abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_193501973
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 11:03 schreef Brybry het volgende:
Oh maar heel Nederland is toch fan van boeren?

Het wordt echt tijd dat dat de macht van de boerenlobby gaat afnemen. Niks tegen hardwerkende agrariërs maar daar is hier geen sprake van. Gewoon ceo's die meer meer meer willen ten koste van onze maatschappij.

Ben héél benieuwd hoe dit politiek gaat verlopen...
Nee niet echt, in ieder geval niet van degenen die blind achter hun lobbyisten aanlopen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-06-2020 11:07:06 ]
  zaterdag 6 juni 2020 @ 11:07:27 #52
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_193501982
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 11:06 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Hoezo uitkopen? Gewoon stoppen met kansloze subsidies. Dan gaan die ondernemers maar ergens anders aan de bak.
Of dat.
  zaterdag 6 juni 2020 @ 11:07:27 #53
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_193501983
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 10:28 schreef cempexo het volgende:

[..]

Als er bv 15-25% minder landbouw en tuinbouw in NL wordt toegestaan, dan is Nederland economisch failliet.
Echt weer zo'n domme claim die nergens op gebaseerd is _O-
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_193502019
quote:
10s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 11:07 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Echt weer zo'n domme claim die nergens op gebaseerd is _O-
Cempexo is mentaal failliet aan het gaan in Denemarken, door de lage belastingen is er daar blijkbaar geen adequate geestelijke gezondheidszorg meer. :D
pi_193502022
Misschien eens stoppen met zoveel reageren op mensen die van alles claimen, maar dit nooit onderbouwen.
pi_193502060
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 11:05 schreef Ciclon het volgende:
Probeer die boeren toch uit te kopen.
Waarom uit kopen? Gewoon gedegen onderzoek doen naar hun verleden en middelen, dan zal je zien dat de meesten zich al genoeg verrijkt ten koste van het collectief.
pi_193502071
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 11:10 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Cempexo is mentaal failliet aan het gaan in Denemarken, door de lage belastingen is er daar blijkbaar geen adequate geestelijke gezondheidszorg meer. :D
Ik stop nu met meer informatie geven en delen mbt onderwerp.
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_193502091
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 11:12 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Waarom uit kopen? Gewoon gedegen onderzoek doen naar hun verleden en middelen, dan zal je zien dat de meesten zich al genoeg verrijkt ten koste van het collectief.
Als die beerput opengaat :X

Dus dat zal wel niet gebeuren.
pi_193502111
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 11:13 schreef cempexo het volgende:

[..]

Ik stop nu met meer informatie geven en delen mbt onderwerp.
Desinformatie heet dat in nl waar je mee op de proppen komt. :P
pi_193502190
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 10:02 schreef Hamzoef het volgende:
Dat vieze tuig moet gewoon eens wat eerlijkere lonen betalen, en zorgen voor beter werkomstandigheden.

En ja, als de voedselprijzen daardoor iets stijgen dan is dat maar zo. BTW-verhoging lage tarief terugdraaien zou dit ook al enigszins kunnen temperen.
Grootste deel is export, de prijzen in Nederland hebben niet zoveel invloed.
Daarnaast importeert Nederland ook heel veel producten omdat Nederlandse producten blijkbaar te duur worden gevonden.
pi_193502272
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 11:23 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Grootste deel is export, de prijzen in Nederland hebben niet zoveel invloed.
Daarnaast importeert Nederland ook heel veel producten omdat Nederlandse producten blijkbaar te duur worden gevonden.
Ja, echt een zieke wereld leven we in. Ik zag net nota bene aarbeiden uit spanje in de supermarkt liggen terwijl hier in een straal van 5 kilomter meerdere aardbeienboeren zitten.
pi_193502424
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 10:02 schreef Hamzoef het volgende:
Dat vieze tuig moet gewoon eens wat eerlijkere lonen betalen, en zorgen voor beter werkomstandigheden.

En ja, als de voedselprijzen daardoor iets stijgen dan is dat maar zo. BTW-verhoging lage tarief terugdraaien zou dit ook al enigszins kunnen temperen.
De mensen met know-how worden toch ook niet betaald, waardoor zij verplicht zijn om helemaal alleen elders iets te gaan bouwen voor zichzelf? En zullen dan ooit helemaal alleen komen te staan voor een zwervende hongerige meute. De voedselprijzen mogen dus nooit stijgen.
  zaterdag 6 juni 2020 @ 11:59:11 #63
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_193502646
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 11:13 schreef cempexo het volgende:

[..]

Ik stop nu met meer informatie geven en delen mbt onderwerp.
Je bent nooit begonnen met informatie geven. Dat is het hele probleem juist. :')
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_193503481
eerst produceren we ergens anders vanwege de lage lonen om onze spullen zo goedkoop mogelijk te maken en nu halen bij mensen die bijna gratis willen werken maar hierheen omdat deze productie niet zo makkelijk naar china kan?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_193503914
Er staat nog een aardige rekening open van de vorige golven arbeidsmigranten die op de Nederlandse samenleving zijn gedumpt door het bedrijfsleven voordat we aan een nieuwe groep gaan beginnen.

Laten we eerst eens beginnen met een migratietax op het (internationale) bedrijfsleven/aandeelhouders om de kosten van integratie uit het verleden te compenseren.
pi_193504137
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 13:52 schreef Havermout2 het volgende:
Er staat nog een aardige rekening open van de vorige golven arbeidsmigranten die op de Nederlandse samenleving zijn gedumpt door het bedrijfsleven voordat we aan een nieuwe groep gaan beginnen.

Laten we eerst eens beginnen met een migratietax op het (internationale) bedrijfsleven/aandeelhouders om de kosten van integratie uit het verleden te compenseren.
Je hebt zeker een goed punt, maar met de VVD als grootste partij gaat hem dat nooit worden. Die zijn er voor de bedrijven, niet voor de burgers.
  zaterdag 6 juni 2020 @ 15:43:02 #67
484383 Eendenkooi
homeopathisch onverdund
pi_193505169
In plaats van de oost Europeanen hier heen te halen kunnen we misschien beter de agrarische bedrijven naar hun toe brengen. Het is van de pot gerukt om in 1 van de dichtst bevolkte landen ter wereld migratie als oplossing van de problemen te zien.
  zaterdag 6 juni 2020 @ 15:49:48 #68
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_193505230
.

[ Bericht 33% gewijzigd door the-eye op 08-06-2020 14:15:58 ]
pi_193507786
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 10:11 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ja, laten we lekker natuur in Slovenië organiseren terwijl we ons land naar de tering helpen.
Dat wordt een frauduleuze teringbende. Die slovenen planten 100km2 aan bos en verkopen die co2 rechten aan 10 partijen tegelijk!
Copy paste en er rollen zo 10 certificaten uit de printer.

Willen ze een rondleiding? Prima, gewoon ff opletten dat er niet meerdere certificaathouders op dezelfde dag een rondleiding krijgen.

Ze liggen helemaal dubbel daar en LTO natuurlijk ook, want die koopt die papieren lekker goedkoop in en die weten ook wel dat er geen reet van klopt.

Net als al dat geimporteerde zogenaamd FSC gekeurde hardhout. Dat mengen ze gewoon met illegale partijen.
pi_193507824
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 10:21 schreef cempexo het volgende:
De Oost Europeanen zijn niet meer beschikbaar voor midden en west Europa.

De loonkosten voor de werkgever zijn in Nederland extreem hoog:

Een netto inkomen voor een werknemer van bv 1600 E p. maand is een jaaropbrengst van 19.200 E voor die werknemer. De kosten voor een werkgever zijn dan 42.240 E of nog hoger per jaar. En dan moet er geen ziekmelding zijn.
Nee hoor, ze werken al via uitzendbureau's die mensen er tijdelijk uit gooien zodat ze geen vast contract hoeven te krijgen.

En te vaak ziek is op de zwarte lijst en ook zsm exit.

Zelfs met al die schimmige constructies waar de sector nu op leunt is het ze nog te duur. Ze willen het NOG goedkoper.

Denk ook maar niet dat ze die Filipinos zelf op de loonlijst zetten. daar gebruiken ze ook weer schimmige bureaus voor.
pi_193507850
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 10:30 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

De economische werkelijkheid is dat de glastuinbouw alleen kan overleven door (vrijwel) gratis gas te mogen verstoken en oost-Europeanen uit te buiten, in containers te huisvesten en hen daar voor te laten betalen. Die sector is gewoonweg niet levensvatbaar.
Dan te bedenken dat een aanzienlijk deel van hun productie Sierteelt is wat alleen economisch belang is maar niemand vreten op tafel geeft.
  zaterdag 6 juni 2020 @ 19:38:40 #72
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_193508122
De boeren hebben altijd gelijk volgens onze FvD, dus die zullen hier dan wel voor moeten zijn.
  zaterdag 6 juni 2020 @ 19:40:20 #73
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_193508149
Als ze nodig zijn prima toch , als ze maar weer terug gaan als ze niet meer nodig zijn of als ze zich niet kunnen gedragen
Ik ben inmiddels overleden
pi_193508204
Ik vrees dat ik toch echt Wilders moet gaan stemmen.
pi_193508300
Krimp de boerenbranche in en je lost het probleem op. Heb je gelijk wat meer grond voor echte natuur en voor woningen.
dag
pi_193508493
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 19:15 schreef tstile het volgende:

[..]

Nee hoor, ze werken al via uitzendbureau's die mensen er tijdelijk uit gooien zodat ze geen vast contract hoeven te krijgen.

En te vaak ziek is op de zwarte lijst en ook zsm exit.

Zelfs met al die schimmige constructies waar de sector nu op leunt is het ze nog te duur. Ze willen het NOG goedkoper.

Denk ook maar niet dat ze die Filipinos zelf op de loonlijst zetten. daar gebruiken ze ook weer schimmige bureaus voor.
Juist het Nederlandse principe van vaste contracten leidt tot dit soort activiteiten. Ik woon in Denemarken, hier kennen wij geen vaste contracten. Het werkloosheid % is structureel hier lager dan in Nederland, Dat komt omdat daardoor mensen veel sneller en makkelijker worden aangenomen.

[ Bericht 2% gewijzigd door cempexo op 06-06-2020 20:09:43 ]
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
  zaterdag 6 juni 2020 @ 20:14:37 #77
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_193508711
Als ze fatsoenlijke lonen betalen zodat je van kan eten en poepen wie weet hebben dan meer mensen interesse. Tuig.
pi_193508809
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 10:21 schreef cempexo het volgende:
De Oost Europeanen zijn niet meer beschikbaar voor midden en west Europa.

De loonkosten voor de werkgever zijn in Nederland extreem hoog:

Een netto inkomen voor een werknemer van bv 1600 E p. maand is een jaaropbrengst van 19.200 E voor die werknemer. De kosten voor een werkgever zijn dan 42.240 E of nog hoger per jaar. En dan moet er geen ziekmelding zijn.
Berekening?
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_193509174
Er is sprake van te weinig veelal jonge mensen die niet klagen (aka voor hun rechten opkomen) en voor weinig geld hard werken.

Kleur afkomst geloof enz zijn allemaal niet relevant in deze.

Het fabeltje van tijdelijk kennen we allemaal. Voor een deel zal dit permanent worden.
pi_193509253
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 20:02 schreef cempexo het volgende:

[..]

Juist het Nederlandse principe van vaste contracten leidt tot dit soort activiteiten. Ik woon in Denemarken, hier kennen wij geen vaste contracten. Het werkloosheid % is structureel hier lager dan in Nederland, Dat komt omdat daardoor mensen veel sneller en makkelijker worden aangenomen.
Werknemers als wegwerpartikelen, dat zal vast geen negatieve gevolgen hebben...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_193509459
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 20:40 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Werknemers als wegwerpartikelen, dat zal vast geen negatieve gevolgen hebben...
https://www.dst.dk/da/Sta(...)loeshed/bruttoledige
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_193509488
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 20:02 schreef cempexo het volgende:

[..]

Juist het Nederlandse principe van vaste contracten leidt tot dit soort activiteiten. Ik woon in Denemarken, hier kennen wij geen vaste contracten. Het werkloosheid % is structureel hier lager dan in Nederland, Dat komt omdat daardoor mensen veel sneller en makkelijker worden aangenomen.
Het is hier geen Denemarken. Als we het hier allemaal willen zoals het in Denemarken is, dan waren we er wel naar toe verhuisd.
pi_193509951
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 20:02 schreef cempexo het volgende:

[..]

Juist het Nederlandse principe van vaste contracten leidt tot dit soort activiteiten. Ik woon in Denemarken, hier kennen wij geen vaste contracten. Het werkloosheid % is structureel hier lager dan in Nederland, Dat komt omdat daardoor mensen veel sneller en makkelijker worden aangenomen.
Imo kun je alleen maar de afwezigheid van baanzekerheid paren aan een eerlijke (werkgever/werknemer)verhouding als je zorgt dat het vangnet ter compensatie hoogwaardig, stabiel en vrij van stigma's is. Kleed je dat ook uit, dan verwordt je al snel tot een USA-achtige samenleving vol rechteloze werkenden, waarin ontslag een dankbaar dreigmiddel vormt om werknemers afhankelijk en monddood te maken.
  zaterdag 6 juni 2020 @ 21:17:27 #84
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_193510064
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 20:02 schreef cempexo het volgende:

[..]

Juist het Nederlandse principe van vaste contracten leidt tot dit soort activiteiten. Ik woon in Denemarken, hier kennen wij geen vaste contracten. Het werkloosheid % is structureel hier lager dan in Nederland, Dat komt omdat daardoor mensen veel sneller en makkelijker worden aangenomen.
In 2018 lagen de gemiddelde loonkosten per uur in de EU tussen 5,4 EUR in Bulgarije en 43,5 EUR in Denemarken.
We have always been at war with Eastasia.
pi_193510924
quote:
Dat zegt mij niets daar het ontbreekt aan informatie over de basis en inhoud van die loonkosten. Concreet weet ik wel dat de arbeidskosten van een DK werkgever plm 15% lager is dan een NL werkgever voor een werknemer.
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_193511019
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 21:12 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Imo kun je alleen maar de afwezigheid van baanzekerheid paren aan een eerlijke (werkgever/werknemer)verhouding als je zorgt dat het vangnet ter compensatie hoogwaardig, stabiel en vrij van stigma's is. Kleed je dat ook uit, dan verwordt je al snel tot een USA-achtige samenleving vol rechteloze werkenden, waarin ontslag een dankbaar dreigmiddel vormt om werknemers afhankelijk en monddood te maken.
Nee het is hier de cultuur van een met elkaar omgaan. Dat verschil tussen DK en NL is enorm. Of eigenlijk beter gezegd...Noord Europa vs NL

[ Bericht 2% gewijzigd door cempexo op 06-06-2020 22:06:12 ]
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
  zaterdag 6 juni 2020 @ 21:59:04 #87
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_193511027
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 21:56 schreef cempexo het volgende:

[..]

Dat zegt mij niets daar het ontbreekt aan informatie over de basis en inhoud van die loonkosten. Concreet weet ik wel dat de arbeidskosten van een DK werkgever plm 15% lager is dan een NL werkgever voor een werknemer.
Zou kunnen, ik weet ook dat de loonkosten in NL tamelijk hoog uitvallen dus er kan inderdaad wel iets niet in verdisconteerd zitten.
We have always been at war with Eastasia.
pi_193511086
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 20:51 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Het is hier geen Denemarken. Als we het hier allemaal willen zoals het in Denemarken is, dan waren we er wel naar toe verhuisd.
Het gaat niet om het land, maar om de werkcultuur tbv de werkgever en de werknemer.
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_193511659
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 22:01 schreef cempexo het volgende:

[..]

Het gaat niet om het land, maar om de werkcultuur tbv de werkgever en de werknemer.
En die is anders in Denemarken dan in Nederland.

Nederland > Denemarken.
  zaterdag 6 juni 2020 @ 22:38:41 #90
65846 Bocaj
Vámonos!
pi_193512132
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 09:45 schreef tstile het volgende:
....knellende arbeidsmarkt
Zal wel veranderen na Corona en flink dalende economie...
  zondag 7 juni 2020 @ 00:09:20 #91
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_193514653
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 10:31 schreef Basp1 het volgende:

[..]

weer wat loze beweringen doen zonder onderbouwing.

https://www.nationalevaca(...)to-salaris-berekenen

1600 netto kost de werkgever 2053,82 ×12 = 24.700 per jaar bijna weer 50% minder als jij uit je dikke duim zuigt.


En anders sturen we die boeren maar naar Denemarken. :O
Je vergeet nog even wat sociale lasten en sociale verzekeringen. En zelfs het vakantiegeld vergeet je....
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  zondag 7 juni 2020 @ 00:13:20 #92
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_193514717
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 10:43 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Nou laat het maar zien in berekeningen en coa bepalingen wat al die regelingen zijn en hoe ruimhartig die dan voor arbeidsimmigranten zijn. ^O^
Doel je op de 30% ET-regeling?

Indien niet dan zijn de CAO's bekijk voor iedere arbeidsgerechtigde.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_193514718
De oplossing is makkelijk.
Stoppen of flink minderen met land en tuinbouw en boerenleven. Meer natuur aanleggen en mensen omscholen naar bouw.
Maar alles binnen NL houden uiteraard.
Vakman pur sang
pi_193517204
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 22:22 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

En die is anders in Denemarken dan in Nederland.

Nederland > Denemarken.
Als je het persé over werken wil hebben in DK, dan doe ik met je mee. De tevredenheid over het werken is hier gefocused op de basis van wederzijdse vrijheid binnen de baan die beschikbaar is. Dus geen contracten met weetikveel hoeveel regels, voorschriften en bepalingen:

Danish employees among the happiest in the world: report https://www.thelocal.dk/2(...)-in-the-world-report

4 lessons we can learn from Denmark about happiness at work: https://www.businessinsid(...)iness-at-work-2016-4

Denmark has the happiest young workers in the world: https://www.thelocal.dk/2(...)workers-in-the-world

Regels werken door naar een geconditioneerd gedrag...werken op basis van persoonlijke vrijheid werkt naar een wederzijds betrokken gedrag.

Overigens raad ik je zeer aan om een studie van dit onderwerp te maken van geheel Noord Europa.

[ Bericht 2% gewijzigd door cempexo op 07-06-2020 05:26:26 ]
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_193518830
Ik hoor altijd dat Nederland zo vreselijk vol is. Lijkt me een uitgelezen moment om een sector die een enorm beslag legt op de schaarse hoeveelheid grond eens wat gezonder te laten opereren. Als je kunt overleven zonder goedkope geïmporteerde arbeid prima, zo niet, dan pech gehad.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_193519022
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 10:13 schreef Monolith het volgende:
Ik hoor altijd dat Nederland zo vreselijk vol is. Lijkt me een uitgelezen moment om een sector die een enorm beslag legt op de schaarse hoeveelheid grond eens wat gezonder te laten opereren. Als je kunt overleven zonder goedkope geïmporteerde arbeid prima, zo niet, dan pech gehad.
Wat mij betreft mogen we weer terug naar de situatie zoals die kort na WO II was. Na de hongerwinter werd beslist "dit nooit meer", waarna vol ingezet werd op autarkie voor wat betreft de Nederlandse voedselvoorziening. Een klein productie overschot t.b.v. de handel is nog acceptabel, maar zelf o.a. massaal tomaten produceren en exporteren en tomaten voor Nederlandse consumptie importeren is ronduit belachelijk. De enige reden waarom we dat systeem hebben is een uitgebreid systeem van subsidies, belastingkortingen enz. Dat heeft totaal niets meer met logica of zelfs met een markteconomie te maken.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_193519705
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 05:08 schreef cempexo het volgende:

[..]

Als je het persé over werken wil hebben in DK, dan doe ik met je mee. De tevredenheid over het werken is hier gefocused op de basis van wederzijdse vrijheid binnen de baan die beschikbaar is. Dus geen contracten met weetikveel hoeveel regels, voorschriften en bepalingen:

Danish employees among the happiest in the world: report https://www.thelocal.dk/2(...)-in-the-world-report

4 lessons we can learn from Denmark about happiness at work: https://www.businessinsid(...)iness-at-work-2016-4

Denmark has the happiest young workers in the world: https://www.thelocal.dk/2(...)workers-in-the-world

Regels werken door naar een geconditioneerd gedrag...werken op basis van persoonlijke vrijheid werkt naar een wederzijds betrokken gedrag.

Overigens raad ik je zeer aan om een studie van dit onderwerp te maken van geheel Noord Europa.

Je hamert nogal op die contracten maar volgens mij ligt de tevredenheid bij Deense werknemers vooral in de lange, verplichte vakanties, de 2 jaar 90% WW, de kortere werkweken, etc.

Als je in Nederland het ontslagrecht wil versoepelen, zal je eerst de WW moeten aanpassen, anders eindig je na 2 maand in de bijstand. Dat is niet werkbaar als je vaak van baan moet veranderen.

Ook zullen banken soepeler moeten worden bij het verstrekken van een hypotheek, die ga je niet krijgen als je ieder moment ontslagen kan worden.

In Nederland zou het dus juist voor extra stress zorgen bij werknemers, die "vrijheid", tenzij je de omstandigheden waaronder je het invoert gelijk maakt. En de VVD is nog lang niet zover.
  zondag 7 juni 2020 @ 11:30:22 #98
484383 Eendenkooi
homeopathisch onverdund
pi_193519727
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 10:31 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Wat mij betreft mogen we weer terug naar de situatie zoals die kort na WO II was. Na de hongerwinter werd beslist "dit nooit meer", waarna vol ingezet werd op autarkie voor wat betreft de Nederlandse voedselvoorziening. Een klein productie overschot t.b.v. de handel is nog acceptabel, maar zelf o.a. massaal tomaten produceren en exporteren en tomaten voor Nederlandse consumptie importeren is ronduit belachelijk. De enige reden waarom we dat systeem hebben is een uitgebreid systeem van subsidies, belastingkortingen enz. Dat heeft totaal niets meer met logica of zelfs met een markteconomie te maken.
Dit dus.
pi_193519754
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 10:13 schreef Monolith het volgende:
Ik hoor altijd dat Nederland zo vreselijk vol is. Lijkt me een uitgelezen moment om een sector die een enorm beslag legt op de schaarse hoeveelheid grond eens wat gezonder te laten opereren. Als je kunt overleven zonder goedkope geïmporteerde arbeid prima, zo niet, dan pech gehad.
Moeten we niet juist naar intensievere landbouw?
  zondag 7 juni 2020 @ 11:34:01 #100
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_193519785
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 11:31 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Moeten we niet juist naar intensievere landbouw?
Het land staat al vol met megastallen die duizenden/tienduizenden/honderdduizenden dieren herbergen en hectares zijn volgestouwd met kassen waardoor het op sommige plekken nooit meer echt nacht wordt, hoe intensiever wil je het hebben?
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')