abonnement Unibet Coolblue
pi_193499681
Ik zie een standaard tekst van "uw systeem is er nog niet klaar voor" etc, maar ik zou even niet weten wat de boel nou blokkeert.

De known issues zijn niet van toepassing op mijn systeem en alle drivers voor hardware wat mogelijk de boel kan blokkeren hebben allemaal al de "beste software geinstalleerd" per stuk hardware.

Ook simpelweg via apparaatbeheer per apparaat bekeken of er updates misschien zijn volgens de microsoft cataloge, maar nee ook die zegt de beste stuurprogramma's staan er al op.

Handmatig zoeken naar updates levert niks op, krijg geen handmatige mogelijkheid iets te installeren.

Ja ik weet ik zou de update kunnen downloaden / usb stick en dan proberen, maar dan neem je toch een klein risico.
Hoe kom je er nou achter of het beschikbaar is of niet en waarom dan niet? :')

Echt heel onduidelijk van microsoft..
Wel staat er op hun pagina als ik dieper zoek dat ze het simpelweg langzamer uitrollen en niet overal in 1x.. maar dan zou handmatig naar updates zoeken me toch een keus moeten geven.
  zaterdag 6 juni 2020 @ 07:40:51 #2
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_193499763
Probeer het anders even ook via de update assistent. Echter het is wellicht verstandig wat geduld te hebben.

https://support.microsoft(...)-10-update-assistant
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_193499828
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 07:40 schreef Megumi het volgende:
Probeer het anders even ook via de update assistent. Echter het is wellicht verstandig wat geduld te hebben.

https://support.microsoft(...)-10-update-assistant
Nou ik wacht het eerst af omdat het dus niet duidelijk is wat er nou aan de hand is.
Maar ik vind het raar, geen van de known issues is aanwezig of speelt mee.
Ik heb windows 1909 tot en met de laatste update allang geinstalleerd dus dan hoort het al compatible te zijn volgens microsoft. (want mensen met 1903 en 1909 krijgen al de keus om te installeren en de rest niet)

Zie geen andere issues hier, dus dit is vreemd.

Oh en heb ook geen USB hardeschijven aangesloten, op muis / keyboard en een wifi adapter na dan.
  zaterdag 6 juni 2020 @ 08:26:46 #4
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_193500053
Windows update assistent ook al geprobeerd?
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_193500068
Een geïnstalleerd programma kan ook de update tegenhouden het hoeft niet altijd een driver te zijn.
pi_193500528
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 08:30 schreef BTKlus het volgende:
Een geïnstalleerd programma kan ook de update tegenhouden het hoeft niet altijd een driver te zijn.
Dat maakt het alleen maar extra vaag, dan moet er niet bij staan "u hoeft niets te doen", zo'n tool moet gewoon duidelijk maken waarom het niet kan.

Als het in staat is te detecteren dat het (nog) niet kan, moet het ook in staat zijn weer te geven wat er is mis is, als het ware.

@Megumi nee nog niet, ik wacht nog even een weekje tot de tweede dinsdag van de maand, wellicht dat microsoft daar op wacht, dat zou niet helemaal ongewoon zijn.
Ik heb immers geen pro versie maar gewoon een home versie, ergens kan ik mij voorstellen dat microsoft dan ook met handmatig zoeken naar updates het tegenhoudt om die reden.
pi_193500547
Gewoon even wachten. Ik heb hem geïnstalleerd via Microsoft maar hij deed het nog niet lekker. Het opstarten duurde lang met 5 minuten een zwart scherm. Ik heb het teruggezet en wacht nu tot hij in mijn updates verschijnt. Op een ander computer doet hij het wel goed.
woef
  zaterdag 6 juni 2020 @ 12:47:24 #8
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_193503142
Zit er iets in die update dat je graag wil hebben dan?
So we just called him Fred
pi_193503407
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 12:47 schreef Fred het volgende:
Zit er iets in die update dat je graag wil hebben dan?
Ik hou graag mijn systeem volledig up to date zodra het mogelijk is, doe ik al jaren zonder enige problemen.
Nu opeens zou er iets niet goed zijn, nou ik kan niets updaten, niets vinden wat niet compatible zou zijn, niets komt overeen met de lijst van known issues.

De bios is zelfs up to date als dat er überhaupt iets toe doet.

Ik stoor mij aan het gebrek van informatie want dit is een tekst wat bij andere mensen ook verscheen bij de 1909 update en maanden later kon men nog steeds niet updaten want er word niet vermeld wat mis is of moet geüpdate worden.
  Forum Admin zaterdag 6 juni 2020 @ 14:34:45 #10
240730 crew  Opa.Bakkebaard
Heeft een huisje.
pi_193504497
https://www.theverge.com/(...)ck-known-issues-list

Er zijn dus nogal wat problemen mee. Microsoft rolt de update daarom gefaseerd uit. Even gekeken hier en ik zie de melding ook op drie totaal verschillende pc's qua hardware.
Gewoon afwachten dus.
pi_193504607
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 14:34 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
https://www.theverge.com/(...)ck-known-issues-list

Er zijn dus nogal wat problemen mee. Microsoft rolt de update daarom gefaseerd uit. Even gekeken hier en ik zie de melding ook op drie totaal verschillende pc's qua hardware.
Gewoon afwachten dus.
Okay dan heeft microsoft het simpelweg voorlopig min of meer geblokkeerd in zijn algemeen.

Ik heb inmiddels alles nagelopen qua drivers, programma's, apps en al het andere logische wat dingen kan blokkeren, niks gevonden of problemen bijv. qua compatibiliteit.

Ik denk dus dat jij gelijk hebt, er is meer aan de hand buiten mijn invloed om als 't ware.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')