abonnement Unibet Coolblue
pi_193444965
Kijk, ik snap dat je een 'systeem' nodig hebt dat werkt. Democratie werkt, niet voor iedereen wel voor het individu. Maar wat is jouw stem waard eens in de vier jaar? Geen zak, al vaker is aangetoond dat verkiezingen tot op zekere hoogte beïnvloed worden overal ter wereld. Het is eigenlijk gewoon de dictatuur van de meerderheid, als 51 procent van de 'bevolking' het ergens me eens is heeft de andere 49 procent pech. Zo is het en dat gaat niet veranderen.

Ik verbaas me ook altijd over het aantal VVD-stemmers, ik bedoel 80 procent van Nederland is global gezien gewoon arm, waarom dan stemmen op een partij die je gewoon naait. Zelfde met de PVV, de beste man zit al sinds 1998 in de Tweede Kamer. Na vandaag valt GL ook niet meer serieus te nemen maarja dat deed al niemand (y).
Op zondag 31 mei 2020 20:55 schreef Scuidward het volgende: Als je niet te dissen bent dan ben je niet bestaand.
pi_193445051
quote:
ik bedoel 80 procent van Nederland is global gezien gewoon arm
Hoe kom je bij deze bijzondere rekensom?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_193445094
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 22:39 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Hoe kom je bij deze bijzondere rekensom?
Dat heb ik van @Fisherman met onderbouwing alleen kan ik die niet terug vinden jammer genoeg.

Het komt er op neer dat Nederland op schulden gebouwd is, het is niet normaal dat je 100 procent kan lenen om een huis te kopen, Italië en co doen dat toch een stuk beter.
Op zondag 31 mei 2020 20:55 schreef Scuidward het volgende: Als je niet te dissen bent dan ben je niet bestaand.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 23:04:49 #4
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_193445608
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 22:40 schreef RTR het volgende:

[..]

Dat heb ik van @:Fisherman met onderbouwing alleen kan ik die niet terug vinden jammer genoeg.

Het komt er op neer dat Nederland op schulden gebouwd is, het is niet normaal dat je 100 procent kan lenen om een huis te kopen, Italië en co doen dat toch een stuk beter.
Vriend, dat je schulden hebt maakt je niet arm.

Ik heb ook een hypotheek maar ik kan eten wat ik wil, een auto kopen als ik dat wil, kleren kopen die ik wil, ik ben vrij om opleidingen te volgen en als ik meer ambitie had, had ik nu waarschijnlijk een nog betere baan dan ik al heb. Ik heb het beter dan een edelman uit het jaar 1750, en veeeeeel beter dan een arbeider uit het jaar 1920.

Is de 1% rijker? Sure. Ik kan geen luxe boot kopen, of 5x per jaar op vakantie, of een golddigger als vrouw onderhouden. Maar volgens mij ben ik niet ongelukkiger dan iemand als Richard Branson.

Trouwens je kan niet alles meefinancieren als je een huis koopt hoor. KK mag je zelf ophoesten.
pi_193445751
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 23:04 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Vriend, dat je schulden hebt maakt je niet arm.

Ik heb ook een hypotheek maar ik kan eten wat ik wil, een auto kopen als ik dat wil, kleren kopen die ik wil, ik ben vrij om opleidingen te volgen en als ik meer ambitie had, had ik nu waarschijnlijk een nog betere baan dan ik al heb. Ik heb het beter dan een edelman uit het jaar 1750, en veeeeeel beter dan een arbeider uit het jaar 1920.

Is de 1% rijker? Sure. Ik kan geen luxe boot kopen, of 5x per jaar op vakantie, of een golddigger als vrouw onderhouden. Maar volgens mij ben ik niet ongelukkiger dan iemand als Richard Branson.

Trouwens je kan niet alles meefinancieren als je een huis koopt hoor. KK mag je zelf ophoesten.
#ALTIJDREADY ^O^

Zo sta ik er ook in maar feit blijft dat 'democratie' de dictatuur van de meerderheid is. Daar ben ik niet blij mee en het wordt hoog tijd dat men voor veranderingen gaat zorgen
Op zondag 31 mei 2020 20:55 schreef Scuidward het volgende: Als je niet te dissen bent dan ben je niet bestaand.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 23:15:14 #6
272296 Jan_Lul
Ik zit hier niet voor
pi_193445784
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 22:35 schreef RTR het volgende:
Democratie werkt, niet voor iedereen wel voor het individu.
het werkt helemaal niet "voor het individu" maar voor de meerderheid.

quote:
Het is eigenlijk gewoon de dictatuur van de meerderheid, als 51 procent van de 'bevolking' het ergens me eens is heeft de andere 49 procent pech. Zo is het en dat gaat niet veranderen.
gefeliciteerd, hier heb je precies de definitie van pure, directe democratie. De wil van de meerderheid.
pi_193445845
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 23:15 schreef Jan_Lul het volgende:

[..]

het werkt helemaal niet "voor het individu" maar voor de meerderheid.
[..]

gefeliciteerd, hier heb je precies de definitie van pure, directe democratie. De wil van de meerderheid.
En daar ben ik dus helemaal niet blij mee. eens in de vier jaar stemmen is in mijn ogen geen democratie maar een dictatuur van de meerderheid. Zo is het ook gewoon, men heeft schijt aan de eigen inwoners, 'want je kan toch stemme'. Waarom wordt Achmed wel aangenomen vanwege 'diversiteitsbeleid' maar een blanke man niet? Is simpelweg discriminatie.
Op zondag 31 mei 2020 20:55 schreef Scuidward het volgende: Als je niet te dissen bent dan ben je niet bestaand.
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 2 juni 2020 @ 23:20:54 #8
408813 crew  trein2000
pi_193445895
Democratie is wat mij betreft geen dictatuur van de meerderheid. Een volwassen democratie herken je juist aan de manier waarop de meerderheid omgaat met minderheden.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_193446036
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 23:20 schreef trein2000 het volgende:
Democratie is wat mij betreft geen dictatuur van de meerderheid. Een volwassen democratie herken je juist aan de manier waarop de meerderheid omgaat met minderheden.
Precies het verschil in Nederland is het een 'parlementaire democratie' . Best kut als je er goed over nadenkt.
Op zondag 31 mei 2020 20:55 schreef Scuidward het volgende: Als je niet te dissen bent dan ben je niet bestaand.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 23:31:40 #10
272296 Jan_Lul
Ik zit hier niet voor
pi_193446052
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 23:18 schreef RTR het volgende:

[..]

En daar ben ik dus helemaal niet blij mee. eens in de vier jaar stemmen is in mijn ogen geen democratie maar een dictatuur van de meerderheid.
we hebben hier een parlementaire democratie, geen directe democratie. Wees maar blij, anders had je elke week naar de stembus gemoeten.

maar het staat je vrij te vertrekken naar een land waar het beter geregeld is. Ik durf te wedden dat je de landen op één hand kunt tellen waar jouw gewenste vorm van democratie is.

quote:
Zo is het ook gewoon, men heeft schijt aan de eigen inwoners, 'want je kan toch stemme'. Waarom wordt Achmed wel aangenomen vanwege 'diversiteitsbeleid' maar een blanke man niet? Is simpelweg discriminatie.
meestal is het Achmed die niet wordt aangenomen en is hij degene die loopt te klagen.
pi_193446094
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 23:31 schreef Jan_Lul het volgende:

[..]

we hebben hier een parlementaire democratie, geen directe democratie. Wees maar blij, anders had je elke week naar de stembus gemoeten.

maar het staat je vrij te vertrekken naar een land waar het beter geregeld is. Ik durf te wedden dat je de landen op één hand kunt tellen waar jouw gewenste vorm van democratie is.
[..]

meestal is het Achmed die niet wordt aangenomen en is hij degene die loopt te klagen.
Ik ga het liefst elke week naar de stembus ipv eens in de vier jaar (y)

Vertrekken blablabla naar een ander blablabla land opmerkingen neem ik niet serieus. En 'positieve discriminatie' is discriminerend naar blanke mensen. Albino's zijn wit, ik ben dat niet, dat dat even heel duidelijk is. Met hun verkapte racisme.''Boehoe ik ben een zwarte man met alle privileges in Nederland'' :'( :'( :'(
Op zondag 31 mei 2020 20:55 schreef Scuidward het volgende: Als je niet te dissen bent dan ben je niet bestaand.
pi_193446173
Ik dacht in beginsel nog een interessant topic maar we zijn 10 posts onderweg en het gaat al over witten, privilege, schijt aan de inwoners en dictatuur. Totaal niet verwacht :')


Ik ben overigens wel blij met de parlementaire democratie. Ja, tis enerzijds kut om dalijk met 5 partijen ofzo te regeren dus je levert allemaal wat in om ook iets te kunnen bewerkstelligen.

Maar systemen die de UK of de USA hebben zijn toch veel kutter. Eerst 4 jaar heel hard de ene kant op, dan wordt de andere partij de grootste, wordt er weer t eea van die 4 jaar afgebroken en holt het hard de andere kant op. Tot de tegenpartij weer wordt verkozen. + Dat een minimaal verschil een enorm verschil kan maken in beleid. Check alleen de Brexit. Die paar % staan voor wat...enkele honderdduizenden en dat zij ja of nee zeiden heeft enorme consequenties (ook als het remain gebleven was had het dus ook enorme consequenties door een minimaal verschil)
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_193446192
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 23:41 schreef kalinhos het volgende:
Ik dacht in beginsel nog een interessant topic maar we zijn 10 posts onderweg en het gaat al over witten, privilege, schijt aan de inwoners en dictatuur. Totaal niet verwacht :')

Ik ben overigens wel blij met de parlementaire democratie. Ja, tis enerzijds kut om dalijk met 5 partijen ofzo te regeren dus je levert allemaal wat in om ook iets te kunnen bewerkstelligen.

Maar systemen die de UK of de USA hebben zijn toch veel kutter. Eerst 4 jaar heel hard de ene kant op, dan wordt de andere partij de grootste, wordt er weer t eea van die 4 jaar afgebroken en holt het hard de andere kant op. Tot de tegenpartij weer wordt verkozen. + Dat een minimaal verschil een enorm verschil kan maken in beleid. Check alleen de Brexit. Die paar % staan voor wat...enkele honderdduizenden en dat zij ja of nee zeiden heeft enorme consequenties (ook als het remain gebleven was had het dus ook enorme consequenties door een minimaal verschil)
UK en USA zijn dan ook niet te vergelijken met Nederland. Dat schoffelt eigenlijk al je hele redenering onderuit.
Op zondag 31 mei 2020 20:55 schreef Scuidward het volgende: Als je niet te dissen bent dan ben je niet bestaand.
pi_193446355
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 23:43 schreef RTR het volgende:

[..]

UK en USA zijn dan ook niet te vergelijken met Nederland. Dat schoffelt eigenlijk al je hele redenering onderuit.
ja echt jammer, vooral ook omdat ik het niet per se vergelijk. Ik geef aan waarom ik het NL systeem ook niet perfect vind, maar dat ik het alternatief kutter vind. Hoe jouw reactie daar een antwoord op is is mij een raadsel​.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_193446401
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2020 00:01 schreef kalinhos het volgende:

[..]

ja echt jammer, vooral ook omdat ik het niet per se vergelijk. Ik geef aan waarom ik het NL systeem ook niet perfect vind, maar dat ik het alternatief kutter vind. Hoe jouw reactie daar een antwoord op is is mij een raadsel​.
Elke vergelijking met USA, VK en die oranje mongool kunnen buiten dit topic gehouden worden. WAAROM is die deksels VVD nog steeds aan de macht en waarom wordt het leven hier steeds duurder terwijl je er niks voor terugkrijgt. Overheid gooit je tent dicht maar je kan fluiten naar je centen (y)
Op zondag 31 mei 2020 20:55 schreef Scuidward het volgende: Als je niet te dissen bent dan ben je niet bestaand.
  Moderator woensdag 3 juni 2020 @ 01:02:01 #16
54278 crew  Tijger_m
42
pi_193446757
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 22:40 schreef RTR het volgende:

[..]

Dat heb ik van @:Fisherman met onderbouwing alleen kan ik die niet terug vinden jammer genoeg.

Het komt er op neer dat Nederland op schulden gebouwd is, het is niet normaal dat je 100 procent kan lenen om een huis te kopen, Italië en co doen dat toch een stuk beter.
78% van de Nederlanders zit in de economische middenklasse. Volgens de internationale standaard daarvoor. Er is maar een land wat hoger staat en dat is Denemarken met 79%.

Dus nee, Nederlanders zijn niet arm in overgrote meerderheid.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_193447376
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 22:40 schreef RTR het volgende:

[..]

Dat heb ik van @:Fisherman met onderbouwing alleen kan ik die niet terug vinden jammer genoeg.

Het komt er op neer dat Nederland op schulden gebouwd is, het is niet normaal dat je 100 procent kan lenen om een huis te kopen, Italië en co doen dat toch een stuk beter.
Maar zolang er tegenover je schuld een huis staat dat minstens net zoveel waard is, maakt die schuld je 0 euro armer. En bij de meeste mensen staat er een huis tegenover dat (veel) meer waard is dan de schuld, die zijn dus relatief rijk. Als je schulden mee neemt, moet je ook bezittingen mee nemen in je berekening en niet het grootste bezit vergeten.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_193447379
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 23:18 schreef RTR het volgende:

[..]

En daar ben ik dus helemaal niet blij mee. eens in de vier jaar stemmen is in mijn ogen geen democratie maar een dictatuur van de meerderheid. Zo is het ook gewoon, men heeft schijt aan de eigen inwoners, 'want je kan toch stemme'. Waarom wordt Achmed wel aangenomen vanwege 'diversiteitsbeleid' maar een blanke man niet? Is simpelweg discriminatie.
Juist 1 keer in de 4 jaar stemmen is geen dictatuur van de meerderheid. Als je voor elk onderwerp gaat stemmen krijg je een dictatuur van de meerderheid, nu krijgt regelmatig een minderheid zijn zin als het parlement bijvoorbeeld oordeelt dat hun argumenten zwaarwegender zijn.

Pure, directe democratie met referenda is de dictatuur van de meerderheid.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_193448263
Hoe denk je dat een rechtse partij als FvD er voor gaat zorgen dat je meer overhoudt eigenlijk?
pi_193448342
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 08:16 schreef Jantje2k het volgende:
Hoe denk je dat een rechtse partij als FvD er voor gaat zorgen dat je meer overhoudt eigenlijk?
Zeker als je bedenkt dat je bij die partij per definitie die verfoeide VVD nodig hebt...
  woensdag 3 juni 2020 @ 08:27:10 #21
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_193448366
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 23:29 schreef RTR het volgende:

[..]

Precies het verschil in Nederland is het een 'parlementaire democratie' . Best kut als je er goed over nadenkt.
Maar heb je een goed alternatief voor de democratie?
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_193448963
quote:
10s.gif Op woensdag 3 juni 2020 08:24 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Zeker als je bedenkt dat je bij die partij per definitie die verfoeide VVD nodig hebt...
Ja precies.

Ik heb zelf niets tegen VVD, maar ik vind het altijd grappig dat mensen boos worden op het rechtse beleid van VVD en daarom nog rechtser gaan stemmen
pi_193449176
Geeft TS nog een idee van een beter systeem?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_193449184
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 09:16 schreef Jantje2k het volgende:

[..]

Ja precies.

Ik heb zelf niets tegen VVD, maar ik vind het altijd grappig dat mensen boos worden op het rechtse beleid van VVD en daarom nog rechtser gaan stemmen
Haha correct. Blijft bijzonder.
  woensdag 3 juni 2020 @ 09:34:15 #25
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_193449186
TS baalt dat hij op een marginaal clubje stemt dat ook vanuit de oppositie niets voor elkaar krijgt.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')