abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 5 juni 2020 @ 11:59:27 #1
201761 phpmystyle
De weg vooruit is de weg terug
pi_193486966
Beste FOK!kers,

Zover ik kan zien is er nog geen centraal topic voor 3d printing. Het lijkt mij leuk om onze ervaringen omtrent deze relatief nieuwe technologie met elkaar te delen.

Zelf ben ik inmiddels met een Longer 30 DLP printer. Deze printer maakt gebruik van zogenoemde ''resin'' vloeistof. De vloeistof moet je in een basin gieten die aan de onderzijde transparant is, het basin staat in direct contact met een lcd scherm vanwaar met licht de vloeistof wordt uitgehard.

Momenteel (zal later foto's toevoegen) ben ik een standaard aardbol aan het printer die je eenvoudig van de website van de fabrikant kan plukken. Vanzelfsprekend is het de bedoeling dat ik straks zelf ontwerpen ga maken, alleen heb ik weinig ervaring met sketch programma's. Ik ben gisteren begonnen met het inlezen van google sketch. Maar wellicht hebben jullie tips?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_193487150
Waarom heb je voor resin printer gekozen?
  vrijdag 5 juni 2020 @ 12:10:03 #3
201761 phpmystyle
De weg vooruit is de weg terug
pi_193487201
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 12:07 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
Waarom heb je voor resin printer gekozen?
Techniek is in mijn beleving wat verfijnder dan filament printers (kunstofdraad). Maar het is wel zo dat je met fillament minder (na)bewerkingen hoeft te doen.

Ik ben met met vloeistof in basin gieten, daarna met beleid het bouwobject van de plaat af schrapen, alle schoonmaken, bouwobject met alcohol afspoelen. Overtollige resin middels trechter weer in de fles doen.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  vrijdag 5 juni 2020 @ 15:27:23 #4
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_193489984
Ik heb er wel eens over na zitten denken, maar ik hoef niet zon hars unit in mijn huis te hebben.

Die hars is namelijk niet echt een fijne component. Liever een filament printer

Qua tips, aceton is dodelijk voor je resin, als je printsels schoon wil maken raad ik IPA aan, een uv kamer is ook aan te raden.

Mochten je printsels stinken kan je ze onder water in een uv kamer uitharden.
Als ook van de sarcastische opmerkingen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')