abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 3 juni 2020 @ 16:28:18 #1
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_193454673
Man weigert mondkapje te dragen en mishandelt meerdere buschauffeurs in Roosendaal

Een 32-jarige Angolese man is dinsdagochtend op het busstation in Roosendaal aangehouden omdat hij meerdere buschauffeurs zou hebben mishandeld, die hem weigerden te vervoeren. Hij wilde geen mondkapje dragen, had geen vervoersbewijs en misdroeg zich.

Sinds 1 juni is het dragen van een mondkapje verplicht in het ov.

Man weigert mondkapje te dragen en mishandelt meerdere buschauffeurs in Roosendaal
Een 32-jarige man is dinsdagochtend op het busstation in Roosendaal aangehouden omdat hij meerdere buschauffeurs zou hebben mishandeld, die hem weigerden te vervoeren. Hij wilde geen mondkapje dragen, had geen vervoersbewijs en misdroeg zich.

Het dragen van een mondkapje is verplicht in het openbaar vervoer sinds maandag 1 juni. De Angolese man was het hier niet mee eens en ging door het lint toen hij voor de tweede keer geweigerd werd door een buschauffeur. Hierop volgde een vechtpartij waarbij de man twee buschauffeurs mishandelde.

Omstanders die het voorval zagen gebeuren, belden rond 06.50 uur de politie. Agenten hielden de 32-jarige man aan. De verdachte verzette zich vervolgens tegen zijn arrestatie en spuugde een agent vol in zijn gezicht. Ook beledigde hij de agenten.

Besmet
Zowel de twee buschauffeurs als een agent deden aangifte van mishandeling. De agenten deden ook aangifte van belediging. Toen de man later werd voorgeleid voor een hulpofficier van justitie gaf hij aan dat hij besmet is met corona. Uit een blaastest bleek dat hij teveel had gedronken. Dit gegeven wordt meegenomen als strafverzwarende maatregel.

https://www.ad.nl/binnenl(...)roosendaal~a5ff5092/

[ Bericht 1% gewijzigd door hollandia02 op 03-06-2020 16:40:04 ]
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
pi_193454859
Ik vraag mij af of deze man enige schaamte voelde toen hij weer nuchter was.
pi_193454927
#Buschauffeurlivesmatter
pi_193454929
Gelukkig heeft de politie hem niet neergeschoten anders stond er morgen weer 6000 man op de dam.
pi_193455047
Waarom de oorspronkelijke afkomst van deze jongeman erbij zetten? Wat voegt het toe aan de inhoud van het bericht?
pi_193455080
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2020 16:54 schreef maghreb het volgende:
Waarom de oorspronkelijke afkomst van deze jongeman erbij zetten? Wat voegt het toe aan de inhoud van het bericht?
Hoe het hier staat is het de nationaliteit van de man. Dus geen Nederlander van Angolese afkomst, maar letterlijk iemand uit Angola.
  woensdag 3 juni 2020 @ 16:56:46 #7
484383 Eendenkooi
homeopathisch onverdund
pi_193455083
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2020 16:54 schreef maghreb het volgende:
Waarom de oorspronkelijke afkomst van deze jongeman erbij zetten? Wat voegt het toe aan de inhoud van het bericht?
Heel veel.
pi_193455095
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2020 16:54 schreef maghreb het volgende:
Waarom de oorspronkelijke afkomst van deze jongeman erbij zetten? Wat voegt het toe aan de inhoud van het bericht?
Wat voegt het toe om te vermelden dat het om een buschauffeur ging? Wat voegt het toe om te vermelden hoe laat omstanders de politie belden? Wat voegt het toe om te vermelden dat agenten aangifte gedaan hebben?

Ik weet niet hoor, maar misschien.... nieuws brengen van informatie die bekend is? Dat het niet in jouw straatje past, is heel jammer voor je.
pi_193455211
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 16:52 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

Het heeft alles met dit nieuwsbericht te maken, want als onze vrienden uit Afrika zich kunnen gedragen, was dit topic zeer waarschijnlijk niet geopend. Of heb je de beelden in Amerika nog steeds niet gezien? Waar ze misbruik maken van het trekken van de racismekaart en de hele boel leeg plunderen...

Waarom hoor je nooit wat over Japanners, Chinezen en Koreanen? Omdat dat over het algemeen fatsoenlijk volk is dat zich weet te gedragen.
Als het geen 'vriend uit Afrika' maar 'gewoon' een blanke Nederlander was geweest had ik dit topic nog steeds hier verwacht of anders zelf geopend.

Juist met de recente gebeurtenissen in de VS lijkt het me zaak om racisme en andere problemen niet met elkaar te vermengen.
  woensdag 3 juni 2020 @ 17:06:17 #10
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_193455227
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2020 16:54 schreef maghreb het volgende:
Waarom de oorspronkelijke afkomst van deze jongeman erbij zetten? Wat voegt het toe aan de inhoud van het bericht?
Wat doet het er toe welke huidskleur George Floyd en zijn moordenaar hebben?

Ik hoor en zie de hele tijd dat George Floyd zwart is en zijn moordenaar 'wit'.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_193455232
Die man had de berichten van het RIVM over mondkapjes nauwgezet gevolgd.
  woensdag 3 juni 2020 @ 17:11:08 #12
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_193455287
Mensenkinderen... wat een malloot.
pi_193455365
als mondkapje dragen niet verplicht zou zijn, zou er niemand mishandeld geweest zijn denk ik.
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_193455381
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2020 16:54 schreef maghreb het volgende:
Waarom de oorspronkelijke afkomst van deze jongeman erbij zetten? Wat voegt het toe aan de inhoud van het bericht?
Ik heb het bericht herschreven, zodat mannen, Rosendalers, niet-binaire mensen, buschauffeurs en Angolezen zich niet langer geviseerd voelen. Het spijt me, als er verder nog micro-aggressieve feiten instaan.

Mens weigert mondkapje te dragen en mishandelt meerdere mensen in Brabantse stad

Een 32-jarig mens is dinsdagochtend op een busstation in een Brabantse stad aangehouden omdat hij meerdere mensen zou hebben mishandeld, die hem weigerden te vervoeren. Hij wilde geen mondkapje dragen, had geen vervoersbewijs en misdroeg zich.

Sinds 1 juni is het dragen van een mondkapje verplicht in het ov.

Het dragen van een mondkapje is verplicht in het openbaar vervoer sinds maandag 1 juni. Het mens was het hier niet mee eens en ging door het lint toen hij/zij/hen voor de tweede keer geweigerd werd door een mens. Hierop volgde een vechtpartij waarbij x/y/z twee mensen mishandelde.

Omstanders die het voorval zagen gebeuren, belden rond 06.50 uur de politie. Agenten hielden het 32-jarige mens aan. De verdachte verzette zich vervolgens tegen hun arrestatie en spuugde een agent vol in zijn/haar/hun gezicht. Ook beledigde hij/zij/hen de agenten.

Besmet
Zowel de twee mensen als een agent deden aangifte van mishandeling. De agenten deden ook aangifte van belediging. Toen het mens later werd voorgeleid voor een hulpofficier van justitie gaf hij/haar/hen aan dat hij/zij/hen besmet is met corona. Uit een blaastest bleek dat hij/zij/hen teveel had gedronken. Dit gegeven wordt meegenomen als strafverzwarende maatregel.
  woensdag 3 juni 2020 @ 17:16:55 #15
474314 MissGiraffe
NOOIT sarcastisch!
pi_193455384
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 17:16 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
als mondkapje dragen niet verplicht zou zijn, zou er niemand mishandeld geweest zijn denk ik.
OK en?
HEy FOKKERZZZZZ! Denken we wel om .............?!????????????????
  woensdag 3 juni 2020 @ 17:25:33 #16
65846 Bocaj
Vámonos!
pi_193455507
Moet je nagaan, die man reist misschien al tijden zwart maar nu hij een mondkapje op moet loopt hij tegen de lamp...
pi_193455587
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 17:16 schreef MissGiraffe het volgende:

[..]

OK en?
Het dragen van een mondkap is in het begin van de crisis niet (goed) gepromoot.
en ga je me nu weer quoten met 'ok en'?
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_193455684
Bij spugen mag je toch vuistslagen in het gezicht geven ter verdediging.
.
  woensdag 3 juni 2020 @ 17:39:49 #19
474314 MissGiraffe
NOOIT sarcastisch!
pi_193455721
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2020 17:36 schreef Fer het volgende:
Bij spugen mag je toch vuistslagen in het gezicht geven ter verdediging.
Gewoon KO slaan lijkt me gerechtvaardigd.
HEy FOKKERZZZZZ! Denken we wel om .............?!????????????????
pi_193455736
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 17:35 schreef MissGiraffe het volgende:

[..]

Nee, ben 't met je eens. Vind 't ook raar dat 't nu ineens verplicht is terwijl 't eerst als onzin werd afgedaan. Maar goed, dat neemt niet weg dat die negro zich aan de regels moet houden, laat staan mensen moet mishandelen.
we weten natuurlijk niet wat er zich daar afgespeeld heeft vooraf.
Misschien heeft de buschauffeur provocerende geweld uitlokkende teksten o.i.d. geroepen of zelfs geprobeerd de man met geweld de bus uit te zetten o.i.d.
Ik hoor ook verhalen dat er meerdere passagiers in ov geen mondkapje dragen. Misschien wel tijdens het instappen en daarna na ingestapt te zijn weer afdoen bijvoorbeeld.
En misschien had de man haast en wist niet dat er een mondkapjes plicht was. Ze verkopen ook geen mondkapjes in de bus, zoals ze wel doen met buskaartjes.

Ok en?
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
  woensdag 3 juni 2020 @ 17:48:53 #21
474314 MissGiraffe
NOOIT sarcastisch!
pi_193455854
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 17:40 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:

[..]

we weten natuurlijk niet wat er zich daar afgespeeld heeft vooraf.
Misschien heeft de buschauffeur provocerende geweld uitlokkende teksten o.i.d. geroepen of zelfs geprobeerd de man met geweld de bus uit te zetten o.i.d.
Ik hoor ook verhalen dat er meerdere passagiers in ov geen mondkapje dragen. Misschien wel tijdens het instappen en daarna na ingestapt te zijn weer afdoen bijvoorbeeld.
En misschien had de man haast en wist niet dat er een mondkapjes plicht was. Ze verkopen ook geen mondkapjes in de bus, zoals ze wel doen met buskaartjes.

Ok en?
Boeit allemaal geen zak. Dat er anderen waren zonder mondkapje in het ov gister: boeit niet. Is kinderachtige 'maar hij doet het ook' bullshit. Geen enkele opmerking rechtvaardigt verder fysiek geweld, dus ook dat boeit niet. De man had haast, de man wist niet... Dat is zijn probleem, boeit dus wederom niet.

Politie in het gezicht spugen is ook gewoon een teken dat 't een complete debiel is, dus er is waarschijnlijk niks 'gezegd' behalve dat ie niet mee mocht aangezien ie geen mondkapje op had.
HEy FOKKERZZZZZ! Denken we wel om .............?!????????????????
pi_193455949
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2020 17:36 schreef Fer het volgende:
Bij spugen mag je toch vuistslagen in het gezicht geven ter verdediging.
Of een knie in de nek, minuut of 8
pi_193455956
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 17:45 schreef Enchanter het volgende:
Arme man ;( , vlucht je uit het door oorlog geteisterde Angola , moet je ook nog een mondkapje dragen. Begrijp zijn woede wel
Als die in staat is om meerdere buschauffeurs tegelijkertijd te mishandelen, dan vraag ik me af of het wel een echte vluchteling is. Want ik kan dat niet en heb dat ook nooit gekund.
pi_193455984
buschauffeurs ook wapen geven? Maar eerst boa's.
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_193456043
Tijd dat buschauffeurs een wapenstok krijgen
pi_193456048
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 17:56 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
buschauffeurs ook wapen geven? Maar eerst boa's.
Damn te laat
pi_193456874
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2020 17:54 schreef BeriBeri het volgende:

[..]

Of een knie in de nek, minuut of 8
Dat was hier wel rechtvaardig geweest ja.
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 3 juni 2020 @ 19:11:18 #28
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_193457557
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 17:16 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
als mondkapje dragen niet verplicht zou zijn, zou er niemand mishandeld geweest zijn denk ik.
Dus het is de schuld van Rutte? :')
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_193457662
quote:
6s.gif Op woensdag 3 juni 2020 19:11 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Dus het is de schuld van Rutte? :')
i.i.g. niet mijn schuld
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_193457674
Uit Angola, dat scheelt. Vastzetten totdat hij uitgezet kan worden.
  woensdag 3 juni 2020 @ 19:30:36 #31
474314 MissGiraffe
NOOIT sarcastisch!
pi_193457976
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 19:16 schreef rutger05 het volgende:
Uit Angola, dat scheelt. Vastzetten totdat hij uitgezet kan worden.
Er worden in Nederland geen mensen uitgezet, toch? En iedere illegaal mag gewoon vrij rondlopen want ze mogen niet vastgezet worden.
HEy FOKKERZZZZZ! Denken we wel om .............?!????????????????
pi_193458183
quote:
14s.gif Op woensdag 3 juni 2020 19:16 schreef MichaelScott het volgende:

[..]

Misschien gewoon een oorlogsmisdadiger die een Nederlands paspoort en een zak geld op komt halen.

Zou niet de eerste keer zijn.
Zou kunnen, met weet het nooit zeker, bij die getrainden die op de vlucht zijn, zeker omdat zij iedereen die nooit getraind heeft uitmaken voor lafaard om dat die op de vlucht sloegen en zich verbergen voor mensen die veel getraind hebben.
  woensdag 3 juni 2020 @ 21:36:21 #33
490926 Dachtjewat
Nothing beside remains
pi_193460558
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 16:46 schreef Sapstengel het volgende:
Gelukkig heeft de politie hem niet neergeschoten anders stond er morgen weer 6000 man op de dam.
Wat een BS, proportioneel geweld mag gewoon en zal niemand over klagen. deze man dus een fikse stoot voor zn waffel en iemand die vermoedelijk met een vals briefje betaald gewoon aanhouden.
A traveller from an antique land
pi_193461792
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2020 16:54 schreef maghreb het volgende:
Waarom de oorspronkelijke afkomst van deze jongeman erbij zetten? Wat voegt het toe aan de inhoud van het bericht?
Black lives matter toch?
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_193463815
Ik keur het geweld niet goed, maar ik begrijp het geweld wel. Hier was ik al heel lang geleden bang voor. Niet iedereen begrijpt deze verplichting en persoonlijk vind ik dat de bus mondkapjes moet faciliteren. Ik vraag me af of de man ook gewelddadig had gereageerd als de man van de chauffeur een gratis mondkapje kreeg en dus zonder probleem kon meerijden. 1 euro voor zoveel ellende. leer je les nou eens regering.
pi_193463867
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 01:26 schreef MakkieR het volgende:
Ik keur het geweld niet goed, maar ik begrijp het geweld wel. Hier was ik al heel lang geleden bang voor. Niet iedereen begrijpt deze verplichting en persoonlijk vind ik dat de bus mondkapjes moet faciliteren. Ik vraag me af of de man ook gewelddadig had gereageerd als de man van de chauffeur een gratis mondkapje kreeg en dus zonder probleem kon meerijden. 1 euro voor zoveel ellende. leer je les nou eens regering.
1 euro? Had de regering moeten weten in welke bus deze knappert zou gaan reizen en wanneer? Elke bus bevoorraden kost namelijk flink meer.

Daarbij kun je ook gewoon normaal reageren op regels die je niet bevallen en niet als een achterlijke beginnen in te meppen op iemand die slechts zijn werk uitvoert.
pi_193463917
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2020 01:33 schreef ijs. het volgende:

[..]

1 euro? Had de regering moeten weten in welke bus deze knappert zou gaan reizen en wanneer? Elke bus bevoorraden kost namelijk flink meer.

Daarbij kun je ook gewoon normaal reageren op regels die je niet bevallen en niet als een achterlijke beginnen in te meppen op iemand die slechts zijn werk uitvoert.
De kosten van 1 mondkapje dat het rijk makkelijk kan betalen. Dit staat garant voor volledige hygiene want eerlijk gezegd vertrouw ik de zelf gemaakte mondkapjes in de bus niet. Die zijn allemaal vies, veel te lang en vaak gedragen, en niet goedgekeurd.

Faciliteren van mondkapjes was gewoon de oplossing voor dit probleem. Vrijwel alle andere landen doen dit ook. We begrijpen heus wel dat je een mondkapje moet dragen, wat we niet begrijpen is dat we verantwoordelijk zijn voor onze eigen mondkapjes. Niet iedereen heeft een mondkapje of wil hier voor betalen.
  donderdag 4 juni 2020 @ 01:49:06 #38
434029 KillemWieft
Freedom is scary, deal with it
pi_193463954
Afrikaanse mannen zijn nog echte kerels. Respect, bro! Ik betaal je boete wel.
Proud member of the IDGAF+FU2 community
pi_193464101
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 01:42 schreef MakkieR het volgende:

[..]

De kosten van 1 mondkapje dat het rijk makkelijk kan betalen. Dit staat garant voor volledige hygiene want eerlijk gezegd vertrouw ik de zelf gemaakte mondkapjes in de bus niet. Die zijn allemaal vies, veel te lang en vaak gedragen, en niet goedgekeurd.

Faciliteren van mondkapjes was gewoon de oplossing voor dit probleem. Vrijwel alle andere landen doen dit ook. We begrijpen heus wel dat je een mondkapje moet dragen, wat we niet begrijpen is dat we verantwoordelijk zijn voor onze eigen mondkapjes. Niet iedereen heeft een mondkapje of wil hier voor betalen.
Wat jij van zelfgemaakte mondkapjes vindt, excuseert het mishandelen van buschauffeurs niet. Je blijft met je handen van die mensen af. Het is niet zo moeilijk en als de kosten van een mondkapje deze man beletten om te reizen met het ov dan zal de prijs van een kaartje hem helemaal tegen de borst stoten. Lekker wegblijven dus.
pi_193468884
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 01:42 schreef MakkieR het volgende:

[..]

De kosten van 1 mondkapje dat het rijk makkelijk kan betalen. Dit staat garant voor volledige hygiene want eerlijk gezegd vertrouw ik de zelf gemaakte mondkapjes in de bus niet. Die zijn allemaal vies, veel te lang en vaak gedragen, en niet goedgekeurd.

Faciliteren van mondkapjes was gewoon de oplossing voor dit probleem. Vrijwel alle andere landen doen dit ook. We begrijpen heus wel dat je een mondkapje moet dragen, wat we niet begrijpen is dat we verantwoordelijk zijn voor onze eigen mondkapjes. Niet iedereen heeft een mondkapje of wil hier voor betalen.
Wat begrijp jij niet aan ‘had geen vervoersbewijs en misdroeg zich’? Of moet de overheid dat ook maar financieren voor deze malloot?
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')