abonnement Unibet Coolblue
pi_193518662
Januari nieuwe baan gekregen, mooie vooruitzichten en veel geld.
Nu maanden later valt het allemaal vies tegen, mooie praatjes blijken een hel te worden, totaal geen opleiding om mijn functie goed uit te kunnen voeren.
Druk weinig personeel ed. diverse apps over en weer waar ze beterschap beloven maar waar weer niets van terecht komt.
Ze hebben mij binnen gehaald met leugens terwijl ik een goede baan had.
Ik ga op zoek naar een andere baan, kan ik de huidige werkgever aansprakelijk stellen voor dit bedrog?
Ik heb alle bewijzen op de app staan.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  zondag 7 juni 2020 @ 09:59:31 #2
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_193518693
Veel geld blijkt ook een leugen? Zo niet snap ik niet zo goed waar je je druk om maakt.
pindazakje
pi_193518711
quote:
7s.gif Op zondag 7 juni 2020 09:59 schreef Hyaenidae het volgende:
Veel geld blijkt ook een leugen? Zo niet snap ik niet zo goed waar je je druk om maakt.
Geld is niet het belangrijkste.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_193518742
quote:
1s.gif Op zondag 7 juni 2020 10:01 schreef halfway het volgende:

[..]

Geld is niet het belangrijkste.
Als je ze aansprakelijk wilt stellen en zou winnen, wil je dan als genoegdoening een aai over je bol krijgen mocht een rechter qua aansprakelijkheid dat ook zo zien? :D
  zondag 7 juni 2020 @ 10:07:56 #5
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_193518775
quote:
1s.gif Op zondag 7 juni 2020 10:01 schreef halfway het volgende:

[..]

Geld is niet het belangrijkste.
Niet helemaal mee eens, ook al wordt dit vaak gezegd. Voornaamste reden waarom ik werk is het geld. Hiervoor had ik een leukere baan/bedrijf maar verdiende minder dan waar ik nu werk. Maar als ik zie wat er maandelijks weer binnenkomt dan weet ik weer waarvoor ik het doe.

En ik kan een hoop leukere dingen bedenken dan een kantoorbaan, maar daar ga ik lang niet zoveel mee verdienen dus dan is geen optie. Ongeschoold werk zoals pakketjes rondbrengen lijkt me bv best leuk om te doen maar verdient geen kut.
Misschien dat ik zo'n switch nog maak als ik 50 ben ofzo en genoeg heb gespaard om niet meer voor het geld te hoeven werken. Maar liever stop ik er dan gewoon helemaal mee.

Voordeel van deze periode is ook dat ik mag thuiswerken, maakt het werk voor mij een stuk draaglijker
pindazakje
pi_193518952
Met welk doel wil je ze aansprakelijk stellen? Dit wordt vrijwel zeker een juridische strijd. Die energie zou ik liever in je toekomst steken.

Je kunt ook aangeven dat het werk niet overeenkomt met de verwachtingen die ze hebben gecreëerd. Het komt voor dat een werkgever in goed overleg bereid is iemand te ontslaan, zodat je in elk geval recht hebt op ww e.d. tot je iets anders hebt. Zij hebben er ook geen belang bij dat je met tegenzin naar je werk gaat.
  zondag 7 juni 2020 @ 10:27:47 #7
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193518975
quote:
1s.gif Op zondag 7 juni 2020 09:55 schreef halfway het volgende:
Januari nieuwe baan gekregen, mooie vooruitzichten en veel geld.
Nu maanden later valt het allemaal vies tegen, mooie praatjes blijken een hel te worden, totaal geen opleiding om mijn functie goed uit te kunnen voeren.
Druk weinig personeel ed. diverse apps over en weer waar ze beterschap beloven maar waar weer niets van terecht komt.
Ze hebben mij binnen gehaald met leugens terwijl ik een goede baan had.
Ik ga op zoek naar een andere baan, kan ik de huidige werkgever aansprakelijk stellen voor dit bedrog?
Ik heb alle bewijzen op de app staan.
Om wat voor een baan gaat het?
Resistance is futile.
pi_193519084
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 10:07 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Niet helemaal mee eens, ook al wordt dit vaak gezegd. Voornaamste reden waarom ik werk is het geld. Hiervoor had ik een leukere baan/bedrijf maar verdiende minder dan waar ik nu werk. Maar als ik zie wat er maandelijks weer binnenkomt dan weet ik weer waarvoor ik het doe.

En ik kan een hoop leukere dingen bedenken dan een kantoorbaan, maar daar ga ik lang niet zoveel mee verdienen dus dan is geen optie. Ongeschoold werk zoals pakketjes rondbrengen lijkt me bv best leuk om te doen maar verdient geen kut.
Misschien dat ik zo'n switch nog maak als ik 50 ben ofzo en genoeg heb gespaard om niet meer voor het geld te hoeven werken. Maar liever stop ik er dan gewoon helemaal mee.

Voordeel van deze periode is ook dat ik mag thuiswerken, maakt het werk voor mij een stuk draaglijker
Er zijn er zat die in aanmerking komen voor een functie in het middenkader en daarmee meer kunnen verdienen, maar daar ondanks de verdiensten totaal geen zin in hebben. Het is wellicht deels persoonlijk, maar plezier en ook waardering zijn weldegelijk voor velen belangrijker dan een hoger salaris.

OT: Ik zou niet de strijd aangaan (zonde van je energie en wat denk je ermee te bereiken?), rustig doorwerken (financiële zekerheid) en hard opzoek gaan naar een andere/leukere baan.
pi_193519089
quote:
1s.gif Op zondag 7 juni 2020 09:55 schreef halfway het volgende:
diverse apps over en weer waar ze beterschap beloven
Denk je dat apps het juiste middel is om dit soort elementaire zaken aan te kaarten?
pi_193519128
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 10:07 schreef Hyaenidae het volgende:
Niet helemaal mee eens, ook al wordt dit vaak gezegd. Voornaamste reden waarom ik werk is het geld. Hiervoor had ik een leukere baan/bedrijf maar verdiende minder dan waar ik nu werk. Maar als ik zie wat er maandelijks weer binnenkomt dan weet ik weer waarvoor ik het doe.
Ik weet het niet. Ik ga met steeds minder zin naar mijn werk, en heb om 15 uur al drie keer op de klok gekeken en geconstateerd dat er weinig schot in het dagverloop zit. Ik mag zelf werktijden bepalen, maar leidinggevende heeft al wel aangekaart dat hij geconstateerd heeft dat ik minder werk dan voorheen. :')

Tijd voor een andere baan zou je denken. Salaris dat ik nu heb, zal ik elders niet verdienen. Vind geld niet belangrijk, maar je hebt wel een bepaalde minimum nodig. Als je nu terug valt, en het wordt daar niets en je komt in de WW, dan wordt het wel heel karig. Ik snap je punt dus wel, maar TS ook wel. Lastige keuze.
pi_193519240
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 10:37 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Denk je dat apps het juiste middel is om dit soort elementaire zaken aan te kaarten?
Het is geschreven door afzender dus bewijs genoeg.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_193519272
quote:
7s.gif Op zondag 7 juni 2020 10:27 schreef Seven. het volgende:

[..]

Om wat voor een baan gaat het?
Middle Management, ik mag nu de zooi van mijn voorganger op gaan ruimen.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_193519283
quote:
1s.gif Op zondag 7 juni 2020 10:51 schreef halfway het volgende:

[..]

Het is geschreven door afzender dus bewijs genoeg.
Nee, ik bedoel meer dat dit overkomt als een nogal afstandelijke verstandshouding. Of heb je het eerst wel mondeling besproken en was dit enkel om bewijst te verzamelen?
  zondag 7 juni 2020 @ 11:00:28 #14
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193519339
quote:
1s.gif Op zondag 7 juni 2020 10:54 schreef halfway het volgende:

[..]

Middle Management, ik mag nu de zooi van mijn voorganger op gaan ruimen.
Dat doen alle middle managers. Als ik jouw OP zo lees, dan krijg ik de indruk dat ik met een administratief medewerker te maken heb.

Als jij op managementniveau zou presteren, dan zou je met de middelen die je hebt (je team) slimmer werken, zodat zij ondanks de bezetting in staat zijn om hun doelen te behalen. Werkt veel beter dan vragen om meer personeel (wat al snel 50k per jaar kost zonder dat je enige garantie krijgt dat het beterschap zal brengen).
Resistance is futile.
  zondag 7 juni 2020 @ 11:02:00 #15
51385 baskick
Juist ja!
pi_193519349
quote:
1s.gif Op zondag 7 juni 2020 10:37 schreef Beldewouten het volgende:
OT: Ik zou niet de strijd aangaan (zonde van je energie en wat denk je ermee te bereiken?), rustig doorwerken (financiële zekerheid) en hard opzoek gaan naar een andere/leukere baan.
Dit dus, TS. Geen energie in steken. Gaat nergens toe leiden. Run!

Edit: Oh, als TS een management-functie heeft, mag hij wel iets meer actie ondernemen.

[ Bericht 6% gewijzigd door baskick op 07-06-2020 11:36:11 ]
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_193519355
quote:
7s.gif Op zondag 7 juni 2020 11:00 schreef Seven. het volgende:
Als jij op managementniveau zou presteren, dan zou je met de middelen die je hebt (je team) slimmer werken, zodat zij ondanks de bezetting in staat zijn om hun doelen te behalen. Werkt veel beter dan vragen om meer personeel (wat al snel 50k per jaar kost zonder dat je enige garantie krijgt dat het beterschap zal brengen).
Jij klinkt als mijn leidinggevende. :') Zo makkelijk werkt dat niet. Er zit een max aan iedereen optimaal inzetten/motiveren/coachen en in hun kracht zetten.
  zondag 7 juni 2020 @ 11:04:01 #17
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_193519373
quote:
1s.gif Op zondag 7 juni 2020 10:54 schreef halfway het volgende:

[..]

Middle Management, ik mag nu de zooi van mijn voorganger op gaan ruimen.
Dat is toch de standaard in iedere managementbaan die niet nieuw gecreëerd is? En als de baan er voorheen nog niet was, dan is het ook een zooitje omdat de processen nog niet georganiseerd zijn, met alle gedoe vandien.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_193519382
quote:
1s.gif Op zondag 7 juni 2020 10:54 schreef halfway het volgende:

[..]

Middle Management, ik mag nu de zooi van mijn voorganger op gaan ruimen.
Daarvoor betalen ze je ook zoveel. Dat jou visie en verbeteringsvoorstellen niet overeen komen met die van de managmentlaag boven jou lijkt me dan eerder het probleem.
pi_193519425
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 11:02 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Jij klinkt als mijn leidinggevende. :') Zo makkelijk werkt dat niet. Er zit een max aan iedereen optimaal inzetten/motiveren/coachen en in hun kracht zetten.
Dit, en ik heb ze niet aangenomen he?
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_193519438
quote:
7s.gif Op zondag 7 juni 2020 11:00 schreef Seven. het volgende:

[..]

Dat doen alle middle managers. Als ik jouw OP zo lees, dan krijg ik de indruk dat ik met een administratief medewerker te maken heb.

Als jij op managementniveau zou presteren, dan zou je met de middelen die je hebt (je team) slimmer werken, zodat zij ondanks de bezetting in staat zijn om hun doelen te behalen. Werkt veel beter dan vragen om meer personeel (wat al snel 50k per jaar kost zonder dat je enige garantie krijgt dat het beterschap zal brengen).
Of je stelt als werkgever realistische doelstellingen.

Er wordt verwacht dat je meer levert, maar zonder dat je daar meer tijd, middelen of mensen voor krijgt. Je hoeft geen WO bestuurder te zijn om te begrijpen dat dat niet zomaar kan.
  zondag 7 juni 2020 @ 11:08:57 #21
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193519445
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 10:26 schreef spinazieruiker het volgende:
Met welk doel wil je ze aansprakelijk stellen? Dit wordt vrijwel zeker een juridische strijd. Die energie zou ik liever in je toekomst steken.

Je kunt ook aangeven dat het werk niet overeenkomt met de verwachtingen die ze hebben gecreëerd. Het komt voor dat een werkgever in goed overleg bereid is iemand te ontslaan, zodat je in elk geval recht hebt op ww e.d. tot je iets anders hebt. Zij hebben er ook geen belang bij dat je met tegenzin naar je werk gaat.
Dit. Als middle manager moet je toch in staat zijn om tijdens een sollicitatie door dit soort dingen heen te prikken. In plaats van vragen 'welke opleiding krijg ik om m'n werk te kunnen doen', had TS ook kunnen vragen welke uitdaging hem te wachten staat, wat volgens het management de veranderingen zijn die doorgevoerd moeten worden. Dingen als 'wil je cultuurverandering? of 'wil je dat ik kosten ga besparen' en 'waar wil dit bedrijf zijn over 5 jaar en wat is daar voor nodig'. Hele simpele vragen waardoor je als middle manager direct in kunt schatten of jij geschikt bent voor de baan.

Simpel voorbeeldje: ik ben iemand die processen kan verbeteren en ik kan cultuurveranderingen doorvoeren. Sturen op kosten: niet mijn ding. Ik heb dus ook sollicitatiegesprekken gehad waarin ik heb aangegeven dat het niet voor mij is, want teveel focus op kosten.

Mijn beeld hier is dat TS functioneert boven zijn kunnen, is daarom niet in staat om het plaatje te doorzien en gaat vervolgens trappen richting de werkgever omdat die een onjuist beeld geschetst zou hebben.
Resistance is futile.
  zondag 7 juni 2020 @ 11:10:41 #22
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193519462
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 11:08 schreef mosred het volgende:

[..]

Of je stelt als werkgever realistische doelstellingen.

Er wordt verwacht dat je meer levert, maar zonder dat je daar meer tijd, middelen of mensen voor krijgt. Je hoeft geen WO bestuurder te zijn om te begrijpen dat dat niet zomaar kan.
Kijk even naar het plaatje dat TS schetst. Hij geeft vrijwel geen informatie, is VOLLEDIG gefocust op de verantwoordelijkheid van de werkgever.

TS heeft nog niet laten zien dat hij een middle manager is.
Resistance is futile.
pi_193519465
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 11:02 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Jij klinkt als mijn leidinggevende. :') Zo makkelijk werkt dat niet. Er zit een max aan iedereen optimaal inzetten/motiveren/coachen en in hun kracht zetten.
Maar daarmee dealen is wel onderdeel van de functie, verantwoordelijkheid en reden dat je (vaak) meer verdient dan het voetvolk. Daarom benijd ik mensen in het middenkader ook niet, die hebben vaak te dealen met stront van boven én beneden, terwijl ze er vaak alleen indirect iets aan kunnen doen. Reden temeer dat velen zo'n functie niet ambiëren ondanks dat het wat meer schuift.
pi_193519466
quote:
1s.gif Op zondag 7 juni 2020 11:07 schreef halfway het volgende:

[..]

Dit, en ik heb ze niet aangenomen he?
Het lijkt alsof je in een slachtofferrol aan het kruipen bent, waar is de verbinde inspirerende leider met ruggegraat waarvoor dit bedrijf je veel betaald.
pi_193519471
quote:
7s.gif Op zondag 7 juni 2020 11:00 schreef Seven. het volgende:

[..]

Dat doen alle middle managers. Als ik jouw OP zo lees, dan krijg ik de indruk dat ik met een administratief medewerker te maken heb.

Als jij op managementniveau zou presteren, dan zou je met de middelen die je hebt (je team) slimmer werken, zodat zij ondanks de bezetting in staat zijn om hun doelen te behalen. Werkt veel beter dan vragen om meer personeel (wat al snel 50k per jaar kost zonder dat je enige garantie krijgt dat het beterschap zal brengen).
En als ik jouw post lees dan krijg ik de indruk dat wij hier te maken hebben met een manager die zich beter voelt dan een administratief medewerker, en die geilt op zijn of haar functietitel.
pi_193519536
quote:
7s.gif Op zondag 7 juni 2020 11:10 schreef Seven. het volgende:

[..]

Kijk even naar het plaatje dat TS schetst. Hij geeft vrijwel geen informatie, is VOLLEDIG gefocust op de verantwoordelijkheid van de werkgever.

TS heeft nog niet laten zien dat hij een middle manager is.
Dat is ook wel waar idd.
  zondag 7 juni 2020 @ 11:16:55 #27
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193519548
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 11:02 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Jij klinkt als mijn leidinggevende. :') Zo makkelijk werkt dat niet. Er zit een max aan iedereen optimaal inzetten/motiveren/coachen en in hun kracht zetten.
Dat zeg je tegen iemand die binnen de afdeling 20% van de bezetting niet vervangen krijgt wegens Corona, en desondanks het team toch in staat stelt om de bedrijfsresultaten te borgen zonder grote problemen. En het team is nog gemotiveerd ook.

Ik heb natuurlijk wel tegen de MD gezegd dat de rek er nu uit is, dat we ons geen langdurige ziekte kunnen veroorloven, dat we niet gaan vergaderen en samenwerken met andere afdelingen omdat we nu moeten focussen op onze eigen processen, en dat we bij verdere afkalving de bezetting niet meer kunnen garanderen. En voor een enkeling die nu nog een tijdelijk contract heeft, maak ik me hard voor een vast contract om het team te laten zien dat wij hun inzet ook op individueel niveau waarderen.

Dat soort dingen doe je als middle manager, in plaats van vragen om extra mensen.
Resistance is futile.
  zondag 7 juni 2020 @ 11:20:51 #28
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193519588
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 11:11 schreef GX3 het volgende:

[..]

En als ik jouw post lees dan krijg ik de indruk dat wij hier te maken hebben met een manager die zich beter voelt dan een administratief medewerker, en die geilt op zijn of haar functietitel.
:'(
Resistance is futile.
  zondag 7 juni 2020 @ 11:22:09 #29
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193519605
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 11:10 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Het lijkt alsof je in een slachtofferrol aan het kruipen bent, waar is de verbinde inspirerende leider met ruggegraat waarvoor dit bedrijf je veel betaald.
Nou ja, dat is dus ook mijn issue hier. Ik krijg echt niet het idee dat TS dat is.
Resistance is futile.
pi_193519670
quote:
7s.gif Op zondag 7 juni 2020 11:16 schreef Seven. het volgende:

[..]

Dat zeg je tegen iemand die binnen de afdeling 20% van de bezetting niet vervangen krijgt wegens Corona, en desondanks het team toch in staat stelt om de bedrijfsresultaten te borgen zonder grote problemen. En het team is nog gemotiveerd ook.

Ik heb natuurlijk wel tegen de MD gezegd dat de rek er nu uit is, dat we ons geen langdurige ziekte kunnen veroorloven, dat we niet gaan vergaderen en samenwerken met andere afdelingen omdat we nu moeten focussen op onze eigen processen, en dat we bij verdere afkalving de bezetting niet meer kunnen garanderen. En voor een enkeling die nu nog een tijdelijk contract heeft, maak ik me hard voor een vast contract om het team te laten zien dat wij hun inzet ook op individueel niveau waarderen.

Dat soort dingen doe je als middle manager, in plaats van vragen om extra mensen.
Heel goed, maar het is niet gezegd dat TS geen gelijksoortige stappen ondernomen heeft.

Daarbij zal het toch uit de lengte of uit de breedte moeten komen. Met wat tweaks zijn bepaalde standaarden wel te borgen, als je accenten verlegt. Maar als workload gelijk is t.o.v. periode van 20% (!) meer bezetting, en je merkt geen significant verschil qua realiseren bedrijfsdoelen, dan deed je (of je voorganger) voorheen iets echt niet goed. Die leunde dan gewoon op overcapaciteit, en haalde er niet het optimale uit.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-06-2020 11:26:52 ]
  zondag 7 juni 2020 @ 11:30:22 #31
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193519726
quote:
1s.gif Op zondag 7 juni 2020 11:07 schreef halfway het volgende:

[..]

Dit, en ik heb ze niet aangenomen he?
Wat is dit nou voor een kutsneer? Het JOUW BAAN om wat te maken van dit team.

Stop met naar beneden (en naar boven) trappen en neem je verantwoordelijkheid. Je had geen flauw benul waar je aan begon. Van een middle manager, is het volstrekt normaal om te verwachten dat zo iemand zelf van tevoren een goede inschatting kan maken van de uitdaging die hem of haar te wachten staat. Het is niet aan de werkgever om een middle manager hapklare brokjes voor te schotelen.

Doe wat aan je team als het je niet aanstaat en hou op met hen verantwoordelijk te houden voor de manier waarop jouw voorgangers ze gestuurd hebben. Ga met ze in gesprek en zoek uit waarom ze niet goed (genoeg) functioneren.
Resistance is futile.
pi_193519783
quote:
2s.gif Op zondag 7 juni 2020 11:22 schreef Seven. het volgende:

[..]

Nou ja, dat is dus ook mijn issue hier. Ik krijg echt niet het idee dat TS dat is.
Ook al het idee om je toekomstige oud werkgever aansprakelijk te willen stellen waarbij hij hier de community nog steeds niet heeft kunnen verklaren waarvoor geeft mij een vreemd gevoel bij de topicstarter. Waarbij hij alleen 1 keer selectief reageert bij een opmerking die wel in zijn straatje past.

Een middle manager die niet met kritische opmerkingen kan omgaan heb je als bedrijf niets aan.
  zondag 7 juni 2020 @ 11:34:49 #33
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193519800
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 11:26 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Heel goed, maar het is niet gezegd dat TS geen gelijksoortige stappen ondernomen heeft.

Daarbij zal het toch uit de lengte of uit de breedte moeten komen. Met wat tweaks zijn bepaalde standaarden wel te borgen, als je accenten verlegt. Maar als workload gelijk is t.o.v. periode van 20% (!) meer bezetting, en je merkt geen significant verschil qua realiseren bedrijfsdoelen, dan deed je (of je voorganger) voorheen iets echt niet goed. Die leunde dan gewoon op overcapaciteit, en haalde er niet het optimale uit.
Eens. Wij waren overbezet en dat hing vooral samen met de bezetting (ook nachten en weekenden). Nu moet men dus meer weekenden en nachten gaan draaien om dat gat op te vangen em dat is gewoon ronduit kut voor mijn team. Maar als ik ze vraag om een oplossing, dan tonen ze toch weer hun flexibiliteit zonder klagen en zeuren.

Maar kijk even goed naar de dingen die TS hier post. Geen enkele zelfreflectie over zijn eigen functioneren, terwijl elke middle manager weet dat het eigen functioneren cruciaal is voor het functioneren van de afdeling die je leidt.
Resistance is futile.
  zondag 7 juni 2020 @ 11:37:52 #34
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193519832
quote:
1s.gif Op zondag 7 juni 2020 11:10 schreef Beldewouten het volgende:

[..]

Maar daarmee dealen is wel onderdeel van de functie, verantwoordelijkheid en reden dat je (vaak) meer verdient dan het voetvolk. Daarom benijd ik mensen in het middenkader ook niet, die hebben vaak te dealen met stront van boven én beneden, terwijl ze er vaak alleen indirect iets aan kunnen doen. Reden temeer dat velen zo'n functie niet ambiëren ondanks dat het wat meer schuift.
True. :7
Resistance is futile.
  zondag 7 juni 2020 @ 11:39:07 #35
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_193519849
quote:
1s.gif Op zondag 7 juni 2020 10:54 schreef halfway het volgende:

[..]

Middle Management, ik mag nu de zooi van mijn voorganger op gaan ruimen.
En je denkt dat je ergens anders gewoon kunt instappen in een geoliede machine, achterover kunt gaan hangen, en een beetje vanuit je luie stoel kunt 'middle managen'?

Natuurlijk maken ze het mooier dan het is bij een sollicitatie, beetje naief om dat voor waar aan te nemen m.i.
En niet met mensen kunnen werken die je niet hebt aangenomen.. dan ben je gewoon niet managerwaardig.
pi_193519903
quote:
1s.gif Op zondag 7 juni 2020 11:39 schreef kwiwi het volgende:

[..]

En je denkt dat je ergens anders gewoon kunt instappen in een geoliede machine, achterover kunt gaan hangen, en een beetje vanuit je luie stoel kunt 'middle managen'?

Natuurlijk maken ze het mooier dan het is bij een sollicitatie, beetje naief om dat voor waar aan te nemen m.i.
En niet met mensen kunnen werken die je niet hebt aangenomen.. dan ben je gewoon niet managerwaardig.
Laten wij het daar maar op houden.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  zondag 7 juni 2020 @ 11:45:32 #37
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193519944
quote:
1s.gif Op zondag 7 juni 2020 11:42 schreef halfway het volgende:

[..]

Laten wij het daar maar op houden.
Serieuze vraag. Wat had je verwacht van deze baan?

En ik weet dat ik hard overkom maar kun je je vinden in mijn kritiek?
Resistance is futile.
  zondag 7 juni 2020 @ 12:11:17 #38
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_193520206
De term middle manager komt op mij over alsof je maar een halve/middelmatige manager bent ipv een volwaardige.
Dus wat dat betreft lijkt TS wel op zijn plek te zitten.
pindazakje
pi_193520287
@Seven. -komt-showen-dat-ze-een-heel-stoere-mngmnt-baan-heeft-topic nr.zoveel :')
pi_193520299
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 12:11 schreef Hyaenidae het volgende:
De term middle manager komt op mij over alsof je maar een halve/middelmatige manager bent ipv een volwaardige.
Dus wat dat betreft lijkt TS wel op zijn plek te zitten.
Middle management heeft een belangrijke functie en zeker omdat ze nog enigzins in de realiteit leven en betrokken zijn bij primaire processen.

Hoger management leeft vooral buiten realiteit, voegt weinig toe met iedere week nieuwe plannetjes en valt verder middlemanagement en vloervolk lastig met statusvraagjes en eindeloze adhocjes om in de maandelijkse dashboard meetings te kunnen shinen.
Even a broken clock is right twice a day.
  zondag 7 juni 2020 @ 12:22:31 #41
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_193520328
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 12:20 schreef danos het volgende:

[..]

Middle management heeft een belangrijke functie en zeker omdat ze nog enigzins in de realiteit leven en betrokken zijn bij primaire processen.

Hoger management leeft vooral buiten realiteit, voegt weinig toe met iedere week nieuwe plannetjes en valt verder middlemanagement en vloervolk lastig met statusvraagjes en eindeloze adhocjes om in de maandelijkse dashboard meetings te kunnen shinen.
Dus hoger management verdient beter, maar hoeft veel minder uit te voeren?
pindazakje
pi_193520363
ik heb dit ook een keer gehad, toen pakte ik mijn spullen in en ben weggegaan.

Soms pas je niet bij een bedrijfscultuur, dan kan je beter zo snel mogelijk je verlies nemen en weer verder gaan.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zondag 7 juni 2020 @ 12:30:38 #43
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193520442
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 12:11 schreef Hyaenidae het volgende:
De term middle manager komt op mij over alsof je maar een halve/middelmatige manager bent ipv een volwaardige.
Dus wat dat betreft lijkt TS wel op zijn plek te zitten.
Dat vind ik van de teamleider/supervisor positie. Wel alle shit, maar geen enkele macht. Credits voor doorgevoerde verbetervoorstellen gaan vaak naar de middle manager erboven, want hij of zij is het gezicht naar buiten.
Resistance is futile.
pi_193520443
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 12:22 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Dus hoger management verdient beter, maar hoeft veel minder uit te voeren?
In veel gevallen werkt het zo ja, maar hebben een goede babbel kunnen goed naar beneden trappen en hebben een legertje zondebokken onder zich die gebruikt kunnen worden als er shit niet goed gaat. Uitzonderingen daargelaten natuurlijk, maar wel veel van dat soort lieden gezien. Je merkt ook maar weinig als die mensen er even niet zijn, ja minder nutteloos gestoor :)
Even a broken clock is right twice a day.
  zondag 7 juni 2020 @ 12:33:31 #45
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193520491
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 12:19 schreef Bugno3 het volgende:
@:Seven. -komt-showen-dat-ze-een-heel-stoere-mngmnt-baan-heeft-topic nr.zoveel :')
:* neem een abbo als het je zo stoort :*
Resistance is futile.
pi_193520555
quote:
1s.gif Op zondag 7 juni 2020 09:55 schreef halfway het volgende:
Januari nieuwe baan gekregen, mooie vooruitzichten en veel geld.
Gefeliciteerd!
quote:
Middle Management
owww...iedereen trekt en duwt en je kunt het nooit goed doen omdat je constant tegenstrijdige belangen treft. Het moet je passen, het eeuwig managen van andermans verwachtingen en beloften...
quote:
Ik ga op zoek naar een andere baan, kan ik de huidige werkgever aansprakelijk stellen voor dit bedrog?
Het past je niet, hou de eer aan jezelf en zet jezelf niet voor lul door -uberhaupt te denken aan- juridische stappen te ondernemen, je weet nooit wanneer je deze mensen weer tegenkomt...
quote:
Ik heb alle bewijzen op de app staan.
Het enige bewijs dat er zal komen als je je eigen exit zo orkestreert, is dat je de functie -nog- niet aankunt. En dat is niet erg, wel erg onverstandig. Als ik jouw was, dan zou ik niet om me heen gaan schoppen vanuit de slachtofferrol waarin je nu in zit, maar met behoud van gezicht vertrekken.
pi_193520559
dubbel
pi_193520749
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 12:30 schreef danos het volgende:

[..]

In veel gevallen werkt het zo ja, maar hebben een goede babbel kunnen goed naar beneden trappen en hebben een legertje zondebokken onder zich die gebruikt kunnen worden als er shit niet goed gaat. Uitzonderingen daargelaten natuurlijk, maar wel veel van dat soort lieden gezien. Je merkt ook maar weinig als die mensen er even niet zijn, ja minder nutteloos gestoor :)
Interim zijn de ergste.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  zondag 7 juni 2020 @ 12:55:17 #49
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193520754
quote:
1s.gif Op zondag 7 juni 2020 12:54 schreef halfway het volgende:

[..]

Interim zijn de ergste.
Ga je nog inhoudelijk reageren?
Resistance is futile.
pi_193520898
quote:
7s.gif Op zondag 7 juni 2020 12:55 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ga je nog inhoudelijk reageren?
Ja bij de volgende evaluatie.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_193520911
quote:
7s.gif Op zondag 7 juni 2020 12:30 schreef Seven. het volgende:

[..]

Dat vind ik van de teamleider/supervisor positie. Wel alle shit, maar geen enkele macht. Credits voor doorgevoerde verbetervoorstellen gaan vaak naar de middle manager erboven, want hij of zij is het gezicht naar buiten.
Nog erger: shiftleader

Dan stopt die "verantwoordelijkheid" ook nog eens aan het eind van je werkdag als iemand anders de "leiding" van het team komt overnemen. Oftewel: je bent er alleen om brandjes te blussen en je collega's aan te sporen harder te werken.
  zondag 7 juni 2020 @ 13:16:13 #52
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193521019
quote:
1s.gif Op zondag 7 juni 2020 13:08 schreef halfway het volgende:

[..]

Ja bij de volgende evaluatie.
Wat ga jij ze dan meegeven?
En solliciteer je nu op middle management functies?
Resistance is futile.
pi_193521130
quote:
7s.gif Op zondag 7 juni 2020 12:33 schreef Seven. het volgende:

[..]

:* neem een abbo als het je zo stoort :*
Je ontkent het dus niet :P

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-06-2020 13:24:00 ]
  zondag 7 juni 2020 @ 13:27:52 #54
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193521175
quote:
17s.gif Op zondag 7 juni 2020 13:23 schreef mosred het volgende:

[..]

Je ontkent het dus niet :P
Nope. En waarom zou ik het ontkennen, ik praat graag over mijn werk. Mijn werk is nou eenmaal het ontwikkelen van (management)teams, waarom zou ik daar niet inhoudelijk over praten?
Resistance is futile.
pi_193521183
quote:
7s.gif Op zondag 7 juni 2020 13:27 schreef Seven. het volgende:

[..]

Nope. En waarom zou ik het ontkennen, ik praat over mijn werk. Mijn werk is nou eenmaal het ontwikkelen van (management)teams, waarom zou ik daar niet inhoudelijk over praten?
Het was meer gewoon als grapje :)
  zondag 7 juni 2020 @ 13:28:56 #56
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193521191
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 13:28 schreef mosred het volgende:

[..]

Het was meer gewoon als grapje :)
;) wil niet zeggen dat de kritiek onterecht was :@
Resistance is futile.
pi_193521228
quote:
7s.gif Op zondag 7 juni 2020 13:27 schreef Seven. het volgende:

[..]

Nope. En waarom zou ik het ontkennen, ik praat graag over mijn werk. Mijn werk is nou eenmaal het ontwikkelen van (management)teams, waarom zou ik daar niet inhoudelijk over praten?
Ben jij er zo een die op een feestje ook elk onderwerp zou probeert te draaien dat je een bruggetje kan maken om je stokpaardje te gaan berijden? :o
pi_193521287
quote:
1s.gif Op zondag 7 juni 2020 09:55 schreef halfway het volgende:
Januari nieuwe baan gekregen, mooie vooruitzichten en veel geld.
Nu maanden later valt het allemaal vies tegen, mooie praatjes blijken een hel te worden, totaal geen opleiding om mijn functie goed uit te kunnen voeren.
Druk weinig personeel ed. diverse apps over en weer waar ze beterschap beloven maar waar weer niets van terecht komt.
Ze hebben mij binnen gehaald met leugens terwijl ik een goede baan had.
Ik ga op zoek naar een andere baan, kan ik de huidige werkgever aansprakelijk stellen voor dit bedrog?
Ik heb alle bewijzen op de app staan.
Alles zo lezende, gaat het hier niet werken. Je kan een advocaat een brief laten opstellen naar je werkgever, maar ik denk dat je weinig kans maak, anders dan een ontslagvergoeding (die ook niet veel zal zijn gezien de 5 maanden in dienst).

Ik heb tientallen managers zien komen en gaan, dus wat dat betreft, ben je geen uitzondering. Vraag me overigens af: wat zijn je eisen in een baan?
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  zondag 7 juni 2020 @ 13:38:17 #59
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193521302
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 13:31 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Ben jij er zo een die op een feestje ook elk onderwerp zou probeert te draaien dat je een bruggetje kan maken om je stokpaardje te gaan berijden? :o
Haha, soms doe ik dat wel. Irritant trekje, maar ik ga niet zo vaak naar feestjes. M'n schoonvader en m'n moeder willen er vaak meer over horen en blijven doorvragen, maar m'n schoonmoeder bijvoorbeeld is er vaak na ff babbelen over dit soort dingen wel klaar mee en dan schakelen we op haar initiatief over op wat anders.
Resistance is futile.
pi_193521419
quote:
1s.gif Op zondag 7 juni 2020 12:54 schreef halfway het volgende:

[..]

Interim zijn de ergste.
Drie keer raden wie je op gaat volgen :)
pi_193521832
Ja. Ga naar een advocaat, leg het probleem uit, lap een voorschot van EUR 2.500,- en dan zal jouw advocaat een mooie aanmaningsbrief en dagvaarding op gaan stellen. Laat even weten wat jullie gaan vorderen, ben ik wel benieuwd naar. Succes!
pi_193522249
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 12:39 schreef Itam het volgende:

[..]

Gefeliciteerd!
[..]

owww...iedereen trekt en duwt en je kunt het nooit goed doen omdat je constant tegenstrijdige belangen treft. Het moet je passen, het eeuwig managen van andermans verwachtingen en beloften...
[..]

Het past je niet, hou de eer aan jezelf en zet jezelf niet voor lul door -uberhaupt te denken aan- juridische stappen te ondernemen, je weet nooit wanneer je deze mensen weer tegenkomt...
[..]

Het enige bewijs dat er zal komen als je je eigen exit zo orkestreert, is dat je de functie -nog- niet aankunt. En dat is niet erg, wel erg onverstandig. Als ik jouw was, dan zou ik niet om me heen gaan schoppen vanuit de slachtofferrol waarin je nu in zit, maar met behoud van gezicht vertrekken.
Dit dekt de lading wel. TS heeft gegokt en verloren.

Het tegenwoordig wel gebruikelijk om voor lastig in te vullen vacatures het werk wat mooier te maken dan het is. Het is aan de sollicitant om hier doorheen te prikken en niet alleen op het salarisvoorstel of mooie praatjes af te gaan.

Hou de eer aan jezelf en wens de organisatie veel succes met hun bende.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
.
pi_193523371
quote:
1s.gif Op zondag 7 juni 2020 09:55 schreef halfway het volgende:
Januari nieuwe baan gekregen, mooie vooruitzichten en veel geld.
Nu maanden later valt het allemaal vies tegen, mooie praatjes blijken een hel te worden, totaal geen opleiding om mijn functie goed uit te kunnen voeren.
Druk weinig personeel ed. diverse apps over en weer waar ze beterschap beloven maar waar weer niets van terecht komt.
Ze hebben mij binnen gehaald met leugens terwijl ik een goede baan had.
Ik ga op zoek naar een andere baan, kan ik de huidige werkgever aansprakelijk stellen voor dit bedrog?
Ik heb alle bewijzen op de app staan.
Je bent wel erg boos lees ik nu. Ben je niet een beetje overspannen (aan het raken)?

edit: en zo ja, let goed op jezelf en neem voldoende rust en afstand, anders kom je hier niet zonder kleerscheuren vanaf.
pi_193524271
quote:
1s.gif Op zondag 7 juni 2020 10:54 schreef halfway het volgende:

[..]

Middle Management, ik mag nu de zooi van mijn voorganger op gaan ruimen.
Niet genoeg doorgevraagd vooraf. Leer voor de volgende keer. En door.
Somebody that I used to know
pi_193524637
Vanaf februari/maart is er zon virus vanuit China geland, ik weet niet hoeveel last je werkgever ervan heeft? Bij veel bedrijven worden nu investeringen bevroren.

En middle managers/ teamleiders je zit altijd tussen 2 vuren. Sommigen krijgen van het managen tussen die 2 lagen energie en groeien er ook bij. Het is een job die je moet passen. Igg niet mijn stukje taart. :-)

Soms kom je na een tijdje er achter dat het bedrijf/functie en jijzelf niet goed bij elkaar matchen. En dat is absoluut geen leuke situatie om in te komen.
Houd de eer aan je zelf, ga met ze in gesprek dat je merkt dat het schuurt en dat je andere verwachtingen had (irl niet via wa) en bekijk of er nog iets te redden valt. Het is gewoon k*t om nu te moeten solliciteren met heel het corona. Maar soms is dat de enige optie.

De illusie om in een gespreid bedje te komen ben ik ondertussen al kwijt, maar sommige bedrijven is het soms gewoon een regelrechte teringzooi. En dan verbaasd zijn waarom het moeilijk is om personeel voor een langere tijd aan zich te binden.

@Seven. mag misschien wel eens direct en zwart/wit overkomen, maar vind haar wel vaak met goede scherpe vragen komen en inzichten als het over managen en transport/logistiek gaat. En vaak ook vanuit de andere partij dan de ts van het betreffende topic.
  zondag 7 juni 2020 @ 20:23:36 #66
481589 Orion_in_space
The world is ours
pi_193526233
quote:
1s.gif Op zondag 7 juni 2020 10:54 schreef halfway het volgende:

[..]

Middle Management, ik mag nu de zooi van mijn voorganger op gaan ruimen.
Wil je delen wat je netto verdient? Daar ben ik wel benieuwd naar.
pi_193526372
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 20:23 schreef Orion_in_space het volgende:

[..]

Wil je delen wat je netto verdient? Daar ben ik wel benieuwd naar.
Netto? Met nettobedragen kun je niets.
  zondag 7 juni 2020 @ 20:36:26 #68
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193526427
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 20:23 schreef Orion_in_space het volgende:

[..]

Wil je delen wat je netto verdient? Daar ben ik wel benieuwd naar.
Netto salaris is niet zo relevant want afhankelijk van een aantal factoren.

De vraag is, wat verdient TS bruto per maand of per jaar, heeft hij een auto van de zaak met of zonder tankpas (en rijdt hij dan in een Smart of een Range Rover), krijgt TS een netto onkostenvergoeding van 150 euro per maand, krijgt hij jaarlijkse bonus van 10-15%?
Resistance is futile.
  zondag 7 juni 2020 @ 20:41:25 #69
481589 Orion_in_space
The world is ours
pi_193526538
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 20:34 schreef mosred het volgende:

[..]

Netto? Met nettobedragen kun je niets.
spullen kopen?
pi_193526583
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 20:41 schreef Orion_in_space het volgende:

[..]

spullen kopen?
-_-

Je wilt toch kunnen vergelijken?
  zondag 7 juni 2020 @ 20:44:28 #71
481589 Orion_in_space
The world is ours
pi_193526595
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 20:43 schreef mosred het volgende:

[..]

-_-

Je wilt toch kunnen vergelijken?
Ik vergelijk nettobedragen, dat krijg je namelijk gestort op de bank.
pi_193526616
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 20:44 schreef Orion_in_space het volgende:

[..]

Ik vergelijk nettobedragen, dat krijg je namelijk gestort op de bank.
Dat is echt een vrij domme redenatie.

Maar als jij nettobedragen wilt gebruiken ter vergelijking (wat voor alle duidelijkheid niet kan), succes ermee.
  zondag 7 juni 2020 @ 20:46:45 #73
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193526643
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 20:44 schreef Orion_in_space het volgende:

[..]

Ik vergelijk nettobedragen, dat krijg je namelijk gestort op de bank.
OK... als middle manager werkt dat doorgaans niet zo want je secundaire arbeidsvoorwaarden maken het pas echt interessant.

Als je 75000 bruto per jaar verdient aan basis salaris, en je moet daar nog 15% bonus en 15000 voor de auto van de zaak bij op tellen, dan maakt dat nogal een verschil want ineens is je arbeidsvoorwaardenpakket 100000 per jaar waard.

Maar blijf lekker hangen in je spulletjes kopen :+
Resistance is futile.
  zondag 7 juni 2020 @ 20:47:41 #74
481589 Orion_in_space
The world is ours
pi_193526661
quote:
7s.gif Op zondag 7 juni 2020 20:46 schreef Seven. het volgende:

[..]

OK... als middle manager werkt dat doorgaans niet zo want je secundaire arbeidsvoorwaarden maken het pas echt interessant.
Die zie je toch ook niet in de bruto bedragen?
  zondag 7 juni 2020 @ 20:51:36 #75
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193526740
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 20:47 schreef Orion_in_space het volgende:

[..]

Die zie je toch ook niet in de bruto bedragen?
Daarom zeg ik, je stelt niet de juiste vragen... maar doe lekker eigenwijs.
Resistance is futile.
  maandag 8 juni 2020 @ 11:14:17 #76
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_193534501
In een soort zelfde situatie gezeten alleen waren het geen leugens maar werden de prioriteiten verschoven.
Ik zou zeggen, lik je wonden en solliciteer ergens anders.

Ik heb rond gekeken en werd zelfs gevraagd en heb nu een super job met veel vrijheden en een nog beter salaris. Dus het kan.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_193534700
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 12:22 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Dus hoger management verdient beter, maar hoeft veel minder uit te voeren?
In principe wel.
Je moet zorgen dat je er niet tussen komt te zitten.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')