abonnement Unibet Coolblue
pi_193466956
Aangezien 41 wel een erg specifiek getal is neem ik aan dat Naomi Pieter de lijst met namen ook kan overleggen om haar bewering te onderbouwen.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_193466965
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 10:38 schreef RAVW het volgende:
Halsema maar blaten ze wilde het niet met geweld op lossen want ja je weet maar nooit dan moet je nu ook eens kijken wat er in Stockholm gebeurt is , egwooon met peperspray de mensne uit elkaar halen en dat waren er zelf nog 8000

https://www.nu.nl/buitenl(...)ratie-stockholm.html
En dat heeft het juiste effect gehad? Tijdens de politieacties bleef de 1,5m beter gehandhaafd dan ervoor?
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_193466971
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 10:39 schreef Wantie het volgende:

[..]

Klopt, racisme is niet aan etniciteit gebonden.
Dat blijft helaas onderbelicht in de discussie.
Op racisme wordt nu een kleur geplakt, en dat is ook racisme in mijn ogen. Racisme moet gewoon stoppen, het racisme tegen de donkere medemens maar net zo goed het racisme tegen de blanken of andere groepen. We zouden de wereld moeten verdelen in racisten en niet racisten, en niet nu in witte mensen en slachtoffers want dat is in mijn ogen racistisch. En racisten vind je in alle groepen in de samenleving.
  donderdag 4 juni 2020 @ 10:42:56 #254
365087 RamboDirk
is een beer!
pi_193466978
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 10:40 schreef roninho het volgende:

[..]

Wat wordt er eigenlijk onder de term politiegeweld verstaan? Valt daar ook de bankovervaller die klemgereden wordt, zich niet overgeeft maar begint te schieten en in dat vuurgevecht door politiekogels overlijdt ook onder? Is dat ook politiegeweld?
Dus is politiegeweld iedereen die als gevolg van handelen van de politie overlijdt, ook al is het terecht handelen?
Die vallen er ook onder, dat zijn 98% mensen waar er aanleiding toe was tot politie ingrijpen.
  donderdag 4 juni 2020 @ 10:43:47 #255
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_193466992
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 10:42 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Op racisme wordt nu een kleur geplakt, en dat is ook racisme in mijn ogen. Racisme moet gewoon stoppen, het racisme tegen de donkere medemens maar net zo goed het racisme tegen de blanken of andere groepen. We zouden de wereld moeten verdelen in racisten en niet racisten, en niet nu in witte mensen en slachtoffers want dat is in mijn ogen racistisch. En racisten vind je in alle groepen in de samenleving.
In mijn beleving vind je juist in de groepen die het snelst de racismekaart trekken onderling het meeste racisme. Surinamers onderling bijvoorbeeld, Marokkanen/Turken vs. negers etc.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  donderdag 4 juni 2020 @ 10:44:01 #256
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_193466998
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 10:37 schreef Wantie het volgende:

[..]

Begrijp alleen niet waarom je dat op links wilt framen.
Alsof iemand uit een minderheid niet rechts kan zijn.
Natuurlijk kan iemand uit de minderheid rechts zijn.

Maar in dit geval zover ik het begreep was het antifa die na afloop niet naar huis ging toen daarom gevraagd en weer de boel gingen vernielend en laat dat clubje nou net linkse terroristen zijn.
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
pi_193467060
quote:
10s.gif Op donderdag 4 juni 2020 10:43 schreef Caland het volgende:

[..]

In mijn beleving vind je juist in de groepen die het snelst de racismekaart trekken onderling het meeste racisme. Surinamers onderling bijvoorbeeld, Marokkanen/Turken vs. negers etc.
Ik heb enkele vrienden in de kring die van allochtone afkomst zijn, een indo, wat Marokkanen een Tunesiër. En het valt mij op dat die mensen racistischer zijn dat vele blanken wat ik ken (volledig persoonlijke ervaring). Toegeven, genoeg blanken die eens een heel stuk mogen matigen in hun uitspraken, zo ook in mijn kringen. Maar vooral die indo gaat soms tekeer. Mijn dochter komt nooit thuis met een zwarte of moslim. Ach alle zwarten zijn crimineel. Zo'n opmerkingen, moet altijd een beetje lachen omdat hij zelf ook donker gekleurd is natuurlijk.

Maar mijn punt, racisme komt in mijn ogen evenveel voor bij alle groepen. Ik wil mij niet wagen aan de uitspraak dat het vaker voorkomt bij "allochtonen" dan bij blanken, het komt voor bij alle groepen. De focus alleen op allochtonen is in mijn ogen even fout als de focus alleen op "witte" mensen waar we nu mee worden platgegooid.
  donderdag 4 juni 2020 @ 10:50:06 #258
3542 Gia
User under construction
pi_193467097
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 10:40 schreef roninho het volgende:

[..]

Wat wordt er eigenlijk onder de term politiegeweld verstaan? Valt daar ook de bankovervaller die klemgereden wordt, zich niet overgeeft maar begint te schieten en in dat vuurgevecht door politiekogels overlijdt ook onder? Is dat ook politiegeweld?
Dus is politiegeweld iedereen die als gevolg van handelen van de politie overlijdt, ook al is het terecht handelen?
Ik denk eerder dood door verzet bij arrestatie e.d. waarbij een agent soms zijn krachten niet kent. Nekklem, bijvoorbeeld. Maar ook schieten op hoofd of torso, terwijl je ook op de benen kunt mikken.

Feit zal zijn dat groepen die oververtegenwoordigd zijn in criminaliteit, hier het vaakst slachtoffer van zijn.

Wat betreft etnisch profileren door, bijvoorbeeld de belastingsdienst...hoort niet natuurlijk, maar als 8 van de 10 fraudeurs een niet Nederlandse afkomst blijkt te hebben, kan ik me voorstellen dat die dossiers beter gecontroleerd worden.
pi_193467114
quote:
16s.gif Op donderdag 4 juni 2020 10:32 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Ben wel benieuwd hoeveel daarvan zwart zijn inderdaad, maar het is schokkend dat ze zo iemand überhaupt interviewen.
Nou en hoeveel van dat percentage ook daadwerkelijk overleden is door racistisch gedreven handelen van de politie ipv met terechte aanleiding.
Als een bankovervaller toevallig zwart is en zich niet overgeeft maar zijn vuurwapen trekt tsja dan kunnen we daar heel lang over lullen maar dan is er volgens mij nog geen racistisch probleem.
  donderdag 4 juni 2020 @ 10:53:52 #260
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_193467156
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 10:50 schreef Gia het volgende:
maar als 8 van de 10 fraudeurs een niet Nederlandse afkomst blijkt te hebben, kan ik me voorstellen dat die dossiers beter gecontroleerd worden.
En het frustrerende is dat dit dan zogenaamd 'not done' is. Het is een volkomen logische benadering, maar als dit uitkomt worden bedrijven aan de publieke schandpaal genageld..
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
  donderdag 4 juni 2020 @ 10:54:46 #261
3542 Gia
User under construction
pi_193467167
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 10:51 schreef roninho het volgende:

Nou en hoeveel van dat percentage ook daadwerkelijk overleden is door racistisch gedreven handelen van de politie ipv met terechte aanleiding.
Als een bankovervaller toevallig zwart is en zich niet overgeeft maar zijn vuurwapen trekt tsja dan kunnen we daar heel lang over lullen maar dan is er volgens mij nog geen racistisch probleem.
Maar dat sausje wordt er wel overheen gegoten. En dan moet die agent bewijzen dat hij niet schoot vanwege de hudskleur.
  donderdag 4 juni 2020 @ 10:54:48 #262
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_193467168
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 10:23 schreef Scrummie2.1 het volgende:
https://www.trouw.nl/opin(...)e-vermoord~bb17a381/

Volgens de demonstranten zijn 41 personen door de Nederlandse politie vermoord

Prima column.
Dan ben je gewoon helemaal wappie en niet serieus te nemen. Klaar voor the Wall of Shame.

En dat zijn dan je woordvoerders...
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_193467206
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 08:52 schreef Megumi het volgende:

[..]

Het ligt wat genuanceerder denk ik. Ook bij de politie en dus ook het OM zijn er fouten gemaakt.
https://www.nhnieuws.nl/n(...)stratie-in-amsterdam
https://www.nrc.nl/nieuws(...)-dachten-we-a4001546
De leugen is dat Halsema eerst riep dat ze compleet verrast werden door de grote aantallen terwijl daarna de politie aangaf dat ze al uren van tevoren wisten dat er duizenden mensen op zouden dagen als ze niks zouden doen.

Dat is geen fout van Halsema, maar een bewuste keuze waar ze achteraf gewoon keihard over liegt om haar keuzes goed mee te praten.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  donderdag 4 juni 2020 @ 10:57:03 #264
3542 Gia
User under construction
pi_193467212
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 10:53 schreef Kaizen_ het volgende:

[..]

En het frustrerende is dat dit dan zogenaamd 'not done' is. Het is een volkomen logische benadering, maar als dit uitkomt worden bedrijven aan de publieke schandpaal genageld..
Ze frauderen er op los, zogenaamd omdat ze het 'echt niet oewisten!'
En worden ze gepakt, trekken ze de racismekaart.

Fraudeer gewoon niet.
pi_193467215
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 10:44 schreef Nicksanders het volgende:

[..]

Natuurlijk kan iemand uit de minderheid rechts zijn.

Maar in dit geval zover ik het begreep was het antifa die na afloop niet naar huis ging toen daarom gevraagd en weer de boel gingen vernielend en laat dat clubje nou net linkse terroristen zijn.
Je kunt het dan ook gewoon terroristen noemen oid.
Vernielingen aanrichten e.d. heeft niets met politieke kleur te maken.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  donderdag 4 juni 2020 @ 10:58:27 #266
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_193467224
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 10:57 schreef Wantie het volgende:

[..]

Je kunt het dan ook gewoon terroristen noemen oid.
Vernielingen aanrichten e.d. heeft niets met politieke kleur te maken.
Daar heb je gelijk in.
Ik noemde ze alleen zo omdat ze te boek staan als linkervleugel.

Maar het zijn inderdaad terroristen net zoals je die aan de rechterzijde hebt.
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
  donderdag 4 juni 2020 @ 10:59:12 #267
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_193467236
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 10:38 schreef RAVW het volgende:
Halsema maar blaten ze wilde het niet met geweld op lossen want ja je weet maar nooit dan moet je nu ook eens kijken wat er in Stockholm gebeurt is , egwooon met peperspray de mensne uit elkaar halen en dat waren er zelf nog 8000

https://www.nu.nl/buitenl(...)ratie-stockholm.html
Ze had gewoon moet zeggen dat nu Freek de Jonge ging speechen, dan gaat iedereen vanzelf wel weg. :Y
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_193467280
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 10:50 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik denk eerder dood door verzet bij arrestatie e.d. waarbij een agent soms zijn krachten niet kent. Nekklem, bijvoorbeeld. Maar ook schieten op hoofd of torso, terwijl je ook op de benen kunt mikken.

Feit zal zijn dat groepen die oververtegenwoordigd zijn in criminaliteit, hier het vaakst slachtoffer van zijn.

Wat betreft etnisch profileren door, bijvoorbeeld de belastingsdienst...hoort niet natuurlijk, maar als 8 van de 10 fraudeurs een niet Nederlandse afkomst blijkt te hebben, kan ik me voorstellen dat die dossiers beter gecontroleerd worden.
Als je de discussie afpelt qua doden door politiegeweld is natuurlijk allereerst de vraag of dit fenomeen echt speelt. volgens de columnist waren het 14 doden in 4 jaar, maar laten we de 41 aanhouden over 4 jaar. Allereerst valt er al een percentage af wat geen 'black life' was.
Vervolgens lijkt het mij zeer zeer sterk dat alle doden het gevolg zijn van racistisch handelen, maar zit er sowieso een aantal met aanleiding bij. Daarnaast kan ik me ook voorstellen waar het gewoon pech is (combinatie gezondheid en de techniek van nekklem verkeerd uitvoeren etc.?).

Over hoeveel racistisch gedreven politiegewelddoden hebben we het dan nog? Elke dode is een teveel, maar als dit er 1 of enkelen per jaar zijn hebben we het dan niet over een individueel probleem en geen algemeen politieprobleem?
pi_193467380
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 10:53 schreef Kaizen_ het volgende:

[..]

En het frustrerende is dat dit dan zogenaamd 'not done' is. Het is een volkomen logische benadering, maar als dit uitkomt worden bedrijven aan de publieke schandpaal genageld..
Het bijzondere is dat dit de andere kant op gewoon gebeurd. Probeer als bouwbedrijf/proejctontwikkelaar maar eens een bankrekening te openen en als ze vragen waarvoor de rekening gebruikt wordt dan aangeven dat deze gebruikt wordt voor de ontwikkeling van een project in oost europa. Als je het al krijgt moet je echt maanden wachten.
  donderdag 4 juni 2020 @ 11:07:23 #270
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_193467381
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2020 10:38 schreef RamboDirk het volgende:

[..]

Het blijft mij verbazen dat dit type mensen nooit om kunnen gaan met anders denkenden :') wat een volk, bekennen gelijk weer "kleur" :')
Geen idee wat er zich vooraf afspeelde maar die lui hebben 0 recht om hem te sommeren weg te gaan, laat staan geweld te gebruiken. Ga dan zelf weg en doe desnoods aangifte van racisme of whatever. :')
:')
pi_193467545
You only live once, so be sure to spend fifteen hours a day staring at a screen seeking the approval of strangers
pi_193467554
Wilders eist: ’Maak gesprek Grapperhaus en Halsema openbaar’

Correspondentie tussen de Amsterdamse burgemeester Femke Halsema en minister Ferd Grapperhaus (Justitie en Veiligheid) over de massale demonstratie op de Dam moet in haar geheel openbaar worden gemaakt.



Dat eist PVV-leider Geert Wilders. Hij heeft een spoedverzoek ingediend bij premier Rutte en minister Grapperhaus om dat nog voor het debat over het coronavirus donderdagmiddag voor elkaar te krijgen. De oppositieleider vindt het niet uit te leggen dat Grapperhaus tot op heden alleen een eigen samenvatting van dat contact wereldkundig heeft gemaakt. „Natuurlijk moet dat gesprek openbaar worden gemaakt, want het zijn geen privéberichten”, zegt Wilders.

De PVV’er vindt het van groot belang om te achterhalen hoe het kon gebeuren dat duizenden naar de Dam kwamen, waarbij de coronamaatregelen massaal werden geschonden. „Het gesprek is inhoudelijk zeer relevant om te kunnen doorgronden wat er maandag precies is gebeurd.” Volgens Wilders is er nu sprake van ’schimmigheid’ en ’om zich heen slaan van Halsema’. „En iedereen de schuld geven behalve zichzelf.”

Het ministerie van Justitie en Veiligheid wil de communicatie op z’n vroegst delen na het spoeddebat in de Amsterdamse gemeenteraad. Volgende week moet Halsema verantwoording afleggen in de Stopera. Of de informatie echt met de buitenwereld én de Kamer wordt gedeeld, hangt af van de GroenLinks-burgemeester. Zij moet toestemming geven, bevestigt een woordvoerster van Grapperhaus. „Daar is een zienswijze voor nodig.”
https://www.telegraaf.nl/(...)-en-halsema-openbaar
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  donderdag 4 juni 2020 @ 11:31:48 #273
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_193467775
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 11:18 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Wilders eist: ’Maak gesprek Grapperhaus en Halsema openbaar’

Correspondentie tussen de Amsterdamse burgemeester Femke Halsema en minister Ferd Grapperhaus (Justitie en Veiligheid) over de massale demonstratie op de Dam moet in haar geheel openbaar worden gemaakt.

[ afbeelding ]

Dat eist PVV-leider Geert Wilders. Hij heeft een spoedverzoek ingediend bij premier Rutte en minister Grapperhaus om dat nog voor het debat over het coronavirus donderdagmiddag voor elkaar te krijgen. De oppositieleider vindt het niet uit te leggen dat Grapperhaus tot op heden alleen een eigen samenvatting van dat contact wereldkundig heeft gemaakt. „Natuurlijk moet dat gesprek openbaar worden gemaakt, want het zijn geen privéberichten”, zegt Wilders.

De PVV’er vindt het van groot belang om te achterhalen hoe het kon gebeuren dat duizenden naar de Dam kwamen, waarbij de coronamaatregelen massaal werden geschonden. „Het gesprek is inhoudelijk zeer relevant om te kunnen doorgronden wat er maandag precies is gebeurd.” Volgens Wilders is er nu sprake van ’schimmigheid’ en ’om zich heen slaan van Halsema’. „En iedereen de schuld geven behalve zichzelf.”

Het ministerie van Justitie en Veiligheid wil de communicatie op z’n vroegst delen na het spoeddebat in de Amsterdamse gemeenteraad. Volgende week moet Halsema verantwoording afleggen in de Stopera. Of de informatie echt met de buitenwereld én de Kamer wordt gedeeld, hangt af van de GroenLinks-burgemeester. Zij moet toestemming geven, bevestigt een woordvoerster van Grapperhaus. „Daar is een zienswijze voor nodig.”
https://www.telegraaf.nl/(...)-en-halsema-openbaar
Terechte klacht. Alleen raar dat Wilders dit nu doet gezien het de gemeenteraad is die deze informatie nodig heeft. Die zouden dat per motie moeten opvragen. Maargoed blijkbaar heeft PVV in Amsterdam geen raadszetels en heeft Geert aandacht nodig.
:')
  donderdag 4 juni 2020 @ 11:35:15 #274
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_193467832
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 10:50 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik denk eerder dood door verzet bij arrestatie e.d. waarbij een agent soms zijn krachten niet kent. Nekklem, bijvoorbeeld. Maar ook schieten op hoofd of torso, terwijl je ook op de benen kunt mikken.

Feit zal zijn dat groepen die oververtegenwoordigd zijn in criminaliteit, hier het vaakst slachtoffer van zijn.

Wat betreft etnisch profileren door, bijvoorbeeld de belastingsdienst...hoort niet natuurlijk, maar als 8 van de 10 fraudeurs een niet Nederlandse afkomst blijkt te hebben, kan ik me voorstellen dat die dossiers beter gecontroleerd worden.
Vanochtend hadden ze het op radio 1 over dit getal. Er valt heel veel onder die noemer, dat allemaal op geweld gooien is gewoon onzin.

De etnische achtergrond van de doden wordt ook nergens opgeslagen dit ivm ervaringen uit WO2. Dus het is vrijwel onmogelijk om te bepalen hoeveel van die 41 doden bewust vermoord zijn vanwege hun huidskleur. En je zal dieper in die cijfers moeten duiken om te bepalen of de politie überhaupt schuldig is aan de dood.
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
pi_193467906
Wat bedoel je met ervaringen uit ww2?
pi_193467920
quote:
10s.gif Op donderdag 4 juni 2020 11:31 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Terechte klacht. Alleen raar dat Wilders dit nu doet gezien het de gemeenteraad is die deze informatie nodig heeft. Die zouden dat per motie moeten opvragen. Maargoed blijkbaar heeft PVV in Amsterdam geen raadszetels en heeft Geert aandacht nodig.
Een burgemeester die al voor de zoveelste keer de wet aan haar laars lapt, die voor de zoveelste keer betrapt is op liegen. Ik vind het goed dat de landelijke politiek zich ermee bemoeit, mevrouw Halsema komt overal mee weg en gezien de partijen die een meerderheid in de gemeenteraad van Amsterdam hebben is het te verwachten dat weer een hoop onder het tapijt wordt geveegd. Amsterdam is geen vrijstaat waar andere regels gelden dan in de rest van Nederland, en daar is niet alleen mevrouw Halsema debat aan gezien een hoop gemeenteraadsleden ook zijn komen opdagen bij het BLM protest.
  donderdag 4 juni 2020 @ 11:46:23 #277
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_193468031
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 10:56 schreef voetbalmanager2 het volgende:

De leugen is dat Halsema eerst riep dat ze compleet verrast werden door de grote aantallen terwijl daarna de politie aangaf dat ze al uren van tevoren wisten dat er duizenden mensen op zouden dagen als ze niks zouden doen.
Ik heb begrepen dat dit inderdaad werd aangegeven door de politie maar niet is opgepikt verder door de politie leiding. Frank Paauw heeft denk ik ook wat uit te leggen.

https://www.at5.nl/artike(...)monstratie-op-de-dam
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_193468113
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 11:46 schreef Megumi het volgende:

[..]

Ik heb begrepen dat dit inderdaad werd aangegeven door de politie maar niet is opgepikt verder door de politie leiding. Frank Paauw heeft denk ik ook wat uit te leggen.

https://www.at5.nl/artike(...)monstratie-op-de-dam
Zoals jouw link al aangeeft wist de politieleiding al uren vooraf dat er duizenden betogers zouden komen. Als Halsema dan zegt dat zij en de politie volkomen verrast werden door de grote aantallen dan is dat gewoon een leugen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_193468156
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 11:40 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Een burgemeester die al voor de zoveelste keer de wet aan haar laars lapt, die voor de zoveelste keer betrapt is op liegen. Ik vind het goed dat de landelijke politiek zich ermee bemoeit, mevrouw Halsema komt overal mee weg en gezien de partijen die een meerderheid in de gemeenteraad van Amsterdam hebben is het te verwachten dat weer een hoop onder het tapijt wordt geveegd. Amsterdam is geen vrijstaat waar andere regels gelden dan in de rest van Nederland, en daar is niet alleen mevrouw Halsema debat aan gezien een hoop gemeenteraadsleden ook zijn komen opdagen bij het BLM protest.
Volgens de hiërarchie kan de landelijke politiek niet ingrijpen. De gemeenteraad is aan zet.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  donderdag 4 juni 2020 @ 11:54:12 #280
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_193468159
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 11:51 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Zoals jouw link al aangeeft wist de politieleiding al uren vooraf dat er duizenden betogers zouden komen. Als Halsema dan zegt dat zij en de politie volkomen verrast werden door de grote aantallen dan is dat gewoon een leugen.
De politie leiding heeft wellicht niets gedaan met de informatie dat er meer demonstranten konden komen.
https://www.nhnieuws.nl/n(...)stratie-in-amsterdam

AMSTERDAM - Agenten hadden al enige tijd voor de grote demonstratie op de Dam in de gaten dat er een hele hoge opkomst zou zijn. Deze informatie was doorgegeven aan de politieleiding, maar daar zou weinig mee gedaan zijn.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_193468166
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 11:40 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Een burgemeester die al voor de zoveelste keer de wet aan haar laars lapt, die voor de zoveelste keer betrapt is op liegen. Ik vind het goed dat de landelijke politiek zich ermee bemoeit, mevrouw Halsema komt overal mee weg en gezien de partijen die een meerderheid in de gemeenteraad van Amsterdam hebben is het te verwachten dat weer een hoop onder het tapijt wordt geveegd. Amsterdam is geen vrijstaat waar andere regels gelden dan in de rest van Nederland, en daar is niet alleen mevrouw Halsema debat aan gezien een hoop gemeenteraadsleden ook zijn komen opdagen bij het BLM protest.
Welke wet is aan de laars gelapt?
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  donderdag 4 juni 2020 @ 11:56:04 #282
25470 SoSolid
Danke danke
pi_193468195
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 11:39 schreef roninho het volgende:
Wat bedoel je met ervaringen uit ww2?
Niet zeker of dit een serieuze vraag is maar toen werden Joden geregistreerd en op basis daarvan gediscrimineerd, preventief gestraft en uitgesloten. Na de oorlog is besloten dat ras of afkomst geen belangrijke zaken zouden moeten zijn en dat bevolkingsgroepen dus niet over een kam kunnen worden gescheerd.
xxx
pi_193468197
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 11:54 schreef Megumi het volgende:

[..]

De politie leiding heeft niets gedaan met de informatie dat er meer demonstranten konden komen.
https://www.nhnieuws.nl/n(...)stratie-in-amsterdam

AMSTERDAM - Agenten hadden al enige tijd voor de grote demonstratie op de Dam in de gaten dat er een hele hoge opkomst zou zijn. Deze informatie was doorgegeven aan de politieleiding, maar daar zou weinig mee gedaan zijn.
Ze hebben niets met de informatie gedaan is iets compleet anders dan Halsema haar woorden dat ze compleet verrast werden door de grote aantallen. Oftewel: Halsema loog achteraf, ze wisten heel goed dat er duizenden demonstranten zouden komen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  donderdag 4 juni 2020 @ 11:57:09 #284
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_193468211
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 11:56 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Ze hebben niets met de informatie gedaan is iets compleet anders dan Halsema haar woorden dat ze compleet verrast werden door de grote aantallen. Oftewel: Halsema loog achteraf, ze wisten heel goed dat er duizenden demonstranten zouden komen.
Heb je daar een bron voor?
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 4 juni 2020 @ 11:57:40 #285
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_193468224
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 11:56 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Ze hebben niets met de informatie gedaan is iets compleet anders dan Halsema haar woorden dat ze compleet verrast werden door de grote aantallen. Oftewel: Halsema loog achteraf, ze wisten heel goed dat er duizenden demonstranten zouden komen.
Dit ja. En het kan niet anders dan dat ze Halsema hierover ook op de hoogte van hebben gebracht.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_193468238
quote:
6s.gif Op donderdag 4 juni 2020 11:57 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Dit ja. En het kan niet anders dan dat ze Halsema hierover ook op de hoogte van hebben gebracht.
Dat is een aanname
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_193468239
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 11:57 schreef Megumi het volgende:

[..]

Heb je daar een bron voor?
Van welk deel?
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  donderdag 4 juni 2020 @ 11:58:58 #288
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_193468249
quote:
6s.gif Op donderdag 4 juni 2020 11:57 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Dit ja. En het kan niet anders dan dat ze Halsema hierover ook op de hoogte van hebben gebracht.
Of niet natuurlijk. Maar ze had toen ze er was natuurlijk zelf kunnen ingrijpen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_193468258
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 11:39 schreef roninho het volgende:
Wat bedoel je met ervaringen uit ww2?
Nederland had een hele degelijke en uitgebreide bevolkingsadministratie waarin ook geloofsgemeenschap was opgenomen. Dat maakte het voor de Duitsers heel makkelijk om joden op te sporen, via familielijnen ook de niet-judaisten.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_193468284
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 11:56 schreef SoSolid het volgende:

[..]

Niet zeker of dit een serieuze vraag is maar toen werden Joden geregistreerd en op basis daarvan gediscrimineerd, preventief gestraft en uitgesloten. Na de oorlog is besloten dat ras of afkomst geen belangrijke zaken zouden moeten zijn en dat bevolkingsgroepen dus niet over een kam kunnen worden gescheerd.
Ja dat snap ik. Maar mij was niet bekend dat ras, afkomst etc. niet vermeld wordt in het politiedossier. Niet om te discrimineren of preventief te straffen, maar om een signalement te hebben bij zoeken naar een verdachte om maar een voorbeeld te geven.
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 4 juni 2020 @ 12:01:41 #291
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_193468288
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 11:58 schreef Wantie het volgende:

[..]

Dat is een aanname
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 11:58 schreef Megumi het volgende:

[..]

Of niet natuurlijk. Maar ze had toen ze er was natuurlijk zelf kunnen ingrijpen.
Het is geen aanname want Halsema is onderdeel van de driehoek ;) Ze MOET zulke dingen dus weten.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_193468336
quote:
6s.gif Op donderdag 4 juni 2020 12:01 schreef Nikonlover het volgende:

[..]


[..]

Het is geen aanname want Halsema is onderdeel van de driehoek ;)
Klopt, maar dat wil niet zeggen dat rapportage van agenten aan hun leidinggevenden is doorgeven aan de burgemeester.
Zou wel moeten, maar zonder bewijs dat dat wel of niet is gebeurd is het een aanname.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  donderdag 4 juni 2020 @ 12:06:07 #293
25470 SoSolid
Danke danke
pi_193468379
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 12:01 schreef roninho het volgende:

[..]

Ja dat snap ik. Maar mij was niet bekend dat ras, afkomst etc. niet vermeld wordt in het politiedossier. Niet om te discrimineren of preventief te straffen, maar om een signalement te hebben bij zoeken naar een verdachte om maar een voorbeeld te geven.
Haha gelukkig. Nou ja, dat is een beetje de zelfde reden neem ik aan, mensen kunnen een goede intentie hebben maar als er iemand met een slechte intentie aan de macht komt en die gegevens op een andere manier gaat gebruiken kan het weer mis gaan. Het mag trouwens wel vastgelegd worden maar gebeurt niet standaard.

quote:
Alleen in uitzonderlijke gevallen mag de politie bijzondere persoonsgegevens vastleggen. Dat zijn gegevens over bijvoorbeeld iemands godsdienst, ras, politieke voorkeur en gezondheid. De politie mag dit alleen als het onvermijdelijk is voor het onderzoek, de hulpverlening of een andere taak van de politie. Ook moeten de gegevens voldoende beveiligd zijn.
xxx
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 4 juni 2020 @ 12:06:48 #294
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_193468387
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 12:03 schreef Wantie het volgende:

[..]

Klopt, maar dat wil niet zeggen dat rapportage van agenten aan hun leidinggevenden is doorgeven aan de burgemeester.
Zou wel moeten, maar zonder bewijs dat dat wel of niet is gebeurd is het een aanname.
Er is overleg geweest tussen de politie en Halsema wat betreft de verwachte drukte. Halsema zei namelijk in OP1 dat uit de informatie vanuit de politie niet bleek dat er zoveel mensen opaf zouden komen. Dan zou ze dus voorgelogen moeten zijn door politie.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  donderdag 4 juni 2020 @ 12:07:38 #295
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_193468399
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 11:58 schreef Megumi het volgende:

[..]

Of niet natuurlijk. Maar ze had toen ze er was natuurlijk zelf kunnen ingrijpen.
Aangezien ze onderdeel van de driehoek was zou dat betekenen dat agenten en de middellaag in de politie haar informatie hebben onderhouden. Nogal een boude stelling.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_193468493
quote:
6s.gif Op donderdag 4 juni 2020 12:06 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Er is overleg geweest tussen de politie en Halsema wat betreft de verwachte drukte. Halsema zei namelijk in OP1 dat uit de informatie vanuit de politie niet bleek dat er zoveel mensen opaf zouden komen. Dan zou ze dus voorgelogen moeten zijn door politie.
Ja, en als dat zo is heeft ze natuurlijk ook een probleem.
Dan functioneert de driehoek niet.

Maar is op zich ook niet nieuw dat een bewindspersoon verkeerd wordt ingelicht.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_193468734
Vandaag staat er onder andere een demonstratie in Arnhem op de agenda. Ik ben benieuwd of er ook daar onverantwoorde risico's met corona genomen gaan worden.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  donderdag 4 juni 2020 @ 12:29:00 #298
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_193468743
quote:
6s.gif Op donderdag 4 juni 2020 12:01 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

[..]

Het is geen aanname want Halsema is onderdeel van de driehoek ;) Ze MOET zulke dingen dus weten.
Tenzij er leden zijn binnen die driehoek die niets doen met informatie en dat niet doorgeven naar een burgemeester. Anders moeten we weer gewoon terug naar vroeger toen een burgemeester van een stad nog de leiding had over de politie. In de huidige situatie heeft een burgemeester niets meer te vertellen over de politie.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  donderdag 4 juni 2020 @ 12:36:03 #299
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_193468839
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 11:18 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Wilders eist: ’Maak gesprek Grapperhaus en Halsema openbaar’

Correspondentie tussen de Amsterdamse burgemeester Femke Halsema en minister Ferd Grapperhaus (Justitie en Veiligheid) over de massale demonstratie op de Dam moet in haar geheel openbaar worden gemaakt.

[ afbeelding ]

Dat eist PVV-leider Geert Wilders. Hij heeft een spoedverzoek ingediend bij premier Rutte en minister Grapperhaus om dat nog voor het debat over het coronavirus donderdagmiddag voor elkaar te krijgen. De oppositieleider vindt het niet uit te leggen dat Grapperhaus tot op heden alleen een eigen samenvatting van dat contact wereldkundig heeft gemaakt. „Natuurlijk moet dat gesprek openbaar worden gemaakt, want het zijn geen privéberichten”, zegt Wilders.

De PVV’er vindt het van groot belang om te achterhalen hoe het kon gebeuren dat duizenden naar de Dam kwamen, waarbij de coronamaatregelen massaal werden geschonden. „Het gesprek is inhoudelijk zeer relevant om te kunnen doorgronden wat er maandag precies is gebeurd.” Volgens Wilders is er nu sprake van ’schimmigheid’ en ’om zich heen slaan van Halsema’. „En iedereen de schuld geven behalve zichzelf.”

Het ministerie van Justitie en Veiligheid wil de communicatie op z’n vroegst delen na het spoeddebat in de Amsterdamse gemeenteraad. Volgende week moet Halsema verantwoording afleggen in de Stopera. Of de informatie echt met de buitenwereld én de Kamer wordt gedeeld, hangt af van de GroenLinks-burgemeester. Zij moet toestemming geven, bevestigt een woordvoerster van Grapperhaus. „Daar is een zienswijze voor nodig.”
https://www.telegraaf.nl/(...)-en-halsema-openbaar
maak ej niet druk de Horeca en andere mensne gaan zich al verenigen en collectief een zaak aan spannen tegen deze boeven
omdat hun wilend at alle boetes kwijtgescholden moeten worden omdat het puur discriminatie is dat hun bij 1 mens te veel of te dicht bij wel een boete kregen van 4000 euro of 400 euro terwwijl er 5000 mensen bijelkaar komen totaal niets van gezegt word of al een bekeuring gekregen hebben , dus er zijn al veel dingen ingang gezet .
. hier in deze plaats word Halsema al met dr Mengele vergeleken .. natuurlijk is het wel een groot verschil maar de basis is natuurlijk wel het zelfde experimenteren met mensen levens

https://www.devlaardinger(...)ngele-en-mrs-halsema

dus dit geeft wel aan dat veel mensen gewoon het zwaar onterecht vinden dat de burgermeester van een stad dit soort dingen egwoon toe laat ... achter af gelul hebben we niets aan ... ze heeft bewust deze stap gezet en ook had ze de gevolgen makkelijk kunnen zien aan komen door goed haar werk te doen , maar ze heeft het gewoon hoog in haar bolletje gehad
en hoogmoed komt hard ten val
Ik stijg als een vogel, maar kom never in nesten…!
pi_193468872
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 12:36 schreef RAVW het volgende:

[..]

maak ej niet druk de Horeca en andere mensne gaan zich al verenigen en collectief een zaak aan spannen tegen deze boeven
omdat hun wilend at alle boetes kwijtgescholden moeten worden omdat het puur discriminatie is dat hun bij 1 mens te veel of te dicht bij wel een boete kregen van 4000 euro of 400 euro terwwijl er 5000 mensen bijelkaar komen totaal niets van gezegt word of al een bekeuring gekregen hebben , dus er zijn al veel dingen ingang gezet .
. hier in deze plaats word Halsema al met dr Mengele vergeleken .. natuurlijk is het wel een groot verschil maar de basis is natuurlijk wel het zelfde experimenteren met mensen levens

https://www.devlaardinger(...)ngele-en-mrs-halsema

dus dit geeft wel aan dat veel mensen gewoon het zwaar onterecht vinden dat de burgermeester van een stad dit soort dingen egwoon toe laat ... achter af gelul hebben we niets aan ... ze heeft bewust deze stap gezet en ook had ze de gevolgen makkelijk kunnen zien aan komen door goed haar werk te doen , maar ze heeft het gewoon hoog in haar bolletje gehad
en hoogmoed komt hard ten val
Tijd dat ze je van het terras verwijderen zuiperd.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')