abonnement Unibet Coolblue
pi_193448092
quote:
Providers Ziggo en XS4ALL moeten de IP-adressen en domeinnamen van de illegale downloadwebsite The Pirate Bay blokkeren voor hun gebruikers. Dat heeft het Gerechtshof Amsterdam in hoger beroep beslist in een zaak aangespannen door Stichting Brein. Brein komt op voor de houders van auteursrechten van films, muziek en games.

Het hof vindt dat via The Pirate Bay heel veel beschermde film- en muziekwerken ter beschikking worden gesteld en dat het bekijken en beluisteren ervan inbreuk maakt op de auteursrechten. Met de blokkering van de internetadressen wordt "het publiek serieus ontmoedigd om The Pirate Bay te bezoeken" aldus het hof.

Het hof oordeelde dat de providers binnen tien dagen de IP-adressen en domeinnamen moeten blokkeren. Ze moeten 10.000 euro betalen aan Stichting Brein voor elke dag dat ze zich niet houden aan de uitspraak van het hof. De dwangsom kan oplopen tot een half miljoen euro.

De zaak tegen The Pirate Bay sleept al acht jaar. In 2012 veroordeelde de rechtbank Den Haag Ziggo en XS4ALL al tot blokkeren. Er volgde hoger beroep bij het Gerechtshof Den Haag, cassatie bij de Hoge Raad en het Europese Hof van Justitie en uiteindelijk bij het hof in Amsterdam.
Bron
pi_193448106
Beetje jammer dat de motivatie van XS4ALL en Ziggo niet wordt vermeld, waarom dat in hun ogen zo een groot probleem is.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_193448276
Dat doet Ziggo toch al lang?
pi_193448301
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2020 08:17 schreef F.Sinatra het volgende:
Dat doet Ziggo toch al lang?
Ja, lees de laatste alinea even ;)
pi_193448308
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 08:21 schreef Piles het volgende:

[..]

Ja, lees de laatste alinea even ;)
Ja die las ik ;)
pi_193448327
Alle andere, waarschijnlijk ook illegale, downloadsites hoeven ze niet te blokkeren?

Overigens zijn alle illegalen niet juist welkom in de EU? Wir schaffen das enzo.
  woensdag 3 juni 2020 @ 08:42:30 #7
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_193448529
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 08:24 schreef Nober het volgende:
Alle andere, waarschijnlijk ook illegale, downloadsites hoeven ze niet te blokkeren?

Overigens zijn alle illegalen niet juist welkom in de EU? Wir schaffen das enzo.
TPB is de bekendste. Maar die wordt al tijden door Ziggo geblokkeerd, net als de op dat moment bekende officiële mirrors. Onofficiële mirrors zijn doorgaans clickbait en/of gevuld met Trojans.

Het valt me op dat ik Brein enzo nooit hoor over Popcorn Time. Daar zouden ze toch ook de bronnen van kunnen laten blokkeren?

Gelukkig weten handige jongens steeds weer handige oplossingen te verzinnen. Zo gebruik ik sinds een tijdje op advies van een medefokker het programma BitChe, een zoekmachine op verschillende aanbodsites, die ik zelf geweten zou hebben.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_193448566
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 08:24 schreef Nober het volgende:
Alle andere, waarschijnlijk ook illegale, downloadsites hoeven ze niet te blokkeren?

Overigens zijn alle illegalen niet juist welkom in de EU? Wir schaffen das enzo.
Geen site is illigaal!

Site lives matter!!


Heeft men nooit van proxy servers of VPN et cetera gehoord?
Symboolpolitiek ?
http://epicshirtsandgadgets.spreadshirt.nl/
Epic Beard Man is in My web Shop ;-]
  woensdag 3 juni 2020 @ 08:48:35 #9
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_193448589
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 08:42 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

TPB is de bekendste. Maar die wordt al tijden door Ziggo geblokkeerd, net als de op dat moment bekende officiële mirrors. Onofficiële mirrors zijn doorgaans clickbait en/of gevuld met Trojans.

Het valt me op dat ik Brein enzo nooit hoor over Popcorn Time. Daar zouden ze toch ook de bronnen van kunnen laten blokkeren?

Gelukkig weten handige jongens steeds weer handige oplossingen te verzinnen. Zo gebruik ik sinds een tijdje op advies van een medefokker het programma BitChe, een zoekmachine op verschillende aanbodsites, die ik zelf geweten zou hebben.
Brein moet af en toe een succesje hebben om hun bestaansrecht te legitimeren.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  woensdag 3 juni 2020 @ 08:50:10 #10
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_193448603
Bestaat die site uberhaupt nog :')
pi_193448666
Dat Brein nog bestaat...
pi_193448683
Speelt dit nog steeds. :') Tegenwoordig andere sites, en een VPN erbij voor de zekerheid. ^O^
pi_193448704
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 07:54 schreef LangeTabbetje het volgende:
Beetje jammer dat de motivatie van XS4ALL en Ziggo niet wordt vermeld, waarom dat in hun ogen zo een groot probleem is.
Afgewezen grieven:

Ziggo:
- het vereist ingrijpen in het DNS protocol
- het gevorderde bevel impliceert niet alleen staking van diensten maar omvat tevens de ‘positieve maatregel’ van het implementeren van ‘een specifiek IP en DNS filtersysteem’
- extra kosten voor de implementatie
- weinig effectief omdat gebruikers andere torrent sites opzoeken
- maatregel voldoet niet aan de maatstaf van subsidiariteit omdat Brein onvoldoende doortastend en volhardend is opgetreden tegen (de mensen achter) TPB zelf

XS4all:
- het is in strijd met de in artikel 15.1 van de richtlijn Elektronische handel (2000/31/EG) neergelegde regel, die onder andere een verbod inhoudt om dienstverleners een algemene verplichting op te leggen om toe te zien op de informatie die zij doorgeven
- dynamisch bevel: ook IP-adressen en domeinnamen die Brein na de uitspraak opgeeft moeten geblokkeerd worden
- strijdig met netneutraliteit
- (onderzoek van Brein was) strijdig met bescherming persoonsgegevens
- vordering is onduidelijk geformuleerd ("alle netadressen via dewelke TPB opereert")
- betaling proceskosten van brein.
https://uitspraken.rechts(...)I:NL:GHAMS:2020:1421
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_193448726
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 08:56 schreef Aurelius het volgende:
Speelt dit nog steeds. :') Tegenwoordig andere sites, en een VPN erbij voor de zekerheid. ^O^
Waarom andere sites? The pirate bay is toch prima?
pi_193448811
Gaan ze Google ook voor het gerecht slepen?

https://webcache.googleus(...)lr=lang_en%7Clang_nl
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  woensdag 3 juni 2020 @ 09:10:40 #16
168739 Red_85
'echt wel'
pi_193448853
Alsof dit helpt.
De dag dat die lijst wordt ingeleverd, staan er al 53 andere subs klaar.

Kneuzencircus die rechtbank.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  woensdag 3 juni 2020 @ 09:16:50 #17
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_193448964
TPB en downloaden is echt zo achterhaald, ook Brein kan zichzelf wel opheffen, voor een paar tientjes per maand kan je zo'n beetje elke serie of film die gemaakt is wordt of was streamen met ondertiteling en surround sound, dan ga je toch niet moeilijk doen met torrents? :')
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
pi_193448981
quote:
10s.gif Op woensdag 3 juni 2020 09:16 schreef YuckFou het volgende:
TPB en downloaden is echt zo achterhaald, ook Brein kan zichzelf wel opheffen, voor een paar tientjes per maand kan je zo'n beetje elke serie of film die gemaakt is wordt of was streamen met ondertiteling en surround sound, dan ga je toch niet moeilijk doen met torrents? :')
Ja maar dat is legaal toch. Daar gaat Brein niet voorliggen.
  woensdag 3 juni 2020 @ 09:19:52 #19
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_193449012
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 09:17 schreef Aanmodderfakker het volgende:
Ja maar dat is legaal toch. Daar gaat Brein niet voorliggen.
Brein heeft imo geen bestaansrecht meer en zou zich moeten schamen voor het oneigenlijk gebruik maken van de rechterlijke macht, die hebben teveel zaken op de plank liggen die er wel toe doen en dan kan dit kleuterachtige welles/nietes gezemel prima te het verleden behoren.
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
pi_193449048
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 08:24 schreef Nober het volgende:
Alle andere, waarschijnlijk ook illegale, downloadsites hoeven ze niet te blokkeren?

Overigens zijn alle illegalen niet juist welkom in de EU? Wir schaffen das enzo.
nu kunnen ze dus achter elke torrent site aan gaan. gooien ze gewoon gelijk deze uitspraak op tafel. providers zullen dan denken, okee, dat gaan we dus niet winnen..
pi_193449203
Ik dacht dat dit een topic was uit 2015 ofzo
٩๏̯͡๏)۶
pi_193449275
Piratenbaai is tegenwoordig echt een zaadsite waar zelfs addblockers niet tegen helpen. 1337x is veel beterder.
  woensdag 3 juni 2020 @ 11:02:35 #23
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_193450034
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 09:43 schreef Glazenmaker het volgende:
Piratenbaai is tegenwoordig echt een zaadsite waar zelfs addblockers niet tegen helpen. 1337x is veel beterder.
Wie download er uberhaupt nog via torrents? Echt iets voor 10 jaar geleden man. :')
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  woensdag 3 juni 2020 @ 11:06:24 #24
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_193450074
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 11:02 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Wie download er uberhaupt nog via torrents? Echt iets voor 10 jaar geleden man. :')
Prima technologie nog steeds toch?
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_193450078
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 11:02 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Wie download er uberhaupt nog via torrents? Echt iets voor 10 jaar geleden man. :')
Nu juist als je oude zooi wilt hebben werkt dat veel beter.
The Peep show bijvoorbeeld is bijna onvindbaar en zo zijn er meer series.
Maar bedankt voor de alternatieven.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_193450116
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 08:24 schreef Nober het volgende:
Alle andere, waarschijnlijk ook illegale, downloadsites hoeven ze niet te blokkeren?

Overigens zijn alle illegalen niet juist welkom in de EU? Wir schaffen das enzo.
Ik heb het idee dat het blokkeren van TPB niet gericht is op de meer fervente downloader, maar eerder op de gemiddelde internetgebruiker welke er weinig kennis van heeft, het niet snel vertrouwd enzovoorts. De laatste groep kent hoofdzakelijk (of alleen?) TPB en grote kans dat het blokkeren van alleen deze site de gemiddelde internetgebruiker zal afschrikken. Plus dat deze mensen mogelijk ook (ten dele) overgegaan zijn naar bijvoorbeeld Netflix en Spotify.

Mensen welke naar muziek luisteren of films willen kijken welke zonder downloaden niet (snel) (meer) te vinden zijn weten heus wel hoe ze aan hun wensen komen.
In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa
pi_193450187
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 11:02 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Wie download er uberhaupt nog via torrents? Echt iets voor 10 jaar geleden man. :')
Wat gebruiken de coole jongens nu dan?
  woensdag 3 juni 2020 @ 11:17:57 #28
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_193450192
Who cares. Miljoenen alternatieven.
  woensdag 3 juni 2020 @ 11:19:23 #29
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_193450214
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 11:17 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Wat gebruiken de coole jongens nu dan?
Weet niet, moet je de coole jongens vragen. De meeste mensen gebruiken nu gewoon legale alternatieven waarschijnlijk.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  woensdag 3 juni 2020 @ 11:20:39 #30
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_193450231
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 11:06 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Nu juist als je oude zooi wilt hebben werkt dat veel beter.
The Peep show bijvoorbeeld is bijna onvindbaar en zo zijn er meer series.
Maar bedankt voor de alternatieven.
Voor oude zooi is het misschien nog wel handig ja.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_193450252
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 11:19 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Weet niet, moet je de coole jongens vragen. De meeste mensen gebruiken nu gewoon legale alternatieven waarschijnlijk.
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 11:19 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Weet niet, moet je de coole jongens vragen. De meeste mensen gebruiken nu gewoon legale alternatieven waarschijnlijk.
Helemaal bij oudere dingen is er vaak geen legaal streaming alternatief en vaak zelfs geen dvd meer te kopen in Nederland.
pi_193450503
quote:
10s.gif Op woensdag 3 juni 2020 09:16 schreef YuckFou het volgende:
TPB en downloaden is echt zo achterhaald, ook Brein kan zichzelf wel opheffen, voor een paar tientjes per maand kan je zo'n beetje elke serie of film die gemaakt is wordt of was streamen met ondertiteling en surround sound, dan ga je toch niet moeilijk doen met torrents? :')
Joh heel moeilijk hoor torrents :') Downloaden, op usb zetten en in de tv. Lastiggggg :') Heb je ook veel meer beschikbare films, oude games etc. dan op netflix bijvoorbeeld. Of download je games en al het andere ook via je netflix abonnement? :D Als er iets achterhaald is dan zijn het wel mensen zoals jij die denken dat ze voor liggen

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 03-06-2020 11:43:06 ]
  woensdag 3 juni 2020 @ 12:06:03 #33
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_193450855
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 11:19 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Weet niet, moet je de coole jongens vragen. De meeste mensen gebruiken nu gewoon legale alternatieven waarschijnlijk.
Wat mij betreft zijn legale alternatieven juist weer achterhaald. Te veel verschillende diensten, met een uiteenlopend aanbod, te veel series die meerdere seizoenen achterlopen of plotseling van de dienst verwijderd worden.

Nu heb je natuurlijk ook nog illegale streamingdiensten, die veel beter zijn, maar voor torrents is zeker nog een plaats. Niet in de laatste plaats omdat illegale streamingdiensten vaak torrent-based zijn.

Maar ja, zonder TPB kunnen we best. Die blokkade hoef je niet eens te omzeilen. :')
pi_193450997
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 12:06 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]

Wat mij betreft zijn legale alternatieven juist weer achterhaald. Te veel verschillende diensten, met een uiteenlopend aanbod, te veel series die meerdere seizoenen achterlopen of plotseling van de dienst verwijderd worden.

Nu heb je natuurlijk ook nog illegale streamingdiensten, die veel beter zijn, maar voor torrents is zeker nog een plaats. Niet in de laatste plaats omdat illegale streamingdiensten vaak torrent-based zijn.

Maar ja, zonder TPB kunnen we best. Die blokkade hoef je niet eens te omzeilen. :')
Dit. Het leek even de goede kant op te gaan met Netflix, maar nu zijn er in Nederland al 4 grote streamingdiensten en in de VS nog veel meer. Met zo'n versnippering wordt het weer moeilijker om iets te vinden, dan bij een torrentsite.
  woensdag 3 juni 2020 @ 13:13:47 #35
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_193451983
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 11:22 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

[..]

Helemaal bij oudere dingen is er vaak geen legaal streaming alternatief en vaak zelfs geen dvd meer te kopen in Nederland.
Heb je gelijk in. Maar een erg groot deel van de totale geconsumeerde content zal dat toch ook niet zijn?
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  woensdag 3 juni 2020 @ 13:15:26 #36
13456 AchJa
Shut up!!!
  woensdag 3 juni 2020 @ 14:56:33 #37
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_193453589
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 11:41 schreef phoenyx het volgende:
Joh heel moeilijk hoor torrents :') Downloaden, op usb zetten en in de tv. Lastiggggg :') Heb je ook veel meer beschikbare films, oude games etc. dan op netflix bijvoorbeeld. Of download je games en al het andere ook via je netflix abonnement? :D Als er iets achterhaald is dan zijn het wel mensen zoals jij die denken dat ze voor liggen
Ehm Steam? Of game je niet? Maar goed, boeiend, ik gebruik torrents af en toe nog vooral voor software omdat de snelheid dan goed hoog ligt, verder ben ik best braaf en vind het niet erg een paar tientjes af te tikken, ergens verderop is er namelijk vaak iemand die er moeite voor heeft gedaan en ergo, betaald wil worden, en dat gebeurt wel via legale stream&game sites en niet via torrents, en nee ik ben niet roomser dan de paus, download ook nog wel es wat maar t is zoveel minder dan vroeger toen die streamingsdiensten er niet waren.
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
pi_193453676
quote:
16s.gif Op woensdag 3 juni 2020 14:56 schreef YuckFou het volgende:

[..]

Ehm Steam? Of game je niet? Maar goed, boeiend, ik gebruik torrents af en toe nog vooral voor software omdat de snelheid dan goed hoog ligt, verder ben ik best braaf en vind het niet erg een paar tientjes af te tikken, ergens verderop is er namelijk vaak iemand die er moeite voor heeft gedaan en ergo, betaald wil worden, en dat gebeurt wel via legale stream&game sites en niet via torrents, en nee ik ben niet roomser dan de paus, download ook nog wel es wat maar t is zoveel minder dan vroeger toen die streamingsdiensten er niet waren.
Ik ook, maar met name de filmindustrie is hard bezig torrents weer interessanter te maken. Gamebedrijven ook steeds meer, als je al niet zulke beste hardware hebt en je dan ook nog die spionage DRM moet draaien.
  woensdag 3 juni 2020 @ 15:07:11 #39
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_193453731
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 15:03 schreef Glazenmaker het volgende:
Ik ook, maar met name de filmindustrie is hard bezig torrents weer interessanter te maken. Gamebedrijven ook steeds meer, als je al niet zulke beste hardware hebt en je dan ook nog die spionage DRM moet draaien.
Ik heb bedrijfsmatig vooral een hekel aan hardwarematige kopieer beveiligingen zoals HDCP, totaal nutteloos want wat je ook uitbrengt t staat in no time online in 4K BluRay Dolby Atmos kwaliteit terwijl ik regelmatig een HDCP stripper nodig heb om een of ander kutlaptopje aan een beamer te hangen terwijl t beeld groen blijft, vooral Apple is echt berucht daarom, maar je hebt gelijk hoor copyright gezeik, regioafkadering en DRM zorgen ervoor dat torrents weer populairder worden, heeft Kuik weer wat te janken, maar dat hebben ze inderdaad aan zichzelf te danken...
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
pi_193453828
Drijft die boot nog dan?

KAT vond ik veel fijner.
Maar de meeste content heb ik wel van usenet gehaald.
Dat kwam op een end 24/7 aan 60 Mb/s binnen.
Iets van 45 gig per dag, dacht ik?

Ik zat soms hele avonden dvd'tjes te branden, om ruimte op de hdd vrij te maken, om de volgende dag door te komen.
Ik heb nog steeds dvd's uit die tijd, die ik nog nooit heb bekeken :')

En dan wilde ik zelf ook nog wel eens wat posten, waar ik dan weer een spot van maakte op TwilightNZB en dergelijke.

FTD heb ik ook nog een blauwe maandag geprobeerd.
Was ik niet kapot van.

[ Bericht 2% gewijzigd door marc0871 op 03-06-2020 15:19:30 ]
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
  woensdag 3 juni 2020 @ 15:58:21 #41
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_193454331
Ziggo en Xs4all moeten ook na nieuwe beoordeling Pirate Bay blokkeren

Providers Ziggo en Xs4all moeten van het gerechtshof Amsterdam de Pirate Bay blokkeren. Het gaat om een uitspraak in hoger beroep in de langlopende zaak tussen de providers en Stichting Brein.

De providers moeten een lijst met domeinnamen en ip-adressen die toegang bieden tot torrentsite The Pirate Bay blokkeren. Stichting Brein levert de lijst aan en mag die van updates voorzien. Dat heeft het gerechtshof Amsterdam beslist in hoger beroep. De veroordeling geldt ook als de providers in cassatie gaan bij de Hoge Raad.

Volgens de uitspraak is er door het blokkeren 'geen sprake van het nodeloos ontzeggen aan het publiek van toegang tot rechtmatige informatie'. Ook vindt het hof dat een blokkade het publiek serieus ontmoedigt om The Pirate Bay te bezoeken. Verder zegt het hof dat er geen minder ingrijpende maatregelen voorhanden zijn en dus is de blokkade proportioneel.

De providers hoeven proxy- en mirrorsites van derden die toegang bieden tot The Pirate Pay niet te blokkeren. Brein had die eis toegevoegd, maar het hof beschouwt dat als een nieuwe vordering en wijst die niet toe. Brein treedt zelf al op tegen dat soort sites. In het jaarverslag van de stichting staat dat er 333 proxy's van The Pirate Bay offline zijn gedwongen.

Begin 2012 oordeelde de rechtbank van Den Haag dat Ziggo en Xs4all The Pirate Bay moesten blokkeren. De providers deden dat twee jaar lang, maar stopten daarmee toen in 2014 het vonnis werd vernietigd omdat de blokkade niet proportioneel zou zijn. Eind 2015 werden onderdelen van die beslissing onjuist geacht en het Hof van Justitie van de Europese Unie verklaarde The Pirate Bay illegaal, wat de weg baande voor een nieuwe blokkade.

Met die uitspraak in de hand stapte Brein naar de voorzieningenrechter en in 2017 wees die in een voorlopige voorziening toe dat Ziggo en Xs4all de blokkade weer in moesten voeren. De zaak lag ondertussen ter beoordeling bij de Hoge Raad. Die oordeelde in 2018 dat de zaak terug moest naar het Hof in Amsterdam voor een nieuwe beoordeling, waar nu uitspraak in is gedaan.

Tweakers
  woensdag 3 juni 2020 @ 15:59:34 #42
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_193454347
quote:
De providers hoeven proxy- en mirrorsites van derden die toegang bieden tot The Pirate Pay niet te blokkeren. Brein had die eis toegevoegd, maar het hof beschouwt dat als een nieuwe vordering en wijst die niet toe.
Kortom, er verandert helemaal niks.
  woensdag 3 juni 2020 @ 16:03:39 #43
8369 speknek
Another day another slay
pi_193454398
Alsof mensen niet al tien jaar pirateproxy.net gebruiken om bij de bay uit te komen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_193454454
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 12:06 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]

Wat mij betreft zijn legale alternatieven juist weer achterhaald. Te veel verschillende diensten, met een uiteenlopend aanbod, te veel series die meerdere seizoenen achterlopen of plotseling van de dienst verwijderd worden.

Nu heb je natuurlijk ook nog illegale streamingdiensten, die veel beter zijn, maar voor torrents is zeker nog een plaats. Niet in de laatste plaats omdat illegale streamingdiensten vaak torrent-based zijn.

Maar ja, zonder TPB kunnen we best. Die blokkade hoef je niet eens te omzeilen. :')
Ik gebruik nog incidenteel torrents, maar dat is dan meer omdat bepaalde series bijvoorbeeld alleen op een zender in de VS worden uitgezonden en hier dus niet legaal te verkrijgen zijn.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  donderdag 4 juni 2020 @ 09:35:05 #45
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_193466127
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 08:42 schreef EdvandeBerg het volgende:
Zo gebruik ik sinds een tijdje op advies van een medefokker het programma BitChe
Leuk programma, beetje jammer dat er alleen een Windows versie bestaat
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  donderdag 4 juni 2020 @ 09:38:09 #46
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_193466157
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 16:03 schreef speknek het volgende:
Alsof mensen niet al tien jaar pirateproxy.net gebruiken om bij de bay uit te komen.
Maar die zijn steeds minder betrouwbaar. Het gros van de proxies is tegenwoordig clickbait.
Scratch a liberal and you will find a fascist
  donderdag 4 juni 2020 @ 09:38:45 #47
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_193466161
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 09:35 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Leuk programma, beetje jammer dat er alleen een Windows versie bestaat
Jij gebruikt OSX of Linux?
Scratch a liberal and you will find a fascist
  donderdag 4 juni 2020 @ 09:39:00 #48
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_193466164
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 09:38 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Jij gebruikt OSX of Linux?
OSX
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  donderdag 4 juni 2020 @ 09:49:27 #49
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_193466298
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 09:39 schreef karr-1 het volgende:

[..]

OSX
Dat ken ik dan weer niet zo heel goed. Is er geen mogelijkheid een virtuele machine te draaien in een sandbox ofzo? VMWare?

Of je tikt voor een paar tientjes een wat oudere windows laptop op de kop met wat mankementjes (dode accu, dode pixels, beschadigde behuizing etc) louter voor je downloads.

[ Bericht 27% gewijzigd door EdvandeBerg op 04-06-2020 10:19:18 ]
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_193468572
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 09:35 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Leuk programma, beetje jammer dat er alleen een Windows versie bestaat
Kunt ook Sonarr gebruiken dan haal je automatisch series binnen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')