onder je bed trouwens, aan weerszijden 1 met een kleine led strip. Als je dan 's nachts je voetjes uit je bed zet, kan je gedurende bv 5 minuten een heel gedimd lichtje onder je bed laten schijnen.

Ben je niet gelijk stekeblind. Je partner wordt niet wakker van het licht. En die wordt ook niet wakker omdat jij je tenen stoot :+
Oeh.. je brengt me wel op een idee want over 2 maanden zullen we verschillende keren per nacht eruit moeten :+ .
Resistance is futile.
pi_194212299
quote:
2s.gif Op woensdag 22 juli 2020 20:14 schreef Seven. het volgende:

[..]

Oeh.. je brengt me wel op een idee want over 2 maanden zullen we verschillende keren per nacht eruit moeten :+ .
ik heb het.
ik kan het je ten zeerste aanraden :P
pi_194212309
https://www.ledstripkonin(...)met-bewegingssensor/

hier kan je complete kant & klare setjes halen trouwens, heb 't zelf iets anders opgelost. maar dit bracht me wel op het idee _O-
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')