- de snoek
- ze kenne het hartste zwemme alle andere visse zijn bang van hun
quote:
Op vrijdag 17 januari 2003 16:09 schreef thecrook het volgende:
Ik vin mijn eige goutvis hedrik jan de mooiste maar dta is mijn mening
Deze zwemt helemaal terug naar waar ie geboren is om dan alleen maar de eitjes neer te kieperen en dood te gaan.
EDIT:
Ook nog tegen de stroming in,.. en dan veranderen ze ook nog van kleur (worden dan dieprood)
[Dit bericht is gewijzigd door Peewee op 17-01-2003 16:12]
DE TONIJN!
Wat een kanjer he?
quote:Nee dta wis ik niet Kikkelrikker....maar morgestond heeft wel goutin de mont!
Op vrijdag 17 januari 2003 16:10 schreef kikkerlikker het volgende:
wist je als je goud visse in de natuur gooit dan na een tijdje is der geen een meer goud en hun kindere worre grijs
edit-dit was geen plaatje van een potvis-edit
[Dit bericht is gewijzigd door Bluezz op 17-01-2003 20:06]
Groot, SNEL aggressief en fokking gevaarlijk! en ze glimmen ook nog hehehe
Hier plaatjes: (sorry weet nie hoe ik plaatjes neer moet zetten)
http://www.padi.com/aware/english/get-involved/protsharks/images/mako1.jpg
http://www.snappacharters.com/images/jmp.jpg
Zoals je ziet een opgefokte versie van een grote witte haai
[Dit bericht is gewijzigd door TheGuru op 17-01-2003 16:24]
quote:Dit zijn Kardinaal Tetra's
Op vrijdag 17 januari 2003 19:34 schreef The_Lizard_Queen het volgende:
[afbeelding]Glimvisjes!
Ik stem voor de Luipaard corydoras:
Corydoras zijn hele leuke visjes, ze houden je bodem mooi schoon en ze kunnen heel grappig je aan liggen kijken en dan met hun oogjes draaien
quote:AIR JAWS!!!
Op vrijdag 17 januari 2003 16:16 schreef Elevation het volgende:
Ik vindt dit we leen moio visje, mara geod dat is mijn mening..
Foto is echt!
Die bovenstaande foto is van ook van de maker van die series; Chris Fallows. Hieronder nog een:
en mn eigen drakenvis
Is een bewoner van het Tangayika meer.
Mooiste vissie in mijn eigen aquarium:
Das een Ps. socolofi, inwoner van het malawi meer te afrika.
En van de zeewater vissen vind ik de emperor angel met jeugdkleed erg mooi.
quote:Als dat de vissen zijn die ik denk dat het zijn heb je ze vast niet thuis in een bakje
Op maandag 20 januari 2003 00:50 schreef Mrln het volgende:
Koning der zoetwatervissen:
quote:
Op maandag 20 januari 2003 03:45 schreef moussy het volgende:[..]
Als dat de vissen zijn die ik denk dat het zijn heb je ze vast niet thuis in een bakje
Arowana's ?
quote:Ze zijn er wel. Ik heb ooit eens iemand gesproken die een bak (bassin) liet maken voor zn Arowana's.
Op maandag 20 januari 2003 03:52 schreef Mrln het volgende:[..]
deze vissen zijn verboden in NL....
ja, deze zijn Arowana's, ben je ook een Arowana fan?
nog heel ff offtopic:
quote:http://home.wanadoo.nl/arowanas/
Onder de Arowana's zijn er een aantal die onder de wet CITES I vallen. Dit is een wet voor beschermde dieren. Dit geldt niet voor de Osteoglossum en Heterotis soorten, maar dus wel voor de Scleropages soorten. Binnen de Scleropages soorten zijn er een aantal uitzonderingen. Dit zijn de Scleropages Jardini en Leichardti. De Formosus varianten zijn allen op de lijst van de CITES I opgenomen op de Geelstaart en Groene Arowana na.Dat deze vissen beschermd zijn wil niet zeggen dat zij niet te krijgen zijn. In Nederland en omstreken wordt het moeilijk, tenzij u bij één van de gelukkige bent die zich een dergelijke vis kan veroorloven. U moet denken aan vele tientallen duizenden euro's, voordat de betreffende Arowana in uw bak zwemt. Voor velen van ons dus niet haalbaar.
De reden dat deze vissen wel te koop, maar zo verschrikkelijk zijn komt doordat zij worden gekweekt. Het kweken van deze soorten is op zich al een kunst en daarbij komen dan nog eens alle regels en wetten die daarbij horen. Eén daarvan is bijvoorbeeld het merken van de vis. De Arowana krijgt een zendertje onder de huid ingepland.
[Dit bericht is gewijzigd door moussy op 20-01-2003 04:02]
quote:ja, ze zijn erg in trek bij o.a. de Chinezen in NL, ze zijn er voornamelijk in zilveren soort verkrijgbaar(o.a. in de Aquariumshop tegenover mijn huis), voor de rode,paarse en de gouden soorten moet je een speciale vergunning aanvragen.
Op maandag 20 januari 2003 03:56 schreef moussy het volgende:[..]
Ze zijn er wel. Ik heb ooit eens iemand gesproken die een bak (bassin) liet maken voor zn Arowana's.
nee, niet gericht op Arowana's maar over het algemeen van zoetwatervissen. Ik "ken" deze vissen omdat er een aantal mensen dachten dat ik een Arowana had
quote:Ja, heb zelf op dit moment maar 1 bak staan, van 500 liter
Op maandag 20 januari 2003 04:02 schreef Mrln het volgende:[..]
I see, hou je zelf ook (zoetwater) vissen?
quote:thx voor de aanvullende info
Op maandag 20 januari 2003 03:56 schreef moussy het volgende:[..]
Ze zijn er wel. Ik heb ooit eens iemand gesproken die een bak (bassin) liet maken voor zn Arowana's.
nee, niet gericht op Arowana's maar over het algemeen van zoetwatervissen. Ik "ken" deze vissen omdat er een aantal mensen dachten dat ik een Arowana hadnog heel ff offtopic:
[..]http://home.wanadoo.nl/arowanas/
[Dit bericht is gewijzigd door Mrln op 20-01-2003 04:09]
quote:wow, wat heb je erin zwemmen? if you don't mind me asking ?
Op maandag 20 januari 2003 04:04 schreef moussy het volgende:[..]
Ja, heb zelf op dit moment maar 1 bak staan, van 500 liter
quote:dit zien de modjes toch niet
Op maandag 20 januari 2003 04:07 schreef Mrln het volgende:[..]
wow, wat heb je erin zwemmen? if you don't mind me asking ?
wildvang maanvissen, corrydorasjes en 1 Gobioides broussonetti (amerika drakenvis), mijn favo vis die 50 cm kan worden. Die van mij is nu 25 cm.
quote:wel een aparte soort, zie/hoor ik nu voor 't eerst:
Op maandag 20 januari 2003 04:14 schreef moussy het volgende:[..]
dit zien de modjes toch niet
![]()
wildvang maanvissen, corrydorasjes en 1 Gobioides broussonetti (amerika drakenvis), mijn favo vis die 50 cm kan worden. Die van mij is nu 25 cm.
quote:Ja klopt , er is hier in nederland ook ontzettend weinig informatie over te vinden. Ik heb ook op meerdere site's oproepjes geplaats of er meer mensen zijn met een drakenvis, maar nee. Op dit moment zijn we dan ook nog van alles aan het testen wat betreft voer. Hij/Zij zwemt nu een maand of 4 bij ons in de bak en hij doet het goed!!
Op maandag 20 januari 2003 04:20 schreef Mrln het volgende:[..]
wel een aparte soort, zie/hoor ik nu voor 't eerst:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
We hebben er ook 1 in de bak gehad omdat die niet wilde eten (vanuit de aqauriumzaak) Die heeft het helaas niet gehaald. Die heeft 1x gegeten(galgenmaal), na een 4 maanden geen eten en is de volgende dag "omgevallen" om niet meer overeind te komen
quote:wellicht heb je meer succes bij een vereniging/club
Op maandag 20 januari 2003 04:27 schreef moussy het volgende:[..]
Ja klopt , er is hier in nederland ook ontzettend weinig informatie over te vinden. Ik heb ook op meerdere site's oproepjes geplaats of er meer mensen zijn met een drakenvis, maar nee. Op dit moment zijn we dan ook nog van alles aan het testen wat betreft voer. Hij/Zij zwemt nu een maand of 4 bij ons in de bak en hij doet het goed!!
We hebben er ook 1 in de bak gehad omdat die niet wilde eten (vanuit de aqauriumzaak) Die heeft het helaas niet gehaald. Die heeft 1x gegeten(galgenmaal), na een 4 maanden geen eten en is de volgende dag "omgevallen" om niet meer overeind te komen
De enige NL info die ik kon vinden(ken je ongetwijfeld al):
http://aquavisie.retry.org/Database/Vissen/Gobioides_broussonnettii.html
dat "omvallen" herken ik ook bij m'n eerste wildvang Discusvis
quote:helaas... ook daar niet.... maar ja, we komen er zelf wel uit
Op maandag 20 januari 2003 04:36 schreef Mrln het volgende:[..]
wellicht heb je meer succes bij een vereniging/club
quote:
De enige NL info die ik kon vinden(ken je ongetwijfeld al):
http://aquavisie.retry.org/Database/Vissen/Gobioides_broussonnettii.html
quote:aw.... vreselijk is dat.... als er hier wat "omvalt" wat zeer geliefd was dan is het huis te klein
dat "omvallen" herken ik ook bij m'n eerste wildvang Discusvis
quote:
Op maandag 20 januari 2003 04:44 schreef moussy het volgende:[..]
toch wel degelijk (groot) levend voer :
quote:dus regenwormen of meelwormen lijkt een goede keuze bij deze
Dragon Fish have the reputation of being big-time piscivors. This is probably because of there fierce appearance. They in fact do not have good eye sight to zero in on a moving fish. Their eyes can only detect large movement. I have kept a 12" Dragon Fish with sail fin Mollies. The Mollies had fry and the Dragon Fish didn't touch one of them.Yes, they have enormous SHARP!! teeth and large mouths but, they use these for grasping large earthworms and carrion. I guess you could say this fish has been judged by its looks, instead of its behaviour. Also, I have been able to acclimate one to tolerate and thrive in a coldwater marine tank.
bron:
http://www.notcatfish.com/findex/fish/gobioides_broussonnetii.htm
quote:
Op maandag 20 januari 2003 03:46 schreef MagStar_3590 het volgende:
Karper.....Die kan je namelijk vangen.
quote:Echt niet, het gaat er niet in. Ook niet bij die andere die toen in de aquariumzaak zaten. Ik vraag me trouwens af waar zie die enorme grote scherpe tanden vandaan halen.... ik denk dat ze die rare ieniemini stekeltjes op zn bovenlip bedoelen
Op maandag 20 januari 2003 04:59 schreef Mrln het volgende:[..]
toch wel degelijk (groot) levend voer :
[..]dus regenwormen of meelwormen lijkt een goede keuze bij deze
quote:ow...
Op maandag 20 januari 2003 11:44 schreef moussy het volgende:[..]
Echt niet, het gaat er niet in. Ook niet bij die andere die toen in de aquariumzaak zaten. Ik vraag me trouwens af waar zie die enorme grote scherpe tanden vandaan halen.... ik denk dat ze die rare ieniemini stekeltjes op zn bovenlip bedoelen
quote:tubifex , levend, voer ik niet omdat het risico op ziekte''s me net ff te groot is. Ach hij doet het goed op diepvriesvoer, zoals rode mug, mysis, gesneden kokkeltjes, gesneden regenwurmen en ander klein dood voer (ook droog voer trouwens) als het maar op de bodem ligt en hij het al filterend kan vinden
Op maandag 20 januari 2003 16:11 schreef Mrln het volgende:[..]
ow...
met (levend)tubiflex moet 't wel lukken lijkt mij, goodluck
quote:zo te horen, vind ik het voeren van een Arowana hierbij vergeleken net iets spectaculairder
Op maandag 20 januari 2003 18:24 schreef moussy het volgende:[..]
tubifex , levend, voer ik niet omdat het risico op ziekte''s me net ff te groot is. Ach hij doet het goed op diepvriesvoer, zoals rode mug, mysis, gesneden kokkeltjes, gesneden regenwurmen en ander klein dood voer (ook droog voer trouwens) als het maar op de bodem ligt en hij het al filterend kan vinden
Voor zn gemak voeren we eigenlijk we op een vast plek. Het ziet er trouwens niet uit zo'n beest die als ie zn bek open doet dat zn bek 2x zo breed is als zn hele breedte
p.s. red de meerval en stem op piet de ruiter
quote:Ze zien er erg gelukkig uit met zijn tweeën
Op dinsdag 21 januari 2003 11:12 schreef kikkerlikker het volgende:
hier is een foto van een meerval
quote:ja zo zie je maar weer sport vissers zijn ook diere lief hebbers
Op dinsdag 21 januari 2003 11:13 schreef K-otic het volgende:[..]
Ze zien er erg gelukkig uit met zijn tweeën
dus stem piet de ruiter
quote:
Op dinsdag 21 januari 2003 11:22 schreef K-otic het volgende:
Hij laat hem toch wel weer vrij hierna he
quote:Ja, ja, nu weten we het wel KL
Op dinsdag 21 januari 2003 11:34 schreef kikkerlikker het volgende:
piet
quote:
Op dinsdag 21 januari 2003 14:05 schreef Bluezz het volgende:[..]
Ja, ja, nu weten we het wel KL
quote:Volgens mij vindt Piet vissen het mooist als ze op z'n bord liggen:
Op dinsdag 21 januari 2003 11:34 schreef kikkerlikker het volgende:
piet
quote:
Gerecht
Vis en salades.
quote:ja hun zijn een van de sterkste visse in nederland
Op dinsdag 21 januari 2003 14:20 schreef HaxorSkilz het volgende:
vin de karper wel de mooiste en het leukste om te vangen
quote:he wil je op houwen met piet te demonisere
Op dinsdag 21 januari 2003 14:32 schreef OllieA het volgende:[..]
Volgens mij vindt Piet vissen het mooist als ze op z'n bord liggen:
[..]
quote:jaaaaaaa
Op dinsdag 21 januari 2003 15:00 schreef Nuoro het volgende:
Zwaardvis
quote:die zijn ook mooi maar wel jammer van al die ijs maar goed dat is mijn mening
Op dinsdag 21 januari 2003 16:46 schreef The_original_Sured het volgende:
[afbeelding]
quote:euhm ja duh...
Op maandag 20 januari 2003 23:45 schreef Mrln het volgende:[..]
zo te horen, vind ik het voeren van een Arowana hierbij vergeleken net iets spectaculairder
, je moest eens zien hoe ver die hun bek kunnen opensperren
Maar piranja's zijn ook leuk omdat ze zo lekker fel tekeer gaan
Kee beestjes zijn toch best lelijk van zo dicht bij...brrrr
mn eerste kiek van een Snoekbaarsje:
Jammer dat ik geen foto van een eigengevangen snoek heb, maar die beesten vindt ik ook zwaar bizarrr..
RESPECT. AY!
quote:Zekers, alleen was het er maar eentje van zo'n 70CM.. De trick is juist een groothoeklens op de camera.. bij vissen krijg je dan een vaag effect.. (maleh hoopt op deze manier een grote snoek nog eens beter te bekijken
Op donderdag 23 januari 2003 11:27 schreef kikkerlikker het volgende:
die foto van die snoek baars ie wel leet jah
quote:nee, gladder en helderder geel
Op donderdag 23 januari 2003 11:57 schreef kikkerlikker het volgende:
kielef
quote:he deze tpoic gaat over vis hoor niet over pis lol he he
Op donderdag 23 januari 2003 12:53 schreef Kielef het volgende:[..]
nee, gladder en helderder geel
quote:Nèèh, gladder.
Op donderdag 23 januari 2003 13:02 schreef kikkerlikker het volgende:
is deze em soms
In Normandie zattie in een aquarium.
quote:
Op donderdag 23 januari 2003 13:30 schreef kikkerlikker het volgende:
deze mischien
Denk je dattut dezelfde gele is als op dit plaatje?
quote:De staart is geloof ik anders hè?
Op dinsdag 21 januari 2003 18:09 schreef Stoei-poes het volgende:
[Dit bericht is gewijzigd door Kielef op 23-01-2003 14:02]
quote:En ze kunnen zuurstof uit de oppervlakte opnemen, dus zo af en toe schieten ze omhoog
Op vrijdag 17 januari 2003 23:56 schreef inkie1010 het volgende:Ik stem voor de Luipaard corydoras:
[afbeelding]Corydoras zijn hele leuke visjes, ze houden je bodem mooi schoon en ze kunnen heel grappig je aan liggen kijken en dan met hun oogjes draaien
In het wild zwemmen ze in scholen van 100den /1000den visjes bij elkaar, neem er dan altijd minstens 4..
Toen ik mijn eerste visjes kocht kocht ik ook een stelletje corrydorassen, die vrouw vertelde mij dat ik deze visjes altijd in mijn aqaurium zou houden... en dat klopte!
Dit verhaal vertel ik nu weer door aan mijn klanten in de dierenwinkel waar ik werk
Jep, de corydoras is ook mijn favoriet!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |