Fles' Travelsnacks, part 125BestemmingLarnaca, Cyprus
Datum / dataDinsdag 9 t/m zondag 14 november 2021
BeweegredenZonnig weer en ernstig gebrek aan vitamine D.
Gezelschap@liesje1979 @kwiwi en Gergi
VervoerVoornamelijk Transavia en de benenwagen
VoorbereidingenJa, hoop gekut. Bommen op Wizzair. Heb effectief eigenlijk alles twee keer moeten regelen, maar goed. Het is gelukt en het was leuk.
AanradersHet weer en het zwembad. En de verrassings-activiteit van Liesje.
AfradersNou weinig eigenlijk
VoedselJa, prima

Tenminste, IK ben nergens ziek van geworden
DrankLokaal bier. Leoon is beter dan Keo. En een Ouzootje hier en daar.
ToilettenGeen probleem.
Foto's!Geland en uitgestapt op Larnaca airport. Achtentwintig graden Celsius jongens en meisjes
![01.jpg]()
Het beroemde zoutmeer van Larnaca, onderweg vanuit de taxi even gauw bekeken. Het was nog een maand te vroeg voor de flamingo's zei de taxichauffeur. Nou ja zonder flamingo's is er een stuk minder lol aan dus jammer dan.
![02.jpg]()
Uitzicht vanuit mijn hotelkamer.
![03.jpg]()

ZWEMBAD

Ikke helemaal gek worden alles. In zes dagen 180 baantjes gezwommen, erg mooi
![04.jpg]()
Mijn hotel in de avond.
![05.jpg]()
Het water van het zwembad was zo schoon dat de katten er van kwamen drinken

![06.jpg]()
Een broodje ham en kaas graag! "Wil je er friet bij?" Eh nou nee alleen een broodje

"Echt niet?" Nou okee dan, klein beetje friet.
![07.jpg]()
Woensdagmiddag even een wandeling door een kunstenaarsstraatje gemaakt, daar kwam ik dit rijk versierde huis tegen.
![08.jpg]()
En een kroegje waarvan het terras tevens de stoep was. Even een potje bier genuttigd. Ondertussen waren de locals ernstig druk bezig met het plaatsen van wat glazen schuifpuiramen. Een kostelijk schouwspel.
![09.jpg]()
Donderdag arriveerde
@liesje1979 
Die is er nu nog steeds trouwens

En we kwamen langs een leuk oud autootje waar ze mee op de foto wilde
![10.jpg]()
Maar even een pita kip kebab naar binnen geschrokt bij een grilltentje. We zouden een uur de tijd hebben voordat alle tafels gereserveerd waren en we dus weg moesten. Maar alleen al het opdienen van het eten duurde ruim een half uur. Dusjah.
![11.jpg]()
![12.jpg]()
Vrijdagochtend de zonsopkomst meegemaakt, nou ja soort van.
![13.jpg]()
En lekker langs de zee gewandeld, op weg naar de verrassings-activiteit die Liesje geregeld had.
![14.jpg]()
Enfin, wij naar de pottenbakkerij waar je zelf kon kleien

![15.jpg]()
![16.jpg]()
![17.jpg]()
Maar het hele spul moest eerst 3 dagen drogen en daarna nog in de oven, dus morgenochtend gaat Liesje de spullen ophalen. Hopelijk komt het allemaal goed (maar dat zal wel

)
However, wij door naar het centrum. Hier is de Agios Lazaros, een Byzantijnse kerk waar we ook in geweest zijn.
![18.jpg]()
En na wat souvenirtjesgeweld kwamen we uit bij het Turkse fort aan de zee.
![19.jpg]()
Ik in het fort bij de oude kanonnen

![21.jpg]()
Liesje zoekt mooie stenen op het strand. Geen schelpen daar
![22.jpg]()
Ook toevallig in de buurt:
Flying Fox, één van de meest overdreven superyachts ter wereld. 136 meter lang, Gross tonnage 9.022 GT, accommodatie voor 22 gasten en 54 crewleden, twee helideks. Kosten: 400 miljoen USD. Eén van de helikopters is even boodschappen doen zo te zien
![20.jpg]()
Later die middag werd het nog een echte Fok!meet want ook
@kwiwi was in de buurt met haar vriend Gergi, dus we hebben gezellig even gegeten en gedronken aan zee. Zijn geen foto's van
Zaterdag vooral gezwommen en in de middag even een lekkere pul Keo gekanteld op het balkon van mijn hotelkamer (hotel had geen Leoon helaas).
![23.jpg]()
Later hebben we in de buurt van MacKenzie beach lekker uitgebreid gegeten, een soort zelf samengestelde
meze van allerlei voorgerechtjes en één bord mixed grill. Prima
![24.jpg]()
Na afloop van het eten hebben we nog een ouzootje gedronken bij een strandtent waar ook weer veel katten rond liepen. De meeste van die katten zien er overigens goed verzorgd uit

Deze paste niet meer in de koffer helaas
![25.jpg]()
Gisterochtend nog een poging gewaagd om foto's van de zonsopkomst bij de zee te maken, maar helaas, het was bewolkt, dus ik ben maar weer terug mijn bed in gegaan.
![26.jpg]()
Na het ontbijt nog snel even
a quick dip in the pool 
![27.jpg]()
En na een taxiritje langs de zoutmeren, een vlucht van 4 uur en een treinrit van een uurtje kwam ik gisteravond weer thuis

Helemaal bijgezomerd, flink verbrand (is al bijna weer over gelukkig) en ernstig opgeladen. Was echt hard toe aan dit reisje

Nu kan ik er wel weer een paar maanden tegenaan denk ik.