abonnement bol.com Unibet Coolblue
  dinsdag 2 juni 2020 @ 20:06:43 #1
386377 GrumpyOldMan
Waldorf or Statler?
pi_193442089
Sinds 15 jaar weet ik al dat mijn biologische vader een andere man is dan de man die mij erkend heeft.

Omdat de weinige info die mijn moeder gaf weinig rooskleurig was, het voor haar erg gevoelig lag en ik zelf vanuit het gezin van moeder en stiefvader mijn handen vol had om mijn eigen leven op te bouwen, heb ik daar tot nu toe niets mee gedaan. Het deed er ook niet zoveel toe leek het.

Nu ben ik door omstandigheden, waarover verteld in topic Depressie even flink teruggeworpen op mezelf. De vraag "wie ben ik" en dan met name hoe wil ik verder met bepaalde dingen als familie in mijn leven maakt dat ik misschien meer wil weten. Misschien niet eens zozeer over mijn vader, het zou goed kunnen dat hij al overleden is, maar er zijn mogelijk halfbroers of zussen heb ik nu van mijn oom gehoord.

Ik heb mijn geboorteakte opgevraagd en heb nu voor het eerst een volledige naam en zijn nationaliteit. Verder heb ik niets dan een oude foto uit een krant, waarvan niet zeker is dat het mijn vader ook is..Ik heb al online gekeken uiteraard, maar vind voor mijzelf niets herkenbaars/waar ik mee verder kan.

Hoe pak je dit aan, aangezien de kans groot is dat ik in het buitenland moet zoeken? Ik zie dat de eerste organisaties die op Google verschijnen geen samenwerkingen hebben in zijn land van herkomst.

Ik wil niet a la Spoorloos mijn zoektocht met iedereen delen en weet ook nog niet of ik duurzaam contact wil. Zijn er mensen die een zoektocht hebben doorlopen of hebben meegemaakt? Alvast bedankt voor zinvolle reacties!
  dinsdag 2 juni 2020 @ 20:40:13 #2
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_193442693
Spannende zoektocht. Ik wens je er vast succes mee.

Maar waarom was je vader in Nederland? Voor werk? Dan kun je misschien eens beginnen bij zijn oud werkgever?
  dinsdag 2 juni 2020 @ 20:52:32 #3
386377 GrumpyOldMan
Waldorf or Statler?
pi_193442944
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 20:40 schreef Hexagon het volgende:
Spannende zoektocht. Ik wens je er vast succes mee.

Maar waarom was je vader in Nederland? Voor werk? Dan kun je misschien eens beginnen bij zijn oud werkgever?
Hij voer blijkbaar op de binnenvaart, dat staat als beroep althans op de geboorte akte. Geen idee voor welke rederij ofzo..
Dat maakt het ook zo lastig. Van mijn moeders familie leeft alleen mijn oom nog, maar die weet ook niets qua adressen ofzo. Al met al is hij blijkbaar hooguit 2 jaar echt in het leven van mijn moeder geweest.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 23:07:39 #4
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_193445646
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 20:52 schreef GrumpyOldMan het volgende:

[..]

Hij voer blijkbaar op de binnenvaart, dat staat als beroep althans op de geboorte akte. Geen idee voor welke rederij ofzo..
Dat maakt het ook zo lastig. Van mijn moeders familie leeft alleen mijn oom nog, maar die weet ook niets qua adressen ofzo. Al met al is hij blijkbaar hooguit 2 jaar echt in het leven van mijn moeder geweest.
Een advertentie plaatsen in een belangrijke krant in zijn land van herkomst misschien nog een idee? Misschien melden zich mensen die hem kennen.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 23:10:28 #5
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_193445684
23andme.com?
Heritage.com
  donderdag 4 juni 2020 @ 10:24:02 #6
386377 GrumpyOldMan
Waldorf or Statler?
pi_193466668
Ik heb een eerdere registratie gevonden bij een andere gemeente in Nederland...Ik kan alleen niet bij die info tenzij ik kan aantonen dat hij toestemming geeft of overleden is. Ja, dat weet ik dus nou net niet. Uiteraard privacy en alle begrip voor, maar wel frustrerend. Ik denk dat ik toch maar een specifieke stichting op dit gebied ga benaderen.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')