Ikzelf behoorde tot de tegenstanders. Mijn belangrijkste ergernis aan abortussen in Nederland, was en is dat er vaak nauwelijks over nagedacht wordt, en dat dat op geen enkele manier verplicht gesteld wordt. Abortus klinieken aborteren aan de lopende band alsof het massaproduktie (massadestructie in dit geval) betreft.
Volgens de voorstanders was dit totaal niet het geval. Mensen dachten er goed over na en abortusklinieken waren zorgzaam en zorgden ervoor dat er ook goed over nagedacht was.
Zie nu dit artikel op de FP. Er is een abortus uitgevoerd bij een vrouw in Nederland zonder dat zij daar zelfs ook maar toestemming voor gegeven had.
Abortusklinieken zorgvuldig? Over dit geval zou ik graag nog eens wat reacties zien van de abortus-voorstanders uit het vorige topic.
Volgens mij onderschat je de vrouw in het algemeen, en die een abortus overdenken in het bijzonder. Ik heb zelf als leerling-verpleegkundige gewerkt op gyneacologie, waar ook ( sporadisch) abortussen werden uitgevoerd. Vrouwen die ik daar gesproken heb, denken wel zeker goed na voordat ze wat doen. Voorbeeldje: Vrouw van 23 is verkracht en zwanger van de dader geworden. Geloof me, die heeft het goed overdacht!
( nee ben geen vrouw, maar je mening baseren op een incident is bijzonder makkelijk vind ik)
Deze dames hebben alledrie veel moeite gehad met de beslissing, maar geen spijt. Ze voelden het ook als verplichting om geen kind in dergelijke situaties in de wereld te brengen.
Dat er een grove fout is gemaakt in een abortuskliniek en dat dat ongetwijfeld vaker voorkmt, doet daar niets aan af. We stoppen toch ook niet met open hart-operaties omdat er fouten gemaakt worden en omdat het soms op lopende band-werk begint te lijken.
Ten eerste ben jij geen vrouw, ten tweede ben jij nooit in de situatie geweest dat je hierover moest beslissen. Je oordeelt wel erg makkelijk, situaties verschillen onderling en een abortus is absoluut geen ingreep die veel vrowuen gemakkelijk ondergaan, als de nood echt aan de man is.
quote:Lijkt me niet dat je bij dit specifiek geval meteen de conclussie kan trekken dat die klinieken altijd onzorgvuldig werken. Dit heeft zeer waarschijnlijk te maken met de moeizame communicatie die in dit geval een rol speeld...De vrouw waarbij de abortus is gepleegd sprak geen Nederlands en het is ook maar de vraag of haar man en haar zus dat zo goed deden. (Ik weet niet of ze slecht Nederlands spreken, maar ook niet of ze dat wel deden.)
Op vrijdag 17 januari 2003 16:21 schreef American_Nightmare het volgende:
Zie nu dit artikel op de FP. Er is een abortus uitgevoerd bij een vrouw in Nederland zonder dat zij daar zelfs ook maar toestemming voor gegeven had.Abortusklinieken zorgvuldig? Over dit geval zou ik graag nog eens wat reacties zien van de abortus-voorstanders uit het vorige topic.
Daarbij heb ik het gevoel dat haar man en haar zus een spelletje hebben lopen spelen.
Dat de werkenemers in die kliniek daar in zijn getrapt is vrij suf, maar goed daar kan je dan niet op concluderen dat ze in andere gevallen hun werk ook slecht doen. Ik ga er namelijk niet vanuit dat elke "klant" van de kliniek de werknemers en de kliniek willen gebuiken om tegen de zin van een derde abortus te plegen.....lijkt me namelijk sterk.
En tja mijn mening over abortus....ach je moet het zo zien, als het om mannen ging dat had de discussie hoogst waarschijnlijk niet eens bestaan. (Mag je trouwens wel even over nadenken)
quote:is wel een kut opmerking jah.... ( ja een man)
Op vrijdag 17 januari 2003 16:29 schreef Semisane het volgende:[..]
ach je moet het zo zien, als het om mannen ging dat had de discussie hoogst waarschijnlijk niet eens bestaan. (Mag je trouwens wel even over nadenken)
quote:Hoezo dat? Een abortus van een vrouw heeft toch ook altijd te maken met het (nog niet ontwikkelde) kind van een man?
Op vrijdag 17 januari 2003 16:29 schreef Semisane het volgende:
En tja mijn mening over abortus....ach je moet het zo zien, als het om mannen ging dat had de discussie hoogst waarschijnlijk niet eens bestaan. (Mag je trouwens wel even over nadenken)
quote:Ja kut opmerking....maar dat betekent niet dat de opmerking nergens op slaat...in tegendeel....
Op vrijdag 17 januari 2003 16:32 schreef zwaaibaai het volgende:[..]
is wel een kut opmerking jah.... ( ja een man)
quote:Dat bedoel ik niet. (Daarvoor mog je wel even van me nadenken over deze vraag.
Op vrijdag 17 januari 2003 16:34 schreef Ripley het volgende:[..]
Hoezo dat? Een abortus van een vrouw heeft toch ook altijd te maken met het (nog niet ontwikkelde) kind van een man?
(Ik heb het dus ook niet over de discussie tussen een paar of zij abortus moeten plegen, maar over de algemene discussie of abortus legaal/illigaal moet zijn. )
quote:Wat wil jij nou? Die oude discussie weer opnieuw voeren of het hebben over die abortus zonder dat die vrouw er iets van wist?
Op vrijdag 17 januari 2003 16:37 schreef American_Nightmare het volgende:
Ik beweer ook niet dat iedereen er niet goed over nadenkt, maar wel dat er mensen zijn die er niet goed over nadenken en dat dat niet is zoals het hoort.
Tenminste 1 iemand gaf in een vorig topic al toe dat zij er niet over na had gedacht en er al jaren enorm spijt van heeft. Maar dat is natuurlijk ook weer een uitzondering he..
In het eerste geval: leer nou eens de mening van anderen respecteren en ga niet telkens proberen jouw mening door te drammen.
quote:Hoezo zou de discussie er dan niet zijn? Het principe blijft hetzelfde.
Op vrijdag 17 januari 2003 16:39 schreef Semisane het volgende:[..]
Dat bedoel ik niet. (Daarvoor mog je wel even van me nadenken over deze vraag.
) Ik bedoelde dat als ipv vrouwen mannen de vrucht zouden dragen en moeten baren, dan had de discussie waarschijnlijk nie bestaan....ik hoop dat dit wat duidelijker is.
(Ik heb het dus ook niet over de discussie tussen een paar of zij abortus moeten plegen, maar over de algemene discussie of abortus legaal/illigaal moet zijn.
)
quote:Bij een verkrachting kan ik er me er wel wat bij voorstellen. Maar dat zal hooguit 1% zijn van alle gevallen zijn.
Op vrijdag 17 januari 2003 16:25 schreef zwaaibaai het volgende:
zou dit niet meer dan een incident zijn?Volgens mij onderschat je de vrouw in het algemeen, en die een abortus overdenken in het bijzonder. Ik heb zelf als leerling-verpleegkundige gewerkt op gyneacologie, waar ook ( sporadisch) abortussen werden uitgevoerd. Vrouwen die ik daar gesproken heb, denken wel zeker goed na voordat ze wat doen. Voorbeeldje: Vrouw van 23 is verkracht en zwanger van de dader geworden. Geloof me, die heeft het goed overdacht!
( nee ben geen vrouw, maar je mening baseren op een incident is bijzonder makkelijk vind ik)
en in de rest van de gevallen is het meestal wel de lusten maar niet de lasten, magoed zal wel (te) ouderwets denken ofzo.
quote:Hear Hear!
Op vrijdag 17 januari 2003 16:39 schreef calvobbes het volgende:[..]
Wat wil jij nou? Die oude discussie weer opnieuw voeren of het hebben over die abortus zonder dat die vrouw er iets van wist?
In het eerste geval: leer nou eens de mening van anderen respecteren en ga niet telkens proberen jouw mening door te drammen.
dan is er nogal wat meer te verbieden
quote:
Op vrijdag 17 januari 2003 16:39 schreef calvobbes het volgende:[..]
Wat wil jij nou? Die oude discussie weer opnieuw voeren of het hebben over die abortus zonder dat die vrouw er iets van wist?
Ik geloof dat er toch voornamelijk gereageerd werd op de vraag of abortus wel en niet kan ipv op het bericht wat inderdaad de bedoeling is. Dus als je wat beter had gekeken, had je gezien dat andere offtopic aan het lullen waren en niet ik.
quote:Ik heb hierboven al drie gevallen genoemd waarbij dat niet opgaat.
Op vrijdag 17 januari 2003 16:42 schreef Pushit het volgende:[..]
Bij een verkrachting kan ik er me er wel wat bij voorstellen. Maar dat zal hooguit 1% zijn van alle gevallen zijn.
en in de rest van de gevallen is het meestal wel de lusten maar niet de lasten, magoed zal wel (te) ouderwets denken ofzo.
Abortus is voor een vrouw echt niet zo'n luchtige ingreep als hier voorgedaan wordt. De meeste vrouwen denken daar heel goed over na omdat het lichamelijk maar vooral geestelijk heel naar is.
Ik snap niet waarom mensen er maar zomaar van te voren vanuit gaan dat 99% van de abortussen even uit wel de lusten/niet de lasten is beslist.
quote:Ja ik heb al wat beter gekeken en zag dat er in OOG al een discussie over deze specifieke Abortus was. Daarnaast zie ook dat jij weinig moeite doet deze discussie in de door jou gewenste richting te krijgen, voor zover dat al mogelijk was met een dergelijke subjectieve openingspost.
Op vrijdag 17 januari 2003 16:46 schreef American_Nightmare het volgende:Dus als je wat beter had gekeken, had je gezien dat andere offtopic aan het lullen waren en niet ik.
quote:In dat geval loopt er al een discussie toch? Waarom dan hier een dubbel topic?
Op vrijdag 17 januari 2003 16:46 schreef American_Nightmare het volgende:[..]
Ik geloof dat er toch voornamelijk gereageerd werd op de vraag of abortus wel en niet kan ipv op het bericht wat inderdaad de bedoeling is. Dus als je wat beter had gekeken, had je gezien dat andere offtopic aan het lullen waren en niet ik.
quote:Het kan aan mij liggen, maar ik zie niemand hier die daarvan uit gaat. Het is inderdaad een zware ingreep. Maar ik denk niet dat je in die paar dagen bedenktijd daar een rationele beslissing over kunt nemen. Voornamelijk omdat je emotioneel in de war bent. Na een verkrachting is dat nog extra erg.
Op vrijdag 17 januari 2003 16:47 schreef Ripley het volgende:[..]
Ik snap niet waarom mensen er maar zomaar van te voren vanuit gaan dat 99% van de abortussen even uit wel de lusten/niet de lasten is beslist.
Als iemand verkracht wordt en daarvan zwanger raakt moet zij toch abortus kunnen plegen
De topictitel van de topicstarter is dus een beetje raar vind ik...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |