abonnement Unibet Coolblue
pi_193477436
Hi all.

Ik ben bezig met een nieuwbouw huis en wil lamelparket laten leggen.

Mag ik dat op zandcement vloer leggen of moet ik hem eerst laten egaliseren?
Egaliseren is een redelijk dure klus dus ik doe hem liever local waar het echt nodig is.
pi_193477592
Zandcement vloer is de dekvloer, die bedoeld om overheen te kunnen afwerken. Dus die hoort vlak te zijn, genoeg voor je ondervloer + vloerbedekking.
Laat die handjes wapperen!
  vrijdag 5 juni 2020 @ 11:04:18 #3
149959 SQ
snelle trees
pi_193485941
Wij hebben ons parket direct op de zandcementvloer verlijmd. De lijm heft kleine oneffenheden ook op :)
disclaimer
pi_193491627
Onze parket legger raadde aan om in de bouw de vloer vlakheidsklasse 2 op te laten leveren. Daar kon het parket zo op want de vloer mag dan niet veel afwijking hebben. Het kostte ons 150 euro per verdieping.
De grap was uiteindelijk dat onze aannemer het vergeten was, wij een opmerking erover maakten en toen is het opgelost mbv egaline. Vloer zo glad als een spiegel, dat was mooi meegenomen voor het parket maar noodzakelijk voor de andere vloeren (pvc en linoleum) dus een fijne meevaller.
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
pi_193522280
Bedankt voor jullie antwoorden.

Hoe zit met de vloerverwarming, bv in de woonkamer?
Een legger zegt dat mijn vloer glad genoeg is, zonder enkele afwijkingen. Hij vindt dat ook op de vloerverwarming mag de lamelparket gelijmd woorden met speciale lijm.

De andere wil juist egaline gebruiken, en daarna goedkopere lijm. Anders wilt hij 2-componenten lijm gebruiken (epoxy) voor het lijmen direct op zandcement en deze is vrij toxisch.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')