Waarom? Waarom zou je iemand zijn gevoel tot niets reduceren als een drogreden dat het te goed gaat?quote:Op donderdag 4 juni 2020 22:21 schreef RTR het volgende:
En maar klagen over 'racisme'; als er al iets in dit land 'racistisch' is, is het ZP. Dat vind ik zelf ook niet want dat is totaal belachelijk. Maar als mensen zich hier druk om maken gaat het simpelweg te goed in dit land.
Je geloof uitoefenen doe je maar achter de voordeur. Dat heeft niks te zoeken in het onderwijs en algemene instellingen. Wil je graag een hoofddoekje op? Dan doe je dat maar lekker thuis. Dit is Nederland en geloof heeft hier geen prioriteit, zeker niet als het om die grote Allah gaat.quote:Op donderdag 4 juni 2020 22:23 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
30 jaar geleden werden (vooral moslims) al positief gediscrimineerd, toen al hadden ze meer rechten dan plichten.
- 2 weken eerder schoolvakantie want met het busje naar Marokko geen probleem! Maar 1 vrijdag vrij want voor de eerste keer een goedkoop weekendje weg, enige vakantie wat mijn ouders konden betalen en dat mocht niet. We waren leerplichtig.
- levensbeschouwing, alle moslims mochten de klas uit en wat leuks gaan doen. Nu moeten onze kinderen verplicht naar de moskee, en ja verplicht als je de brief zag wat geschreven leek door Femke Halsema.
Ach kan honderden voorbeelden opnoemen van racisme jegens de blanke man/vrouw, maar meningen hier ga je nooit veranderen bij mensen die zo zitten vastgeroest in hun eigen mening.
In Groningen was dat.quote:Op donderdag 4 juni 2020 22:23 schreef Mar_an het volgende:
[..]
Witte mensen achterin? Wat bedoel je?
Faxie heeft de link voor mij gepost, dank trouwens Faxie!!quote:Op donderdag 4 juni 2020 22:10 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Je liegt.
Dergelijke meldingen zouden al snel algemeen bekend worden en veroordeeld. En terecht.
Dit is helemaal niet wat hij/zij beweert. Hier staat dat anoniem solliciteren geen zin heeft en dat mensen met een migratieachtergrond worden gediscrimineerd op de arbeidsmarkt.quote:Op donderdag 4 juni 2020 22:17 schreef Faxie het volgende:
[..]
Kostte me welgeteld 5 seconden
NWS / Gemeenten stoppen met anoniem solliciteren
Eens, niet alleen om zich te bewijzen maar ook om zich te ontwikkelen.quote:Op donderdag 4 juni 2020 22:24 schreef appeleibanaan het volgende:
Uiteindelijk verdient iedereen een eerlijke kans om zich te bewijzen in deze maatschappij.
Cool story broquote:Op donderdag 4 juni 2020 22:27 schreef Mar_an het volgende:
[..]
Dit is helemaal niet wat hij/zij beweert. Hier staat dat anoniem solliciteren geen zin heeft en dat mensen met een migratieachtergrond worden gediscrimineerd op de arbeidsmarkt.
Ok, daar kan ik in komen. Maar dan moet je dat complete hokjesgebeuren/cultuurclubjes mentaliteit aanpakken en niet alleen dat zogenaamde 'white privilege'.quote:Op donderdag 4 juni 2020 21:05 schreef Bluesdude het volgende:
" witte onschuld" is een omstreden term... idem het daarmee samenhangende term "witte privilege"
Maar het is wel een privilege als leden van een dominante meerderheid van jouw etniciteit minder afwijzend en agressief jou behandelen, omdat die leden jou eerder herkennen als "ons" en ' good guy' En die ontwetendheid noemt men ook horend bij "witte onschuld"
[ afbeelding ]
overigens zat de term "witte onschuld" in de tt van dit deel 3, maar het is verwijderd.
Ik heb al meerdere keren het zinnetje gezien: Bij gelijke geschiktheid gaat onze wens uit naar een vrouw/allochtoon/vul maar in ivm met ons diversiteitsbeleid. Of bedoelen ze dat hier niet? Want dan begrijp ik je verkeerd.quote:Op donderdag 4 juni 2020 22:10 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Je liegt.
Dergelijke meldingen zouden al snel algemeen bekend worden en veroordeeld. En terecht.
Als mods zich nu afvragen waarom dit soort topics nu keer op keer ontsporen hier heb je de reden. Users die niet mee komen doen met de discussie maar gewoon hun haat willen spuien en zodra ze geconfronteerd worden met de feiten zich als een kleuter gaan gedragen of trollen.quote:Op donderdag 4 juni 2020 22:27 schreef Mar_an het volgende:
[..]
Dit is helemaal niet wat hij/zij beweert. Hier staat dat anoniem solliciteren geen zin heeft en dat mensen met een migratieachtergrond worden gediscrimineerd op de arbeidsmarkt.
Beetje erg hoog knulligheidsgehalte die organisatie.quote:Op donderdag 4 juni 2020 22:29 schreef S95Sedan het volgende:
Het toppunt van racisme is erover janken en dan vervolgens bij je protest tegen racisme witte mensen achteraan laten zitten.
Heb je het nu over de allochtonen jeugd waar de homo en joden haat wijdverspreid is ?quote:Op donderdag 4 juni 2020 22:24 schreef appeleibanaan het volgende:
Ik ben zelf blij dat ik de kans heb gekregen om met veel nationaliteiten samen te kunnen werken tijdens studie en werk. Hierdoor krijg je een groter inlevingsvermogen in andere culturen en een beter referentiekader waar je je hele leven profijt van hebt. Als je dat referentiekader niet hebt, dan is het begrijpelijk dat je kan terugvallen op het door jouw ontwikkelde beeld of dat van jouw (afgesloten) gemeenschap van een cultuur.
Het is daarom lastig om van bijvoorbeeld oudere mensen, vaak conservatief in hun gedachten, hetzelfde inlevingsvermogen te verlangen als de jongeren van nu. Des te meer ben ik teleurgesteld als ik wel jonge mensen tegenkom met structureel denigrerend gedachtengoed jegens een bepaalde cultuur (haat is misschien een verkeerd woord). Uiteindelijk verdient iedereen een eerlijke kans om zich te bewijzen in deze maatschappij. Ik vind het dan ook belangrijk dat demonstraties zoals deze ook hun doorgang kunnen vinden in de 1,5-metersamenleving, mits goedgekeurd door de driehoek.
Deze hele situatie hier en in Amerika laat mooi zien hoe knettergek mensen zijn.quote:Op donderdag 4 juni 2020 22:30 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Beetje erg hoog knulligheidsgehalte die organisatie.
https://www.rtvnoord.nl/n(...)andere-schaal-updatequote:Op donderdag 4 juni 2020 22:23 schreef Mar_an het volgende:
[..]
Witte mensen achterin? Wat bedoel je?
Bizar toch dat er tijdens een anti racisme demonstratie wordt verzocht of mensen met huidskleur x achteraan plaats willen nemen. Totaal geen ophef in de media, behalve "opvallend" heb ik gelezen.quote:Op donderdag 4 juni 2020 22:29 schreef S95Sedan het volgende:
Het toppunt van racisme is erover janken en dan vervolgens bij je protest witte mensen achteraan laten zitten.
Daarom is het ook zo bizar.quote:Op donderdag 4 juni 2020 22:36 schreef Tmarus het volgende:
[..]
Bizar toch dat er tijdens een anti racisme demonstratie wordt verzocht of mensen met huidskleur x achteraan plaats willen nemen. Totaal geen ophef in de media, behalve "opvallend" heb ik gelezen.
Moet je je voorstellen hoe de reacties waren geweest als dit andersom was geweest bij een FvD bijeenkomst. Borealen mensen vooraan graag en donkere mensen achteraan aub.
Daarom. Ik word letterlijk gediscrimineerd door bepaalde users hier, door drie woordvoerders, door BLM. En als blanke man word ik uitgesloten voor bepaalde beroepen. Dat is discriminatie.quote:Op donderdag 4 juni 2020 22:36 schreef Tmarus het volgende:
[..]
Bizar toch dat er tijdens een anti racisme demonstratie wordt verzocht of mensen met huidskleur x achteraan plaats willen nemen. Totaal geen ophef in de media, behalve "opvallend" heb ik gelezen.
Moet je je voorstellen hoe de reacties waren geweest als dit andersom was geweest bij een FvD bijeenkomst. Borealen mensen vooraan graag en donkere mensen achteraan aub.
Ik ken mensen die daar hebben gedemonstreerd en die hebben dat helemaal niet meegemaakt/opgemerkt. Zouden het niet gewoon een paar extreme mensen zijn die dat hebben geroepen?quote:Op donderdag 4 juni 2020 22:26 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
In Groningen was dat.
https://www.google.com/am(...)hterin-zitten/%3famp
Hiermee zagen ze letterlijk de fundering onder hun voeten weg. Ongelooflijk.
Dat komt omdat er wat gevallen bekend zijn , waar de mensen niet opgeven dat ze nog een huis in het land van herkomst hebben , dat moet je wel opgeven.quote:Op donderdag 4 juni 2020 22:09 schreef Mar_an het volgende:
De krant Trouw heeft groot onderzoek gedaan waaruit bleek dat de belastingdienst etnisch profileert. Veel gezinnen zijn daar de dupe van geworden. Onterecht.
Wat is dat?
Maar wat praat je nou dom? Dit is wat er staat. Niet meer, niet minder.quote:Op donderdag 4 juni 2020 22:30 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Als mods zich nu afvragen waarom dit soort topics nu keer op keer ontsporen hier heb je de reden. Users die niet mee komen doen met de discussie maar gewoon hun haat willen spuien en zodra ze geconfronteerd worden met de feiten zich als een kleuter gaan gedragen of trollen.
Er staat letterlijk: ‘onze voorkeur gaat uit naar een allochtoon?’ Dat lijkt me heel sterk hoor.quote:Op donderdag 4 juni 2020 22:30 schreef RealistAtheist het volgende:
[..]
Ik heb al meerdere keren het zinnetje gezien: Bij gelijke geschiktheid gaat onze wens uit naar een vrouw/allochtoon/vul maar in ivm met ons diversiteitsbeleid. Of bedoelen ze dat hier niet? Want dan begrijp ik je verkeerd.
Lees het zelf nog een keer, dan lees je het nog een keer, en als je het niet snapt dan lees het aub nog een keer.quote:Op donderdag 4 juni 2020 22:43 schreef Mar_an het volgende:
[..]
Maar wat praat je nou dom? Dit is wat er staat. Niet meer, niet minder.
Kandidaten met een migratieachtergrond worden nog altijd gediscrimineerd op de arbeidsmarkt. Anoniem solliciteren lijkt dan de oplossing. Toch heeft de gemeente Deventer juist besloten te stoppen met geanonimiseerde sollicitatieprocedures.
Recent onderzoek van de Universiteit van Amsterdam en de Universiteit van Utrecht bevestigde nogmaals hoe moeilijk kandidaten met een migratieachtergrond het hebben in hun zoektocht naar een baan. De onderzoekers legden bloot dat met name sollicitanten met een Turkse, Marokkaanse of Antilliaanse achtergrond worden gediscrimineerd.
De kans dat de brief van een sollicitant met Nederlandse achtergrond uit de stapel wordt gepikt, is 30 procent groter dan de kans dat kandidaten met een migratieachtergrond worden uitgenodigd voor een eerste gesprek.
De proef met anoniem solliciteren heeft bij de gemeente Deventer de eerste helft van 2019 gedraaid. In die periode waren er vijf vacatures te vervullen. Nieuw was deze werkwijze overigens niet. Soortgelijke proeven in onder meer Zwolle, Groningen, Utrecht en Amersfoort waren al stopgezet wegens gebrek aan resultaat. Niettemin gaf verantwoordelijk wethouder Carlo Verhaar bij de start van de proef aan dat ‘er ook steden waren waar wel goede resultaten zijn behaald’. En: ,,Het is goed om bloot te leggen of er voor ons een voordeel te behalen is, waar we ons nu nog niet van bewust zijn.”
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |