abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_193538912
Beste klussers,

In mijn slaapkamer heb ik aan weerzijden van het bed een blauwe, ronde doos met elektra-aansluiting in de muur zitten. Idee was 6 jaar geleden om daar bedlampjes op te bevestigen, maar na verloop van tijd valt het je niet meer op :)

We hebben zo nu en dan naar lampen gekeken, maar de elektra-doos is dermate groot dat de smalle armaturen die we op het oog hadden, niet over het gat passen.

Hoe werk ik dit mooi weg? Kan ik het gat opvullen zodat er alleen nog 3 draden uit de muur steken, en ik er vervolgens weer in kan boren om lampen te bevestigen? We hebben vliesbehang op de muur zitten, dus ik wil het ook netjes kunnen afwerken.

Alvast bedankt voor jullie tips! Probeerde nog een foto toe te voegen maar kan die optie niet vinden hier....
pi_193538953
Normaal schroef je daar dan afdekplaatjes op.
pi_193540111
Maak er een stopcontact van met een stekkerspotje erin.

Je hebt wel dopjes, maar of het echt mooi wordt?

.
pi_193540405
Zit er een hoofdbord achter je bed?

Zo niet dan kun je er eentje maken met de verlichting geïntegreerd.
  Moderator maandag 8 juni 2020 @ 22:16:12 #5
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_193544188
quote:
10s.gif Op maandag 8 juni 2020 16:42 schreef nennev81 het volgende:
Beste klussers,

In mijn slaapkamer heb ik aan weerzijden van het bed een blauwe, ronde doos met elektra-aansluiting in de muur zitten. Idee was 6 jaar geleden om daar bedlampjes op te bevestigen, maar na verloop van tijd valt het je niet meer op :)

We hebben zo nu en dan naar lampen gekeken, maar de elektra-doos is dermate groot dat de smalle armaturen die we op het oog hadden, niet over het gat passen.

Hoe werk ik dit mooi weg? Kan ik het gat opvullen zodat er alleen nog 3 draden uit de muur steken, en ik er vervolgens weer in kan boren om lampen te bevestigen? We hebben vliesbehang op de muur zitten, dus ik wil het ook netjes kunnen afwerken.

Alvast bedankt voor jullie tips! Probeerde nog een foto toe te voegen maar kan die optie niet vinden hier....
Er bestaan lampendeksel voor op de grote inbouwdozen, het haakje kun je er eventueel afhalen.

Daar kun je niet direct iets weer opschroeven. Met boutjes en moertjes zou je er nog een lampje op kunnen bevestigen oid.

https://www.elektroshop.n(...)t-ophanghaak-nl.html
pi_193547503
Dank voor jullie reactie, als ik voor een deksel kies zou de armatuur van het lampje wel goed moeten passen..... wat denken jullie van dichtmetselen (met de elektra die er uit blijft steken)?
pi_193548055
Elektra hoort daar in een (bereikbaar) doosje te zitten. Permanent dichtmaken mag niet.

Google eens op klemdeksel. Dit zijn nagenoeg vlakke afdekplaatjes.

Er zijn ook vlakke afdekplaatjes op de markt die je tussen elektra doos en armatuur kunt gebruiken, om het te grote gat af te dekken. Dit zijm feitelijk gewoon dunne kunststof plaatjes met uitsparing voor de bedrading van de lamp en die geklemd worden tussen armatuur en doos.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')