abonnement bol.com Unibet Coolblue
  woensdag 3 juni 2020 @ 16:50:18 #1
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_193454982
Met toenemende mate zie en hoor ik veel mensen met minachtende toon praten over de Verenigde Staten.

Eigenlijk een kolonie die zich los heeft gemaakt van Europa. Zij zijn met veel punten totaal anders dan wij. Je bent daar vrij om je bijvoorbeeld te verzekeren. Je wordt minder betutteld. Veel mensen komen hierdoor in de problemen daar. Echter is het volledig hun eigen keuze. In Europa worden de meeste mensen als kleine kinderen behandeld en wordt van bovenaf bepaald wat goed voor ze is. Ik denk dat de Pilgrim Fathers destijds al weg uit Europa wilden vanwege deze drang naar vrijheid en dat dat vandaag ze dag nog in hun bloed zit.

Uiteindelijk is dit het machtigste land ter wereld geworden. Vrijheid heeft ook als staat economische voordelen. Met een relatief kleine overheid zijn zij de enige echte wereldleider. Mensen worden minder op de vingers getikt als het niet 100% correct is. Omdat de Pilgrim Fathers zich los hebben gemaakt van Europa zijn zij als land kunnen worden wat ze nu zijn.

Eeuwen later is Nederland hier meerdere keren door gered. Natuurlijk in 1945 door de geallieerden. Misschien was dit niet alleen door de VS, maar zonder de VS waren de geallieerden mogelijk nooit sterk genoeg geweest.

Daarna hadden we nog de koude oorlog. Zonder de VS was Rusland met gemak over Europa heen gelopen.

Nu is China de machtigste aan het worden. Economisch zijn ze dat al en is er nu sprake van een handelsoorlog zonder wapens. Dit is de manier om te voorkomen dat op lange termijn China het Westen op alle vlakken gaat overnemen.

Veel Europeanen zien niet in hoe veel wij te danken hebben aan de Verenigde Staten. Zij hebben ons meerdere keren gered en zelfs nu nog.

De reden dat zij ons hadden kunnen redden en dat zij zo sterk zijn komt door 1 groot verschil tussen Europa en de VS.

In veel opzichten lijkt de VS op Europa met als grootste verschil de politiek correcte vloek die in Europa heerst waar ze in de VS geen/minder last van hebben.

Daar zijn ze in staat om met een nuchtere blik naar immigratie, klimaat en diversiteit te kijken. Dingen die een staat verzwakken worden daar gewoon hardop erkend en uitgesproken. In Europa is dit een taboe. Politieke correctheid werkt daar als een religie.

Ook al is de meerderheid het niet eens met zo'n politiek correcte stelling. De meerderheid wil wel bij de politiek correcte massa behoren, anders krijg je het lastig en kun je vrienden, familie en je baan verliezen. Dat is in Europa belangrijker dan je mening. Dat bedoel ik met een religie omdat religie namelijk vroeger ook zo werkte en machtig bleef.

Stelling, kort samengevat: Wij Europeanen bekritiseren de Amerikanen op hun liberale houding tegen veel zaken en gebrek aan politieke correctheid. Doordat zij zo zijn, zijn zij wel het machtigste land ter wereld geworden en hebben zij ons kunnen redden, meerdere keren. In plaats van we dankbaar te zijn, zijn wij hypocriet en maken wij hetgeen belachelijk dat onszelf gered heeft.
pi_193455062
Zonder de USSR bestond Nederland niet meer. Dat land heeft er immers voor gezorgd dat Nazi Duitsland de handen vol had zodat de geallieerden vanuit het zuiden en westen Europa konden bevrijden. Dus kritiek op de USSR is hypocriet.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_193455074
Zonder de Europeanen bestond de VS niet. Wij hebben recht op hyprocriet zijn en belachelijk maken.
pi_193455104
Conclusie: wij zijn de beste _O_
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_193455105
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2020 16:50 schreef Ixnay het volgende:
Nu is China de machtigste aan het worden. Economisch zijn ze dat al en is er nu sprake van een handelsoorlog zonder wapens.
Komt dit door aliexpress?
pindazakje
  woensdag 3 juni 2020 @ 17:02:27 #6
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_193455164
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 16:55 schreef spijkerbroek het volgende:
Zonder de USSR bestond Nederland niet meer. Dat land heeft er immers voor gezorgd dat Nazi Duitsland de handen vol had zodat de geallieerden vanuit het zuiden en westen Europa konden bevrijden. Dus kritiek op de USSR is hypocriet.
Hier heb je ook wel een punt.
pi_193455167
Tja, zonder gemeenschappelijke vijanden Spanje en het VK was Nederland nooit ontstaan, zonder Rusland was D-Day helemaal niet de beslissingsdag geweest...

Maar mag je 75 jaar later geen enkele vorm van kritiek hebben? Amerika is momenteel democratisch een behoorlijke puinhoop en heeft recent ook een aantal zeer twijfelachtige oorlogen gevochten. Ook zijn er in dat land behoorlijk veel misstanden waardoor er velen zeer arm zijn en geen toegang hebben tot gezondheidszorg. Dat lijkt me relevanter voor huidige kritiek dan een D-Day van 75 jaar geleden, die de Amerikanen niet hadden kunnen uitvoeren zonder het VK en die niet beslissend was geweest zonder Rusland.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  woensdag 3 juni 2020 @ 17:03:07 #8
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_193455175
Zonder voordeur moest ik achterom

Fijne manier om mensen met kritiek de mond te snoeren TS maar daar trappen wij niet in.
pi_193455178
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2020 16:50 schreef Ixnay het volgende:
Je bent daar vrij om je bijvoorbeeld te verzekeren. Je wordt minder betutteld. Veel mensen komen hierdoor in de problemen daar. Echter is het volledig hun eigen keuze.
"Jij bent zwart dus je hebt geen goede baan en je krijgt niet voldoende salaris om een ziektekostenverzekering af te sluiten, en nu word je ziek omdat je collega met corona je besmet heeft, dus nu word je ontslagen omdat je geen rechten hebt en nu heb je én corona én geen verzekering én geen baan. En dat is volledig je eigen keuze!"
Hihaho.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_193455183
Edit: verkeerde topic.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 3 juni 2020 @ 17:04:10 #11
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_193455192
Het waren vooral de canadezen en britten die in nederland actief waren
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
pi_193455218
Waar doel je verder op met de termen als "politiek correct"?

Nuchtere blik naar klimaat? De VS? Hoe bedoel je dat?
Nuchtere blik naar diversiteit? Hoe dan?

Wat voor dingen worden er keihard erkend en uitgesproken? Ze erkennen de zwakte van hun politiek stelsel en maken er werk van? Ze erkennen de kapotte verhouding in hun samenleving? Waar doel je nou op?

Wat bedoel je met de bekritisering van hun liberale houding? Noem eens een paar zaken.

Verder is het absurd om te stellen dat je geen kritiek mag hebben omdat je door die ander bent "gered". Als de VS gewoon gaar bezig is, moet dat gewoon gezegd kunnen worden, zonder iets van 75 jaar terug erbij te betrekken.

Echt een boel 'wat alsjes'... Absurd.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 03-06-2020 17:06:04 ]
pi_193455257
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2020 16:50 schreef Ixnay het volgende:
Eigenlijk een kolonie die zich los heeft gemaakt van Europa. Zij zijn met veel punten totaal anders dan wij. Je bent daar vrij om je bijvoorbeeld te verzekeren. Je wordt minder betutteld. Veel mensen komen hierdoor in de problemen daar. Echter is het volledig hun eigen keuze. In Europa worden de meeste mensen als kleine kinderen behandeld en wordt van bovenaf bepaald wat goed voor ze is.
Alsjeblieft zeg.

Kritiek op de werking van sociale zekerheid in Nederland is prima, maar als je het gaat vergelijken met de situatie in de VS... en dat vervolgens beter vindt...

Ja, nee. Gewoon, full stop.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-06-2020 17:09:20 ]
  woensdag 3 juni 2020 @ 17:11:36 #14
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_193455293
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 17:03 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

"Jij bent zwart dus je hebt geen goede baan en je krijgt niet voldoende salaris om een ziektekostenverzekering af te sluiten, en nu word je ziek omdat je collega met corona je besmet heeft, dus nu word je ontslagen omdat je geen rechten hebt en nu heb je én corona én geen verzekering én geen baan. En dat is volledig je eigen keuze!"
Hihaho.
Dit was bijna een correcte post geweest.

Alleen aan het begin maak je een fout met "Jij bent zwart dus krijg je geen goede baan."

Als donker gekleurde mensen hetzelfde zijn als blanke. Wat is dan een reden om hem die baan niet te geven? Je bent als werkgever toch alleen jezelf aan het benadelen dan als je een goede werknemer laat gaan omdat die het verkeerde kleurtje heeft.

Ik zou alleen maar zwarten aannemen dan in de VS als niemand ze wil hebben en het zijn net zo'n goede mensen. Hoef ik me ook geen zorgen te maken dat iemand anders ze wegkaapt als niemand ze wil hebben.

Leg mij dit eens uit hoe je in een vrije markt kunt discrimineren zonder jezelf tekort te doen.
  woensdag 3 juni 2020 @ 17:12:07 #15
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_193455299
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 17:05 schreef zarGon het volgende:
Waar doel je verder op met de termen als "politiek correct"?

Politiek correct is iedereen die niet alleen maar lieve woordjes over grote leider Trump zegt.
pi_193455360
Je bent geheel vrij om je wel of niet verzekeren _O-

Prachtig.
pi_193455369
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 17:11 schreef Ixnay het volgende:

[..]

Dit was bijna een correcte post geweest.

Alleen aan het begin maak je een fout met "Jij bent zwart dus krijg je geen goede baan."

Als donker gekleurde mensen hetzelfde zijn als blanke. Wat is dan een reden om hem die baan niet te geven? Je bent als werkgever toch alleen jezelf aan het benadelen dan als je een goede werknemer laat gaan omdat die het verkeerde kleurtje heeft.

Ik zou alleen maar zwarten aannemen dan in de VS als niemand ze wil hebben en het zijn net zo'n goede mensen. Hoef ik me ook geen zorgen te maken dat iemand anders ze wegkaapt als niemand ze wil hebben.

Leg mij dit eens uit hoe je in een vrije markt kunt discrimineren zonder jezelf tekort te doen.
Je hebt hier totaal ongelijk, maar we zullen voor de discussie eens doen alsof dat niet zo is.

Dan doen we het zo: je bent niet de meest begaafde en daardoor heb je geen goede baan, geen geld voor een verzekering en nu wordt je ziek en daardoor ontslagen omdat je geen rechten hebt.

Of vind jij dat mensen met minder capaciteiten maar moeten creperen? Want dat is er in Amerika aan de hand. Verzekeren is voor het grote deel helemaal geen vrije keus, maar een onmogelijke optie.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  woensdag 3 juni 2020 @ 17:18:02 #18
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_193455398
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 17:09 schreef zarGon het volgende:

[..]

Alsjeblieft zeg.

Kritiek op de werking van sociale zekerheid in Nederland is prima, maar als je het gaat vergelijken met de situatie in de VS... en dat vervolgens beter vindt...

Ja, nee. Gewoon, full stop.
Ik zou graag een Amerikaans salaris willen en dan als ik eens geen werk heb of ik moet geopereerd worden dan heb ik daar een goed gevulde spaarpot voor. Die je in Nederland niet zo makkelijk gevuld krijgt.

Hier in Nederland wordt het je onder dwang afgepakt en wordt het in een grote gedeelde spaarpot gedaan. En krijg je maar een fractie terug van wat je in die spaarpot gestopt hebt als je er iets uit nodig hebt. De rest hebben zij al aan andere dingen uitgegeven. Vervolgens wil je iets uit die spaarpot pakken om in een kliniek geopereerd te worden en zeggen ze "wacht jij maar even een paar maanden wij wachten nog op geld uit de grote gedeelde spaarpot. Bedankt trouwens dat jij al die jaren betaald hebt mafkees."

Qua sociale zekerheid en zorgstelsel zou ik graag willen ruilen met de VS. Maar dan wel incl het geld dat je daar verdient.
pi_193455403
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 17:11 schreef Ixnay het volgende:

[..]

Dit was bijna een correcte post geweest.

Alleen aan het begin maak je een fout met "Jij bent zwart dus krijg je geen goede baan."

Als donker gekleurde mensen hetzelfde zijn als blanke. Wat is dan een reden om hem die baan niet te geven? Je bent als werkgever toch alleen jezelf aan het benadelen dan als je een goede werknemer laat gaan omdat die het verkeerde kleurtje heeft.
Iets met racisme, en zo, misschien? Om maar iets te noemen.

Zij (een deel van de Amerikanen) maken het land van binnenuit kapot, door fucking in *2020* nog steeds de Confederacy te steunen. Hoe denk je dat die mensen tegen niet-blanken aankijken?

Net zoals bij het stemmen. Op papier vrij en democratisch, maar ondertussen zijn er zoveel dingen in werking gezet om bepaalde groepen het stemmen zo moeilijk mogelijk te maken.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 03-06-2020 17:26:34 ]
pi_193455413
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 17:18 schreef Ixnay het volgende:

[..]

Ik zou graag een Amerikaans salaris willen en dan als ik eens geen werk heb of ik moet geopereerd worden dan heb ik daar een goed gevulde spaarpot voor.

Hier in Nederland wordt het je onder dwang afgepakt en wordt het in een grote gedeelde spaarpot gedaan. En krijg je maar een fractie terug van wat je in die spaarpot gestopt hebt als je er iets uit nodig hebt. De rest hebben zij al aan andere dingen uitgegeven. Vervolgens wil je iets uit die spaarpot pakken om in een kliniek geopereerd te worden en zeggen ze "wacht jij maar even een paar maanden wij wachten nog op geld uit de grote gedeelde spaarpot. Bedankt trouwens dat jij al die jaren betaald hebt mafkees."
Ah, een ikke, ikke, ikke en de rest kan stikken figuur. Een grote aso dus.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_193455501
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 17:18 schreef Ixnay het volgende:

[..]

Ik zou graag een Amerikaans salaris willen en dan als ik eens geen werk heb of ik moet geopereerd worden dan heb ik daar een goed gevulde spaarpot voor.
Ja, dat gaat goed, totdat het niet meer goed gaat.

Zie nu, met het COVID-19-gebeuren. Velen hebben een verzekering lopen via de werkgever; Succes met de chaos straks, want velen zullen er last van hebben.

Verschillen tussen arm en rijk zijn enorm, juist omdat het zo ingebakken zit dat het allemaal je eigen fout is als het even misgaat.

quote:
Hier in Nederland wordt het je onder dwang afgepakt en wordt het in een grote gedeelde spaarpot gedaan. En krijg je maar een fractie terug van wat je in die spaarpot gestopt hebt als je er iets uit nodig hebt. De rest hebben zij al aan andere dingen uitgegeven. Vervolgens wil je iets uit die spaarpot pakken om in een kliniek geopereerd te worden en zeggen ze "wacht jij maar even een paar maanden wij wachten nog op geld uit de grote gedeelde spaarpot. Bedankt trouwens dat jij al die jaren betaald hebt mafkees."
Als je het niets vindt, dan ga je toch naar de VS?

Bah, dat ik zo'n zinnetje hebt getypt. Normaal gesproken heb ik er een hekel aan... Maar je raakt nu 1 van de fundamenten van Nederland, iets dat simpelweg zo *is*. Als je het daar niet mee eens bent, kun je beter ergens heengaan waar het wel is zoals je het wil.

Beetje zoals dat ik zou zeggen "Wat lomp, die grondwet van ze (de VS), niet van deze tijd en ze volgen het tot de letter. Gekkies." Dat hele Constitution van ze is zo heilig, dat het gewoon lomp is om daar tegen te ageren, want het is inherent aan het land. Als dat je niet bevalt en je kan er echt niet tegen, moet je gewoon niet in de VS wonen.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 03-06-2020 17:33:53 ]
pi_193455515
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 17:11 schreef Ixnay het volgende:

[..]

Dit was bijna een correcte post geweest.

Alleen aan het begin maak je een fout met "Jij bent zwart dus krijg je geen goede baan."

Als donker gekleurde mensen hetzelfde zijn als blanke. Wat is dan een reden om hem die baan niet te geven? Je bent als werkgever toch alleen jezelf aan het benadelen dan als je een goede werknemer laat gaan omdat die het verkeerde kleurtje heeft.
Wat lief naïef!
En nu de realiteit:
"We hebben de keus tussen 2 sollicitanten, mensen. Hank is blank en Jermaine is zwart. Nou, laten we dan gewoon Hank nemen en dan zeggen we tegen die ander dat we iemand hebben gevonden die beter in het team past."
Een VS die niet discrimineert moet nog geboren worden.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_193455553
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2020 16:50 schreef Ixnay het volgende:
Met toenemende mate zie en hoor ik veel mensen met minachtende toon praten over de Verenigde Staten.
Een derdewereldland pur sang.

quote:
Eigenlijk een kolonie
En dat had het ook moeten blijven.
quote:
die zich los heeft gemaakt van Europa.
:? We sturen er onze beste ingenieurs naartoe om het water te kunnen bedwingen..
quote:
Zij zijn met veel punten totaal anders dan wij.
eens
quote:
Je bent daar vrij om je bijvoorbeeld te verzekeren.
Ik zie niet in hoe dit nou een pluspunt is :')
quote:
Je wordt minder betutteld.
Nee, niet mee eens. Je wordt nagekeken op huidskleur, geslacht, soort werk, etnische profilering, rijk en arm.
quote:
Veel mensen komen hierdoor in de problemen daar. Echter is het volledig hun eigen keuze.
In welk sprookje leef jij om te zeggen dat leven in armoede een vrije keus is?
quote:
In Europa worden de meeste mensen als kleine kinderen behandeld en wordt van bovenaf bepaald wat goed voor ze is.
Er worden richtlijnen in de vorm van wetten en regels opgesteld om sturing te bieden aan mensen met ideeën, vervolgens gaat men zien hoe dat idee in werking gesteld kan worden in cohesie met die richtlijnen..
quote:
Ik denk dat de Pilgrim Fathers destijds al weg uit Europa wilden vanwege deze drang naar vrijheid en dat dat vandaag ze dag nog in hun bloed zit.
Het stukje trots in de vorm van de 'American Dream' is heden ten dage tot patriottisme uitgesmeerd, ja. Dat neemt echter op diplomatiek nogal wat vraagstukken met zich mee, en er een geheel eigen gebruikershandleiding moet worden geraadpleegd op het moment dat er op internationaal vlak met Amerika moet worden samengewerkt.

quote:
Uiteindelijk is dit het machtigste land ter wereld geworden.
Met het hoogste kostenplaatje en een onbetaalbare staatsschuld..
quote:
Vrijheid heeft ook als staat economische voordelen.
Echte vrijheid bestaat niet, iedere politieke stroming vult dat weer anders in.
quote:
Met een relatief kleine overheid zijn zij de enige echte wereldleider.
Als dat jouw enige reden is om een land tot 'enige echte wereldleider' te bombarderen, denk ik dat je gauw wat meer huiswerk moet verrichten eer je een land die titel mag geven.. je laat economie, demografie en samenleving geheel achterwege.
quote:
Mensen worden minder op de vingers getikt als het niet 100% correct is.
Ik zie anders Trump flink veel kritiek ontvangen, nota bene de president van dat land.
quote:
Omdat de Pilgrim Fathers zich los hebben gemaakt van Europa zijn zij als land kunnen worden wat ze nu zijn.
Je laat het touw nu vieren als een zelfvervullende voorspelling.. hoe konden die 'Pilgrim Fathers' het überhaupt weten dat hun acties zouden leiden tot de vorming van de Verenigde Staten?

quote:
Eeuwen later is Nederland hier meerdere keren door gered. Natuurlijk in 1945 door de geallieerden. Misschien was dit niet alleen door de VS, maar zonder de VS waren de geallieerden mogelijk nooit sterk genoeg geweest.
Ja vergeet voor het gemak even de vernietiging van Pearl Harbor.. alsof Amerika vanaf dat moment een keus had zich niet te mengen in de oorlog.

quote:
Daarna hadden we nog de koude oorlog. Zonder de VS was Rusland met gemak over Europa heen gelopen.
De Koude Ooorlog is ontstaan door te vergelijken wie er tussen de Verenigde Staten en Rusland nou de grootste piemel had. Niets meer en niets minder. Om te zeggen dat de Verenigde Staten ons gered hadden, slaat kant noch wal. Zij waren degenen die wilden laten zien hoe groot hun apparaat was tegenover Rusland, niet Europa.

quote:
Nu is China de machtigste aan het worden. Economisch zijn ze dat al en is er nu sprake van een handelsoorlog zonder wapens. Dit is de manier om te voorkomen dat op lange termijn China het Westen op alle vlakken gaat overnemen.
En jij denkt dat zoiets reëel is?

quote:
Veel Europeanen zien niet in hoe veel wij te danken hebben aan de Verenigde Staten. Zij hebben ons meerdere keren gered en zelfs nu nog.
Monsanto, iemand?

quote:
De reden dat zij ons hadden kunnen redden en dat zij zo sterk zijn komt door 1 groot verschil tussen Europa en de VS.
Meer oppervlakte..

quote:
In veel opzichten lijkt de VS op Europa met als grootste verschil de politiek correcte vloek die in Europa heerst waar ze in de VS geen/minder last van hebben.
De Europese landen hebben per land meer controle op het gezetelde kabinet dan één staat in de Verenigde Staten ooit zal hebben..

quote:
Daar zijn ze in staat om met een nuchtere blik naar immigratie, klimaat en diversiteit te kijken.
Door een muur langs de grens met Mexico te willen bouwen. Ja goed punt, echt.
quote:
Dingen die een staat verzwakken worden daar gewoon hardop erkend en uitgesproken. In Europa is dit een taboe. Politieke correctheid werkt daar als een religie.
Ik weet niet welke media jij aanhoudt, maar als het de Speld zou zijn, zou me dat helemaal niet verbazen.

quote:
Ook al is de meerderheid het niet eens met zo'n politiek correcte stelling. De meerderheid wil wel bij de politiek correcte massa behoren, anders krijg je het lastig en kun je vrienden, familie en je baan verliezen. Dat is in Europa belangrijker dan je mening. Dat bedoel ik met een religie omdat religie namelijk vroeger ook zo werkte en machtig bleef.
Ik snap geen fuck van deze tekst :')

quote:
Stelling, kort samengevat: Wij Europeanen bekritiseren de Amerikanen op hun liberale houding tegen veel zaken en gebrek aan politieke correctheid. Doordat zij zo zijn, zijn zij wel het machtigste land ter wereld geworden en hebben zij ons kunnen redden, meerdere keren. In plaats van we dankbaar te zijn, zijn wij hypocriet en maken wij hetgeen belachelijk dat onszelf gered heeft.
Dankbaar in vroeger tijden, ja.
Dankbaar dat het land zich nu in een ware Burgeroorlog stort omdat een machtsgeile, mensonterende en onethische malloot die zijn weerga niet kent zich president noemt van de Verenigde Staten?
Nou nee.
Google is your friend, abuse your friends
pi_193455601
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 17:26 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Wat lief naïef!
En nu de realiteit:
"We hebben de keus tussen 2 sollicitanten, mensen. Hank is blank en Jermaine is zwart. Nou, laten we dan gewoon Hank nemen en dan zeggen we tegen die ander dat we iemand hebben gevonden die beter in het team past."
Een VS die niet discrimineert moet nog geboren worden.
Deze hele chaos is begonnen omdat ze daar vaak schijt hebben aan zwarten. Geweld door de politie lijkt daar haast normaal te zijn. Nu is het George Floyd. En de blanke bevolking maakt het ook bont, bijvoorbeeld bij Ahmaud Arbery. Fucking vermoord tijdens het joggen, door 2 blanken (waar vervolgens na heel veel heisa pas is ingegrepen).

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-06-2020 17:31:50 ]
pi_193455707
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 17:31 schreef zarGon het volgende:

[..]

Deze hele chaos is begonnen omdat ze daar vaak schijt hebben aan zwarten.
En dat is al honderden jaren geleden begonnen. Discriminatie en racisme zijn diep ingebed in de Amerikaanse samenleving.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  woensdag 3 juni 2020 @ 17:40:36 #26
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_193455729
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 17:18 schreef zarGon het volgende:

[..]

Iets met racisme, en zo, misschien? Om maar iets te noemen.

Zij maken het land van binnenuit kapot, door fucking in *2020* nog steeds de Confederacy te steunen. Hoe denk je dat die mensen tegen niet-blanken aankijken?

Net zoals bij het stemmen. Op papier vrij en democratisch, maar ondertussen zijn er zoveel dingen in werking gezet om bepaalde groepen het stemmen zo moeilijk mogelijk te maken.
Je geeft geen antwoord op mijn vraag. Je zegt alleen "iets met racisme".

Stel: Racistische werkgever A komt droom-werknemer X tegen die hij in dienst kan nemen. X heeft alles dat hij nodig heeft voor zijn zaak en kan hem nóg succesvoller maken. Echter, helaas, heeft hij het verkeerde kleurtje voor A en wil hij hem niet. De volgende dag komt werknemer Y langs. Hij is niet zo goed als X, maar hij heeft het ó zo belangrijke blanke kleurtje... Dus wil A hem wel.

1 straat verder zit werkgever B. Hij kijkt niet naar kleur, maar kijkt naar de kwaliteiten van mensen. Hij komt werknemer X tegen die net is afgewezen door A. B neemt X wel in dienst.

Vervolgens zal het bedrijf van B mede dankzij X uitgroeien tot een succes. Hij kan meer mensen aannemen als X. Het gaat alleen maar beter en beter. Meer omzet, efficiënter. Daardoor kan hij prijzen verlagen en nog meer omzet. Door de hoge kwaliteit blijven klanten terugkomen en goede mond-op-mond reclame. Etc. Oftewel de vrije markt doet zijn ding.

Vervolgens zit een straat verder nog steeds A. Hij is helemaal niet bezig met kwaliteit en vaardigheden. Hij heeft de blanke meneer Y in dienst en zou daar graag nog meer van willen. Het maakt niet uit wat ze kunnen als ze maar blank zijn. Dit bedrijf wordt volledig door bedrijf B van de kaart geveegd. Zij zijn beter, succesvoller en efficiënter. Betere prijzen en/of hogere kwaliteit. De vrije markt doet zijn ding opnieuw.

Als A niet zo racistisch was geweest had hij B kunnen zijn. Echter deed hij dit niet. Racisme is dus gewoon een domme keuze en iets dat zichzelf vernietigt dankzij de vrije markt. Niet alleen moreel gezien maar ook economisch.

Je zou bovenstaand voorbeeld ook kunnen gebruiken wanneer bedrijf A alleen producten inkoopt van een blanke leverancier en verder niet kijkt naar prijs en kwaliteit. Ze zitten zichzelf alleen maar te benadelen. Anderen grijpen kansen die A voorbij laat gaan.

Dus ik vraag je nogmaals. Waarom zou je als werkgever zo dom zijn als A en niet zo slim als B.

Of... zijn X en Y niet toch gemiddeld verschillende mensen...? Wat denk jij?
pi_193455762
Wat doe je nou alsof mensen die discrimineren of zich bezighouden met racisme daar weloverwogen keuzes bij maken en rationeel zijn en whatnot.

Snap je nou echt niet hoe racisme werkt?
pi_193455782
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2020 17:40 schreef Ixnay het volgende:
Rascisme is dus gewoon een domme keuze en iets dat zichzelf vernietigt dankzij de vrije markt.
HAHAHAHAHA
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_193455792
Als we de geschiedenisboeken er op na slaan is het eerder andersom.
blablablabla
  woensdag 3 juni 2020 @ 17:45:44 #30
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_193455798
Wat wil je nu met dit topic?
Moeten we nu allemaal aan de lul van amerikanen gaan zuigen of zo? Of dat hele faalsysteem wat hun hebben hier invoeren?
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_193455829
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 17:45 schreef Harvest89 het volgende:
Wat wil je nu met dit topic?
Moeten we nu allemaal aan de lul van amerikanen gaan zuigen of zo? Of dat hele faalsysteem wat hun hebben hier invoeren?
Nou.. een muur op de grens met België bouwen is zo gek nog niet!
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  woensdag 3 juni 2020 @ 17:47:38 #32
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_193455832
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2020 17:42 schreef zarGon het volgende:
Wat doe je nou alsof mensen die discrimineren of zich bezighouden met racisme daar weloverwogen keuzes bij maken en rationeel zijn en whatnot.

Snap je nou echt niet hoe racisme werkt?
Racisme is achterlijk. Dat toon ik aan met mijn voorbeeld.

Als iemand het toch doet is hij zelf het grootste slachtoffer. Want zowel de zwarte werknemer X krijgt uiteindelijk gewoon een baan en de niet-racistische werkgever B is een winnaar. In tegenstelling tot racist A.

Uiteindelijk vernietigt het zichzelf en word je door de markt gedwongen om zo als B te worden.

Toch gebeurt dit niet. Leg het eens uit?
pi_193455844
@Ixnay: je bent stuitend naïef op gebied van racisme en je geeft niks om mensen die om een andere reden dan racisme niet zo rijk zijn. Eigenlijk zonde dat jij in zo'n mooi land als Nederland woont waar je behoorlijk in een gespreid bedje terechtkomt als er wat mis gaat.

En succes met het betalen van zorg in de VS uit je spaarpot, trouwens. Dan moet je wel miljonair zijn en dan nog hou je dat niet lang vol als er echt wat aan de hand is.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  woensdag 3 juni 2020 @ 17:48:19 #34
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_193455849
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 17:47 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Nou.. een muur op de grens met België bouwen is zo gek nog niet!
Zolang de Belgen er zelf maar voor betalen.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_193455855
Ach zonder de VS hadden we nu geen black lives matter demonstraties.....
pi_193455857
quote:
10s.gif Op woensdag 3 juni 2020 17:48 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Zolang de Belgen er zelf maar voor betalen.
Uiteraard.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_193455859
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 17:47 schreef Ixnay het volgende:

[..]

Racisme is achterlijk. Dat toon ik aan met mijn voorbeeld.

Als iemand het toch doet is hij zelf het grootste slachtoffer. Want zowel de zwarte werknemer X krijgt uiteindelijk gewoon een baan en de niet-racistische werkgever B is een winnaar. In tegenstelling tot racist A.

Uiteindelijk vernietigt het zichzelf en word je door de markt gedwongen om zo als B te worden.

Toch gebeurt dit niet. Leg het eens uit?
ok
  woensdag 3 juni 2020 @ 17:50:16 #38
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_193455874
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 17:47 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Nou.. een muur op de grens met België bouwen is zo gek nog niet!
Hebben we hier last van illegale Belgische drugsbendes?

Wat is er mis met een muur? Het houdt illegale vreemdelingen tegen. Waarom wil je zo graag dat een illegale vreemdeling de VS binnenkomt? Wat is concreet het probleem met die muur?

De muur kost alleen wat geld en dat is het enige mogelijke nadeel. Echter zijn deze kosten minder dan het geld dat de drugsoverlast jaarlijks indirect kost in de zuidelijke staten. Dus goede en gunstige kosten-baten analyse.
pi_193455891
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 17:50 schreef Ixnay het volgende:

[..]

Wat is concreet het probleem met die muur?
Werkt het volgens jou?
  woensdag 3 juni 2020 @ 17:51:48 #40
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_193455902
Zonder Nederland bestond New York niet.

:)
pi_193455907
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 17:50 schreef Ixnay het volgende:
Hebben we hier last van illegale Belgische drugsbendes?
Oei, sarcasme blijkt lastig.
quote:
Wat is er mis met een muur? Het houdt illegale vreemdelingen tegen.
Thing is: een muur houdt geen illegale vreemdelingen tegen.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_193455916
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 17:47 schreef Ixnay het volgende:
Toch gebeurt dit niet. Leg het eens uit?
Omdat je in dit verhaal, racisme niet aanneemt als een algeheel gegeven.
Je zet persoon A in een kwaad daglicht en veronderstelt dat de hele maatschappij zich heeft berust dat racisme geen poot heeft om op te staan.

Wás het maar zo'n paradijs.

Racistische werkgever A ziet genoeg kansen in zijn bedrijf om in de vijver vol met andere racisten te vissen naar voldoende talent om zijn bedrijf op gelijke voet te trekken als werkgever B.
Google is your friend, abuse your friends
  woensdag 3 juni 2020 @ 17:53:28 #43
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_193455923
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2020 17:51 schreef zarGon het volgende:

[..]

Werkt het volgens jou?
Ja. Een muur is moeilijker te passeren dan midden in een woestijn een grens over lopen waar niemand kijkt.

Er gaan minder illegale Mexicanen de grens over met een muur ja. Ik zeg niet dat het er 0 zullen zijn. Maar effect heeft het wel.
pi_193455925
Denk trouwens wel dat Stalin Europa gewoon geannexeerd had na 1945 als de Amerikanen er niet waren. 10.000 tanks en eindeloze stroom soldaten tot zijn beschikking.

En als de Truman niet de beschikking had gehad over een atoombom (en de SU nog niet) was van die luchtbrug boven Berlijn ook weinig terecht was gekomen. Na Potsdam was Stalin terecht bang voor de VS en haar atoombom.

In die zin mogen we ze dankbaar zijn ja, al was het grotendeels eigenbelang. En dat is het wapengekletter tegenwoordig nog.
blablablabla
pi_193455948
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 17:53 schreef Ixnay het volgende:

[..]

Ja. Een muur is moeilijker te passeren dan midden in een woestijn een grens over lopen waar niemand kijkt.

Er gaan minder illegale Mexicanen de grens over met een muur ja. Ik zeg niet dat het er 0 zullen zijn. Maar effect heeft het wel.
En dan ga je ook nog voorbij aan dat de illegalen veel werk doen en een deel van de economie draaiende houden.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  woensdag 3 juni 2020 @ 17:55:53 #46
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_193455963
Zonder piemel was mijn oom mijn tante
pi_193455964
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2020 17:53 schreef Elan het volgende:
Denk trouwens wel dat Stalin Europa gewoon geannexeerd had na 1945 als de Amerikanen er niet waren. 10.000 tanks en eindeloze stroom soldaten tot zijn beschikking.

En als de Truman niet de beschikking had gehad over een atoombom (en de SU nog niet) was van die luchtbrug boven Berlijn ook weinig terecht was gekomen. Na Potsdam was Stalin terecht bang voor de VS en haar atoombom.

In die zin mogen we ze dankbaar zijn ja, al was het grotendeels eigenbelang. En dat is het wapengekletter tegenwoordig nog.
Dankbaar voor bepaalde zaken zijn: geen probleem.
Geen kritiek mogen hebben: absolute nonsens.

Mensen angst aanjagen met "We have nukes and we're not afraid to use them!" is nou ook niet echt een pluspuntje.
Oei, dat was kritiek. Sorry.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_193455975
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 17:53 schreef Ixnay het volgende:

[..]

Ja. Een muur is moeilijker te passeren dan midden in een woestijn een grens over lopen waar niemand kijkt.

Er gaan minder illegale Mexicanen de grens over met een muur ja. Ik zeg niet dat het er 0 zullen zijn. Maar effect heeft het wel.
Oh sweet summer child.
pi_193456018
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 17:55 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Dankbaar voor bepaalde zaken zijn: geen probleem.
Geen kritiek mogen hebben: absolute nonsens.
Ja maar of het terechte kritiek is en of het gepaste kritiek is is weer een ander verhaal. Wij hebben letterlijk al onze welvaart aan de Amerikanen te danken.

Zonder de VS waren wij opgeslokt door het socialisme en mee ten onder gegaan.
blablablabla
  woensdag 3 juni 2020 @ 17:59:15 #50
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_193456027
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2020 17:53 schreef Elan het volgende:
Denk trouwens wel dat Stalin Europa gewoon geannexeerd had na 1945 als de Amerikanen er niet waren. 10.000 tanks en eindeloze stroom soldaten tot zijn beschikking.

En als de Truman niet de beschikking had gehad over een atoombom (en de SU nog niet) was van die luchtbrug boven Berlijn ook weinig terecht was gekomen. Na Potsdam was Stalin terecht bang voor de VS en haar atoombom.

In die zin mogen we ze dankbaar zijn ja, al was het grotendeels eigenbelang. En dat is het wapengekletter tegenwoordig nog.
Zowel het 3e rijk als een communistisch bezet Europa waren vrij snel ineengestort. Een grote hoeveelheid landen bezetten waar je niet welkom bent dat houd je niet lang vol.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')