abonnement Unibet Coolblue
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 31 oktober 2020 @ 00:59:41 #181
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_195956823
Ja ik ook van jou O+ wordt heel bijzonder wanneer er weer war kan
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 31 oktober 2020 @ 01:04:17 #182
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_195956847
Je mag best zeggen dat je het leuk vindt hoor ballie :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_195958856
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 22:27 schreef Dr_Flash het volgende:
steeds minder reactie hier. Lijkt of het idee een beetje uitgewerkt is
Ik word er vooral een beetje depressief van, omdat we voorlopig nergens heen gaan ;(
pi_195958961
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 22:27 schreef Dr_Flash het volgende:
steeds minder reactie hier. Lijkt of het idee een beetje uitgewerkt is
ik verlies em regelmatig uit het oog :P
pi_195959218
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 22:27 schreef Dr_Flash het volgende:
steeds minder reactie hier. Lijkt of het idee een beetje uitgewerkt is
Zowel Fok! als de echte wereld zit in in en crisis voor als je het nog niet door had
pi_195959234
quote:
3s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 22:58 schreef Dr_Flash het volgende:
Fles' Travelsnacks, part 114

Bestemming
Drymen, Schotland

Datum / data
30 maart - 2 april 2017

Foto's!

Haven van IJmuiden. Een drommels mooie Lotus Evora gaat ook met ons mee naar Schotland O+
[ afbeelding ]

Lekker biertje op het skydek O+
[ afbeelding ]

Nog een dikke boot die uit IJmuiden naar Engeland gaat.
[ afbeelding ]

uiteindelijk maar eens aan tafel als er buiten niks meer te zien is.
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Juist op dat moment was ook een ander hobby van me weer aan het ontluiken, daar zullen we het verder maar niet over hebben :D
[ afbeelding ]

Op naar het noorden *O*
[ afbeelding ]

Het station voor Chathill (for Seahouses) *O*
[ afbeelding ]

De stationsnaambordjes waren niet allemaal even gaaf meer en zo :D
[ afbeelding ]

Daarna dus een dikke boottocht naar de Farne Islands *O*
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Kelpies by the helix, en paar kunstzinnige paardenkoppen bij Falkirk.
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Falkik Wheel, een dikke scheepslift _O_
[ afbeelding ]

De volgende ochtend, ontbijt in het hotel *O* :Y)
[ afbeelding ]

Le Me tegenover het hotel in Drymen. "Drimmen" sowieso een rare naam, dry men. :N
[ afbeelding ]

Oh ja treintjes, hi Nick :W . Hier rijdt er eentje het station van Alexandria binnen aan de zuidelijke oever van Loch Lomond.
[ afbeelding ]

Loch Lomond O+
[ afbeelding ]

Falls of Falloch
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Killin, Falls of Dochart _O_
[ afbeelding ]

Laatste dag in Drymen, we gaan langzaamaan weer naar huis.
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Grens van Engeland en Schotland in Northumberland.
[ afbeelding ]

En weer terug op de boot naar huis :W
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Black Pudding _O_
pi_195959259
Ik ben nu vooral benieuwd naar de ontluikende hobby foto, die kan ik niet zien namelijk. :X

Ik ben toch wel benieuwd hoeveel snacks we nog uit de oude doos mogen verwachten. :D
pi_195959279
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 10:08 schreef Oceanonix het volgende:
Ik ben nu vooral benieuwd naar de ontluikende hobby foto, die kan ik niet zien namelijk. :X

Ik ben toch wel benieuwd hoeveel snacks we nog uit de oude doos mogen verwachten. :D
Foto 6 is kapot inderdaad.
pi_195960309
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 10:08 schreef Oceanonix het volgende:
Ik ben nu vooral benieuwd naar de ontluikende hobby foto, die kan ik niet zien namelijk. :X

Ik ben toch wel benieuwd hoeveel snacks we nog uit de oude doos mogen verwachten. :D
Goede teaser wel :-)
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 31 oktober 2020 @ 11:53:42 #190
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_195960487
Ja die foto is gefikst :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_195967109
quote:
14s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 23:27 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nou dan heb jij ff mazzel, double play vanavond *O*
Wat een geluksdag _O_ opperbaad Fles
  Moderator zaterdag 31 oktober 2020 @ 20:12:17 #192
45833 crew  Fogel
pi_195968137
Goed bezig fles *G*
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  zaterdag 31 oktober 2020 @ 22:37:47 #193
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_195970857
Ik lees ook trouw mee hoor.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_195971103
quote:
14s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 00:55 schreef liesje1979 het volgende:

[..]

Ik wil zo graag!! En als jullie mee gaan is dat helemaal tof, Albanie reünie. Misschien dan deels huurauto, deels OV omdat het OV en de mensen gewoon zo tof is/zijn. Een dan met de auto naar de kaap. oeh oeh.
Maar helaas leef ik de laatste tijd een beetje passief want er kan niets. Wel toffe herinnerringen.
@:Hallojoo je bedoelt die smerige Albanese Rakia. :D
Die smerige Albanese Rakia is echt lekker :9
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_195971123
quote:
10s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 00:58 schreef Dr_Flash het volgende:
Haha nee Hallojo drinkt alleen maar thee nou goed :D _O- :P
Ik drink best veel thee trouwens :6 :D
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  zondag 1 november 2020 @ 06:36:12 #196
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_195974602
Hier ook een lurker.. altijd leuk de snacks.. het valt me wel op dat de layout even anders is geworden... :P
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_195979226
Hier nog een lurker, vind het altijd leuk de foto's en geeft ook wel wat reis ideetjes :)

En leuk om Polen te zien. Ben er nog nooit geweest, hoewel mijn oma er geboren was (iets met de oorlog en mijn opa als dwangarbeider naar Polen). Staat dus nog op het lijstje om te gaan bezoeken.
  Heeft over alles een mening 2022 zondag 1 november 2020 @ 13:56:07 #198
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_195980093
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2020 06:36 schreef Barreltje het volgende:
Hier ook een lurker.. altijd leuk de snacks.. het valt me wel op dat de layout even anders is geworden... :P
Mwoa sommige kopjes wil ik gemakshalve nog weleens overslaan ja. Maar het gaat toch om de foto's uiteindelijk :s)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Heeft over alles een mening 2022 zondag 15 november 2020 @ 17:34:09 #199
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_196258295
Fles' Travelsnacks, part 115

Bestemming
Holterberg, Overijssel. Gewandeld van Nijverdal naar Holten.

Datum / data
Zondag 15 november 2020

Beweegreden
Herfst. En ik ontdekte vrijdagavond dat de Sallandse Heuvelrug de enige plek in Nederland is waar nog wilde korhoenders voor (zouden) komen. En wandelen. Wandelen is goed voor je O+ Overigens had ik de zuidflank van de Holterberg in juni al verkend, zie Travelsnack #106.

Vervoer
Twee interessante treinen. Als eerste de Pimpel-Express (aka Intercity Berlijn) naar Almelo, en daar de Blauwnet Flirt naar Nijverdal. Sinds de elektrificatie een paar jaar geleden heb ik dat traject nog nooit bereden. Nu in ieder geval voor een deel ^O^ Terug een vervangende bus vanwege werkzaamheden.

Voorbereidingen
Ik wilde eigenlijk gisteren al gaan maar het weer stond me niet aan. Gisteren flink gegeten en lekker vroeg naar bed, vanochtend was het prima weer, dus het er maar op gewaagd *O*

Aanraders
Ik had een routebeschrijving van Wandelnet, ging prima. Niet één keer verkeerd gelopen of echt moeten zoeken. En de herfstkleuren overal hè, prachtig O+

Afraders
Nou ja ik stond op enig moment aan het begin van de open heidevlakte, staat er doodleuk "volg dit pad 1,8 km lang". Oei. Daar waait het. Leerpuntje: De routebeschrijving van tevoren thuis even doorlezen zodat je niet voor dit soort verrassingen komt te staan. En je moet behoorlijk doorlopen als je een beetje lekker op de aansluitingen wilt uitkomen. Okee of ik had er een uur langer over moeten doen maar toen regende het inmiddels.
Oh en geen korhoender gezien trouwens. Schijnen ook vrijwel uitgestorven te zijn -O-

Voedsel
Dikke broodtrommel vol meegenomen. Vier boterhammen en nog wat powerreepjes en twee appels. Uiteindelijk heb ik alleen de boterhammen opgegeten.

Drank
Water.

Toiletten
Nee. Wel vlak na Nijverdal even de grondwaterstand in het bos aangevuld maar niemand heeft dat gezien O-)

Foto's!

Ook de Duitsers nemen de keroownaas serieus.


Dus le me zonder bril in de Pimpel.


Het bezoekerscentrum in Nijverdal. Net verscholen achter een boom, de koepel van de sterrenwacht.


Heerlijk doorkijkje in het bos vlakbij Nijverdal. Toen de zon nog scheen.


Na een kilometer of vier kom je bij een uitzichtpunt waarvandaan je bij heel helder weer in de verte Zwolle kunt zien liggen. Op de voorgrond een smeltwaterdal uit de voorlaatste ijstijd (ca. 150.000 jaar geleden).


Nog een kijkje over dit prachtige gebied.


Als je de Nijverdalse Bergweg oversteekt kom je terecht in het volgende smeltwaterdal, wat een heel groot heidegebied is tegenwoordig. Aan de rand van dit gebied vond ik een prachtige vliegenzwam :)


En een heel heel oude boom :o


De wind deed best even pijn aan de oortjes, maar gelukkig had ik een of ander fleece kraagding mee. Dun, licht, maar toch best fijn en op allerlei manieren in te zetten _O_


Midden op de hei nog even een stukje tempo gelopen de berg op (in van dat paardrijzand met wind tegen, viel echt niet mee) omdat ik boven op een heuvel een bankje zag wat vrij was. En tot dat moment had ik best heel erg veel mensen gezien en bezette bankjes dus ik wilde daar per se als eerste zijn om er dibs op te leggen natuurlijk. Maar de meeste mensen waren blijkbaar dagjesmensen die in de buurt van Nijverdal wandelden, en maar weinigen gingen heel die berg over. Dus anyway, ik had dat bankje. Lunch op het bankje *O* :Y)


Uiteindelijk kwam er een eind aan de heide en liep ik het bos van Landgoed De Noetselenberg in. Prachtige gouden kleurigheid alles ditdat :P


Na weer een heel eind door het bos kwam ik bij het hoogste punt van de route uit op 55 meter boven zeeniveau. Iets verderop is het allerhoogste punt van heel de Sallandse Heuvelrug, de Grote Koningsbelt op 75,5 m +NAP. Bij het uitzichtpunt staat een maquette waarop staat wat allemaal hoe ver weg is en zo.


Als je eenmaal van dat punt af bent is het nog een paar honderd meter naar de Oude Hellendoornseweg die je gewoon 3,5 km kaarsrechtuit moet volgen en dan ben je bij het station van Holten. Vlak voor Holten staat nog een of ander klokkenspel in de berm, dus ja ik moest daar even aan zitten :9



Nog vlakbijer het station is een klein uitkijkpunt, genaamd "De Beuk".






En gelukkig was ik ruim op tijd voor de treinvervangende bus terug naar Deventer. Heb wel flink doorgelopen om de hele wandeling in 3:40 af te ronden. Misschien 10 minuten stil gezeten alles bij elkaar. Maar ja als je die bus niet haalt zit je een uur in de regen in een Holte(n) waar NIKS open is -O- Dusjah dat wil je ook niet. Hoe dan ook, een prima zondagochtend / middagbesteding *O*


Doei :W
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_196258338
quote:
7s.gif Op zondag 15 november 2020 17:34 schreef Dr_Flash het volgende:
Fles' Travelsnacks, part 115

Bestemming
Holterberg, Overijssel. Gewandeld van Nijverdal naar Holten.

Datum / data
Zondag 15 november 2020

Beweegreden
Herfst. En ik ontdekte vrijdagavond dat de Sallandse Heuvelrug de enige plek in Nederland is waar nog wilde korhoenders voor (zouden) komen. En wandelen. Wandelen is goed voor je O+ Overigens had ik de zuidflank van de Holterberg in juni al verkend, zie Travelsnack #106.

Vervoer
Twee interessante treinen. Als eerste de Pimpel-Express (aka Intercity Berlijn) naar Almelo, en daar de Blauwnet Flirt naar Nijverdal. Sinds de elektrificatie een paar jaar geleden heb ik dat traject nog nooit bereden. Nu in ieder geval voor een deel ^O^ Terug een vervangende bus vanwege werkzaamheden.

Voorbereidingen
Ik wilde eigenlijk gisteren al gaan maar het weer stond me niet aan. Gisteren flink gegeten en lekker vroeg naar bed, vanochtend was het prima weer, dus het er maar op gewaagd *O*

Aanraders
Ik had een routebeschrijving van Wandelnet, ging prima. Niet één keer verkeerd gelopen of echt moeten zoeken. En de herfstkleuren overal hè, prachtig O+

Afraders
Nou ja ik stond op enig moment aan het begin van de open heidevlakte, staat er doodleuk "volg dit pad 1,8 km lang". Oei. Daar waait het. Leerpuntje: De routebeschrijving van tevoren thuis even doorlezen zodat je niet voor dit soort verrassingen komt te staan. En je moet behoorlijk doorlopen als je een beetje lekker op de aansluitingen wilt uitkomen. Okee of ik had er een uur langer over moeten doen maar toen regende het inmiddels.
Oh en geen korhoender gezien trouwens. Schijnen ook vrijwel uitgestorven te zijn -O-

Voedsel
Dikke broodtrommel vol meegenomen. Vier boterhammen en nog wat powerreepjes en twee appels. Uiteindelijk heb ik alleen de boterhammen opgegeten.

Drank
Water.

Toiletten
Nee. Wel vlak na Nijverdal even de grondwaterstand in het bos aangevuld maar niemand heeft dat gezien O-)

Foto's!

Ook de Duitsers nemen de keroownaas serieus.
[ afbeelding ]

Dus le me zonder bril in de Pimpel.
[ afbeelding ]

Het bezoekerscentrum in Nijverdal. Net verscholen achter een boom, de koepel van de sterrenwacht.
[ afbeelding ]

Heerlijk doorkijkje in het bos vlakbij Nijverdal. Toen de zon nog scheen.
[ afbeelding ]

Na een kilometer of vier kom je bij een uitzichtpunt waarvandaan je bij heel helder weer in de verte Zwolle kunt zien liggen. Op de voorgrond een smeltwaterdal uit de voorlaatste ijstijd (ca. 150.000 jaar geleden).
[ afbeelding ]

Nog een kijkje over dit prachtige gebied.
[ afbeelding ]

Als je de Nijverdalse Bergweg oversteekt kom je terecht in het volgende smeltwaterdal, wat een heel groot heidegebied is tegenwoordig. Aan de rand van dit gebied vond ik een prachtige vliegenzwam :)
[ afbeelding ]

En een heel heel oude boom :o
[ afbeelding ]

De wind deed best even pijn aan de oortjes, maar gelukkig had ik een of ander fleece kraagding mee. Dun, licht, maar toch best fijn en op allerlei manieren in te zetten _O_
[ afbeelding ]

Midden op de hei nog even een stukje tempo gelopen de berg op (in van dat paardrijzand met wind tegen, viel echt niet mee) omdat ik boven op een heuvel een bankje zag wat vrij was. En tot dat moment had ik best heel erg veel mensen gezien en bezette bankjes dus ik wilde daar per se als eerste zijn om er dibs op te leggen natuurlijk. Maar de meeste mensen waren blijkbaar dagjesmensen die in de buurt van Nijverdal wandelden, en maar weinigen gingen heel die berg over. Dus anyway, ik had dat bankje. Lunch op het bankje *O* :Y)
[ afbeelding ]

Uiteindelijk kwam er een eind aan de heide en liep ik het bos van Landgoed De Noetselenberg in. Prachtige gouden kleurigheid alles ditdat :P
[ afbeelding ]

Na weer een heel eind door het bos kwam ik bij het hoogste punt van de route uit op 55 meter boven zeeniveau. Iets verderop is het allerhoogste punt van heel de Sallandse Heuvelrug, de Grote Koningsbelt op 75,5 m +NAP. Bij het uitzichtpunt staat een maquette waarop staat wat allemaal hoe ver weg is en zo.
[ afbeelding ]

Als je eenmaal van dat punt af bent is het nog een paar honderd meter naar de Oude Hellendoornseweg die je gewoon 3,5 km kaarsrechtuit moet volgen en dan ben je bij het station van Holten. Vlak voor Holten staat nog een of ander klokkenspel in de berm, dus ja ik moest daar even aan zitten :9
[ afbeelding ]


Nog vlakbijer het station is een klein uitkijkpunt, genaamd "De Beuk".
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

En gelukkig was ik ruim op tijd voor de treinvervangende bus terug naar Deventer. Heb wel flink doorgelopen om de hele wandeling in 3:40 af te ronden. Misschien 10 minuten stil gezeten alles bij elkaar. Maar ja als je die bus niet haalt zit je een uur in de regen in een Holte(n) waar NIKS open is -O- Dusjah dat wil je ook niet. Hoe dan ook, een prima zondagochtend / middagbesteding *O*
[ afbeelding ]

Doei :W
Leuk! Jammer van de gemiste kip
  Heeft over alles een mening 2022 zondag 15 november 2020 @ 17:49:25 #201
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_196258493
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 17:37 schreef bitterbal het volgende:

[..]

Leuk! Jammer van de gemiste kip
Ja, ik frituur wel een kipkrokantschnitzel in hun naam vanavond of zo ;(
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_196258553
quote:
14s.gif Op zondag 15 november 2020 17:49 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja, ik frituur wel een kipkrokantschnitzel in hun naam vanavond of zo ;(
:D
  zondag 15 november 2020 @ 17:57:53 #203
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_196258636
Herfstplaatjes. O+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_196258747
De herfstkleuren in het bos ^O^

Klinkt als een uitstekend uitje voor op de zomdag
  Moderator zondag 15 november 2020 @ 18:06:36 #205
45833 crew  Fogel
pi_196258829
quote:
14s.gif Op zondag 15 november 2020 17:49 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja, ik frituur wel een kipkrokantschnitzel in hun naam vanavond of zo ;(
:D

Ga je nog een keer terug om te checken of je dan wel een kip ziet?

Tof verslag weer trouwens *G*
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  Heeft over alles een mening 2022 zondag 15 november 2020 @ 18:08:18 #206
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_196258885
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 18:06 schreef Fogel het volgende:

[..]

:D

Ga je nog een keer terug om te checken of je dan wel een kip ziet?

Tof verslag weer trouwens *G*
Meh, ben bang dat het een opgegeven zaak is voor ze ;(

quote:
Het Korhoen
Het korhoen was tot begin 20ste eeuw een veel
voorkomende vogel op akkers en heidevelden. Maar de
laatste jaren is het aantal korhoenders in heel
Zuidwest-Europa flink gedaald. In ons land komt deze
vogel alleen nog voor op de Sallandse Heuvelrug. Telde
men in 1989 nog 29 hanen, in 2011 waren het er nog
maar 4. Nu zijn er waarschijnlijk nog 2 hanen en
ongeveer 10 hennen. Om de daling tegen te gaan,
werden in 2013 een paar korhoenders uit Zweden met
weinig succes bijgeplaatst. De komende jaren zijn
kritiek voor het voortbestaan van het korhoen.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_196259574
Je kan toch een Famous Grouse nemen na zo'n tocht? :Y
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 17 november 2020 @ 21:37:08 #208
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_196294152
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 18:35 schreef Oceanonix het volgende:
Je kan toch een Famous Grouse nemen na zo'n tocht? :Y
Had ook gekund ja :P Heb het maar bij een Rochefort 10 gelaten :9
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 5 december 2020 @ 18:19:14 #209
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_196567819
Sinterklaaskadootje voor alle fans :)

Fles' Travelsnacks, part 116

Bestemming
Nepal

Datum / data
Januari 1999

Aanraders
Heeft weinig zin om het daar nu over te hebben. Er is sindsdien een aardbeving en een paleisrevolutie over het land gegaan dus het zal nu waarschijnlijk wel heel anders zijn. Misschien is de armoede nog wel hetzelfde trouwens.

Afraders
Niet genoeg tijd nemen voor alles. Er is gewoon zo ontzettend veel te zien en alles is zo ontzettend anders dan je gewend bent. Meer is niet altijd beter. Al is heel veel wel heel goed trouwens :D

Voedsel
Kan me niet herinneren dat ik ergens ziek van geworden ben. Al heb ik wel een paar keer mijn hoofd weggedraaid bij het bereiden ervan :')

Drank
O.a. Tungba, een Tibetaans drankje waarbij warm water op kiemen van eoa graan gegoten werd. Na wat gepruttel zou dat bier op moeten leveren. Nou met heel veel fantasie misschien.

Toiletten
Toiletten? :') :D :N :{w

Foto's!

Tussenstop op Sjarjah om bij te tanken. De landingsbaan van Tribhuvan Airport in Kathmandu is te kort voor vliegtuigen die groot genoeg zijn om AMS-KTM in één ruk af te leggen, vandaar.


Maat van me was ook mee. Eigenlijk zijn al deze foto's van hem :+ Hier lopen we ergens in Kathmandu.


De Bodnath Stupa, misschien wel de grootste stupa ter wereld.


Hier staan mijn zusje en ik vanaf een brug over een rivier te kijken naar een openlucht-cematie aan de oever van die rivier.


De armen nemen na afloop de bruikbare stukken brandstof weer mee...


Drie heilige mannen ergens in Kathmandu.


Schitterend houtsnijwerk. Onder andere gemaakt door mensen die nog nooit olifanten hebben zien neuken :D


Typisch soort voertuig voor een typisch soort woning.


Onderweg naar de laagvlakte Terai kwamen we tientallen van dit soort trucks en bussen tegen. Het onderscheid tussen truck en bus vervaagt daar een beetje.


Een brug naar een dorpje ergens onderweg tussen Kathmandu en de Terai. De weg was overigens zo slecht dat trucks en bussen harder reden dan personenauto's om de simpele reden dat ze grotere wielen hebben. Proberen een Nepalees de betekenis van het woord "maximumsnelheid" uit te leggen is vrij zinloos :D De enige plek in het land waar je 120 km/h zou kunnen rijden is Tribhuvan Airport.


Aangekomen in de Terai staan er wat Jeeps klaar voor een tochtje door de savanne.


Daar sliepen we in Tiger Camp, waar ze gelukkig ook een beer garden hebben :)


In de mist worden wat fietsers met een soort kano-pont overgezet.


Krokodillen en alligatoren hebben ze daar ook. Geen idee welke van de twee dit is trouwens.


Hier staan maat en ik en nog wat toeristen bij de buffels te kijken hoe de jeep naar de overkant rijdt.




De vlgende ochtend gingen we op olifantensafari. Tegenwoordig best wel fout, hoewel mogelijk nog steeds niet helemaal uitgebannen. Weet ik eigenlijk niet. Toen kon het gewoon in ieder geval. Hier staan we in de rij om op te stappen.






Onderweg kwamen we ook een neushoorrn tegen _O_


Gelukkig waren ze ook toen al druk met natuurbescherming. Hier staan we bij één of ander wildpark.


Maat en ik bij een kar met groenten :D


Typisch Nepalese keuken.


Een paar dagen later gingen we naar Pokhara om zicht op de Himalaya te hebben. Hier waren we te laat voor de zonsopkomst, volgende dag ging het beter.


Een enorm hoge berg. Niet de Annapurna en waarschijnlijk ook niet de Dhaulagiri, maar wel iets daar in de buurt. Wie het weet mag het zeggen :Y Machapuchare, 6.993 meter.


Zonsopkomst boven de Himalaya O+


We namen een kleine Beechcraft terug van Pokhara naar Kathmandu, waar we nog een paar dagen bleven.


En in Kathmandu dronken we dus Tungba. Nja :D


Lekker pakjesavond vieren allen, en tot de volgende keer maar weer :W PS de "oude doos" is nu wel een beetje leeg.

[ Bericht 0% gewijzigd door Dr_Flash op 06-12-2020 10:22:54 ]
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_196567879
quote:
6s.gif Op zaterdag 5 december 2020 18:19 schreef Dr_Flash het volgende:
Sinterklaaskadootje voor alle fans :)

Fles' Travelsnacks, part 116

Bestemming
Nepal

Datum / data
Januari 1999

Aanraders
Heeft weinig zin om het daar nu over te hebben. Er is sindsdien een aardbeving en een paleisrevolutie over het land gegaan dus het zal nu waarschijnlijk wel heel anders zijn. Misschien is de armoede nog wel hetzelfde trouwens.

Afraders
Niet genoeg tijd nemen voor alles. Er is gewoon zo ontzettend veel te zien en alles is zo ontzettend anders als je gewend bent. Meer is niet altijd beter. Al is heel veel wel heel goed trouwens :D

Voedsel
Kan me niet herinneren dat ik ergens ziek van geworden ben. Al heb ik wel een paar keer mijn hoofd weggedraaid bij het bereiden ervan :')

Drank
O.a. Tungba, een Tibetaans drankje waarbij warm water op kiemen van eoa graag gegoten werd. Na wat gepruttel zou dat bier op moeten leveren. Nou met heel veel fantasie misschien.

Toiletten
Toiletten? :') :D :N :{w

Foto's!

Tussenstop op Sjarjah om bij te tanken. De landingsbaan van Tribhuvan Airport in Kathmandu is te kort voor vliegtuigen die groot genoeg zijn om AMS-KTM in één ruk af te leggen, vandaar.
[ afbeelding ]

Maat van me was ook mee. Eigenlijk zijn al deze foto's van hem :+ Hier lopen we ergens in Kathmandu.
[ afbeelding ]

De Bodnath Stupa, misschien wel de grootste stupa ter wereld.
[ afbeelding ]

Hier staan mijn zusje en ik vanaf een brug over een rivier te kijken naar een openlucht-cematie aan de oever van die rivier.
[ afbeelding ]

De armen nemen na afloop de bruikbare stukken brandstof weer mee...
[ afbeelding ]

Drie heilige mannen ergens in Kathmandu.
[ afbeelding ]

Schitterend houtsnijwerk. Onder andere gemaakt door mensen die nog nooit olifanten hebben zien neuken :D
[ afbeelding ]

Typisch soort voertuig voor een typisch soort woning.
[ afbeelding ]

Onderweg naar de laagvlakte Terai kwamen we tientallen van dit soort trucks en bussen tegen. Het onderscheid tussen truck en bus vervaagt daar een beetje.
[ afbeelding ]

Een brug naar een dorpje ergens onderweg tussen Kathmandu en de Terai. De weg was overigens zo slecht dat trucks en bussen harder reden dan personenauto's om de simpele reden dat ze grotere wielen hebben. Proberen een Nepalees de betekenis van het woord "maximumsnelheid" uit te leggen is vrij zinloos :D De enige plek in het land waar je 120 km/h zou kunnen rijden is Tribhuvan Airport.
[ afbeelding ]

Aangekomen in de Terai staan er wat Jeeps klaar voor een tochtje door de savanne.
[ afbeelding ]

Daar sliepen we in Tiger Camp, waar ze gelukkig ook een beer garden hebben :)
[ afbeelding ]

In de mist worden wat fietsers met een soort kano-pont overgezet.
[ afbeelding ]

Krokodillen en alligatoren hebben ze daar ook. Geen idee welke van de twee dit is trouwens.
[ afbeelding ]

Hier staan maat en ik en nog wat toeristen bij de buffels te kijken hoe de jeep naar de overkant rijdt.
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

De vlgende ochtend gingen we op olifantensafari. Tegenwoordig best wel fout, hoewel mogelijk nog steeds niet helemaal uitgebannen. Weet ik eigenlijk niet. Toen kon het gewoon in ieder geval. Hier staan we in de rij om op te stappen.
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Onderweg kwamen we ook een neushoorrn tegen _O_
[ afbeelding ]

Gelukkig waren ze ook toen al druk met natuurbescherming. Hier staan we bij één of ander wildpark.
[ afbeelding ]

Maat en ik bij een kar met groenten :D
[ afbeelding ]

Typisch Nepalese keuken.
[ afbeelding ]

Een paar dagen later gingen we naar Pokhara om zicht op de Himalaya te hebben. Hier waren we te laat voor de zonsopkomst, volgende dag ging het beter.
[ afbeelding ]

Een enorm hoge berg. Niet de Annapurna en waarschijnlijk ook niet de Dhaulagiri, maar wel iets daar in de buurt. Wie het weet mag het zeggen :Y
[ afbeelding ]

Zonsopkomst boven de Himalaya O+
[ afbeelding ]

We namen een kleine Beechcraft terug van Pokhara naar Kathmandu, waar we nog een paar dagen bleven.
[ afbeelding ]

En in Kathmandu dronken we dus Tungba. Nja :D
[ afbeelding ]

Lekker pakjesavond vieren allen, en tot de volgende keer maar weer :W PS de "oude doos" is nu wel een beetje leeg.
Niet zo blije fant
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')