abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 5 juni 2020 @ 18:08:24 #1
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_193491803
https://nos.nl/l/2336319

quote:
Buitengewoon opsporingsambtenaren (boa's) moeten een korte wapenstok kunnen krijgen, als de 'lokale driehoek' van burgemeester, politie en justitie dat nodig vindt voor hun veiligheid. Minister Grapperhaus wil dat er op korte termijn proeven worden gedaan met boa's met geweldsmiddelen.

Het is de bedoeling dat de minister van Justitie en Veiligheid achteraf gaat toetsen of het terecht was om de boa's een wapenstok te geven. Nu doet hij dat nog vooraf, en alleen bij wijze van uitzondering geeft hij toestemming. Straks zal de minister in principe het oordeel van het lokaal gezag volgen om boa's voor langere of kortere tijd uit te rusten met een wapenstok.

IJmuiden
De boa's vragen al een poosje om extra verdedigingsmiddelen. Ze krijgen steeds vaker te maken met agressie, en vinden dat ze nog meer risico lopen nu ze ook de coronamaatregelen moeten handhaven. Onlangs liep het uit de hand in IJmuiden, toen een groep jongeren een aantal boa's te lijf ging. Een van de handhavers moest naar het ziekenhuis met letsel aan het hoofd.

De nieuwe regeling geldt voorlopig alleen voor de korte wapenstok. De boa's hadden ook om pepperspray gevraagd, maar daar wordt nog onderzoek naar gedaan.

Tot nu toe stond minister Grapperhaus afwijzend tegenover het toestaan van geweldsmiddelen. "Het geweldsmonopolie moet alleen bij de politie blijven", vond hij. De vakbonden zijn blij met zijn voorstel. Ze noemen het ruimhartig.
Die derderangs ambtenaren die te incompetent zijn om agent te worden, krijgen dus wapens als het lokale bestuur dat goed vindt. :')

Heel gevaarlijk dit tenzij ze een training krijgen van minimaal een anderhalf jaar zoals assistent agenten ook krijgen...
BLACK LIVES MATTER
Mannenvoetbal heeft een fascismeprobleem
Nazis deserve to be beaten. Tolerance of intolerance is cowardice *O*
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_193491859
quote:
11s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 18:08 schreef Mikeytt het volgende:
https://nos.nl/l/2336319
[..]

Die derderangs ambtenaren die te incompetent zijn om agent te worden, krijgen dus wapens als het lokale bestuur dat goed vindt. :')

Dat hebben ze al. En niet alleen maar wapenstokken.
Het verschil is dat het straks de regel wordt dat ze een wapenstok krijgen ipv de uitzondering.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_193491864
Ik vind het wel een goede zaak, in die zin dat ik het logisch vind dat als het takenpakket van boa's is verruimd en zij nu meer risicovolle taken van de politie overnemen zij ook de middelen krijgen om zich tijdens gevaarlijke situaties te beschermen.

Ook goed dat het een korte wapenstok betreft en geen pepperspray.
pi_193491877
:')

Ja slim ja om van die types die vaak zelf al in aanraking zijn geweest met justitie wapens te
geven _O_
U MAD?
pi_193491894
Handhavers hebben helemaal geen zelfcontrole.
Die gaan naar dat ding grijpen bij het minste geringste tegensputteren van iemand die ze aanspreken om het een of ander.

De politie gaat daar veel anders mee om, grijpen alleen naar de wapenstok als iemand echt agressief reageert en anders proberen ze het eigenlijk altijd met woorden en de boel kalmeren.

Een BOA heeft dat helemaal niet in zich, anders waren ze politieagenten.. dit zijn veredelde stadswachten.
  vrijdag 5 juni 2020 @ 18:15:15 #6
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_193491895
Kunnen die lui niet gewoon agent worden als ze burgers willen meppen of peppersprayen?
  vrijdag 5 juni 2020 @ 18:16:28 #7
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_193491920
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 18:12 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Dat hebben ze al. En niet alleen maar wapenstokken.
Het verschil is dat het straks de regel wordt dat ze een wapenstok krijgen ipv de uitzondering.
Nee. Enkel met toestemming van bestuur. Zal overal anders zijn.
BLACK LIVES MATTER
Mannenvoetbal heeft een fascismeprobleem
Nazis deserve to be beaten. Tolerance of intolerance is cowardice *O*
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
  vrijdag 5 juni 2020 @ 18:18:46 #8
256666 leeell
I know you're lonely
pi_193491950
Gelukkig waarschijnlijk alleen de provinciale rechts-authoritaire gemeentes die dat gaan toen. Geen zorgen hier.
Op maandag 1 oktober 2012 18:45 schreef Chocolatebear het volgende:
Zei de man, terwijl hij een shaggie opstak en het gas open trok van zijn Tomos.
pi_193491956
Vanwaar die blinde haat jegens Boa’s hier :')?
  vrijdag 5 juni 2020 @ 18:19:47 #10
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_193491962
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 18:12 schreef FYazz het volgende:
Ik vind het wel een goede zaak, in die zin dat ik het logisch vind dat als het takenpakket van boa's is verruimd en zij nu meer risicovolle taken van de politie overnemen zij ook de middelen krijgen om zich tijdens gevaarlijke situaties te beschermen.

Ook goed dat het een korte wapenstok betreft en geen pepperspray.
Als assistent politiemedewerker mag een korte wapenstok met een opleiding van 1,5 jaar.

Een agent traint daar jaren voor zodat ze weten hoe ze situaties kunnen deescaleren.

Een BOA is helemaal niet competent genoeg.
Gelukkig gaat het enkel om een proef die zwaar gaat falen.
BLACK LIVES MATTER
Mannenvoetbal heeft een fascismeprobleem
Nazis deserve to be beaten. Tolerance of intolerance is cowardice *O*
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_193492012
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 18:15 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Handhavers hebben helemaal geen zelfcontrole.
Die gaan naar dat ding grijpen bij het minste geringste tegensputteren van iemand die ze aanspreken om het een of ander.

De politie gaat daar veel anders mee om, grijpen alleen naar de wapenstok als iemand echt agressief reageert en anders proberen ze het eigenlijk altijd met woorden en de boel kalmeren.

Een BOA heeft dat helemaal niet in zich, anders waren ze politieagenten.. dit zijn veredelde stadswachten.
en straks huilen om toegenomen Amerikaanse toestanden. ^O^
Kleine geheimen dienen beschermd te worden.
Grote geheimen worden beschermd door publiek ongeloof.
pi_193492052
Het gaat natuurlijk de sport worden om die wapenstokken van de boa's te jatten *O*

En handig hoor met een wapenstok tegenover kapmessen en/of pistolen/AK-47's ^O^

Hier gaan ze wel van terugkomen nadat de eerste boa's neergeknuppeld zijn met hun eigen knuppels of neergestoken/geschoten.
http://epicshirtsandgadgets.spreadshirt.nl/
Epic Beard Man is in My web Shop ;-]
  vrijdag 5 juni 2020 @ 18:27:01 #13
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_193492054
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 18:19 schreef Mikeytt het volgende:

[..]

Als assistent politiemedewerker mag een korte wapenstok met een opleiding van 1,5 jaar.

Een agent traint daar jaren voor zodat ze weten hoe ze situaties kunnen deescaleren.

Een BOA is helemaal niet competent genoeg.
Gelukkig gaat het enkel om een proef die zwaar gaat falen.
Dit ja. Boa's hebben écht meer aan een goede opleiding de-escalerend optreden. Politie kan dat over het algemeen prima, dus dáár kunnen ze in de leer.
pi_193492066
Dat gaat heel veel problemen opleveren. Ik heb jarenlang in de beveiliging gewerkt en BOAs zijn stuk voor stuk mensen waar wat mis mee is in mijn ervaring.

Altijd van die types die Patricia heten met kort pittig kapsel die thuis niks te vertellen hebben en zich nu machtig voelen. Die worden al helemaal gek als ze een hond op straat zien poepen of iemand per ongeluk een papiertje laat vallen. Slim wel hun wapens te geven
Land of the free. Home of the brave.
pi_193492076
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 18:19 schreef Mikeytt het volgende:

[..]

Als assistent politiemedewerker mag een korte wapenstok met een opleiding van 1,5 jaar.

Een agent traint daar jaren voor zodat ze weten hoe ze situaties kunnen deescaleren.

Een BOA is helemaal niet competent genoeg.
Gelukkig gaat het enkel om een proef die zwaar gaat falen.
Nou, noem dat maar gelukkig.

Kan inderdaad zo zijn dat niet alle boa's hiervoor geschikt zijn, maar dan moet je ze ook niet inzetten op risicovolle handhavingstaken.

BV Nederland heeft er echter voor gekozen dat het te duur is om reguliere agenten in te zetten voor bepaalde handhavingstaken. De goedkopere boa's worden daar nu voor ingezet, prima, maar dan heb je als werkgever ook de plicht om te faciliteren dat zij hun werk veilig kunnen uitvoeren (of je moet ze niet op deze taken zetten, maar daar is niet voor gekozen).

Overigens is het niet eens een hele grote wijziging. In bepaalde gevallen, waarbij zij een groter risico lopen, mogen boa's al extra middelen als wapenstok en handboeien gebruiken.
  vrijdag 5 juni 2020 @ 18:41:25 #16
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_193492256
Ik zie al helemaal voor me dat ze op mensen inbeuken terwijl ze om het legitiem te maken 'stop met tegenwerken' roepen
pi_193492314
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 18:28 schreef FYazz het volgende:

[..]

Nou, noem dat maar gelukkig.

Kan inderdaad zo zijn dat niet alle boa's hiervoor geschikt zijn, maar dan moet je ze ook niet inzetten op risicovolle handhavingstaken.

BV Nederland heeft er echter voor gekozen dat het te duur is om reguliere agenten in te zetten voor bepaalde handhavingstaken. De goedkopere boa's worden daar nu voor ingezet, prima, maar dan heb je als werkgever ook de plicht om te faciliteren dat zij hun werk veilig kunnen uitvoeren (of je moet ze niet op deze taken zetten, maar daar is niet voor gekozen).

Overigens is het niet eens een hele grote wijziging. In bepaalde gevallen, waarbij zij een groter risico lopen, mogen boa's al extra middelen als wapenstok en handboeien gebruiken.
Wat je hier nu zegt zou de discussie moeten zijn.

Niet de wapens maar het feit dat wij mensen inzetten voor werk waar ze niet voor opgeleid laat staan geschikt voor zijn.
pi_193492320
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 18:41 schreef slashdotter3 het volgende:
Ik zie al helemaal voor me dat ze op mensen inbeuken terwijl ze om het legitiem te maken 'stop met tegenwerken' roepen
Vele boa's hebben ook zo'n motoriek dat een beetje tegenstander ze al 3 uppercuts gegeven heeft voordat ze hun stok uit het holster gehaald hebben..

We gaan nog wel zien op dumpert hoe dit in de prakijk gaat lopen :')
http://epicshirtsandgadgets.spreadshirt.nl/
Epic Beard Man is in My web Shop ;-]
  vrijdag 5 juni 2020 @ 18:48:08 #19
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_193492368
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 18:41 schreef slashdotter3 het volgende:
Ik zie al helemaal voor me dat ze op mensen inbeuken terwijl ze om het legitiem te maken 'stop met tegenwerken' roepen
Kga nu al stuk _O-
BLACK LIVES MATTER
Mannenvoetbal heeft een fascismeprobleem
Nazis deserve to be beaten. Tolerance of intolerance is cowardice *O*
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
  vrijdag 5 juni 2020 @ 18:49:15 #20
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_193492388
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 18:27 schreef Scarface88 het volgende:
Altijd van die types die Patricia heten met kort pittig kapsel die thuis niks te vertellen hebben en zich nu machtig voelen.
Moest lachen.
Het is ook nog spot on.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_193492486
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 18:19 schreef maghreb het volgende:
Vanwaar die blinde haat jegens Boa’s hier :')?
Wel eens een aflevering van De Handhavers gezien? Dan ontwikkel je vanzelf dat gevoel, laat staan als je ze in het echie tegenkomt.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_193492558
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 18:45 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Wat je hier nu zegt zou de discussie moeten zijn.

Niet de wapens maar het feit dat wij mensen inzetten voor werk waar ze niet voor opgeleid laat staan geschikt voor zijn.
Ja, het is jammer dat de discussie niet over het daadwerkelijke probleem gaat.

Ik ben zelf ook niet heel positief over het niveau van de boa's die ik ben tegengekomen, maar vanuit mijn beroepsmatige expertise ben ik van mening dat als je voor deze constructie kiest, je ook moet zorgen dat deze medewerkers het werk veilig en naar behoren kunnen uitvoeren.

Of dit nu met middelen is of door middel van training, dat maakt mij niet uit.

Je kunt alleen mensen niet zonder kunde en middelen in de 'vuurlinie' zetten en dan achter hun rug om giechelen dat ze zo'n laag niveau hebben, eigenlijk ongeschikt zijn of wannabe agentjes en ze daarmee ook nog tot makkelijk doelwit maken voor raddraaiers.
  vrijdag 5 juni 2020 @ 19:01:21 #23
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_193492573
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 19:00 schreef FYazz het volgende:

[..]

Ja, het is jammer dat de discussie niet over het daadwerkelijke probleem gaat.

Ik ben zelf ook niet heel positief over het niveau van de boa's die ik ben tegengekomen, maar vanuit mijn beroepsmatige expertise ben ik van mening dat als je voor deze constructie kiest, je ook moet zorgen dat deze medewerkers het werk veilig en naar behoren kunnen uitvoeren.

Of dit nu met middelen is of door middel van training, dat maakt mij niet uit.

Je kunt alleen mensen niet zonder kunde en middelen in de 'vuurlinie' zetten en dan achter hun rug om giechelen dat ze zo'n laag niveau hebben, eigenlijk ongeschikt zijn of wannabe agentjes en ze daarmee ook nog tot makkelijk doelwit maken voor raddraaiers.
Eens.
  vrijdag 5 juni 2020 @ 19:04:18 #24
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_193492627
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 18:19 schreef maghreb het volgende:
Vanwaar die blinde haat jegens Boa’s hier :')?
Boa's worden meestal ingezet voor het "bestrijden" van kleine overtredingen. Het zijn in principe veredelde parkeerwachters. Sommige mensen krijgen nou eenmaal een rode waas voor de ogen wanneer ze een parkeerboete krijgen, ookal is dat volledig hun eigen schuld. Om zichzelf tegen dat soort tokkies te beschermen krijgen boa's nu lichte bewapening, blijkbaar zitten er in dit topic veel van dat soort tokkies.
  vrijdag 5 juni 2020 @ 19:05:10 #25
484383 Eendenkooi
homeopathisch onverdund
pi_193492647
Handig, elke stad andere regels. Dacht dat we 1 land waren.
  vrijdag 5 juni 2020 @ 19:07:12 #26
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_193492675
Ik snap dit wel. Boa's zijn harder nodig dan ooit bij het handhaven van de nieuwe anderhalvemetersamenleving. Dan moet je ook zorgen dat ze hun werk kunnen doen.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_193492717
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 19:04 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Boa's worden meestal ingezet voor het "bestrijden" van kleine overtredingen. Het zijn in principe veredelde parkeerwachters. Sommige mensen krijgen nou eenmaal een rode waas voor de ogen wanneer ze een parkeerboete krijgen, ookal is dat volledig hun eigen schuld. Om zichzelf tegen dat soort tokkies te beschermen krijgen boa's nu lichte bewapening, blijkbaar zitten er in dit topic veel van dat soort tokkies.
Het is meer dat boa's (de meeste dan) niet eens een normaal gesprek kunnen voeren en al helemaal niet voor rede vatbaar zijn.

Niet dus het type mensen die je van wapens wilt voorzien.
http://epicshirtsandgadgets.spreadshirt.nl/
Epic Beard Man is in My web Shop ;-]
pi_193492799
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 18:27 schreef Scarface88 het volgende:
Dat gaat heel veel problemen opleveren. Ik heb jarenlang in de beveiliging gewerkt en BOAs zijn stuk voor stuk mensen waar wat mis mee is in mijn ervaring.

Altijd van die types die Patricia heten met kort pittig kapsel die thuis niks te vertellen hebben en zich nu machtig voelen. Die worden al helemaal gek als ze een hond op straat zien poepen of iemand per ongeluk een papiertje laat vallen. Slim wel hun wapens te geven
Je kunt ook overdrijven. In elke beroepsgroep lopen idioten rond. Het is wel erg kort door de bocht om stuk voor stuk alle BOA's over een kam te scheren. Iets anders is het om ze te bewapenen. Daar heb ik mijn vraagtekens bij.
  vrijdag 5 juni 2020 @ 19:15:59 #29
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_193492800
quote:
12s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 19:10 schreef Circle.Of.Filth het volgende:

[..]

Het is meer dat boa's (de meeste dan) niet eens een normaal gesprek kunnen voeren en al helemaal niet voor rede vatbaar zijn.

Niet dus het type mensen die je van wapens wilt voorzien.
Normaal gesprek met een BOA:

"Meneer uw hond moet aan de lijn"

"EUEWHEHE is mn eige kkhond kkflikker hoeft niet aan de lijn"

"Als u de hond niet aan de lijn doet krijgt u een boete!"

"Kk op met je kk boete ik trap je dood viezse nsber"
pi_193492807
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 19:05 schreef Eendenkooi het volgende:
Handig, elke stad andere regels. Dacht dat we 1 land waren.
We gaan weer terug de tijd in inderdaad, stadstaten met ieder zijn eigen tempels en rituelen, misschien niet eens zo’n slecht idee eigenlijk. :')
pi_193492834
Logisch gevolg van gebrek aan respect voor de BOA.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_193492847
quote:
6s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 19:15 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Normaal gesprek met een BOA:

"Meneer uw hond moet aan de lijn"

"EUEWHEHE is mn eige kkhond kkflikker hoeft niet aan de lijn"

"Als u de hond niet aan de lijn doet krijgt u een boete!"

"Kk op met je kk boete ik trap je dood viezse nsber"
Hondeneigenaren zijn meestal ook niet zo goed bedeeld ja :') :')
http://epicshirtsandgadgets.spreadshirt.nl/
Epic Beard Man is in My web Shop ;-]
pi_193493001
Wederom een "oplossing" die eruit bestaat dat de beslissing en verantwoordelijkheid wordt afgeschoven. Als Grapperhaus nog steeds vindt dat het geweldsmonopolie bij de politie ligt moet het gewoon een keihard nee zijn en blijven. Is hij nu van mening veranderd, dan kan hij er beter een duidelijke ja van maken en ook meteen zorgen voor een sluitend verhaal, met afdoende opleiding en vereisten om met wapens om te mogen gaan, en landelijk consequente regelgeving aangaande wanneer de boa's wel en niet hun stok tevoorschijn mogen halen.

Nu laat de minister de boel maar aan anderen over, en wordt er achteraf eens gekeken of de lokale beslissing terecht was. Wat in het geval van misstanden betekent dat het leed dan al geschied is.
pi_193493203
Het verlichte liberale Nederland. Ik merk er weinig van.
pi_193493228
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 19:17 schreef Montagui het volgende:
Logisch gevolg van gebrek aan respect voor de BOA.
Wat best wel terecht is (geen vrijbrief om ze aan te vallen natuurlijk). Sinds waarneer gaan we mensen met een LOI cursus macht geven... Willen we de VS achterna.
pi_193493981
Melkertbaanstadswachten het geweldsmonopolie toekennen, kan bijna niet fout gaan...
Wat is de volgende stap?
Bewapende beveiligingsbedrijven?
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_193494283
Je kunt je beter afvragen hoe Nederland zover is gekomen zoals het thans is geworden.
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
  vrijdag 5 juni 2020 @ 20:51:12 #38
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_193494344
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 20:46 schreef cempexo het volgende:
Je kunt je beter afvragen hoe Nederland zover is gekomen zoals het thans is geworden.
door de BOA.... Buitengewoon ongeschikte ambtenaars die nu al jaren aan het roerstaan van dit land
~O>
Ik stijg als een vogel, maar kom never in nesten…!
  vrijdag 5 juni 2020 @ 20:57:43 #39
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_193494445
We moeten even wennen aan het idee. Zo wordt de bevolking warm gemaakt voor alle debiele wetgeving. En de afbraak van Nederland zet weer door.
  vrijdag 5 juni 2020 @ 21:19:48 #40
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_193494715
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 18:27 schreef Zilverberk het volgende:

[..]

Dit ja. Boa's hebben écht meer aan een goede opleiding de-escalerend optreden. Politie kan dat over het algemeen prima, dus dáár kunnen ze in de leer.
Boa's moeten bijna wel agressief inzetten. Omdat ze geen enig respect krijgen. Een politieagent krijgt een bepaald respect en kan daarom deescalerend werken.
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
  vrijdag 5 juni 2020 @ 21:48:13 #41
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_193495048
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 21:19 schreef hierissieweer het volgende:

[..]

Boa's moeten bijna wel agressief inzetten. Omdat ze geen enig respect krijgen. Een politieagent krijgt een bepaald respect en kan daarom deescalerend werken.
kun je nou ooit respect krijgen als je gelijk agressief inzet? En: hoe kun je een normale reactie verwachten als je zelf direct zo idioot begint?
Tevens krijgen agenten lang niet van iedereen respect. En toch werkt hun de-escalatie meestal prima.
pi_193495320
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 21:48 schreef Zilverberk het volgende:

[..]

kun je nou ooit respect krijgen als je gelijk agressief inzet? En: hoe kun je een normale reactie verwachten als je zelf direct zo idioot begint?
Tevens krijgen agenten lang niet van iedereen respect. En toch werkt hun de-escalatie meestal prima.
Wat versta jij onder idioot beginnen. Je moet er sowieso vanuit gaan dat je alleen te maken krijgt met een BOA als je zelf de grens opzoekt. En al zeker als het uit de hand loopt. Uiteraard in iedere beroepsgroep heb je rotte appels.
pi_193495348
:)
  vrijdag 5 juni 2020 @ 23:00:57 #44
239746 BoonDockSaint
WinterSoldier
pi_193496124
Ik respecteer de regels en de wetten maar als een Boa zijn wapenstok trekt krijgt hij hem in zijn reet gedouwd !!
I will do what i must !!
  vrijdag 5 juni 2020 @ 23:07:42 #45
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_193496221
quote:
10s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 23:00 schreef BoonDockSaint het volgende:
Ik respecteer de regels en de wetten maar als een Boa zijn wapenstok trekt krijgt hij hem in zijn reet gedouwd !!
Ja dat stokje dat gaat een verzamelstuk worden

Wie het eerst zo een BOA stokje heeft is een held
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  vrijdag 5 juni 2020 @ 23:19:01 #46
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_193496378
quote:
14s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 18:26 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
Het gaat natuurlijk de sport worden om die wapenstokken van de boa's te jatten *O*

En handig hoor met een wapenstok tegenover kapmessen en/of pistolen/AK-47's ^O^

Hier gaan ze wel van terugkomen nadat de eerste boa's neergeknuppeld zijn met hun eigen knuppels of neergestoken/geschoten.
Dat was dus ook het eerste wat ik dacht
  zaterdag 6 juni 2020 @ 01:20:39 #47
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_193498424
Een schande dat dit het Nederland van nu is. Onbestaanbaar dat de overheid het geweldsmonopolie zo makkelijk uit handen geeft aan mensen die er amper gekwalificeerd voor zijn. In een tijd waarin je massaprotesten tegen politiegeweld hebt is het zelfs een schoffering van de burgers. Grapperhaus is een verschrikkelijk enge man. Het is een kwestie van tijd tot dit fout gaat.
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
pi_193498496
Ik heb niets tegen boa’s an sich, ze worden alleen ingezet om het gebrek aan politieagenten op te lossen.

Agenten hebben dan wel een mbo diploma, maar wel een met behoorlijk intensieve training mbt gebruiken van geweld.

Boa’s (niet boswachters, maar de ex werkloze stadswachten) hebben vaak vrijwel geen opleiding en moeten het doen met een korte cursus. Dat gaat geheid nog verder mis. En dat is de schuld van de bestuurders die ze verkeerd inzetten.

Iemand die hamburgers bakt bij mcdonalds werkt in een restaurant, maar kan niet de souschef vervangen in een sterrenrestaurant.
Whatever...
pi_193499444
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 01:20 schreef VeX- het volgende:
Een schande dat dit het Nederland van nu is. Onbestaanbaar dat de overheid het geweldsmonopolie zo makkelijk uit handen geeft aan mensen die er amper gekwalificeerd voor zijn. In een tijd waarin je massaprotesten tegen politiegeweld hebt is het zelfs een schoffering van de burgers. Grapperhaus is een verschrikkelijk enge man. Het is een kwestie van tijd tot dit fout gaat.
Het gaat niet om het gedrag van de BOA's...maar over het onbeschofte gedrag van de Nederlandse bevolking...in 2020. En dat blijft zo...
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_193499460
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 23:07 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Ja dat stokje dat gaat een verzamelstuk worden

Wie het eerst zo een BOA stokje heeft is een held
Dont bring a knife to a gunfight
I will do what i must !!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')