abonnement bol.com Unibet Coolblue
  woensdag 3 juni 2020 @ 02:43:32 #1
491244 ricciardo020
weet je dat zeker?
pi_193447017
Dag beste mensen ik zal even kort en duidelijk zijn. Ik worstel met het plan om naar Portugal te fietsen heeft iemand hier ervaring mee?

Ik heb wel wat persoonlijke obstakels zoals geen smarthphone.

Ik hoop dat iemand mij wat verder kan helpen ^O^
pi_193447344
Oh wat fijn, geen smartphone. Maakt het denk ik alleen maar avontuurlijker.

@KolonelBroodje
Somebody that I used to know
pi_193447356
Gewoon een routekaart van Europa kopen, van tevoren een realistische route met slaapplaatsen uitstippelen, genoeg reservemateriaal mee en/of uitzoeken waar de fietsenmakers onderweg zitten, en dan bij Madrid rechtsaf.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_193448187
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 02:43 schreef ricciardo020 het volgende:
Dag beste mensen ik zal even kort en duidelijk zijn. Ik worstel met het plan om naar Portugal te fietsen heeft iemand hier ervaring mee?

Ik heb wel wat persoonlijke obstakels zoals geen smarthphone.

Ik hoop dat iemand mij wat verder kan helpen ^O^
gewoon de route soleil volgen
pi_193448369
Zonder smartphone is best mogelijk al moet je dan wel goede kaarten meenemen.

Heb je wel een goede fiets met genoeg versnellingen en goede remmen? Op een stadsfiets wordt dit lastig.
pi_193448777
Klinkt heel tof. Roept wel heel wat vragen bij mij op:
- Hoelang heb je er voor?
- Hoeveel KM wil je per dag doen?
- Fiets je ook weer terug?
- Wat is je ervaring met fietsvakanties?
- Hoe ga je overnachten? (tent, of accommodaties?)
- Heb je een goede fiets? (versnellingen, comfort etc.)
- Heb je fietsnavigatie?

Het niet hebben van een smartphone kan onpraktisch zijn. Bijvoorbeeld voor het zoeken van slaapplekken, fietsenwinkels, eetplekken is dat toch wel erg prettig. Onoverkomelijk is het niet.
pi_193449395
Och, een smartphone. De belangrijkste vraag is : spreek je een beetje Frans /Spaans? Daarmee kan je altijd wel vragen naar de bekende dingen. En sommige dingen zijn ook logisch. En een zakwoordenboek of zo'n plaatjeskaart.
Somebody that I used to know
pi_193449407
Somebody that I used to know
  Moderator woensdag 3 juni 2020 @ 12:28:03 #9
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_193451256
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 02:43 schreef ricciardo020 het volgende:
Dag beste mensen ik zal even kort en duidelijk zijn. Ik worstel met het plan om naar Portugal te fietsen heeft iemand hier ervaring mee?

Ik heb wel wat persoonlijke obstakels zoals geen smarthphone.

Ik hoop dat iemand mij wat verder kan helpen ^O^
Ik heb wel ervaring met fietsen en ook met Portugal. Alleen niet gecombineerd. Beiden lukt me prima zonder smartphone.

Wat wil je precies weten?
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  FOK!fotograaf woensdag 3 juni 2020 @ 19:09:12 #10
73911 ultra_ivo
pi_193457507
Het grootste gedeelte van m'n buitenlandse fietstochten reed ik zonder smartphone. Gewoon een Michelin atlas kopen en gaan.
  donderdag 4 juni 2020 @ 19:45:48 #11
491244 ricciardo020
weet je dat zeker?
pi_193475911
quote:
7s.gif Op woensdag 3 juni 2020 12:28 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Ik heb wel ervaring met fietsen en ook met Portugal. Alleen niet gecombineerd. Beiden lukt me prima zonder smartphone.

Wat wil je precies weten?
Nou bijvoorbeeld is er een soort vaste route, en hoe gevaarlijk is het aangezien fietspaden in veel landen maar beperkt zijn?
  donderdag 4 juni 2020 @ 19:46:54 #12
491244 ricciardo020
weet je dat zeker?
pi_193475948
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 19:09 schreef ultra_ivo het volgende:
Het grootste gedeelte van m'n buitenlandse fietstochten reed ik zonder smartphone. Gewoon een Michelin atlas kopen en gaan.
Ok bruikbare tip ben alleen vergeten te vertellen dat ik niet een al te beste kaartlezer ben, maar daar moet ik even in investeren en dan gaat het mij lukken. Naar welke landen ben je gefietst als ik vragen mag ?
  FOK!fotograaf donderdag 4 juni 2020 @ 19:47:40 #13
73911 ultra_ivo
pi_193475968
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 19:46 schreef ricciardo020 het volgende:

[..]

Ok bruikbare tip ben alleen vergeten te vertellen dat ik niet een al te beste kaartlezer ben, maar daar moet ik even in investeren en dan gaat het mij lukken. Naar welke landen ben je gefietst als ik vragen mag ?
Een groot deel van Europa (alleen niet Portugal) en delen van Rusland.
  FOK!fotograaf donderdag 4 juni 2020 @ 19:49:19 #14
73911 ultra_ivo
pi_193476004
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 19:45 schreef ricciardo020 het volgende:

[..]

Nou bijvoorbeeld is er een soort vaste route, en hoe gevaarlijk is het aangezien fietspaden in veel landen maar beperkt zijn?
Je kunt voor het grootste gedeelte de Santiago route nemen, die is tamelijk ok. Fietspaden iN Frankrijk heb je niet nodig, de wet is daar een stuk beter dan in Nederland.
  donderdag 4 juni 2020 @ 19:53:22 #15
491244 ricciardo020
weet je dat zeker?
pi_193476138
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 09:05 schreef Tja..1986 het volgende:
Klinkt heel tof. Roept wel heel wat vragen bij mij op:
- Hoelang heb je er voor?
- Hoeveel KM wil je per dag doen?
- Fiets je ook weer terug?
- Wat is je ervaring met fietsvakanties?
- Hoe ga je overnachten? (tent, of accommodaties?)
- Heb je een goede fiets? (versnellingen, comfort etc.)
- Heb je fietsnavigatie?

Het niet hebben van een smartphone kan onpraktisch zijn. Bijvoorbeeld voor het zoeken van slaapplekken, fietsenwinkels, eetplekken is dat toch wel erg prettig. Onoverkomelijk is het niet.
- Hoelang heb je er voor?

40 dagen min of meer
- Hoeveel KM wil je per dag doen?

tussen de 60-80 km per dag (gemiddeld) eerste dag wil ik rond de 100 doen.
- Fiets je ook weer terug?

Dat ligt eraan
- Wat is je ervaring met fietsvakanties?

Eigenlijk geen heb wel aan wielrennen gedaan

- Hoe ga je overnachten? (tent, of accommodaties?)

Ja klopt vooral met slaapplekken tegenwoordig kun je niet op de bonnefooi aankomen heel vervelend. Dit word echt een struikelpunt.

- Heb je een goede fiets? (versnellingen, comfort etc.)

Jazeker

Ik heb een goede wielrenfiets met versnellingen maar ja dan krijg je dat bagage probleem


- Heb je fietsnavigatie?

Nee heb ik niet, maar dat is idd een goed idee om dat aan te schaffen bedankt ^O^

Bedankt voor je nuttige bijdrage _O_
pi_193476160
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 19:46 schreef ricciardo020 het volgende:

[..]

Ok bruikbare tip ben alleen vergeten te vertellen dat ik niet een al te beste kaartlezer ben, maar daar moet ik even in investeren en dan gaat het mij lukken. Naar welke landen ben je gefietst als ik vragen mag ?
Met een kompas kom je er ook wel hoor. Gewoon zuid volgen, en zodra de taal Spaans wordt, dan kan je zuid-west aanhouden.
Somebody that I used to know
  donderdag 4 juni 2020 @ 19:54:31 #17
491244 ricciardo020
weet je dat zeker?
pi_193476168
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 08:05 schreef Dries4Ever het volgende:

[..]

gewoon de route soleil volgen
Ok bedankt die term kende ik nog niet ^O^
  donderdag 4 juni 2020 @ 19:54:58 #18
491244 ricciardo020
weet je dat zeker?
pi_193476179
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 05:22 schreef spijkerbroek het volgende:
Gewoon een routekaart van Europa kopen, van tevoren een realistische route met slaapplaatsen uitstippelen, genoeg reservemateriaal mee en/of uitzoeken waar de fietsenmakers onderweg zitten, en dan bij Madrid rechtsaf.
Hahahaha Madrid wil ik sowieso niet komen :9
  donderdag 4 juni 2020 @ 19:55:59 #19
491244 ricciardo020
weet je dat zeker?
pi_193476207
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 05:16 schreef Postbus100 het volgende:
Oh wat fijn, geen smartphone. Maakt het denk ik alleen maar avontuurlijker.

@:kolonelbroodje
Klopt ik neem een goede mp4 speler mee en 2 normale telefoons en een smarthphone die afhankelijk is van wifi :Y
  donderdag 4 juni 2020 @ 19:57:04 #20
491244 ricciardo020
weet je dat zeker?
pi_193476237
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 19:49 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

Je kunt voor het grootste gedeelte de Santiago route nemen, die is tamelijk ok. Fietspaden iN Frankrijk heb je niet nodig, de wet is daar een stuk beter dan in Nederland.
Ja klopt, maar is dat niet gevaarlijk met die Franse scheurneuzen?
  donderdag 4 juni 2020 @ 19:57:55 #21
491244 ricciardo020
weet je dat zeker?
pi_193476268
quote:
14s.gif Op donderdag 4 juni 2020 19:54 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Met een kompas kom je er ook wel hoor. Gewoon zuid volgen, en zodra de taal Spaans wordt, dan kan je zuid-west aanhouden.
Hahahaha ja klopt maar wil niet teveel omrijden enzo :)
  FOK!fotograaf donderdag 4 juni 2020 @ 19:59:06 #22
73911 ultra_ivo
pi_193476308
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 19:57 schreef ricciardo020 het volgende:

[..]

Ja klopt, maar is dat niet gevaarlijk met die Franse scheurneuzen?
Een franse automobilist is bij wet verplicht 1,5m afstand te houden. En niet vanwege Corona. Doet hij dat niet bij het inhalen dan is het een aanklacht wegens poging tot toebrengen van lichamelijk letsel.
pi_193476478
Ik zou ook de santiago de compostella route aanhouden. Die loopt door Nederland, Belgiė, Frankrijk, zo de Pyreneeėn over. En geschikt voor wandelaars, fietsers en ruiters.

Langs deze route overigens ook veel spotgoedkope pelgrimsovernachtingen in herbergen _O_
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_193476481
Een wielrenfiets gaat idd minder bagage op. Nou hoef je op zich niet veel bagage mee te nemen als je van hotel naar hotel fietst maar budgettechnisch is een licht tentje en slaapzak natuurlijk veel handiger. Je wil niet met een zware rugzak fietsen, daarvoor wil je wel iets van een bagagedrager of fietstas/-mand hebben.
pi_193476812
Als je alleen wifi hebt dan kun je op je smartphone wel Osmand installeren. Dat is een gratis kaarten-app obv openstreetmap, die kaarten kun je van te voren downloaden dus dan heb je offline navigatie! Werkt prima.
pi_193477045
quote:
3s.gif Op donderdag 4 juni 2020 20:17 schreef Farenji het volgende:
Als je alleen wifi hebt dan kun je op je smartphone wel Osmand installeren. Dat is een gratis kaarten-app obv openstreetmap, die kaarten kun je van te voren downloaden dus dan heb je offline navigatie! Werkt prima.
HERE WeGo is een andere gratis navigatie-app waarbij je alle kaarten van tevoren kunt downloaden en dus offline kunt gebruiken. Werkt ook prima.

Je zal uiteraard geen realtime verkeer en omleidingen zien, maar dat is eigenlijk voor fietsers niet zozeer van belang. Met een fiets is een file irrelevant en wegwerkzaamheden kun je meestal ook wel langs, desnoods door de fiets even door de berm te duwen.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_193477150
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 19:53 schreef ricciardo020 het volgende:
- Hoe ga je overnachten? (tent, of accommodaties?)

Ja klopt vooral met slaapplekken tegenwoordig kun je niet op de bonnefooi aankomen heel vervelend. Dit word echt een struikelpunt.
Bij alle slaapplekken kan je op de bonnefooi aankomen en zolang ze een kamer/bed hebben, zal je die krijgen. Je kan, als je niet alles van tevoren wilt vastleggen, ook de eerste paar boeken en daarna per nacht 1 of 2 dagen van tevoren boeken zodra je weet waar je ongeveer gaat zijn.
Hou er wel rekening mee dat op de bonnefooi/last minute vaak iets duurder is.
En misschien is het ook wel fijn om je fiets in je kamer of een andere afgesloten ruimte te bewaren 's nachts zodat je niet 's morgens naar de politie hoeft omdat je fiets gejat is.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_193477827
Op de bonnefooi gaat prima inderdaad. Ik denk dat je zeker nu niet veel moeite zult hebben met het vinden van slaapplekken, zonder al die toeristen is er plek zat.
pi_193478016
En - vooral de kleinere - accommodaties werken vaak samen. "Sorry, wij zitten vol, maar Marie-Louise heeft nog plek. Hier links, dan 2e straat rechts en dan het 3e huis links. Doe haar de groeten van Chantalle!".
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_193478067
Maar TS, je moet het gewoon doen hoor. 40 dagen voor Portugal is tijd zat, mits je terug de trein pakt. Fietsen is niet gevaarlijk tenzij je hele gekke dingen doet, en kaartlezen leer je vanzelf wel, beetje verdwalen kan ook tof zijn.
  Moderator donderdag 4 juni 2020 @ 21:59:03 #31
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_193478940
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 19:54 schreef ricciardo020 het volgende:
Ok bedankt die term kende ik nog niet ^O^
Die moet je dus niet hebben. Dan eindig je aan de Middellandse Zee i.p.v. de zijde van Portugal. Ik zou de westkust grotendeels volgen. Alleen bij Bretagne de westpunt van Frankrijk overslaan.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  FOK!fotograaf donderdag 4 juni 2020 @ 22:04:28 #32
73911 ultra_ivo
pi_193479072
Op de bonnefooi kom je op de leukste plekken.
Vorig jaar ergens tussen Bordeaux en Chartres boekte ik halverwege de middag een B&B via Booking.com. Zo tegen de avond kwam een SMS-je met de vraag hoe laat ik aan zou komen. ff terug ge SMSt met dat ik tegen 8en in de dichtstbijzijnde stad zou zijn, daar eten en naar hun zou fietsen. Kwam gelijk het antwoord 'je kunt ook hier eten, kost een tientje'. Gelijk ja gezegd en ik kreeg een beter diner dan in de meeste restaurants.
De B&B bleek aan de St. Jacobsroute te liggen, de eigenaresse had die zelf nog gedaan.
Puike avond en nacht gehad daar.
  vrijdag 5 juni 2020 @ 00:41:54 #33
491244 ricciardo020
weet je dat zeker?
pi_193481627
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 19:59 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

Een franse automobilist is bij wet verplicht 1,5m afstand te houden. En niet vanwege Corona. Doet hij dat niet bij het inhalen dan is het een aanklacht wegens poging tot toebrengen van lichamelijk letsel.
Erg bruikbare informatie maar ja in de praktijk kun je er wss niet veel mee.....
  vrijdag 5 juni 2020 @ 00:42:41 #34
491244 ricciardo020
weet je dat zeker?
pi_193481633
quote:
3s.gif Op donderdag 4 juni 2020 20:17 schreef Farenji het volgende:
Als je alleen wifi hebt dan kun je op je smartphone wel Osmand installeren. Dat is een gratis kaarten-app obv openstreetmap, die kaarten kun je van te voren downloaden dus dan heb je offline navigatie! Werkt prima.
Top man hier word ik wijzer van ^O^
pi_193483659
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 00:41 schreef ricciardo020 het volgende:

[..]

Erg bruikbare informatie maar ja in de praktijk kun je er wss niet veel mee.....
In de praktijk moet je een fietshelm dragen. In een aantal landen zoals bijv Spanje is dat sowieso verplicht, en zo'n ding zou best een keer je leven kunnen redden als je op drukke autowegen / door de bergen rijdt. Het is ook verstandig om niet in het donker te fietsen, of zorg dan op zijn minst dat je erg goed zichtbaar bent, dmv lichten en reflectie. Dat laatste is ook overdag wel een goed idee.
pi_193483823
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 09:05 schreef Tja..1986 het volgende:
Het niet hebben van een smartphone kan onpraktisch zijn. Bijvoorbeeld voor het zoeken van slaapplekken, fietsenwinkels, eetplekken is dat toch wel erg prettig. Onoverkomelijk is het niet.
Ik denk ook niet dat het onoverkomelijk is, want ongetwijfeld waren er, pak hem beet, een 30 jaar geleden ook gewoon mensen die op fietsvakantie naar Portugal gingen. Althans dat kan ik mij zo voorstellen.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_193483960
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 08:20 schreef vosss het volgende:

[..]

Ik denk ook niet dat het onoverkomelijk is, want ongetwijfeld waren er, pak hem beet, een 30 jaar geleden ook gewoon mensen die op fietsvakantie naar Portugal gingen. Althans dat kan ik mij zo voorstellen.
Zeker, lang daarvoor al. Zelfs tien jaar geleden waren smartphones nog minder gemeengoed. Er zijn vele wereldreizen gemaakt zonder internet of gps. Christoffel Columbus heeft ook Amerika gewoon gevonden met zijn kompas en de sterren. Al had ie met een smartphone misschien de bewoners geen Indianen genoemd.
pi_193483970
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 08:34 schreef Farenji het volgende:
Al had ie met een smartphone misschien de bewoners geen Indianen genoemd.
Nee want dat had ie gewoon ff kunnen googlen natuurlijk :+
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_193483993
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 08:35 schreef vosss het volgende:

[..]

Nee want dat had ie gewoon ff kunnen googlen natuurlijk :+
Ja, destijds was dat nog altavista he.
pi_193484079
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 20:05 schreef Isabeau het volgende:
Ik zou ook de santiago de compostella route aanhouden. Die loopt door Nederland, Belgiė, Frankrijk, zo de Pyreneeėn over. En geschikt voor wandelaars, fietsers en ruiters.
ja en nee.

Ja:
quote:
Langs deze route overigens ook veel spotgoedkope pelgrimsovernachtingen in herbergen _O_
En makkelijk aan te houden. Voor als het je niet kan schelen waar je fietst, als je maar fietst.

Nee: kan heel druk zijn, zeker als je richting Spanje gaat. Je zit dan ook in zo'n Santiago-vibe. Moet je ook maar net zin in hebben.
Somebody that I used to know
pi_193484117
De grootste verdienste van een smartphone zit m overigens niet in de routekaart of navigatie oid, maar het zoeken van campings en het checken van de openingstijden van de supermarkt in een bepaald dorp.
Somebody that I used to know
  vrijdag 5 juni 2020 @ 09:03:07 #42
16632 Xlarge
========
pi_193484273
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 08:37 schreef Farenji het volgende:

[..]

Ja, destijds was dat nog altavista he.
:D
pi_193485136
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 08:34 schreef Farenji het volgende:

[..]

Zeker, lang daarvoor al. Zelfs tien jaar geleden waren smartphones nog minder gemeengoed. Er zijn vele wereldreizen gemaakt zonder internet of gps. Christoffel Columbus heeft ook Amerika gewoon gevonden met zijn kompas en de sterren. Al had ie met een smartphone misschien de bewoners geen Indianen genoemd.
Als hij toen navigatie had gehad, had hij te horen gekregen: "Keer om, indien mogelijk".
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_193588761
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 19:45 schreef ricciardo020 het volgende:

[..]

Nou bijvoorbeeld is er een soort vaste route, en hoe gevaarlijk is het aangezien fietspaden in veel landen maar beperkt zijn?
Ga naar een reisboekenwinkel en zoek deze boekjes op:
https://webshop.fietsvaka(...)etsroute-deel-1.html

Bij de 'aanverwante artikelen' staat ook nog een andere serie: 'Lange oude wegen'. Aanbevelenswaard, vond ik, maar ik ging niet fietsen ;).

Kijk ze eens in. Lijken het je nuttige boekjes voor jou? Koop er dan een, of zoek ze tweedehands, of zoek eens in de bieb (daar hebben ze ze meestal niet, helaas).
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  maandag 15 juni 2020 @ 23:25:26 #45
491244 ricciardo020
weet je dat zeker?
pi_193648722
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 10:12 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Als hij toen navigatie had gehad, had hij te horen gekregen: "Keer om, indien mogelijk".
Colombo tja we kennen hem nog steeds na 528 jaar dus nee, hij eindigde wel slecht he volgens mij zelfs een affaire met een Nederlandse vrouw :P
  maandag 15 juni 2020 @ 23:27:10 #46
491244 ricciardo020
weet je dat zeker?
pi_193648744
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 08:20 schreef vosss het volgende:

[..]

Ik denk ook niet dat het onoverkomelijk is, want ongetwijfeld waren er, pak hem beet, een 30 jaar geleden ook gewoon mensen die op fietsvakantie naar Portugal gingen. Althans dat kan ik mij zo voorstellen.
Ja tuurlijk, maar de infrastructuur voor fietsers is zeker niet verbeterd in landen als Frankrijk, Spanje , Portugal....
  FOK!fotograaf dinsdag 16 juni 2020 @ 09:16:52 #47
73911 ultra_ivo
pi_193651650
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 23:27 schreef ricciardo020 het volgende:

[..]

Ja tuurlijk, maar de infrastructuur voor fietsers is zeker niet verbeterd in landen als Frankrijk, Spanje , Portugal....
De wetgeving en de naleving van de wetgeving is in die landen fors verbeterd tov Nederland.
pi_193702149
Heb geen tips, maar vind 't wel een tof plan :)
Voor wat foto's, kijk hier
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')