abonnement bol.com Unibet Coolblue
  donderdag 4 juni 2020 @ 16:19:35 #51
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_193472222
Ik denk dat FVD en PVV elkaar indien nodig steunen/gedogen. Als 1 van de 2 niet kan regeren omdat amdere coalitiepartijen dat niet willen dan helpen ze de andere wel.

Echter denk ik dat van alle andere partijen VVD de enige is die met ze samen willen en zelfs dat wordt lastig omdat ze slechte ervaringen hebben met de gedoogsteun van de PVV destijds.

Als PVV/FVD willen regeren dan zullen ze samen met VVD een meerderheid moeten worden.

Als dat niet lukt, of als VVD dat niet wil, dan zal VVD een meerderheid moeten zoeken met de middenpartijen CDA/D66/CU.
VVD 35
CDA 16
D66 10
CU 7

En zelfs dat is niet genoeg en moeten ze echt naar links wijken. Ik weet niet of VVD niet liever met FVD/PVV gaat regeren.
pi_193472307
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 16:19 schreef Ixnay het volgende:
En zelfs dat is niet genoeg en moeten ze echt naar links wijken. Ik weet niet of VVD niet liever met FVD/PVV gaat regeren.
Het liberale deel van de VVD heeft een hekel aan FvD/PVV. De andere vleugel vindt het wel mooi.
pi_193472330
quote:
8s.gif Op donderdag 4 juni 2020 16:17 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Het is ook wat met die buitenlanders. Of ze bedelen alleen maar om gratis geld of ze pikken onze banen in.
Het is ook altijd wat met die Nederlanders. Ze schofferen buitenlanders continue en laten ze toch voor onder de 10 euro per uur (zie Trouwartikel dat ik eerder l linkte) de baantjes doen waar zij geen zin in hebben.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_193472365
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 16:19 schreef Ixnay het volgende:
En zelfs dat is niet genoeg en moeten ze echt naar links wijken. Ik weet niet of VVD niet liever met FVD/PVV gaat regeren.
Rutte gaat echt nog liever met de SP dan weer met Wilders, volgens mij. Daar zit echt heel veel oud zeer.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_193472979
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2020 16:10 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Zeker niet. Van mij mogen clubs als FvD en PVV en hun aanhang er gewoon zijn.
Bindsel dat jullie iets minder zouden moeten moeten wanneer je als zodanig wordt aangesproken.
Ik snap niet helemaal waarom een consequent zeer streng immigratiebeleid (zoals dus in Denemarken) meteen gelijk staat aan populisme/xenofobie etc. Ik ben het wel met je eens dat beide zaken helaas vaak hand in hand gaan.

Ik vraag me gewoon af waarom er niet partijen zijn die tegelijkertijd zeer streng zijn op een issue als immigratie (wat ook geen wetenschapsissue is, maar echt een visie) én een gezonde verstandige politiek hanteren op de overige terreinen. Inderdaad vervalt het bij idioten als Baudet al snel weer in ongezouten populisme.
  donderdag 4 juni 2020 @ 17:30:21 #56
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_193473189
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2020 16:24 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Het liberale deel van de VVD heeft een hekel aan FvD/PVV. De andere vleugel vindt het wel mooi.
Ik denk dat de VVD vlak voor de verkiezingen zal gaan krimpen omdat een deel van hun doelgroep een bepaalde richting uitwil. Omdat het vrijwel zeker is dat ze gaan regeren zegt een stem op hun niet zo veel en zullen mensen tactisch stemmen op CDA/D66 of juist PVV/FVD. Omdat ze willen dat die partijen met VVD in zee gaan.
pi_193473406
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 17:30 schreef Ixnay het volgende:

[..]

Ik denk dat de VVD vlak voor de verkiezingen zal gaan krimpen omdat een deel van hun doelgroep een bepaalde richting uitwil. Omdat het vrijwel zeker is dat ze gaan regeren zegt een stem op hun niet zo veel en zullen mensen tactisch stemmen op CDA/D66 of juist PVV/FVD. Omdat ze willen dat die partijen met VVD in zee gaan.
Allicht. Ze hebben nu even momentum maar we zijn nog een maand of acht van het moment dat het serieus wordt verwijderd.
Dan komt het chagrijn over de aanstaande Coronarecessie mogelijk al redelijk los.
pi_193473574
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 17:30 schreef Ixnay het volgende:

[..]

Ik denk dat de VVD vlak voor de verkiezingen zal gaan krimpen omdat een deel van hun doelgroep een bepaalde richting uitwil. Omdat het vrijwel zeker is dat ze gaan regeren zegt een stem op hun niet zo veel en zullen mensen tactisch stemmen op CDA/D66 of juist PVV/FVD. Omdat ze willen dat die partijen met VVD in zee gaan.
Tot nu toe scoorde VVD de laatste jaren beter dan de peilingen en groeide VVD ook altijd richting verkiezingen, omdat veel mensen toch vooral Rutte wel kunnen waarderen en er geen acceptabele andere premierskandidaat was.

Maar best kans dat die leiderschapsbonus met de bijna wekelijkse persconferenties nu al in de peilingen zit.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  donderdag 4 juni 2020 @ 18:40:36 #59
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_193474391
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2020 17:54 schreef Hanca het volgende:

[..]

Tot nu toe scoorde VVD de laatste jaren beter dan de peilingen en groeide VVD ook altijd richting verkiezingen, omdat veel mensen toch vooral Rutte wel kunnen waarderen en er geen acceptabele andere premierskandidaat was.

Maar best kans dat die leiderschapsbonus met de bijna wekelijkse persconferenties nu al in de peilingen zit.
Dat kwam omdat er destijds altijd wel een strijd was om wie de grootste partij was. Toen het tussen VVD en PvdA ging, gingen veel mensen van PVV of CDA op VVD stemmen. Mensen van GL en SP stemden op PvdA. D66 raakte aan beide kanten stemmen kwijt.

Nu weten we vrijwel zeker dat VVD de grootste zal worden en dat zij de premier zullen leveren. Het enige dat nog niet zeker is, zijn de partijen met wie zij een regering gaan vormen. Daarom denk ik dat veel mensen van VVD uiteindelijk een naastgelegen partij kiezen om de uiteindelijke coalitie een richting uit te sturen. Daar kan D66, CDA, FVD of PVV van profiteren. Want dat zijn naastgelegen partijen voor VVD.

Ik weet dat VVD niet staan te springen om samen te werken met PVV, maar geldt dat ook voor de kiezers?
pi_193475104
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 18:40 schreef Ixnay het volgende:

[..]
Ik weet dat VVD niet staan te springen om samen te werken met PVV, maar geldt dat ook voor de kiezers?
Kiezers is niet bekend, maar leden waren het hier toch wel mee eens: https://www.vvd.nl/ik-wil(...)-regeren-met-de-pvv/
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_193475199
Op heel veel belangrijke zaken zit er eigenlijk geen verschil tussen de traditionele grote politieke partijen links en rechts. Iets waar FVD wel tegen is.

Tenzij je SP bent. Deze partij werd expres altijd buiten de deur gehouden.
pi_193475470
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 19:17 schreef BlackpillTruth het volgende:
Op heel veel belangrijke zaken zit er eigenlijk geen verschil tussen de traditionele grote politieke partijen links en rechts. Iets waar FVD wel tegen is.

Tenzij je SP bent. Deze partij werd expres altijd buiten de deur gehouden.
SP hield zichzelf altijd buiten de deur tot Roemer kwam, want compromis was een vies woord. En nu onder Marijnissen Jr lijkt dat weer zo te zijn.

Je weet wel: SP is die partij die gemeentefracties die in coalities zaten heeft gestraft omdat ze teveel met regeren bezig waren en te weinig met protesteren.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  donderdag 4 juni 2020 @ 19:38:36 #63
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_193475693
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 15:56 schreef Generationalpha het volgende:

[..]

Dit is letterlijk wat ze in Denemarken doen. Ook de Deense PVDA, en dat gaat prima.
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 17:12 schreef Generationalpha het volgende:

[..]

Ik snap niet helemaal waarom een consequent zeer streng immigratiebeleid (zoals dus in Denemarken) meteen gelijk staat aan populisme/xenofobie etc. Ik ben het wel met je eens dat beide zaken helaas vaak hand in hand gaan.
https://ec.europa.eu/euro(...)lation_statistics/nl



:W

Als je nu eens vanuit de cijfers zou redeneren, in plaats vanuit hoe jij denkt dat de cijfers zijn, dan zou je nog eens met oplossingen kunnen komen voor de problemen waarvan jij denkt dat ze bestaan.
pi_193475745
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 19:38 schreef VoMy het volgende:

[..]

[..]

https://ec.europa.eu/euro(...)lation_statistics/nl

[ afbeelding ]

:W

Als je nu eens vanuit de cijfers zou redeneren, in plaats vanuit hoe jij denkt dat de cijfers zijn, dan zou je nog eens met oplossingen kunnen komen voor de problemen waarvan jij denkt dat ze bestaan.
Huh? Dit zijn cijfers van 2017. De Deense PVDA regeert sinds 2018 mee. _O-
  donderdag 4 juni 2020 @ 19:48:10 #65
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_193475978
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 19:40 schreef Generationalpha het volgende:

[..]

Huh? Dit zijn cijfers van 2017. De Deense PVDA regeert sinds 2018 mee. _O-
:')



Zelf een keer iets uitvoeren is natuurlijk teveel gevraagd he :').
  donderdag 4 juni 2020 @ 20:24:32 #66
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_193476939
Omdat ze dan verantwoordelijkheid moeten nemen en blijkt dat het een grote leugenfabriek is.
pi_193478296
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 13:30 schreef Generationalpha het volgende:

Voor de FVD zou een rechtse coalitie een natte droom moeten zijn (Baudet zegt dit ook altijd) dat het immigratie-en integratieprobleem in één klap kan aanpakken en Nederland in een soort Denemarken kan veranderen. Iets waar ik als rechtse kiezer (maar absoluut tegen Baudet) zeker niet tegen zou zijn.

Waarom stelt Baudet zich dan als zo'n totale debiel op waardoor hij iedere vorm van samenwerking onmogelijk maakt? :') Ik kan me daar echt over verbazen, het is zo ontzettend destructief en dom.
De aanname dat je met de VVD in het kabinet het immigratie en integratieprobleem zou kunnen aanpakken slaat natuurlijk nergens op. De VVD roept weleens wat stoers en daar trappen naieve mensen telkens weer in, maar feitelijk is de VVD de partij van de massa-immigratie, meer dan welke andere partij dan ook.

Ze zitten nu alweer heel lang in het kabinet en staan 10 jaar aan het roer en de massa-immigratie is alleen maar toegenomen. Dat is ook niet raar want de VVD is de partij van de multinationals, de banken en de olie, en die zijn allemaal heel erg voor meer massa-immigratie.De VVD heeft dan ook braaf het Goldman Sachs werkstukje dat het pact van Marrakesh heet ondertekend. Het is ook de partij die zelfs maar onderzoek naar buitenlandse financiering van extremisme en haatzaaien al jaren op de lange baan schuift. Het is de partij die de taalcursussen en inburgeringsverplichting aan de markt heeft uitgeleverd zodat het een frauduleuze schijnvertoning werd.

En dan hebben we het nog niet eens over de incompetentie van de bewindslieden en beleidsmakers waar het bijvoorbeeld gaat om Marokko zijn criminelen te laten terugnemen nadat ze hier asiel hebben aangevraagd.

De massa-immigratie moet doorgaan, de soevereiniteitsoverdracht aan de EU en verdere eenwording moet doorgaan, de uitbreiding van de EU moet doorgaan. Dat is waarom het FvD verketterd moet worden en dat is de reden dat de VVD niet staat te springen. Die huichelt liever ongestoord verder. Dat heeft niks met fatsoenlijk rechts te maken, de VVD is onfatsoenlijk rechts. De EU is een kracht naar rechts, massa-immigratie is het belang van rechts. En dan niet het rechts van het MKB, maar het rechts van banken en multinationals die gebaat zijn bij zwakke nationale staten, zoveel mogelijk 'nederlanders' en exploderende vastgoedprijzen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_193478679
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 21:31 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

De aanname dat je met de VVD in het kabinet het immigratie en integratieprobleem zou kunnen aanpakken slaat natuurlijk nergens op.
De aanname dat het een probleem is wat keihard aangepakt moet worden slaat natuurlijk ook nergens op...
De meeste problemen die er zijn of waren worden overigens ook al aangepakt. Voor een bepaalde groep uit de PVV/FvD hoek zal dat natuurlijk nooit genoeg zijn maar die groep heeft toch al nooit veel last van feiten en dergelijke gehad.
  vrijdag 5 juni 2020 @ 00:24:36 #69
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_193481486
Wellicht komt het ook omdat er dit soort ongedierte op die partij afkomst?
https://twitter.com/rudybouma/status/1268629143480123393/photo/1
  Moderator vrijdag 5 juni 2020 @ 00:42:04 #70
54278 crew  Tijger_m
42
pi_193481629
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 21:31 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

De aanname dat je met de VVD in het kabinet het immigratie en integratieprobleem zou kunnen aanpakken slaat natuurlijk nergens op. De VVD roept weleens wat stoers en daar trappen naieve mensen telkens weer in, maar feitelijk is de VVD de partij van de massa-immigratie, meer dan welke andere partij dan ook.

Ze zitten nu alweer heel lang in het kabinet en staan 10 jaar aan het roer en de massa-immigratie is alleen maar toegenomen. Dat is ook niet raar want de VVD is de partij van de multinationals, de banken en de olie, en die zijn allemaal heel erg voor meer massa-immigratie.De VVD heeft dan ook braaf het Goldman Sachs werkstukje dat het pact van Marrakesh heet ondertekend. Het is ook de partij die zelfs maar onderzoek naar buitenlandse financiering van extremisme en haatzaaien al jaren op de lange baan schuift. Het is de partij die de taalcursussen en inburgeringsverplichting aan de markt heeft uitgeleverd zodat het een frauduleuze schijnvertoning werd.

En dan hebben we het nog niet eens over de incompetentie van de bewindslieden en beleidsmakers waar het bijvoorbeeld gaat om Marokko zijn criminelen te laten terugnemen nadat ze hier asiel hebben aangevraagd.

De massa-immigratie moet doorgaan, de soevereiniteitsoverdracht aan de EU en verdere eenwording moet doorgaan, de uitbreiding van de EU moet doorgaan. Dat is waarom het FvD verketterd moet worden en dat is de reden dat de VVD niet staat te springen. Die huichelt liever ongestoord verder. Dat heeft niks met fatsoenlijk rechts te maken, de VVD is onfatsoenlijk rechts. De EU is een kracht naar rechts, massa-immigratie is het belang van rechts. En dan niet het rechts van het MKB, maar het rechts van banken en multinationals die gebaat zijn bij zwakke nationale staten, zoveel mogelijk 'nederlanders' en exploderende vastgoedprijzen.
Mooi man, lijkt mij heerlijk om de wereld om je heen en je eigen falen daarin te verklaren door een conspiracy theory.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_193484340
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2020 21:47 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

De aanname dat het een probleem is wat keihard aangepakt moet worden slaat natuurlijk ook nergens op...
Het gaat dan ook om de vraag of je het probleem maar groter en groter blijft maken of dat je aan het oplossen gaat beginnen. Dat heeft helemaal niets met keihard aanpakken te maken, maar met het maken van heldere keuzes.

quote:
De meeste problemen die er zijn of waren worden overigens ook al aangepakt. Voor een bepaalde groep uit de PVV/FvD hoek zal dat natuurlijk nooit genoeg zijn maar die groep heeft toch al nooit veel last van feiten en dergelijke gehad.
De feiten zjin dat onder de VVD de massa-immigratie groter is dan ooit en dat de VVD de problemen met immigratie en integratie helemaal niet aanpakt, en het probleem dus alleen maar groter wordt. Nou zijn VVD-bewindslieden behoorlijk incompetent, maar alles wijst er op dat de wil ontbreekt.

Dan moet je niet doen alsof de VVD dolgraag samen met FvD zou willen beginnen met het oplossen van het probleem ipv doorgaan met het groter maken. De VVD roept voor de verkiezingen even wat stoers en de sukkels trappen er weer massaal in, om dan vervolgens door te gaan met het maximaal belasten van de Nederlandse publieke voorzieningen en de verdraagzaamheid van burgers, wijken, leraren, etc.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_193484363
Dat verhaaltje over "massa-immigratie" moet ook maar eens stoppen. Het gaat bijna alleen maar om arbeidsmigranten die hier komen werken en grotendeels binnen 5 jaar weer weg zijn. En inderdaad, een paar duizend asielzoekers (een verwaarloosbaar aantal op de hele bevolking).

Massa-immigratie is een fabeltje van populistische partijen om stemmen af te pakken van goedgelovige mensen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_193484901
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 09:09 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het gaat dan ook om de vraag of je het probleem maar groter en groter blijft maken of dat je aan het oplossen gaat beginnen. Dat heeft helemaal niets met keihard aanpakken te maken, maar met het maken van heldere keuzes.
[..]

De feiten zjin dat onder de VVD de massa-immigratie groter is dan ooit en dat de VVD de problemen met immigratie en integratie helemaal niet aanpakt, en het probleem dus alleen maar groter wordt. Nou zijn VVD-bewindslieden behoorlijk incompetent, maar alles wijst er op dat de wil ontbreekt.

Dan moet je niet doen alsof de VVD dolgraag samen met FvD zou willen beginnen met het oplossen van het probleem ipv doorgaan met het groter maken. De VVD roept voor de verkiezingen even wat stoers en de sukkels trappen er weer massaal in, om dan vervolgens door te gaan met het maximaal belasten van de Nederlandse publieke voorzieningen en de verdraagzaamheid van burgers, wijken, leraren, etc.
Hoop boze blablablabla maar weer geen feiten. Zo kennen we de PVV/FvD aanhang weer.
pi_193484921
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 09:12 schreef Hanca het volgende:
Dat verhaaltje over "massa-immigratie" moet ook maar eens stoppen. Het gaat bijna alleen maar om arbeidsmigranten die hier komen werken en grotendeels binnen 5 jaar weer weg zijn. En inderdaad, een paar duizend asielzoekers (een verwaarloosbaar aantal op de hele bevolking).

Massa-immigratie is een fabeltje van populistische partijen om stemmen af te pakken van goedgelovige mensen.
Feitenvrij gelul om de buitenlanderhaat in een wat acceptabeler jasje te gieten en zo een beetje te verbloemen.
pi_193485663
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 09:56 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Feitenvrij gelul om de buitenlanderhaat in een wat acceptabeler jasje te gieten en zo een beetje te verbloemen.
Jij hebt gemakkelijk praten, want jij doet je mening geven vanuit een veilige afgeschermde omgeving. Ga maar eens leven in de voor kleinere Nederlanders vijandige wereld. Weet haast wel zeker dat jij dan na een jaar anders praat.
pi_193485727
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 09:56 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Feitenvrij gelul om de buitenlanderhaat in een wat acceptabeler jasje te gieten en zo een beetje te verbloemen.
Er zit best wat nuance in het speelveld waar jij het nu over hebt. Nogmaals, ik ben voor een consequent strenger immigratiebeleid omdat ik er niet in geloof dat onze samenleving er beter van wordt als we in het huidige tempo doorgaan. Eerst maar weer eens een flinke tijd (wat dacht je van een jaar of 20) de focus op integratie en assimilatie en dan pas weer nieuwe mensen toelaten in het huidige tempo.

De tienduizenden protesterende Turken in Rotterdam een paar jaar geleden zouden bij jou ook een belletje moeten doen rinkelen. Met de mensen die je binnenhaalt, importeer je nationalisme, polarisatie en segregatie.

  vrijdag 5 juni 2020 @ 10:55:39 #77
473366 AllesKaputt
pelotonvulling
pi_193485809
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 10:49 schreef Generationalpha het volgende:

[..]

Er zit best wat nuance in het speelveld waar jij het nu over hebt. Nogmaals, ik ben voor een consequent strenger immigratiebeleid omdat ik er niet in geloof dat onze samenleving er beter van wordt als we in het huidige tempo doorgaan. Eerst maar weer eens een flinke tijd (wat dacht je van een jaar of 20) de focus op integratie en assimilatie en dan pas weer nieuwe mensen toelaten in het huidige tempo.

De tienduizenden protesterende Turken in Rotterdam een paar jaar geleden zouden bij jou ook een belletje moeten doen rinkelen. Met de mensen die je binnenhaalt, importeer je nationalisme, polarisatie en segregatie.
Tienduizenden? _O-
pi_193485840
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 10:55 schreef AllesKaputt het volgende:

[..]

Tienduizenden? _O-
Niemand weet hoeveel het er precies waren, maar in ieder geval duizenden.
  vrijdag 5 juni 2020 @ 10:59:28 #79
473366 AllesKaputt
pelotonvulling
pi_193485877
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 10:57 schreef Generationalpha het volgende:

[..]

Niemand weet hoeveel het er precies waren, maar in ieder geval duizenden.
Duizenden? _O-
pi_193486488
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 10:57 schreef Generationalpha het volgende:

[..]

Niemand weet hoeveel het er precies waren, maar in ieder geval duizenden.
Precies net zo veel onzin als die 'massa-immigratie'. In jouw angst vertienvoudig jij blijkbaar iedere 'buitenlander' (dit waren gewoon Nederlanders, hier geboren en opgegroeid). Volgens alle media waren het er enkele honderden. Dank dat jij met jouw post aan toont dat het feitenvrij en totaal onzinnig is.

Dat feitenvrije gedoe om een angst aan te praten voor buitenlanders zodat mensen tegen hun verstand in op populistische partijen stemmen moet echt afgelopen zijn. Er is geen enkel feit dat dingen als 'massa-immigratie', of nog erger 'omvolking', ondersteund.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_193487327
You only live once, so be sure to spend fifteen hours a day staring at a screen seeking the approval of strangers
pi_193487424
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 10:45 schreef torentje het volgende:

[..]

Jij hebt gemakkelijk praten, want jij doet je mening geven vanuit een veilige afgeschermde omgeving. Ga maar eens leven in de voor kleinere Nederlanders vijandige wereld. Weet haast wel zeker dat jij dan na een jaar anders praat.
Aha, in wat voor omgeving zit ik dan en waar zou ik moeten gaan leven?
pi_193487439
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 10:49 schreef Generationalpha het volgende:

[..]

Er zit best wat nuance in het speelveld waar jij het nu over hebt. Nogmaals, ik ben voor een consequent strenger immigratiebeleid omdat ik er niet in geloof dat onze samenleving er beter van wordt als we in het huidige tempo doorgaan. Eerst maar weer eens een flinke tijd (wat dacht je van een jaar of 20) de focus op integratie en assimilatie en dan pas weer nieuwe mensen toelaten in het huidige tempo.

De tienduizenden protesterende Turken in Rotterdam een paar jaar geleden zouden bij jou ook een belletje moeten doen rinkelen. Met de mensen die je binnenhaalt, importeer je nationalisme, polarisatie en segregatie.

[ afbeelding ]
Ik geloof ook niet zo in eenheidsworst door zogenaamde assimilatie. Dat maakt mijn oordeel wellicht iets anders.
  vrijdag 5 juni 2020 @ 12:29:17 #84
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_193487509
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 13:32 schreef Dries4Ever het volgende:

[..]

Hij doet het zelfde truukje als Wilders: Vanuit de zijlijn populistisch lopen schreeuwen maar nooit met oplossingen komen die ook echt uitvoerbaar zijn.
:')
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
  vrijdag 5 juni 2020 @ 12:34:22 #85
473366 AllesKaputt
pelotonvulling
pi_193487600
quote:
Dit is een demonstratie uit 2015, die foto met TIENDUIZENDEN demonstranten uit dat bericht hierboven is van de demonstratie uit 2017 na dat gedoe met die Turkse minister die hier niet welkom was.
pi_193488001
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 12:34 schreef AllesKaputt het volgende:

[..]

Dit is een demonstratie uit 2015, die foto met TIENDUIZENDEN demonstranten uit dat bericht hierboven is van de demonstratie uit 2017 na dat gedoe met die Turkse minister die hier niet welkom was.
Ook in 2017 waren het er duizenden
quote:
De paar duizend demonstranten blijven geduldig voor het consulaat staan, uur na uur, in afwachting van de Turkse minister Kaya, die onderweg zou zijn.
https://www.ad.nl/binnenl(...)nen-vallen~a3ff7342/
You only live once, so be sure to spend fifteen hours a day staring at a screen seeking the approval of strangers
  vrijdag 5 juni 2020 @ 13:02:16 #87
473366 AllesKaputt
pelotonvulling
pi_193488081
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 12:57 schreef Selqae het volgende:

[..]

Ook in 2017 waren het er duizenden
[..]

Kijk, dan zijn we er uit! ^O^
pi_193488145
quote:
11s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 12:24 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Aha, in wat voor omgeving zit ik dan en waar zou ik moeten gaan leven?
Waar de vijanden van de kleinere Nederlanders altijd zijn moet je maar eens wat vaker gaan winkelen. Want die laten de omgeving niet veilig en leefbaar maken door en voor kleinere Nederlanders
pi_193488500
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 12:29 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

:')
Perfecte bijdrage, zeer inhoudsvol, waarvoor dank
pi_193488653
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 13:07 schreef torentje het volgende:

[..]

Waar de vijanden van de kleinere Nederlanders altijd zijn moet je maar eens wat vaker gaan winkelen. Want die laten de omgeving niet veilig en leefbaar maken door en voor kleinere Nederlanders
"Vijanden van de kleinere Nederlanders"??? Zijn hier lilliputter-gooiers, oid?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_193488784
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 11:37 schreef Hanca het volgende:

[..]
dit waren gewoon Nederlanders, hier geboren en opgegroeid.
Dat vinden ze zelf alleen niet. En dat is nou het jammere. Ze lopen liever achter Erdogan aan want alles is hier racistisch en daar is alles fantastisch.
Op zondag 31 mei 2020 20:55 schreef Scuidward het volgende: Als je niet te dissen bent dan ben je niet bestaand.
pi_193488833
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 13:48 schreef RTR het volgende:

[..]

Dat vinden ze zelf alleen niet. En dat is nou het jammere. Ze lopen liever achter Erdogan aan want alles is hier racistisch en daar is alles fantastisch.
Er zijn er een paar (nog steeds een kleine minderheid) wat meer naar Turkije opgeschoven, omdat ze hier steeds te horen zijn dat ze niet welkom zijn. Omdat ze hier oneindig kunnen blijven solliciteren zonder een baan te krijgen. Wat dat betreft is het hier inderdaad een behoorlijk discriminerende samenleving, zelfs de belastingdienst bleek daar aan mee te doen, net als de politie.

Zo ken ik een fantastische medewerker in de zorg die gewoon weg is gepest bij haar vorige werkgever, omdat ze steeds "roodkapje" werd genoemd, nooit gewoon bij haar naam zoals de rest. Je raadt het al: ze draagt een hoofddoek. Als je je hele leven tegen zulke dingen aan loopt, snap ik dat je een keer boos wordt.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_193488876
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 13:52 schreef Hanca het volgende:

[..]

Er zijn er een paar (nog steeds een kleine minderheid) wat meer naar Turkije opgeschoven, omdat ze hier steeds te horen zijn dat ze niet welkom zijn. Omdat ze hier oneindig kunnen blijven solliciteren zonder een baan te krijgen. Wat dat betreft is het hier inderdaad een behoorlijk discriminerende samenleving, zelfs de belastingdienst bleek daar aan mee te doen, net als de politie.
Euh nee. Ik noem bijvoorbeeld Ismail Ilgun deze 'strijder van Erdogan' heeft gewoon een hekel aan Nederland omdat volgens deze figuren alles hier 'racistisch' is.

En de politie discrimineert niet. Doen ze dat wel dan is er de tuchtcommissie.
Op zondag 31 mei 2020 20:55 schreef Scuidward het volgende: Als je niet te dissen bent dan ben je niet bestaand.
pi_193488913
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 13:55 schreef RTR het volgende:

[..]
En de politie discrimineert niet. Doen ze dat wel dan is er de tuchtcommissie.
Steek je kop nog verder in het zand, joh...

https://www.trouw.nl/binn(...)zomaar-weg~be3d00cd/
https://nos.nl/artikel/23(...)olitie-den-haag.html
https://www.nrc.nl/nieuws(...)n-het-weten-a3967199
https://www.parool.nl/ams(...)tiecontact~b1da92ce/
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_193488983
quote:
Aha 'het gevoel dat'. Etnische profilering is alleen maar goed wat dat betreft. Als de misdaadcijfers on bepaalde groepen erg hoog zijn wordt die groep vaker gecontroleerd. Heel logisch.
Op zondag 31 mei 2020 20:55 schreef Scuidward het volgende: Als je niet te dissen bent dan ben je niet bestaand.
pi_193489035
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 14:02 schreef RTR het volgende:

[..]

Aha 'het gevoel dat'. Etnische profilering is alleen maar goed wat dat betreft. Als de misdaadcijfers on bepaalde groepen erg hoog zijn wordt die groep vaker gecontroleerd. Heel logisch.
Ja, laten we grondwaarden van instellingen als Amnesty International aan de kant gooien. https://www.amnesty.nl/wa(...)vaardiging%20bestaat.

Lekker discrimineren en dat goed praten onder het mom van "dat is logisch". Zoals het ook vaak "logisch" is dat iemand met een buitenlandse naam geen baan kan vinden. Zoals het vast ook met een kromme redenering best "logisch" is wat de belastingdienst deed.


Ik stel voor dat moderators hier ook zo gaan doen: posts van mensen met een sympathie voor FvD/PVV/Trump tegen houden en vooraf controleren omdat er vaker troep tussen zit die achteraf verwijderd moet worden. Is logisch, die groep produceert gewoon meer troep.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_193489317
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 14:05 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ja, laten we grondwaarden van instellingen als Amnesty International aan de kant gooien. https://www.amnesty.nl/wa(...)vaardiging%20bestaat.

Lekker discrimineren en dat goed praten onder het mom van "dat is logisch". Zoals het ook vaak "logisch" is dat iemand met een buitenlandse naam geen baan kan vinden. Zoals het vast ook met een kromme redenering best "logisch" is wat de belastingdienst deed.


Ik stel voor dat moderators hier ook zo gaan doen: posts van mensen met een sympathie voor FvD/PVV/Trump tegen houden en vooraf controleren omdat er vaker troep tussen zit die achteraf verwijderd moet worden. Is logisch, die groep produceert gewoon meer troep.
Ik zie hier vaak genoeg mensen roepen dat FvD een partij voor tokkies is. Denk je dat ik daar wakker van lig? Als een stad last heeft van Roemeense bedelbendes heeft het weinig zin om op zoek te gaan naar Marokkanen. En dat geen baan kunnen vinden is de grootste lariekoek. Uitzendbureaus mogen alleen je cv toesturen zonder naam en in veel beroepen bij de overheid wordt men juist sneller aangenomen vanwege 'diversiteitsbeleid' en bepaalde quota. Overigens vind ik Trump een idioot en de PVV een uitgespeelde partij.
Op zondag 31 mei 2020 20:55 schreef Scuidward het volgende: Als je niet te dissen bent dan ben je niet bestaand.
pi_193489376
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 14:25 schreef RTR het volgende:

[..]
En dat geen baan kunnen vinden is de grootste lariekoek. Uitzendbureaus mogen alleen je cv toesturen zonder naam en in veel beroepen bij de overheid wordt men juist sneller aangenomen vanwege 'diversiteitsbeleid' en bepaalde quota.
Ja, hoor. Al het bewijs zegt wat anders, maar jij hebt vast gelijk vanuit jouw onderbuik.

https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)werk-dan-allochtonen
https://punt.avans.nl/201(...)minder-kans-op-werk/
https://www.intermediair.(...)2Fwww.google.com%2F/

Maar jij hebt vast gelijk, je hebt er vast ook een overtuigende studie naar gedaan.


Dit is nou exact de reden waarom FvD niet als serieuze partner wordt gezien: al dat feitenvrije geneuzel.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_193489400
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 14:30 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ja, hoor. Al het bewijs zegt wat anders, maar jij hebt vast gelijk vanuit jouw onderbuik.

https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)werk-dan-allochtonen
https://punt.avans.nl/201(...)minder-kans-op-werk/
https://www.intermediair.(...)2Fwww.google.com%2F/

Maar jij hebt vast gelijk, je hebt er vast ook een overtuigende studie naar gedaan.


Dit is nou exact de reden waarom FvD niet als serieuze partner wordt gezien: al dat feitenvrije geneuzel.
Maar de bange mensen worden wel bevestigd in hun racistische denkwijze. Vandaar dat ze groot zijn en groots zullen worden.
  vrijdag 5 juni 2020 @ 14:41:45 #100
187702 RTR
Olbie
pi_193489463
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 14:30 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ja, hoor. Al het bewijs zegt wat anders, maar jij hebt vast gelijk vanuit jouw onderbuik.

https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)werk-dan-allochtonen
https://punt.avans.nl/201(...)minder-kans-op-werk/
https://www.intermediair.(...)2Fwww.google.com%2F/

Maar jij hebt vast gelijk, je hebt er vast ook een overtuigende studie naar gedaan.


Dit is nou exact de reden waarom FvD niet als serieuze partner wordt gezien: al dat feitenvrije geneuzel.
Ook Marokkanen zijn vaker werkloos _O- ze zitten dan ook vaker in de misdaad _O- 3 a 4 keer hoger dan een Nederlander _O-

Racisme, mijn neus.
Op zondag 31 mei 2020 20:55 schreef Scuidward het volgende: Als je niet te dissen bent dan ben je niet bestaand.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')