abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_193525308
Hallo allemaal!

Ik ben op zoek naar een goede HDMI splitter/switch voor thuiswerken.

Ik wil graag mijn werklaptop gebruiken om op twee monitoren te werken. Niet alle HDMI splitters zouden hiervoor geschikt zijn omdat sommige splitters alleen het originele scherm dupliceren.

Kan iemand mij uitleggen wat voor soort splitter ik nodig heb?
  zondag 7 juni 2020 @ 21:14:20 #2
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_193527183
Geen enkele HDMI splitter is daar geschikt voor.

Als je laptop USB3 heeft kan je wel gebruik maken van een dockingstation met 2 HDMI/DVI/Displaypoorten om 2 schermen aan te sluiten.
So we just called him Fred
pi_193527616
of een docking poort heeft :)
of een usb video adapter (traag maar ok)
pi_193528464
quote:
7s.gif Op zondag 7 juni 2020 21:14 schreef Fred het volgende:
Geen enkele HDMI splitter is daar geschikt voor.

Als je laptop USB3 heeft kan je wel gebruik maken van een dockingstation met 2 HDMI/DVI/Displaypoorten om 2 schermen aan te sluiten.
Kan je ook uitleggen waarom en iets meer toelichting enzo. In jip en Janneke aub.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_193529810
Ik kom wel MST hubs tegen voor een USB-C aansluiting, dat zou moeten werken.

Kan ik dan ook mijn macbook hierop aansluiten via een Minidisplay naar USB C adapter?
pi_193530405
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 23:12 schreef Blowmewhistle het volgende:
Ik kom wel MST hubs tegen voor een USB-C aansluiting, dat zou moeten werken.

Kan ik dan ook mijn macbook hierop aansluiten via een Minidisplay naar USB C adapter?
Wat voor MacBook ?

Wat is dat trouwens hier met halve / geen informatie voorziening. Wil je nu hulp of niet
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_193532182
Als je Mac USB-C poorten heeft (alles vanaf 2017), dan heb je gewoon twee van die USB-C AV adapters nodig in plaats van 1 (of eentje die meerdere combineert, zoals bovengenoemde dockingstations doen).

quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 22:08 schreef Chinless het volgende:

[..]

Kan je ook uitleggen waarom en iets meer toelichting enzo. In jip en Janneke aub.
Omdat een HDMI splitter 1 signaal pakt en er daar 2 van maakt, die kunnen natuurlijk er niets magisch bij toveren. Ik gok dat TS die ook niet bedoelt, maar gewoon deze (of goedkopere afgeleiden): https://www.apple.com/sho(...)av-multiport-adapter
En die zal je vast ook wel hebben in varianten met meer dan 1 HDMI poort (zoals die dockingstations dus ook doen), zolang dat maar een apart videosignaal is vanaf de host is dat prima.
Het wel of niet dupliceren van je bestaande scherm is een setting in macOS, dat wordt niet door een dergelijke adapter beperkt.

[ Bericht 4% gewijzigd door Fleischmeister op 08-06-2020 07:08:18 ]
  maandag 8 juni 2020 @ 16:31:57 #8
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_193538781
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 22:08 schreef Chinless het volgende:
Uiteraard. Maar of dat het nou duidelijker maakt :?

Jip had een gat gemaakt in de heg om er onder door te kruipen. Janneke wilde ook een gat maken om onder de heg door te kruipen. Ze pakten twee spiegels en zette die bij het gat van Jip. Janneke zag nu gaten, maar zag nu twee keer Jip door het gat heen kruipen.
Daarna pakte Janneke een grote plank, die schoof ze onder de heg door en aan beiden zijden stapelden Jip Janneke stenen onder de plank. Ze stapelden zoveel stenen dat er een gat ontstond, groot genoeg voor Janneke om tegelijk met Jip onder de heg te kruipen.
So we just called him Fred
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')