abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_193469138
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 12:55 schreef babylon het volgende:

[..]

Als ik liever vrouwen aan neem, om een evenredigere verdeling in mijn bedrijf te krijgen, discrimineer ik daarmee niet mannen.
Tuurlijk wel. Discriminatie is het ongelijk behandelen of achterstellen van een bepaalde groep mensen. In dit voorbeeld de man.

Wel bijzonder, want wat als je hier vrouwen verandert in blank, en mannen in negers?

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 04-06-2020 12:58:26 ]
  donderdag 4 juni 2020 @ 12:58:00 #142
475986 Briqq
Worth fighting for
pi_193469169
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 12:34 schreef cempexo het volgende:
Racisme, what ever that may be, bestaat al duizenden jaren geleden, bestaat thans, en blijft bestaan.

Voor verdere uitleg verwijs ik hier voor naar de werken van socioloog en psycholoog Maslow.

Mensen die ander mensen racisme aanpraten, daar heb ik de meest grote disrespect voor. Het enige wat ze doen is zich bezig houden met een opgewonden persoonlijke grootspraak, iets van: ''Kijk mij toch eens flink zijn''...
Klopt, racisme is iets dat de mensheid al zeer lang plaagt. Net zoals diefstal, moordlust, homofobie en andere vormen van onethisch gedrag. Des te belangrijker dat wij als homo sapiens dat zoveel mogelijk bestrijden.
pi_193469217
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 12:56 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Tuurlijk wel. Discriminatie is het ongelijk behandelen of achterstellen van een bepaalde groep mensen. In dit voorbeeld de man.

Wel bijzonder, want wat als je hier vrouwen verandert in blank, en mannen in negers?
Als je anno 2020 iemand discrimineert in Nederland sta je zo voor de rechter. Helemaal met die figuren die achter elke boom 'racisme' zien. Toen ik die beelden op de Dam zag wist ik ook gelijk weer wat voor figuren daar op af komen. Iets met teveel vrije tijd.
Op zondag 31 mei 2020 20:55 schreef Scuidward het volgende: Als je niet te dissen bent dan ben je niet bestaand.
  donderdag 4 juni 2020 @ 13:04:09 #144
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_193469258
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 12:55 schreef babylon het volgende:

[..]

Als ik liever vrouwen aan neem, om een evenredigere verdeling in mijn bedrijf te krijgen, discrimineer ik daarmee niet mannen.
Uh jawel, dat doe je dan precies. Anders kan je van "negatieve" discriminatie altijd positieve maken. Dan zeg je gewoon ik heb niks tegen Marokkanen maar ik neem liever blanken aan.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  donderdag 4 juni 2020 @ 13:05:11 #145
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_193469274
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2020 12:00 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

In hoeverre heb jij zelf met racisme te maken (gehad)? Is me niet duidelijk.
Toch nog even vragen@Briqq.
  donderdag 4 juni 2020 @ 13:17:53 #146
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_193469440
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 11:19 schreef Spanky78 het volgende:
Grappig dat twee mensen met een andere huidskleur in dit topic aangeven dat het wel eens gebeurt maar dat ze er weinig echt last van hebben.
Wat is daar grappig aan? :)
quote:
Dit soort overdrijving maakt het probleem (dat echt is) tot een karikatuur. pas daar mee op, want je ziet steeds meer mensen die dan ook het hele probleem niet meer erkennen.
Welk soort overdrijvingen?
Dat twee mensen er geen problemen mee hebben, maar het wel ervaren, betekent dat de rest overdrijft of in ieder geval 'er een probleem van maakt' (terwijl ze niet moeten zeiken ... impliciet)?
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  donderdag 4 juni 2020 @ 13:18:54 #147
116015 SicSicSics
pi_193469452
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 11:19 schreef F.Sinatra het volgende:
Ja, maar ik vraag me af of dat anders behandeld worden nou in dergelijke grote getale voorkomt. Of is dat ook een onderdeel van die perceptie?
Waarom maakt het uit hoe vaak het voorkomt?
Eén keer is teveel.
quote:
Als ik vanavond een Shisha lounge binnenloop, voel ik me ook een vreemde eend in de bijt. Zelfde als ik een R&B feest bezoek. Is er dan sprake van andere behandeling? Misschien. Voel ik me bij voorbaat anders behandelt? Ja.
Je bevestigt het punt dus...
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  donderdag 4 juni 2020 @ 13:20:10 #148
116015 SicSicSics
pi_193469472
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 11:24 schreef Gia het volgende:
Zo zien ze zichzelf.
Eerste deel van mijn verhaal gaat over een zwart kind dat in een zwarte wereld wordt opgevoed met het idee dat zijn huidskleur een probleem is.

Tweede deel is een andere instelling van de ouders. Eén die veel problemen kan voorkomen als zij zichzelf eens niet zo omlaag halen.

Roetmopje was om te chargeren.
Still ... Mind blown.
Zoveel casual racism. Echt ongelofelijk. :D En dan met droge ogen beweren dat het allemaal geen probleem is en dat het aan de instelling ligt. Wauw.
Fine, fuck you then!
pi_193469534
quote:
14s.gif Op donderdag 4 juni 2020 13:20 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Still ... Mind blown.
Zoveel casual racism. Echt ongelofelijk. :D En dan met droge ogen beweren dat het allemaal geen probleem is en dat het aan de instelling ligt. Wauw.
Je valt gewoon over één onhandig woord.
  donderdag 4 juni 2020 @ 13:28:18 #150
116015 SicSicSics
pi_193469558
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 13:26 schreef luxerobots het volgende:
Je valt gewoon over één onhandig woord.
Nee, ik val over het gemakt waarmee het woord gebezigd wordt. Over de houding dat het 'niet zo erg' is. Dat het (altijd) aan een ander ligt. Dat de ander zich 'niet zo aan moet stellen, want ik bedoel het otch niet zo'.

Die houding. Daar val ik over. :*
Fine, fuck you then!
pi_193469614
quote:
6s.gif Op donderdag 4 juni 2020 13:28 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Nee, ik val over het gemakt waarmee het woord gebezigd wordt. Over de houding dat het 'niet zo erg' is. Dat het (altijd) aan een ander ligt. Dat de ander zich 'niet zo aan moet stellen, want ik bedoel het otch niet zo'.

Racisme bestaat niet in Nederland joh. Men heeft veel te veel vrije tijd om zich druk om te maken.

BLM en die hele organisatie zijn echt belachelijk het is hier geen Amerika en men krijgt hier alle kansen, bepaalde beroepen geven zelfs de voorkeur aan mensen met kleur.
Op zondag 31 mei 2020 20:55 schreef Scuidward het volgende: Als je niet te dissen bent dan ben je niet bestaand.
  donderdag 4 juni 2020 @ 13:36:11 #152
116015 SicSicSics
pi_193469642
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 13:33 schreef RTR het volgende:
Racisme bestaat niet in Nederland joh.
Dit. Deze houding.
Daar maak ik me druk om. ;)
quote:
Men heeft veel te veel vrije tijd om zich druk om te maken.

BLM en die hele organisatie zijn echt belachelijk het is hier geen Amerika en men krijgt hier alle kansen, bepaalde beroepen geven zelfs de voorkeur aan mensen met kleur.
Men heeft teveel vrije tijd? Whut? :')

Op zich hè ben ik het met je eens, BLM is hier minder 'actueel' en noodzakelijk dan in Amerika. Mee eens, maar daarmee kun je niet zeggen dat het er niet is. Of dat het niet beter kan.
Of dat men niet zo moet zeiken en de vrije tijd anders moet gaan benutten.

Beetje hautain niet?
Fine, fuck you then!
pi_193469648
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 12:58 schreef Briqq het volgende:

[..]

Klopt, racisme is iets dat de mensheid al zeer lang plaagt. Net zoals diefstal, moordlust, homofobie en andere vormen van onethisch gedrag. Des te belangrijker dat wij als homo sapiens dat zoveel mogelijk bestrijden.
De mensheid kun je niet afschaffen...
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
  donderdag 4 juni 2020 @ 13:36:49 #154
475986 Briqq
Worth fighting for
pi_193469653
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2020 13:05 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Toch nog even vragen@Briqq.
Mag je vragen, maar dan moet je ook mijn vraag beantwoorden:

quote:
Waarom durf je geen uitgesproken antwoord te geven.

Concreet voorbeeld:

https://nos.nl/artikel/579778-bedrijf-is-niks-is-een-neger.html

Is dit racisme?

Ben je ook altijd zo 'kritisch' als het gaat om incidenten van seksisme, homofobie en antisemitisme?
Ik heb persoonlijk niet echt met racisme te maken gehad. Wel heb ik in mijn omgeving racisme meegemaakt en gezien hoe anderen daar het slachtoffer van werden. Ik zag ook hoe die mensen niet serieus genomen werden. Ik had vroeger trouwens ook vrij racistische denkbeelden over Marokkanen. Dat geef ik gewoon eerlijk toe O-)
  donderdag 4 juni 2020 @ 13:37:13 #155
475986 Briqq
Worth fighting for
pi_193469663
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 13:36 schreef cempexo het volgende:

[..]

De mensheid kun je niet afschaffen...
Klopt, maar dingen als moord, diefstal worden actief bestreden en zijn onwenselijk. Zou ook zo met racisme moeten zijn.
Of schaf je de mensheid af als je je verzet tegen kannibalisme? Of pedofilie?
pi_193469665
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 10:24 schreef Jwz909 het volgende:
Gelukkig hebben we hier in Nederland niet te maken met de idiote situaties in de VS. Racisme is vaak lastig samen te vatten in één voorbeeld.

Om een paar voorbeelden te noemen: racistische opmerkingen naar je toe krijgen, iedere keer gecheckt worden op Schiphol bij terugkomst, iedere keer door een beveiliger gecheckt worden bij de IKEA, mensen die grapjes over je maken, minder kansen op de arbeidsmarkt (extra vaak afgewezen worden door je achtergrond) etc.
Racistische opmerkingen lijken me vrij duidelijk dat dit racistisch is.
Maar de andere zijn toch ook best wel weer subjectief eerlijk gezegd, tenminste hoe je ze zo neerzet. Ik wordt namelijk ook altijd bij schiphol gecontroleerd, nog nooit zonder controle daar doorheen gekomen. Ik heb dit nooit als racistisch ervaren. En tsja wordt je afgewezen door je achtergrond of omdat je gewoon niet zo'n goede cv hebt? En grapjes over je gemaakt? Krijg ik ook wanneer ik een paar kilo te zwaar ben.

De enige die ik bijzonder vind is de ikea, nou kom ik er niet vaak maar ik heb uberhaupt nog nooit een beveiliger daar gezien dus dat je daar gecheckt wordt is wel bijzonder.
pi_193469679
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 13:37 schreef Briqq het volgende:

[..]

Klopt, maar dingen als moord, diefstal worden actief bestreden en zijn onwenselijk. Zou ook zo met racisme moeten zijn.
Niet de mensheid maakt die keuze...maar enkele mensen
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
  donderdag 4 juni 2020 @ 13:39:25 #158
475986 Briqq
Worth fighting for
pi_193469691
quote:
14s.gif Op donderdag 4 juni 2020 13:36 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Dit. Deze houding.
Daar maak ik me druk om. ;)
[..]

Men heeft teveel vrije tijd? Whut? :')

Op zich hè ben ik het met je eens, BLM is hier minder 'actueel' en noodzakelijk dan in Amerika. Mee eens, maar daarmee kun je niet zeggen dat het er niet is. Of dat het niet beter kan.
Of dat men niet zo moet zeiken en de vrije tijd anders moet gaan benutten.

Beetje hautain niet?
Sommige mensen denken uit te kunnen maken welke pijn een ander 'mag' voelen en of ze wel 'mogen' protesteren. Geen empathie = geen reden om te protesteren, dus niet zeuren of je rot maar op naar je eigen land.
pi_193469694
quote:
6s.gif Op donderdag 4 juni 2020 13:28 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Daar ging het niet over. Het ging over interpretatie. En dat is ook precies wat jij doet.

En over 'roetmopje', je mag het geen prettig woord vinden, en je mag er kritiek op hebben. Maar het was door Gia duidelijk niet kwaad bedoeld. Daarbij is het hier wel internet. Iedereen roept hier van alles. En er worden wel ergere dingen gezegd.
  donderdag 4 juni 2020 @ 13:40:03 #160
475986 Briqq
Worth fighting for
pi_193469695
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 13:38 schreef cempexo het volgende:

[..]

Niet de mensheid maakt die keuze...maar enkele mensen
Correct, net als pedofielen.
Daarom wenselijk dat we individueel ongewenst en onethisch gedrag zoals racisme actief bestrijden. Hoe 'natuurlijk' dat ook mag zijn voor individuen.

Ben je het daarmee eens?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')