abonnement bol.com Unibet Coolblue
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 4 juni 2020 @ 23:27:52 #1
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_193480816
quote:
Aantal bevestigde gevallen van coronavirus groeit wereldwijd sneller dan ooit, zwaartepunt verschuift



Met meer dan 100.000 nieuwe bevestigde gevallen per dag grijpt het coronavirus wereldwijd sneller om zich heen dan ooit. Terwijl enkele landen die de afgelopen maanden zwaar getroffen werden uit het dal klauteren, ontstaan op verschillende andere plaatsen nieuwe haarden.

Volgens een database van de krant The New York Times zouden de jongste twee weken twee keer zo veel landen een stijging van het aantal nieuwe gevallen gerapporteerd hebben dan een daling. Op 30 mei werden wereldwijd meer nieuwe gevallen gemeld dan ooit tevoren: 134.064. En dat zou niet alleen toe te schrijven zijn aan een toename van het aantal testen.

Exponentieel
Het zwaartepunt van de pandemie heeft zich intussen verplaatst van Europa en Noord-Amerika naar landen in Latijns-Amerika, Afrika, het Midden-Oosten en Azië. In verschillende landen grijpt het virus exponentieel om zich heen.

Zo is het aantal doden in Brazilië de kaap van de 30.000 gepasseerd en werden er dinsdag 1.262 doden in één dag gerapporteerd, een triest record voor het land. Meer dan een half miljoen mensen raakten intussen besmet en daarmee moet Brazilië alleen nog de Verenigde Staten laten voorgaan. Desondanks herneemt het leven zich in enkele grote steden.



Ook Mexico tekende een dagrecord op, voor het aantal overlijdens door het coronavirus. Het aantal bevestigde gevallen ging er over de 100.000 en er zijn officieel al meer dan 11.000 doden te betreuren.

Daarnaast heeft ook Peru heeft het zwaar te verduren, met meer dan 180.000 bevestigde gevallen. In tegenstelling tot Brazilië nam het land de coronadreiging van in het begin nochtans ernstig en kondigde het als een van de eerste in Zuid-Amerika een nationale lockdown af. De dodentol staat officieel op ruim 5.000, maar in mei kende Peru een oversterfte van maar liefst 14.000 doden. En het einde is nog niet in zicht, want de winter staat er voor de deur en ook hier herneemt het economische leven.

In het Midden-Oosten leek Egypte aanvankelijk te ontsnappen aan het ergste, maar donderdagavond kwam de kaap van 30.000 in zicht. Zuid-Afrika is het ergste getroffen op het Afrikaanse continent, met meer dan 40.000 bevestigde gevallen. En ondanks een lockdown in maart, blijft het aantal ook hier stijgen.
Vluchtelingenkamp

Ook India kreunt onder de pandemie. Vooral in landelijke delen is er een opstoot in het aantal infecties, nu miljoenen seizoensarbeiders weer naar huis trekken. India heeft intussen meer dan een kwart miljoen bevestigde gevallen en telt officieel meer dan 6.000 doden.

Een nieuwe hotspot in Azië lijkt Bangladesh te zijn, met ruim 57.000 bevestigde gevallen. Het land kreeg vorige maand ook nog eens de cycloon Amphan over zich heen. Deze week werd er voor het eerst een geval van Covid-19 ontdekt in een vluchtelingenkamp voor Rohingya. Mensen leven er dicht op elkaar gepakt en dat voedt dan ook de vrees voor een nieuwe broeihaard van het virus.



Wereldwijd zijn intussen meer dan 6,5 miljoen bevestigde gevallen van het coronavirus gemeld. Meer dan 388.000 mensen lieten al het leven, volgens cijfers van de Johns Hopkins University.

De Verenigde Staten torenen boven alle andere landen uit. Daar staat de teller van het aantal bevestigde gevallen al op meer dan 1,8 miljoen en het aantal doden op ruim 107.000.

https://www.hln.be/nieuws(...)verschuift~a920122d/
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_193481073
Logisch als je meer test dat je dan meer cases krijgt.
blablablabla
pi_193481399
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 23:41 schreef Elan het volgende:
Logisch als je meer test dat je dan meer cases krijgt.
Zijn die tests dodelijk?
pi_193481634
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 00:13 schreef Farenji het volgende:

[..]

Zijn die tests dodelijk?
Nee, de vaccins mogelijk wel!
Cindy De Vuyst
pi_193481702
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 00:42 schreef einzeinz het volgende:

[..]

Nee, de vaccins mogelijk wel!
Krijg je alleen autisme van.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_193482218
VS 328,2 miljoen inwoners en iets van plus minus 107 000 doden. plus minus 0,03%
NL 18 miljoen inwoners en iets van plus minus 6000 doden. plus minus 0,03%

Ik heb het gevoel en ik denk dat het ook met cijfers te onderbouwen is, heb ff geen zin om te rekenen, de percentage aantal inwoners/aantal doden ongeveer even gelijk is, i.i.g. in Spanje, Italie, Frankrijk en de VK.
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
  vrijdag 5 juni 2020 @ 04:10:14 #7
14142 Daffodil31LE
Pienter Pookje
pi_193482743
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 23:41 schreef Elan het volgende:
Logisch als je meer test dat je dan meer cases krijgt.
Snelle stijging in "cases" terwijl het sterftecijfer bijna niet meer stijgt wil ook alleen maar zeggen dat het lang zo dodelijk niet is als ons werd voorgehouden.

Bovendien stijgt het aantal "cases" zo snel omdat mensen zich nu (moeten) laten testen, dus ook diegenen die dat voorheen niet gedaan zouden hebben en wel ongemerkt het virus hadden opgelopen.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 5 juni 2020 @ 04:20:28 #8
408813 crew  trein2000
pi_193482767
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 04:10 schreef Daffodil31LE het volgende:

[..]

Snelle stijging in "cases" terwijl het sterftecijfer bijna niet meer stijgt wil ook alleen maar zeggen dat het lang zo dodelijk niet is als ons werd voorgehouden.

Bovendien stijgt het aantal "cases" zo snel omdat mensen zich nu (moeten) laten testen, dus ook diegenen die dat voorheen niet gedaan zouden hebben en wel ongemerkt het virus hadden opgelopen.
Q
Of moet je concluderen dat dat niet haalbaar is en het plan-FvD van stal halen? Te weten concluderen dat het percentage mensen buiten de risicogroep dat serieus last krijgt van Corona zo klein is dat je voor die groep de teugels wel kunt laten vieren.
En dan vol inzetten op het afschermen en beschermen van risicogroepen.

In de praktijk gaat je dat natuurlijk niet helemaal lukken (denk aan thuiszorg bijvoorbeeld) en zal het altijd een combinatie blijven. Maar de denkrichting is wel iets wat je zou moeten meenemen volgens mij als blijkt dat het virus nog minder dodelijk is dan gedacht.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_193483381
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 04:20 schreef trein2000 het volgende:
En dan vol inzetten op het afschermen en beschermen van risicogroepen.

Jij wilt een substantieel deel van de bevolking opsluiten en totaal afzonderen van de rest van Nederland maar ook van elkaar?

Om te beginnen klopt het lang niet altijd dat gezonde mensen na genezing klachtenvrij zijn.

quote:
Een kleine meerderheid (53 procent) van de volwassen Europeanen heeft overgewicht, zo blijkt uit de meest recente EU-cijfers uit 2014. Gemiddeld had 36 procent van de 18-plussers matig overgewicht en 17 procent obesitas. In Nederland had 13 procent in dat jaar obesitas.
quote:
Ruim 1,2 miljoen Nederlanders hebben diabetes, dus 1 op de 14 Nederlanders. Iets meer mannen dan vrouwen.
Naar schatting zijn er meer dan 1,1 miljoen Nederlanders met prediabetes, een voorfase van diabetes type 2.
Daarnaast zijn er ook mensen die diabetes hebben, maar dit nog niet weten. Het is niet bekend hoe groot deze groep is.
Dat zijn nog maar twee kwetsbare groepen die je dus uit de samenleving wilt zetten. Ik vrees dat de economie het niet gaat overleven afgezien van alle sociale leed die je even terloops vergeet.
pi_193483406
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 04:10 schreef Daffodil31LE het volgende:

[..]

Snelle stijging in "cases" terwijl het sterftecijfer bijna niet meer stijgt wil ook alleen maar zeggen dat het lang zo dodelijk niet is als ons werd voorgehouden.

Bovendien stijgt het aantal "cases" zo snel omdat mensen zich nu (moeten) laten testen, dus ook diegenen die dat voorheen niet gedaan zouden hebben en wel ongemerkt het virus hadden opgelopen.
Mortaliteit is wel vanaf het begin goed ingeschat.
pi_193483681
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 00:52 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Krijg je alleen autisme van.
Dat hebben de meesten hier toch al.
  vrijdag 5 juni 2020 @ 08:13:05 #12
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_193483756
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 02:13 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
VS 328,2 miljoen inwoners en iets van plus minus 107 000 doden. plus minus 0,03%
NL 18 miljoen inwoners en iets van plus minus 6000 doden. plus minus 0,03%

Ik heb het gevoel en ik denk dat het ook met cijfers te onderbouwen is, heb ff geen zin om te rekenen, de percentage aantal inwoners/aantal doden ongeveer even gelijk is, i.i.g. in Spanje, Italie, Frankrijk en de VK.
op worldometer staat het hele lijstje....
(doden per miljoen inwoners)
Tot nooit .......
  vrijdag 5 juni 2020 @ 09:09:40 #13
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_193484343
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 04:10 schreef Daffodil31LE het volgende:

[..]

Snelle stijging in "cases" terwijl het sterftecijfer bijna niet meer stijgt wil ook alleen maar zeggen dat het lang zo dodelijk niet is als ons werd voorgehouden.

Bovendien stijgt het aantal "cases" zo snel omdat mensen zich nu (moeten) laten testen, dus ook diegenen die dat voorheen niet gedaan zouden hebben en wel ongemerkt het virus hadden opgelopen.
Aantal recoveries stijgt ook ontzettend snel.
pi_193484379
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 23:27 schreef Nikonlover het volgende:
In verschillende landen grijpt het virus exponentieel om zich heen.
Leuke term natuurlijk, maar dat heeft het in letterlijk ELK land gedaan wat hiermee te maken kreeg.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_193484439
Naast de doden ben ik eigenlijk wel nieuwsgierig naar hoeveel mensen straks met blijvende longschade zitten. Zie veel mensen roepen dat het aantal doden relatief meevalt, maar we weten nog heel weinig over blijvende schade van Covid-19. Laatst toch ook een reportage op tv van jonge mensen die na weken nog steeds gezondheidsproblemen hebben?

Ik vind het dan best risicovol om te zeggen van laat iedereen zijn gang maar gaan en de zwakkere sluiten we op. We hebben geen idee hoeveel ellende dat gaat geven voor de zorg op langere termijn.
  vrijdag 5 juni 2020 @ 09:25:02 #16
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_193484507
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 09:19 schreef Simmertje het volgende:
Naast de doden ben ik eigenlijk wel nieuwsgierig naar hoeveel mensen straks met blijvende longschade zitten. Zie veel mensen roepen dat het aantal doden relatief meevalt, maar we weten nog heel weinig over blijvende schade van Covid-19. Laatst toch ook een reportage op tv van jonge mensen die na weken nog steeds gezondheidsproblemen hebben?

Ik vind het dan best risicovol om te zeggen van laat iedereen zijn gang maar gaan en de zwakkere sluiten we op. We hebben geen idee hoeveel ellende dat gaat geven voor de zorg op langere termijn.
Er zijn al tekenen dat de longschade best hevig kan zijn en blijven..
Daarnaast pakt, zeker bij de ernstigere gevallen, corona bijna alle organen, dus de longschade is mogelijk niet de enige blijvende schade.
stupidity has become as common as common sense was before
  vrijdag 5 juni 2020 @ 09:28:20 #17
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_193484550
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 09:25 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

Er zijn al tekenen dat de longschade best hevig kan zijn en blijven..
Daarnaast pakt, zeker bij de ernstigere gevallen, corona bijna alle organen, dus de longschade is mogelijk niet de enige blijvende schade.
veel patienten worden genezen verklaard en liggen vervolgend bij de longarts. Dan ben je niet echt genezen natuurlijk.

Als genezen ben en de rest van je leven van vermoeidheid niks kan noem ik het virus niet onschuldig..
Tot nooit .......
  vrijdag 5 juni 2020 @ 11:14:34 #18
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_193486122
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 09:28 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

veel patienten worden genezen verklaard en liggen vervolgend bij de longarts. Dan ben je niet echt genezen natuurlijk.

Als genezen ben en de rest van je leven van vermoeidheid niks kan noem ik het virus niet onschuldig..
Hoeveel is 'veel'? Zijn daar cijfers van bekend?
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')