abonnement Unibet Coolblue
  maandag 8 juni 2020 @ 14:38:07 #101
125267 spijkerbroek
Bron-Yr-Aur
pi_193537427
quote:
1s.gif Op maandag 8 juni 2020 14:00 schreef sjorsie1982 het volgende:
Ik heb bakjen voor

...
Papier
..
Papier
Zou ik persoonlijk in één bak doen ;)
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_193537643
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 14:38 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Zou ik persoonlijk in één bak doen ;)
Die ene is net naw gegevens. Die gaan in de versnipperaar. De andere niet.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_193538260
quote:
1s.gif Op maandag 8 juni 2020 11:00 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Die mensen doen dat dumpen stiekem. TS opent er open en bloot een topic over. Dat is bijna een uitnodiging om hem een asociale zak hooi te noemen. Dat ruikt imo toch wel naar trol. Of achterlijk. Maar dan geef ik TS nog het voordeel van de twijfel.
Wel lief van je dat me toch nog het voordeel van de twijfel geeft :* maar je weet ik nooit trol. Het lijkt me sterk dat zo'n machine helemaal op tilt slaat als er een stuk papier tussen het plastic zit, of andersom. Dus mijn vraag is in welke mate het nou een probleem is. Ik wil best een klein beetje moeite doen maar niet teveel. En wat ze nu van ons vragen is te veel. Op de zaak pleuren we alles in 1 bak en komen ze het halen en het interesseert ze geen reet. Kan die wagen ook wel bij me thuis langs laten rijden maar ¤15 per lediging vind ik toch wat gortig.

quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 11:15 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Ja, ze controleren en ja, ze mogen boetes geven.
Ze zullen toch geen boete geven als er een paar stukjes plastic tussen je GFT zitten ofzo? Daarom vroeg ik me af of iemand hier ervaring mee heeft en weleens een boete heeft gehad?

Ik heb eerder een boete gehad door m'n vuilniszak naast de container te leggen, dan gaan ze inderdaad open maken en opzoeken naar adresgegevens :'( leuke baan.

quote:
4s.gif Op maandag 8 juni 2020 11:24 schreef Leonos het volgende:
Zorgen dat er geen NAW gegevens in die zakken zitten, dan kan je het gewoon overal neergooien.
Ja daar ben ik ook achter haha. Maar goed ik ben inderdaad nog niet zo asociaal om gewoon shit in de sloot te pleuren. Daar heeft ook niemand wat aan, dus ik ga liever voor de midden weg. Beetje scheiden, beetje niet O-) Uiteindelijk moeten ze hun machines die dat afval scheiden gewoon verbeteren, maar nee ze laten de consument weer het werk doen.

[ Bericht 1% gewijzigd door YoshiBignose op 08-06-2020 16:03:27 ]
Facts don't care about your feelings
  maandag 8 juni 2020 @ 15:54:40 #104
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_193538337
Gewoon je afval stromen zo puur mogelijk houden en niet gaan vervuilen met ander soort afval. Hoe moeilijk kan het zijn?
Het officiële liefje van @Monitor O+
Woont samen met de man van haar dromen: Robbie de robotstofzuiger
They think she is fragile like a flower, but she is fragile like a bomb
  Moderator maandag 8 juni 2020 @ 18:04:44 #105
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_193539967
Even met de bezem door dit topic geweest; de resten heb ik maar even in de grijze container gedaan. Verder vind ik het bemoedigen van het gewoon maar dumpen van afval niet de bedoeling van dit topic. Dat is gewoon ronduit asociaal ! :R
  Moderator maandag 8 juni 2020 @ 18:07:43 #106
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_193540018
Dit topic past beter in SOP denk ik dan hier in K&W, duw hem die kant wel even op !

K&W --> SOP
  maandag 8 juni 2020 @ 18:14:34 #107
125267 spijkerbroek
Bron-Yr-Aur
pi_193540135
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 15:48 schreef YoshiBignose het volgende:
Ze zullen toch geen boete geven als er een paar stukjes plastic tussen je GFT zitten ofzo? Daarom vroeg ik me af of iemand hier ervaring mee heeft en weleens een boete heeft gehad?
In de praktijk zullen ze bij een stroom/kliko die te erg vervuild is eerst een waarschuwing op de kliko plakken. Als je dan vaker teveel ander afval in de kliko gooit, zal je een boete krijgen.
quote:
Ik heb eerder een boete gehad door m'n vuilniszak naast de container te leggen, dan gaan ze inderdaad open maken en opzoeken naar adresgegevens :'( leuke baan.
Naast dat jij die boete betaalt, betaal jij ook die baan (via de gemeentelijke belastingen). Kun je maar beter je afval fatsoenlijk weggooien.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_193540932
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 18:14 schreef spijkerbroek het volgende:

Naast dat jij die boete betaalt, betaal jij ook die baan (via de gemeentelijke belastingen). Kun je maar beter je afval fatsoenlijk weggooien.
Daarom vind ik het schandalig dat je verplicht wordt er gebruik van te maken terwijl de service ondermaats is. Heb er meerdere klachten over gestuurd naar de gemeente. Telkens vol of stuk... kon ik weer teruglopen met een stinkende zak in m'n appartement.
Facts don't care about your feelings
  maandag 8 juni 2020 @ 19:09:51 #109
125267 spijkerbroek
Bron-Yr-Aur
pi_193540994
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 19:05 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Daarom vind ik het schandalig dat je verplicht wordt er gebruik van te maken terwijl de service ondermaats is. Heb er meerdere klachten over gestuurd naar de gemeente. Telkens vol of stuk...
Mijn ervaring is dat mensen denken dat altijd alles vol of stuk is, maar dat dat eigenlijk niet helemaal klopt. Zoek eens uit wanneer ze legen en ga dan nadat ze geleegd hebben. Meestal hebben ze een dagdeel waarop ze altijd legen in jouw buurt.
quote:
kon ik weer teruglopen met een stinkende zak in m'n appartement.
Neem eens een douche dan (kon het niet laten) :+
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_193603607
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 15:48 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]
Het lijkt me sterk dat zo'n machine helemaal op tilt slaat als er een stuk papier tussen het plastic zit, of andersom.
De machine slaat misschien niet op tilt van een stuk papier, maar als iedereen zo denkt zijn het meteen veel stukken papier natuurlijk. Belangrijker nog is dat het resulterende gerecyclede plastic minder zuiver is, daardoor minder toepasbaar en dus niet goed af te zetten in de markt. En dan is het hele nut van recyclen dus weg: als het niet daadwerkelijk weer ergens toegepast wordt, heb je er niks aan.

Als je goed scheiden echt teveel moeite vindt kun je nog beter alles bij het restafval gooien, dan wordt er tenminste nog energie uit gehaald en verpest je de moeite van de wél scheidende burgers niet.

[ Bericht 0% gewijzigd door lunapuella op 12-06-2020 18:03:22 ]
pi_193603730
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 17:36 schreef lunapuella het volgende:

[..]

De machine slaat misschien niet op tilt van een stuk papier, maar als iedereen zo denkt zijn het meteen veel stukken papier natuurlijk. Belangrijker nog is dat het resulterende gerecyclede plastic minder zuiver is, daardoor minder toepasbaar en dus niet goed af te zetten in de markt. En dan is het hele nut van recyclen dus weg: als het niet daadwerkelijk weer ergens toegepast wordt, heb je er niks aan.
Precies. Waarom zou een verpakkingsfabrikant genoegen nemen met grondstoffen van inferieure kwaliteit (niet goed gerecycled) als er voor hetzelfde geld 100% goede grondstoffen te koop zijn.
quote:
Als je goed scheiden echt teveel moeite vindt kun je nog beter als bij het restafval gooien, dan wordt er tenminste nog energie uit gehaald en verpest je de moeite van de wél scheidende burgers niet.
Absoluut. Als je niet wilt scheiden, prima, maar gooi dan alles bij rest. En gooi niet alles bij het plastic of papier. Houdt wel in dat je vaak met een zware zak naar de ondergrondse container moet lopen. Maar dat is dan je keuze.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_193606090
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 17:36 schreef lunapuella het volgende:

Als je goed scheiden echt teveel moeite vindt kun je nog beter alles bij het restafval gooien, dan wordt er tenminste nog energie uit gehaald en verpest je de moeite van de wél scheidende burgers niet.
Daar had ik geen problemen mee, had twee zwarte bakken voor maximale hoeveelheden restafval, maar nu moet ik telkens met zo'n zak waar nauwelijks wat in kan naar de container lopen. En daar betaal je dan ook nog (bizar veel trouwens hier in Zaanstad) gemeentelijke heffingen voor. Je zou denken als iedereen alles netjes scheidt dat het goedkoper wordt maar nee, natuurlijk niet. Meer lasten, minder lusten. En mensen zoals jij trappen er gewoon in. Over een paar jaar moet je verplicht je GFT omzetten in een mesthoop in je achtertuin :')
Facts don't care about your feelings
pi_193606400
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 20:33 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Daar had ik geen problemen mee, had twee zwarte bakken voor maximale hoeveelheden restafval, maar nu moet ik telkens met zo'n zak waar nauwelijks wat in kan naar de container lopen. En daar betaal je dan ook nog (bizar veel trouwens hier in Zaanstad) gemeentelijke heffingen voor. Je zou denken als iedereen alles netjes scheidt dat het goedkoper wordt maar nee, natuurlijk niet. Meer lasten, minder lusten. En mensen zoals jij trappen er gewoon in. Over een paar jaar moet je verplicht je GFT omzetten in een mesthoop in je achtertuin :')
Ik werk al ruim tien jaar voor de afvalsector dus ik weet wel waar ik het over heb thanks :P

De afvalstoffenheffing gaat ook niet omhoog omdat je gemeente je zo graag naait (sterker nog, de heffing mag nooit meer dan kostendekkend zijn dus ze spekken er ook de kas niet mee), maar door een forse verhoging van de belasting op afvalverbranding en door lagere grondstofprijzen. Die belasting wordt geheven door de rijksoverheid, de gemeente kan daar niks aan doen - behalve proberen het effect te temperen door dus afvalscheiding meer te stimuleren. Verbranding van restafval is nog altijd duurder dan de afzet van recyclebare grondstoffen.
pi_193607301
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 20:33 schreef YoshiBignose het volgende:
Je zou denken als iedereen alles netjes scheidt dat het goedkoper wordt maar nee, natuurlijk niet.
Bij niet scheiden zouden de kosten en dus de gemeentelijke belastingen nog veel meer hoger worden.

quote:
nu moet ik telkens met zo'n zak waar nauwelijks wat in kan
1. Als je goed scheidt, hou je maar een klein beetje restafval over;
2. Je kan elke (vuilnis)zak, desnoods van 240 liter, gebruiken, zolang het geheel maar in de container past en die dan niet blokkeert.

[ Bericht 23% gewijzigd door spijkerbroek op 12-06-2020 22:05:04 ]
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_193812408
Man, mijn restafval is al een jaar 100kg. Onderin oude kapotte tuintegels en daaroverheen het restafval. Zwaar dat die krengen zijn. Maar zo kom je in 1 jaar wel van je oude terrastegels af!
  zaterdag 27 juni 2020 @ 10:31:15 #116
149959 SQ
snelle trees
pi_193812895
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juni 2020 09:37 schreef HPoi het volgende:
Man, mijn restafval is al een jaar 100kg. Onderin oude kapotte tuintegels en daaroverheen het restafval. Zwaar dat die krengen zijn. Maar zo kom je in 1 jaar wel van je oude terrastegels af!
Nou, chapeau hoor! Nu ben je een jaar bezig om van een beetje puin af te komen terwijl je ook 1 ritje naar de stort had kunnen maken.
disclaimer
  zaterdag 27 juni 2020 @ 10:39:08 #117
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_193812950
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 10:37 schreef Dries4Ever het volgende:
Dat is behoorlijk asociaal om zo je afval te dumpen.
Wat ook asociaal is zijn afvalverwerkingsbedrijven die willen dat jij je afval goed gaat scheiden waardoor ze minder kosten maken en vervolgens alsnog de rekening elk jaar verhogen om redenen waar je als (geforceerde) klant niks aan kan doen.
Op zaterdag 9 maart 2019 17:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat voor een mongool ben jij nou weer. Klojo.
[/quote]
  zaterdag 27 juni 2020 @ 10:40:51 #118
149959 SQ
snelle trees
pi_193812967
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juni 2020 10:39 schreef Catkiller het volgende:

[..]

Wat ook asociaal is zijn afvalverwerkingsbedrijven die willen dat jij je afval goed gaat scheiden waardoor ze minder kosten maken en vervolgens alsnog de rekening elk jaar verhogen om redenen waar je als (geforceerde) klant niks aan kan doen.
Volgens mij is deze stelling al meerdere malen weerlegd hier :P
disclaimer
pi_193813139
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juni 2020 10:31 schreef SQ het volgende:

[..]

Nou, chapeau hoor! Nu ben je een jaar bezig om van een beetje puin af te komen terwijl je ook 1 ritje naar de stort had kunnen maken.
Gaaf he?! :7
  zondag 28 juni 2020 @ 11:14:32 #120
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_193827504
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 12:04 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Alleen afgekeurd gescheiden afval wordt verbrand.

Hier worden alle afvalwagens met verpakkingen gecontrolleert. Bij 1 ding wat niet goed is wordt de gehele lading verbrand omdat een vastlopende recyclefabriek heel veel geld kost. Daarom moeten hier alle verpakkingen in een doorzichtige zak.1 vuilniszak bij de verpakkingen en de gehele lading wordt verbrand.
Waarom zou je dan die doorzichtige zakken ook weggooien? Een hele vracht daarop afkeuren impliceert dat de inhoud ervan homogeen is en dat is natuurlijk sowieso nooit het geval.

Ligt er trouwens ook aan wat 'niet goed' is. Restafval in je PMD heb je altijd maar lang niet alles blokkeert de boel. Vooral grote stukken folie, zeilen en netten zijn een probleem.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  zondag 28 juni 2020 @ 11:19:00 #121
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_193827559
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 11:48 schreef cempexo het volgende:
Ik las recentelijk dat het door de burger gescheiden afval op de betreffende stortterreinen op één grote hoop wordt gedumpt, om vervolgens in de ovens te worden verbrand.

Dus...trap er niet in ... schijnheilig politiek gedoe !
Er bestaan in Nederland meerdere omvangrijke PMD sorteerinstallaties. Wat denk je dat ze daar doen, plaats eens een gokje. Denk na.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  zondag 28 juni 2020 @ 11:20:55 #122
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_193827571
quote:
3s.gif Op zondag 28 juni 2020 11:19 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Er bestaan in Nederland meerdere omvangrijke PMD sorteerinstallaties. Wat denk je dat ze daar doen, plaats eens een gokje. Denk na.
Maar ... het stond op Facebook!
pi_193827599
quote:
3s.gif Op zondag 28 juni 2020 11:19 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Er bestaan in Nederland meerdere omvangrijke PMD sorteerinstallaties. Wat denk je dat ze daar doen, plaats eens een gokje. Denk na.
Goede vraag: Wat denk je dat ze daar doen....
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_193828003
quote:
3s.gif Op zondag 28 juni 2020 11:19 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Er bestaan in Nederland meerdere omvangrijke PMD sorteerinstallaties. Wat denk je dat ze daar doen, plaats eens een gokje. Denk na.
Daar storteren ze het plastic in bruikbare en niet-bruikbaar plastic.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zondag 28 juni 2020 @ 12:00:35 #125
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_193828037
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2020 11:24 schreef cempexo het volgende:

[..]

Goede vraag: Wat denk je dat ze daar doen....
Ik wéét wat ze daar doen. Jij overduidelijk niet. Prima verder, maar vervuil het topic dan ook niet met je ongefundeerde gezwets.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_193828042
quote:
1s.gif Op zondag 28 juni 2020 11:14 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Waarom zou je dan die doorzichtige zakken ook weggooien?
Die vraag snap ik niet
quote:
Een hele vracht daarop afkeuren impliceert dat de inhoud ervan homogeen is en dat is natuurlijk sowieso nooit het geval.
Nee, ze hebben geen tijd om alles te controleren en uit voorzorg gooien ze de hele lading weg in de oven. Volgens mij nemen ze ook aan dat als er iemand is die zich niet netjes houdt aan de regels deze persoon meer zakken buiten heeft gezet dan 1. Daarnaast is er ook een bepaald type volk dat afval niet goed scheidt en die mensen wonen vaak bij elkaar in dezelfde wijk.
quote:
Ligt er trouwens ook aan wat 'niet goed' is. Restafval in je PMD heb je altijd maar lang niet alles blokkeert de boel. Vooral grote stukken folie, zeilen en netten zijn een probleem.
klopt.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zondag 28 juni 2020 @ 12:02:33 #127
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_193828078
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2020 11:59 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Daar storteren ze het plastic in bruikbare en niet-bruikbaar plastic.
Meerdere soorten plastic, mono en mix, en enkele stromen metaal, en drankenkartons. En rest. Dat laatste wordt verbrand.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_193828089
quote:
1s.gif Op zondag 28 juni 2020 12:00 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Ik wéét wat ze daar doen. Jij overduidelijk niet. Prima verder, maar vervuil het topic dan ook niet met je ongefundeerde gezwets.
Dat je uberhaupt nog reageert op dat domme gezwets van deze user, dat siert je. Bij mij staat die op een permanent ban voor reacties van mij.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_193828131
quote:
1s.gif Op zondag 28 juni 2020 12:02 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Meerdere soorten plastic, mono en mix, en enkele stromen metaal, en drankenkartons. En rest. Dat laatste wordt verbrand.
Die laatste zin wordt vaak uit zijn context gehaald door sommige mensen, die doen aan cherry-picking om hun mening dat alles maar zinloos is te beargumenteren....
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_193828146
En dan gaat alles samen naar de verbrand ovens. Plastic recyclen is te duur, dus verbranden. Enige waarom wij het mogen uitzoeken, is dat hun het niet hoeven te doen en het per direct op transport gaan voor verbranding.
  zondag 28 juni 2020 @ 12:07:01 #131
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_193828164
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2020 12:01 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Die vraag snap ik niet
Zoals ik het begreep keuren jullie een hele vracht af op één normale vuilniszak, ook als de rest van de zakken keurig doorzichtig zijn.
quote:
[..]

Nee, ze hebben geen tijd om alles te controleren en uit voorzorg gooien ze de hele lading weg in de oven. Volgens mij nemen ze ook aan dat als er iemand is die zich niet netjes houdt aan de regels deze persoon meer zakken buiten heeft gezet dan 1. Daarnaast is er ook een bepaald type volk dat afval niet goed scheidt en die mensen wonen vaak bij elkaar in dezelfde wijk.
Ik zal eens checken hoe de ingangscontrole hier gaat. Komt op mij wat overdreven over. Het is natuurlijk ook een afweging, wat kan er in die ene gewone vuiliszak zitten en hoe erg is dat.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  zondag 28 juni 2020 @ 12:07:31 #132
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_193828174
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2020 12:06 schreef funnywell het volgende:
Enige waarom wij het mogen uitzoeken,
Spartaanse toestanden!
pi_193828175
quote:
1s.gif Op zondag 28 juni 2020 12:07 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Zoals ik het begreep keuren jullie een hele vracht af op één normale vuilniszak, ook als de rest van de zakken keurig doorzichtig zijn.
Klopt inderdaad.... ook als ze 1 papiertje vinden in een zak, dan wordt de gehele lading verbrand.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zondag 28 juni 2020 @ 12:08:32 #134
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_193828190
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2020 12:05 schreef sjorsie1982 het volgende:
cherry-picking om hun mening dat alles maar zinloos is te beargumenteren....
Zo camoufleren ze hun eigen gemakzucht enigszins.
  zondag 28 juni 2020 @ 12:08:50 #135
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_193828194
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2020 12:03 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Dat je uberhaupt nog reageert op dat domme gezwets van deze user, dat siert je. Bij mij staat die op een permanent ban voor reacties van mij.
Ik kan het niet laten. Gaat mij ook niet om cempexo, die is niet meer te redden en dat weten we allemaal. Maar anderen kunnen dit ook lezen, en die kunnen misschien nog wel logisch nadenken als ze ook het weerwoord zien.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_193828213
quote:
5s.gif Op zondag 28 juni 2020 12:08 schreef Kopiko het volgende:

[..]

Zo camoufleren ze hun eigen gemakzucht enigszins.
het gekke is dat dat prima is, maar het wijdverbreid dan verkondigen snap ik dan niet zo goed... komt dat omdat ze eigenlijk niks kunnen en zo doen alsof ze superintelligent zijn? Je ziet dit niet alleen bij afvalscheiding trouwens, maar overal. Maar goed, dit is ffo-topic, maar wellicht wel topic waardig, want op fok zie je dit grootschalig.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zondag 28 juni 2020 @ 12:12:35 #137
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_193828251
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2020 12:07 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Klopt inderdaad.... ook als ze 1 papiertje vinden in een zak, dan wordt de gehele lading verbrand.
Dat vind ik vreemd. Een enkel papiertje wordt er bij ons machinaal uitgehaald en komt in de residubalen terecht. Geldt dit ook voor bijvoorbeeld een kartonnetje in zo'n plat plastic pakje?
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_193828277
quote:
1s.gif Op zondag 28 juni 2020 12:12 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Dat vind ik vreemd. Een enkel papiertje wordt er bij ons machinaal uitgehaald en komt in de residubalen terecht. Geldt dit ook voor bijvoorbeeld een kartonnetje in zo'n plat plastic pakje?
Dat weet ik niet. Zo gedetaillleerd ben ik niet voorgelicht... Volgens mij vertelden ze mij dit en lieten ze mij dit zien vanwege de frustratie daarover, dat mensen niet goed scheiden.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zondag 28 juni 2020 @ 12:17:34 #139
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_193828315
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2020 12:14 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Dat weet ik niet. Zo gedetaillleerd ben ik niet voorgelicht... Volgens mij vertelden ze mij dit en lieten ze mij dit zien vanwege de frustratie daarover, dat mensen niet goed scheiden.
Dat laatste snap ik wel, dat frustreert inderdaad. Wat mensen af en toe tegen komen op de banden... :N En een beetje kan er nog wel uitgehaald worden, maar hoe meer zooi ertussen zit hoe lastiger en duurder het wordt om een goede monostroom te kunnen afleveren. Wat weer kan leiden tot minder afname en dus een mindere markt voor recycling.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_193828353
quote:
1s.gif Op zondag 28 juni 2020 12:17 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Dat laatste snap ik wel, dat frustreert inderdaad. Wat mensen af en toe tegen komen op de banden... :N
Ze maakten toen ik daar was een keer het grapje dat ze alleen nog een lijk miste en verder als konden afstrepen. Tot gebruikte luiers, gebruikt maandverband, volle condooms en oude sekspeeltjes aan toe....
Dan te bedenken dat ze maar een paar procent zien in de wagen.....
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_193829094
quote:
1s.gif Op zondag 28 juni 2020 12:00 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Ik wéét wat ze daar doen. Jij overduidelijk niet. Prima verder, maar vervuil het topic dan ook niet met je ongefundeerde gezwets.
Studentenpartij LVS ving echter ‘geruchten’ op dat het bedrijf dat het gescheiden afval ophaalt alles weer bij elkaar gooit. Maandag vroeg de partij daarom tijdens de universiteitsraad uitleg van het college van bestuur.
Vicecollegevoorzitter Martijn Ridderbos erkende dat een groot deel van het gescheiden afval inderdaad weer ‘op een grote hoop’ wordt gegooid.

http://archief.mareonline(...)-belandt-op-een-hoop
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
  zondag 28 juni 2020 @ 13:28:46 #142
149959 SQ
snelle trees
pi_193829312
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2020 13:16 schreef cempexo het volgende:

[..]

Studentenpartij LVS ving echter ‘geruchten’ op dat het bedrijf dat het gescheiden afval ophaalt alles weer bij elkaar gooit. Maandag vroeg de partij daarom tijdens de universiteitsraad uitleg van het college van bestuur.
Vicecollegevoorzitter Martijn Ridderbos erkende dat een groot deel van het gescheiden afval inderdaad weer ‘op een grote hoop’ wordt gegooid.

http://archief.mareonline(...)-belandt-op-een-hoop
Op bepaalde plekken gebeurt dat inderdaad. Op heel veel plekken ook niet.
Ik vertrouw eerder een medewerker van een afvalverwerker die hier actief is dan een artikel uit een archief van een universiteitskrantje.
disclaimer
  zondag 28 juni 2020 @ 13:54:59 #143
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_193829767
quote:
1s.gif Op zondag 28 juni 2020 13:28 schreef SQ het volgende:

[..]

Op bepaalde plekken gebeurt dat inderdaad. Op heel veel plekken ook niet.
Ik vertrouw eerder een medewerker van een afvalverwerker die hier actief is dan een artikel uit een archief van een universiteitskrantje.
Toch wel weer informatief om via FOK! te vernemen dat je bedrijf niet bestaat ^O^ Ik zal het ze vertellen morgen.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  zondag 28 juni 2020 @ 13:58:25 #144
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_193829832
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2020 13:16 schreef cempexo het volgende:

[..]

Studentenpartij LVS ving echter ‘geruchten’ op dat het bedrijf dat het gescheiden afval ophaalt alles weer bij elkaar gooit. Maandag vroeg de partij daarom tijdens de universiteitsraad uitleg van het college van bestuur.
Vicecollegevoorzitter Martijn Ridderbos erkende dat een groot deel van het gescheiden afval inderdaad weer ‘op een grote hoop’ wordt gegooid.

http://archief.mareonline(...)-belandt-op-een-hoop
Ah, de gedegen onderzoeksjournalistiek van bewezen kwaliteitsbron Mareonline.

Er staat ook gewoon meer dan letterlijk in dat artikel dat het gaat om universiteiten en dat afval bij huishoudens wel wordt gescheiden _O-
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_193830648
quote:
1s.gif Op zondag 28 juni 2020 13:28 schreef SQ het volgende:

[..]

Op bepaalde plekken gebeurt dat inderdaad. Op heel veel plekken ook niet.
Ik vertrouw eerder een medewerker van een afvalverwerker die hier actief is dan een artikel uit een archief van een universiteitskrantje.
Ambtenaren hebben een zwijgplicht.
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
  zondag 28 juni 2020 @ 21:36:18 #146
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_193835766
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2020 14:42 schreef cempexo het volgende:

[..]

Ambtenaren hebben een zwijgplicht.
Ik ben geen ambtenaar en ik zwijg niet.

Echt, je maakt het met elke poging erger voor jezelf. Stop nou maar gewoon.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_193840570
Dus, stoppen maar met de gescheiden plastic inzameling? Rogier Hörchner, advocaat te Breda en gespecialiseerd in afvalzaken. “Het moet anders. Het systeem draait nu op volume. Plastic Heroes, het inzamelsysteem van de verpakkingsindustrie, is opgezet om zo veel mogelijk plastic op te halen.

Dat werkt niet. Ik denk dat hoogstens vijftien procent van wat er wordt opgehaald, zinvol kan worden gerecycled. Dat zijn de hoogwaardige plastics. De rest is waardeloos, die kun je beter linea recta naar de verbrandingsoven brengen. Met het huidige systeem gaan we in Nederland geen circulaire samenleving voor elkaar krijgen.”

https://www.trouw.nl/duur(...)c-scheiden~b56ac9ee/

Het topje van de ijsberg ? De gemeentes zwijgen vooral, want er is een verschil tussen idealisme en realisme ...
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_193840971
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2020 07:44 schreef cempexo het volgende:
Dus, stoppen maar met de gescheiden plastic inzameling? Rogier Hörchner, advocaat te Breda en gespecialiseerd in afvalzaken. “Het moet anders. Het systeem draait nu op volume. Plastic Heroes, het inzamelsysteem van de verpakkingsindustrie, is opgezet om zo veel mogelijk plastic op te halen.

Dat werkt niet. Ik denk dat hoogstens vijftien procent van wat er wordt opgehaald, zinvol kan worden gerecycled. Dat zijn de hoogwaardige plastics. De rest is waardeloos, die kun je beter linea recta naar de verbrandingsoven brengen. Met het huidige systeem gaan we in Nederland geen circulaire samenleving voor elkaar krijgen.”

https://www.trouw.nl/duur(...)c-scheiden~b56ac9ee/

Het topje van de ijsberg ? De gemeentes zwijgen vooral, want er is een verschil tussen idealisme en realisme ...
Wat had men dan verwacht
pi_193841403
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2020 09:03 schreef funnywell het volgende:

[..]

Wat had men dan verwacht
Openheid van zaken geven. Maar die zal er nooit komen, daar het milieu in Nederland een macro situatie is, dwz diverse partijen willen hun beleid terug vinden in de werkelijkheid, de politiek, de overheid, de lagere overheden, milieupartijen, de betrokken burger enz enz

Als ik op het terrein van de verwerkers of anderszins organisaties zou worden toegelaten en ik maak foto's en/filmopnames van het knoeien en rotzooien van afval, dan breekt landelijk de pleuris uit. Zullen deze organisaties mij thans dan toelaten op hun terrein of gebouwen, omdat ja of nee te kunnen constateren ?

[ Bericht 9% gewijzigd door cempexo op 29-06-2020 10:45:49 ]
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_193842217
Ik heb er gewoon een hekel aan dat de consument altijd de lasten krijgt en nooit de lusten. Waar het 20 jaar geleden was gooi je troep in de afvalbak, is het nu gooi je troep in 1 van de 4 afvalbakken. Liefst nog zo'n aparte bak voor batterijen. Je moet zoiets bij de bron aanpakken, dus de machines verbeteren die afval kunnen scheiden. Dat is 100% zeker mogelijk. Als 1 stukje metaal tussen het papier al de hele machine laat crashen waardoor al het afval verspild is dan moeten ze toch echt ff achter de oren gaan krabben of dat nuttig is, want dat gaat hoe dan ook gebeuren. Ondertussen lopen wij te kloten te stuntelen voor jan lul.
Facts don't care about your feelings
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')