abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_193518662
Januari nieuwe baan gekregen, mooie vooruitzichten en veel geld.
Nu maanden later valt het allemaal vies tegen, mooie praatjes blijken een hel te worden, totaal geen opleiding om mijn functie goed uit te kunnen voeren.
Druk weinig personeel ed. diverse apps over en weer waar ze beterschap beloven maar waar weer niets van terecht komt.
Ze hebben mij binnen gehaald met leugens terwijl ik een goede baan had.
Ik ga op zoek naar een andere baan, kan ik de huidige werkgever aansprakelijk stellen voor dit bedrog?
Ik heb alle bewijzen op de app staan.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  zondag 7 juni 2020 @ 09:59:31 #2
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_193518693
Veel geld blijkt ook een leugen? Zo niet snap ik niet zo goed waar je je druk om maakt.
pindazakje
pi_193518711
quote:
7s.gif Op zondag 7 juni 2020 09:59 schreef Hyaenidae het volgende:
Veel geld blijkt ook een leugen? Zo niet snap ik niet zo goed waar je je druk om maakt.
Geld is niet het belangrijkste.
pi_193518742
quote:
1s.gif Op zondag 7 juni 2020 10:01 schreef halfway het volgende:

[..]

Als je ze aansprakelijk wilt stellen en zou winnen, wil je dan als genoegdoening een aai over je bol krijgen mocht een rechter qua aansprakelijkheid dat ook zo zien? :D
  zondag 7 juni 2020 @ 10:07:56 #5
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_193518775
quote:
1s.gif Op zondag 7 juni 2020 10:01 schreef halfway het volgende:

[..]

Niet helemaal mee eens, ook al wordt dit vaak gezegd. Voornaamste reden waarom ik werk is het geld. Hiervoor had ik een leukere baan/bedrijf maar verdiende minder dan waar ik nu werk. Maar als ik zie wat er maandelijks weer binnenkomt dan weet ik weer waarvoor ik het doe.

En ik kan een hoop leukere dingen bedenken dan een kantoorbaan, maar daar ga ik lang niet zoveel mee verdienen dus dan is geen optie. Ongeschoold werk zoals pakketjes rondbrengen lijkt me bv best leuk om te doen maar verdient geen kut.
Misschien dat ik zo'n switch nog maak als ik 50 ben ofzo en genoeg heb gespaard om niet meer voor het geld te hoeven werken. Maar liever stop ik er dan gewoon helemaal mee.

Voordeel van deze periode is ook dat ik mag thuiswerken, maakt het werk voor mij een stuk draaglijker
pindazakje
pi_193518952
Met welk doel wil je ze aansprakelijk stellen? Dit wordt vrijwel zeker een juridische strijd. Die energie zou ik liever in je toekomst steken.

Je kunt ook aangeven dat het werk niet overeenkomt met de verwachtingen die ze hebben gecreŽerd. Het komt voor dat een werkgever in goed overleg bereid is iemand te ontslaan, zodat je in elk geval recht hebt op ww e.d. tot je iets anders hebt. Zij hebben er ook geen belang bij dat je met tegenzin naar je werk gaat.
  zondag 7 juni 2020 @ 10:27:47 #7
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193518975
quote:
1s.gif Op zondag 7 juni 2020 09:55 schreef halfway het volgende:
Januari nieuwe baan gekregen, mooie vooruitzichten en veel geld.
Nu maanden later valt het allemaal vies tegen, mooie praatjes blijken een hel te worden, totaal geen opleiding om mijn functie goed uit te kunnen voeren.
Druk weinig personeel ed. diverse apps over en weer waar ze beterschap beloven maar waar weer niets van terecht komt.
Ze hebben mij binnen gehaald met leugens terwijl ik een goede baan had.
Ik ga op zoek naar een andere baan, kan ik de huidige werkgever aansprakelijk stellen voor dit bedrog?
Ik heb alle bewijzen op de app staan.
Om wat voor een baan gaat het?
Resistance is futile.
pi_193519084
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 10:07 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Niet helemaal mee eens, ook al wordt dit vaak gezegd. Voornaamste reden waarom ik werk is het geld. Hiervoor had ik een leukere baan/bedrijf maar verdiende minder dan waar ik nu werk. Maar als ik zie wat er maandelijks weer binnenkomt dan weet ik weer waarvoor ik het doe.

En ik kan een hoop leukere dingen bedenken dan een kantoorbaan, maar daar ga ik lang niet zoveel mee verdienen dus dan is geen optie. Ongeschoold werk zoals pakketjes rondbrengen lijkt me bv best leuk om te doen maar verdient geen kut.
Misschien dat ik zo'n switch nog maak als ik 50 ben ofzo en genoeg heb gespaard om niet meer voor het geld te hoeven werken. Maar liever stop ik er dan gewoon helemaal mee.

Voordeel van deze periode is ook dat ik mag thuiswerken, maakt het werk voor mij een stuk draaglijker
Er zijn er zat die in aanmerking komen voor een functie in het middenkader en daarmee meer kunnen verdienen, maar daar ondanks de verdiensten totaal geen zin in hebben. Het is wellicht deels persoonlijk, maar plezier en ook waardering zijn weldegelijk voor velen belangrijker dan een hoger salaris.

OT: Ik zou niet de strijd aangaan (zonde van je energie en wat denk je ermee te bereiken?), rustig doorwerken (financiŽle zekerheid) en hard opzoek gaan naar een andere/leukere baan.
pi_193519089
quote:
1s.gif Op zondag 7 juni 2020 09:55 schreef halfway het volgende:
diverse apps over en weer waar ze beterschap beloven
Denk je dat apps het juiste middel is om dit soort elementaire zaken aan te kaarten?
pi_193519128
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 10:07 schreef Hyaenidae het volgende:
Ik weet het niet. Ik ga met steeds minder zin naar mijn werk, en heb om 15 uur al drie keer op de klok gekeken en geconstateerd dat er weinig schot in het dagverloop zit. Ik mag zelf werktijden bepalen, maar leidinggevende heeft al wel aangekaart dat hij geconstateerd heeft dat ik minder werk dan voorheen. :')

Tijd voor een andere baan zou je denken. Salaris dat ik nu heb, zal ik elders niet verdienen. Vind geld niet belangrijk, maar je hebt wel een bepaalde minimum nodig. Als je nu terug valt, en het wordt daar niets en je komt in de WW, dan wordt het wel heel karig. Ik snap je punt dus wel, maar TS ook wel. Lastige keuze.
pi_193519240
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 10:37 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Denk je dat apps het juiste middel is om dit soort elementaire zaken aan te kaarten?
Het is geschreven door afzender dus bewijs genoeg.
pi_193519272
quote:
7s.gif Op zondag 7 juni 2020 10:27 schreef Seven. het volgende:

[..]

Om wat voor een baan gaat het?
Middle Management, ik mag nu de zooi van mijn voorganger op gaan ruimen.
pi_193519283
quote:
1s.gif Op zondag 7 juni 2020 10:51 schreef halfway het volgende:

[..]

Het is geschreven door afzender dus bewijs genoeg.
Nee, ik bedoel meer dat dit overkomt als een nogal afstandelijke verstandshouding. Of heb je het eerst wel mondeling besproken en was dit enkel om bewijst te verzamelen?
  zondag 7 juni 2020 @ 11:00:28 #14
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193519339
quote:
1s.gif Op zondag 7 juni 2020 10:54 schreef halfway het volgende:

[..]

Dat doen alle middle managers. Als ik jouw OP zo lees, dan krijg ik de indruk dat ik met een administratief medewerker te maken heb.

Als jij op managementniveau zou presteren, dan zou je met de middelen die je hebt (je team) slimmer werken, zodat zij ondanks de bezetting in staat zijn om hun doelen te behalen. Werkt veel beter dan vragen om meer personeel (wat al snel 50k per jaar kost zonder dat je enige garantie krijgt dat het beterschap zal brengen).
Resistance is futile.
  zondag 7 juni 2020 @ 11:02:00 #15
51385 baskick
Juist ja!
pi_193519349
quote:
1s.gif Op zondag 7 juni 2020 10:37 schreef Beldewouten het volgende:
OT: Ik zou niet de strijd aangaan (zonde van je energie en wat denk je ermee te bereiken?), rustig doorwerken (financiŽle zekerheid) en hard opzoek gaan naar een andere/leukere baan.
Dit dus, TS. Geen energie in steken. Gaat nergens toe leiden. Run!

Edit: Oh, als TS een management-functie heeft, mag hij wel iets meer actie ondernemen.

[ Bericht 6% gewijzigd door baskick op 07-06-2020 11:36:11 ]
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_193519355
quote:
7s.gif Op zondag 7 juni 2020 11:00 schreef Seven. het volgende:
Als jij op managementniveau zou presteren, dan zou je met de middelen die je hebt (je team) slimmer werken, zodat zij ondanks de bezetting in staat zijn om hun doelen te behalen. Werkt veel beter dan vragen om meer personeel (wat al snel 50k per jaar kost zonder dat je enige garantie krijgt dat het beterschap zal brengen).
Jij klinkt als mijn leidinggevende. :') Zo makkelijk werkt dat niet. Er zit een max aan iedereen optimaal inzetten/motiveren/coachen en in hun kracht zetten.
  zondag 7 juni 2020 @ 11:04:01 #17
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_193519373
quote:

[..]

Dat is toch de standaard in iedere managementbaan die niet nieuw gecreŽerd is? En als de baan er voorheen nog niet was, dan is het ook een zooitje omdat de processen nog niet georganiseerd zijn, met alle gedoe vandien.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_193519382
quote:

[..]

Daarvoor betalen ze je ook zoveel. Dat jou visie en verbeteringsvoorstellen niet overeen komen met die van de managmentlaag boven jou lijkt me dan eerder het probleem.
pi_193519425
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 11:02 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Jij klinkt als mijn leidinggevende. :') Zo makkelijk werkt dat niet. Er zit een max aan iedereen optimaal inzetten/motiveren/coachen en in hun kracht zetten.
Dit, en ik heb ze niet aangenomen he?
pi_193519438
quote:

[..]

Dat doen alle middle managers. Als ik jouw OP zo lees, dan krijg ik de indruk dat ik met een administratief medewerker te maken heb.

Of je stelt als werkgever realistische doelstellingen.

Er wordt verwacht dat je meer levert, maar zonder dat je daar meer tijd, middelen of mensen voor krijgt. Je hoeft geen WO bestuurder te zijn om te begrijpen dat dat niet zomaar kan.
  zondag 7 juni 2020 @ 11:08:57 #21
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193519445
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 10:26 schreef spinazieruiker het volgende:
Met welk doel wil je ze aansprakelijk stellen? Dit wordt vrijwel zeker een juridische strijd. Die energie zou ik liever in je toekomst steken.

Je kunt ook aangeven dat het werk niet overeenkomt met de verwachtingen die ze hebben gecreŽerd. Het komt voor dat een werkgever in goed overleg bereid is iemand te ontslaan, zodat je in elk geval recht hebt op ww e.d. tot je iets anders hebt. Zij hebben er ook geen belang bij dat je met tegenzin naar je werk gaat.
Dit. Als middle manager moet je toch in staat zijn om tijdens een sollicitatie door dit soort dingen heen te prikken. In plaats van vragen 'welke opleiding krijg ik om m'n werk te kunnen doen', had TS ook kunnen vragen welke uitdaging hem te wachten staat, wat volgens het management de veranderingen zijn die doorgevoerd moeten worden. Dingen als 'wil je cultuurverandering? of 'wil je dat ik kosten ga besparen' en 'waar wil dit bedrijf zijn over 5 jaar en wat is daar voor nodig'. Hele simpele vragen waardoor je als middle manager direct in kunt schatten of jij geschikt bent voor de baan.

Simpel voorbeeldje: ik ben iemand die processen kan verbeteren en ik kan cultuurveranderingen doorvoeren. Sturen op kosten: niet mijn ding. Ik heb dus ook sollicitatiegesprekken gehad waarin ik heb aangegeven dat het niet voor mij is, want teveel focus op kosten.

Mijn beeld hier is dat TS functioneert boven zijn kunnen, is daarom niet in staat om het plaatje te doorzien en gaat vervolgens trappen richting de werkgever omdat die een onjuist beeld geschetst zou hebben.
Resistance is futile.
  zondag 7 juni 2020 @ 11:10:41 #22
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193519462
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 11:08 schreef mosred het volgende:

[..]

Of je stelt als werkgever realistische doelstellingen.

Er wordt verwacht dat je meer levert, maar zonder dat je daar meer tijd, middelen of mensen voor krijgt. Je hoeft geen WO bestuurder te zijn om te begrijpen dat dat niet zomaar kan.
Kijk even naar het plaatje dat TS schetst. Hij geeft vrijwel geen informatie, is VOLLEDIG gefocust op de verantwoordelijkheid van de werkgever.

TS heeft nog niet laten zien dat hij een middle manager is.
Resistance is futile.
pi_193519465
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 11:02 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Maar daarmee dealen is wel onderdeel van de functie, verantwoordelijkheid en reden dat je (vaak) meer verdient dan het voetvolk. Daarom benijd ik mensen in het middenkader ook niet, die hebben vaak te dealen met stront van boven ťn beneden, terwijl ze er vaak alleen indirect iets aan kunnen doen. Reden temeer dat velen zo'n functie niet ambiŽren ondanks dat het wat meer schuift.
pi_193519466
quote:
1s.gif Op zondag 7 juni 2020 11:07 schreef halfway het volgende:

[..]

Dit, en ik heb ze niet aangenomen he?
Het lijkt alsof je in een slachtofferrol aan het kruipen bent, waar is de verbinde inspirerende leider met ruggegraat waarvoor dit bedrijf je veel betaald.
pi_193519471
quote:

[..]

En als ik jouw post lees dan krijg ik de indruk dat wij hier te maken hebben met een manager die zich beter voelt dan een administratief medewerker, en die geilt op zijn of haar functietitel.
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')