abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 6 mei 2021 @ 17:35:20 #151
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_199304074
Ik ben benieuwd hoe 50+ nu verder gaat. Dat zal wel als een nachtkaars uitgaan.
  donderdag 6 mei 2021 @ 18:05:21 #152
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_199304382
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 17:30 schreef Hanca het volgende:

[..]

Je mag helemaal geen nieuwe partijnaam kiezen, ze heet in de Kamer nu gewoon 'groep Den Haan' (wat Klein er ooit toe bracht om ter promotie van zijn partij in praktisch elke zin het woord Vrijzinnig te gebruiken).

Maar ze heeft dus nog wel even om een nieuwe partijnaam te kiezen. Als ze meer ouderen kan vinden stel ik 'Kippenhok' voor.
Of 'Haantje de voorste'.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
  donderdag 6 mei 2021 @ 18:06:54 #153
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_199304407
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 17:35 schreef Hexagon het volgende:
Ik ben benieuwd hoe 50+ nu verder gaat. Dat zal wel als een nachtkaars uitgaan.
Ze zitten nog in de eerste Kamer. Sterfhuis constructie. Zowel 50+ en de Haan zien we straks niet meer terug. Op naar de volgende groep ruziënde ouderen.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
pi_199304635
Ik wil zo graag De Haan sympathiek vinden en dat De Haan hier ook al slachtoffer van de partij is.

Ik wil dat zo graag, maar zij had wel echt radicale standpunten
pi_199304755
quote:
1s.gif Op donderdag 6 mei 2021 18:24 schreef OnwetendeNerd het volgende:
Ik wil zo graag De Haan sympathiek vinden en dat De Haan hier ook al slachtoffer van de partij is.

Ik wil dat zo graag, maar zij had wel echt radicale standpunten
Wat was er radicaal dan? Voor het pensioenakkoord dat ze zelf heeft uitonderhandeld en ondertekend? Als ze dat niet was geweest, dan was ze pas beroerd, want dan heeft haar handtekening geen enkele betekenis.

Meer radicale standpunten van haar ken ik zo niet, maar misschien kun jij me helpen?


Niet dat ik Den Haan sympathiek vind trouwens. Het is sowieso een partijhopper die na PvdA, D66, 50plus straks aan ronde 4 gaat beginnen. Daar heb ik niet zo veel mee.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  donderdag 6 mei 2021 @ 18:53:45 #156
410477 Fietsertje70
als vlinders wespen worden :-)
pi_199304998
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 18:32 schreef Hanca het volgende:

[..]

Niet dat ik Den Haan sympathiek vind trouwens. Het is sowieso een partijhopper die na PvdA, D66, 50plus straks aan ronde 4 gaat beginnen. Daar heb ik niet zo veel mee.
Ah een Henkie Krol 2.0 dus
  donderdag 6 mei 2021 @ 22:54:30 #157
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_199308784
quote:
1s.gif Op donderdag 6 mei 2021 18:06 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]

Ze zitten nog in de eerste Kamer. Sterfhuis constructie. Zowel 50+ en de Haan zien we straks niet meer terug. Op naar de volgende groep ruziënde ouderen.
Je zou denken dat wijsheid met de jaren komt, maar ze gedragen zich eerder als ruziënde kinderen :{
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 7 mei 2021 @ 00:15:04 #158
408813 crew  trein2000
pi_199309463
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 17:30 schreef Hanca het volgende:

[..]

Je mag helemaal geen nieuwe partijnaam kiezen, ze heet in de Kamer nu gewoon 'groep Den Haan' (wat Klein er ooit toe bracht om ter promotie van zijn partij in praktisch elke zin het woord Vrijzinnig te gebruiken).

Maar ze heeft dus nog wel even om een nieuwe partijnaam te kiezen. Als ze meer ouderen kan vinden stel ik 'Kippenhok' voor.
Ik betwijfel dat. Want zodra je een groep wordt heeft dat ook behoorlijk consequenties voor je spreektijd en je budget….
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_199309895
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 14:47 schreef TomWaits het volgende:
[ twitter ]

Het bericht van Den Haan zelf nog.
Het enige wat ze hard heeft gemaakt is een bepaald lichaamsdeel bij de vice-voorzitter, al zal dat ook niet zonder slag of stoot gebeurd zijn.
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
pi_199310941
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 17:35 schreef Hexagon het volgende:
Ik ben benieuwd hoe 50+ nu verder gaat. Dat zal wel als een nachtkaars uitgaan.
ja dat denk ik ook, ze zijn nog wel actief in provincie en sommige gemeentes maar het zal heel lastig zijn je te profileren als je geen zetel in de tweede kamer hebt.
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
  vrijdag 7 mei 2021 @ 09:05:19 #161
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_199311017
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 08:57 schreef DestroyerPiet het volgende:

[..]

ja dat denk ik ook, ze zijn nog wel actief in provincie en sommige gemeentes maar het zal heel lastig zijn je te profileren als je geen zetel in de tweede kamer hebt.
Bovendien denk ik niet dat er nog iemand op die partij af gaat komen die er positieve energie in wil steken.
pi_199313029
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 09:05 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Bovendien denk ik niet dat er nog iemand op die partij af gaat komen die er positieve energie in wil steken.
Er is altijd wel een type Henk Krol / Lianne de Haan te vinden die op deze manier wil proberen om tweede kamerlid te worden
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
  vrijdag 7 mei 2021 @ 13:21:28 #163
492341 Subw00fer
Levert lekker veel slagkracht
pi_199314160
Maffe partij. Buitenstaander Lianne de Haan werd aangetrokken door 50+ om fractieleider te worden maar onderschreef niet het partijprogramma. Hoe zijn in godsnaam die sollicitatiegesprekken gegaan? 8)7
  vrijdag 7 mei 2021 @ 13:22:49 #164
492341 Subw00fer
Levert lekker veel slagkracht
pi_199314176
quote:
1s.gif Op donderdag 6 mei 2021 18:24 schreef OnwetendeNerd het volgende:
Ik wil zo graag De Haan sympathiek vinden en dat De Haan hier ook al slachtoffer van de partij is.

Ik wil dat zo graag, maar zij had wel echt radicale standpunten
Radicaal? Omdat ze niet wil dat de AOW-leeftijd terug wordt gebracht naar 65 jaar?
pi_199314448
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 13:22 schreef Subw00fer het volgende:

[..]

Radicaal? Omdat ze niet wil dat de AOW-leeftijd terug wordt gebracht naar 65 jaar?
Plus pensioenen.
Ze ging niet mee met de twee absolute breekpunten. Dat was toch wel opmerkelijk
  vrijdag 7 mei 2021 @ 14:44:53 #166
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_199315315
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 11:50 schreef DestroyerPiet het volgende:

[..]

Er is altijd wel een type Henk Krol / Lianne de Haan te vinden die op deze manier wil proberen om tweede kamerlid te worden
Ik had het over positieve energie he.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 7 mei 2021 @ 15:14:58 #167
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_199315707
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 13:21 schreef Subw00fer het volgende:
Maffe partij. Buitenstaander Lianne de Haan werd aangetrokken door 50+ om fractieleider te worden maar onderschreef niet het partijprogramma. Hoe zijn in godsnaam die sollicitatiegesprekken gegaan? 8)7
lang leve Jan Nagel
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_199315862
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 13:39 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]

Plus pensioenen.
Ze ging niet mee met de twee absolute breekpunten. Dat was toch wel opmerkelijk
Ja, maar ik zou de breekpunten eerder radicaal noemen dan de standpunten van Den Haan.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_199317174
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 15:28 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ja, maar ik zou de breekpunten eerder radicaal noemen dan de standpunten van Den Haan.
asociaal, nog veel beter.

Iedereen staat er achter behalve de lijsttrekker. In die context is het radicaal ...

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 07-05-2021 17:24:00 ]
  zaterdag 8 mei 2021 @ 15:54:08 #170
492341 Subw00fer
Levert lekker veel slagkracht
pi_199331184
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 15:14 schreef rubbereend het volgende:

[..]

lang leve Jan Nagel
Die is nu Lianne de Haan in het openbaar aan het zwartmaken. Dat deed hij ook met Henk Krol. Die had hij ook zo gek gekregen om fractieleider te worden. Jan Nagel is niet echt een slimme vent, mensenkennis heeft hij niet.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zaterdag 8 mei 2021 @ 16:31:42 #171
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_199331817
die ledenvergadering is ook één grote shitshow en clusterfuck _O- doek die toko toch gewoon op
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  zaterdag 8 mei 2021 @ 16:53:59 #172
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_199332214
Ook Geert Dales doet een duit in het zakje

quote:
https://www.geertdales.com/actueel
THE LAST POST VOOR EN OVER 50PLUS

Als ouderen over seks gaan praten weet je dat het foute boel wordt.



Elke dag vraag ik me af ‘kan het nog gekker’ en elke dag is het antwoord op die vraag: ‘ja’, zei ik in het voorjaar van 2020 in een radio-interview. Aanleiding waren de aanhoudende ruzies en gekkigheid in de politieke partij 50PLUS waarvan ik op dat moment voorzitter was.



Vandaag, een jaar na het einde van mijn voorzitterschap, is die tekst nog steeds actueel. Absoluut hoogtepunt van de dagelijkse 50PLUS gekkigheid was het interview met partijvoorzitter Jan Nagel op Bevrijdingsdag 5 mei. Jan ging ineens over seks praten.



Hij beging de zeldzame indiscretie om gewag te maken van een –inmiddels verbroken- geheime verhouding tussen het enig overgebleven Tweede Kamerlid Liane den Haan en vice-partijvoorzitter Gerard van Hooft. In die relatie was onmin ontstaan en dat gooide Nagel via de nationale televisie op straat, wetend welke verwoesting hij daarmee aanrichtte in privé-levens van mensen die dit vermoedelijk liever voor zich hadden gehouden.



Nagel suggereerde daarbij ook nog, quasi-verontwaardigd kijkend, dat er van onwenselijkheden sprake was geweest, door te melden dat de vice-voorzitter een integriteitsklacht tegen het Kamerlid had ingediend. Den Haan was over de schreef gegaan, moesten we hieruit opmaken. Je zag de woorden ongewenst/intimiteit/#metoo door het beeld zweven. Jan genoot zichtbaar. Dit was zijn moment.



Die truc om anderen te beschadigen door valse beschuldigingen en dusdoende veren op de eigen hoed te planten herkende ik meteen. Nagel heeft zoiets ook met mij geprobeerd door roddels te verspreiden en bij de pers in te steken dat ik het zou hebben aangelegd met een junior medewerker van het partijkantoor (zie www.geertdales.com/publicaties: het artikel ‘Een omgekeerd #metoo’tje’). Met dat kletsverhaal, dat ik gelukkig dankzij een attente informant onschadelijk kon maken voordat het zijn verwoestende werking kon krijgen, probeerde hij gezag voor zijn voorzitterschap te verwerven. Die Dales deugde niet. Hij, Nagel, zou het wel even regelen.



Dat is smadelijk mislukt. Krol en ik brachten 50PLUS op tien zetels in de peilingen. Nagel heeft er in driekwart jaar nul in de Tweede Kamer van weten te maken. “Ik weet hoe je een goede lijsttrekker moet vinden. Ik weet hoe je verkiezingscampagne moet voeren. Ik weet hoe je reclamespotjes moet maken. Ik weet hoe je lijsttrekkers aan tafel krijgt in de talkshows. Ik weet hoe je een krantencampagne voert. Na vijftig jaar weet ik wat effectiever is. Alleen ik kan de partij redden”. Hij zei het letterlijk zo in een even hilarisch als krankzinnig interview in de NRC, kort na zijn hernieuwde aantreden als voorzitter.



Met het vertrek van het enige overgebleven Kamerlid Liane den Haan uit 50PLUS is de partij dood. Het hoofdpodium is weg. Er zitten nog wel twee 50PLUS’ers in de Eerste Kamer en een aantal in provinciale staten en gemeenteraden, maar daar regel je niet de corebusiness van 50PLUS –behoud van een goed pensioenstelsel en inkomenszekerheid op latere leeftijd- dus de kans dat 50PLUS herrijst is nihil. En dat is maar goed ook. Die partij kan de beloften aan de kiezers nooit waarmaken.



In mei 2020 besloten de reeds gekozen lijsttrekker Henk Krol en ik het dolhuis te verlaten. In mijn boek Tien Zetels; hoe 50PLUS ten onder ging en wat we daarvan leren (uitgeverij Prometheus, november 2020, te bestellen via www.bol.com of te koop in de boekwinkel) heb ik de doldrieste avonturen in die partij beschreven, legde ik uit dat het 50PLUS-DNA zich niet laat muteren en waaraan dat ligt.



Toen al voorspelde ik de dood van 50PLUS, ondanks zijn grote kiezerspotentieel. De krankjorume reglementen die voorzien in een kleine honderd statutair vastgelegde functies voor ‘apparatsjiks’, in een partij zo klein als 50PLUS, vormen een garantie voor permanente ruzie. Eenmaal op een of ander pluche gezeten –lid van het partijbestuur, lid van een afdelingsbestuur, lid van een of andere commissie, lid van een adviesraad- laten de immer betwetende senioren zich nimmer meer verdrijven en gaan ze zich te buiten aan gekonkel, geroddel, gestook en geruzie.



Daarmee ontstaat de tweede factor die 50PLUS naar de ondergang heeft gebracht: de partijcultuur. Die is negatief, achterbaks, conflictueus, polariserend en afgunstig. Kwaliteit is een bedreiging, middelmaat en minder zet de toon.



“We zijn gesaboteerd, geïntimideerd en gepest” schreven Liane den Haan en haar twee naaste medewerkers in een evaluatiedocument. “Niets van waar” loog Jan Nagel. ‘Heel voorstelbaar’ dacht ik. Het overkwam mij ook. Ik was nog geen week voorzitter of het gedonder begon al met een idiote mail van de 50PLUS-fractievoorzitter te Venlo aan alle 50PLUS-Kamerleden, waarin in dronkemanstaal nare dingen over mij werden geschreven. Zelf kreeg ik die mail niet. Niet veel later kreeg mijn echtgenoot thuis een anonieme brief vol vuilspuiterij en beledigingen aan mijn adres met het dringende advies mij te bewegen me terug te trekken als voorzitter. Het zou anders heel slecht met me aflopen. En zo ging dat maar door. Tot de allerlaatste dag en ook nog daarna. Jan Nagel speelde in dat alles de hoofdrol.



De bekende Leidse hoogleraar Afshin Ellian vroeg op Twitter of iemand de beleefdheid kon hebben deze partij op te heffen. Hij heeft groot gelijk. 50PLUS verbrandt jaarlijks zo’n 700.000 euro belastinggeld in de vorm van partijsubsidie. Tel daarbij de kosten voor circus 50PLUS in de Tweede Kamer en je zit zo op anderhalf miljoen euro per jaar. Voor dat enorme bedrag koopt de kiezer niets anders dan gezeur, geruzie, gekonkel en gênant wangedrag. Met een Kamerlid dat hele andere koek verkoopt dan waarvoor de kiezers op 50PLUS stemden.



Met het concept van een ouderenpartij is niets mis. Met de uitvoering wel. Zeker bij 50PLUS. Het nieuwe bestuur dat zaterdag 8 mei wordt gekozen staat dan ook maar één taak te wachten: zo keurig mogelijk de liquidatie van de Vereniging regelen, met goede zorg voor de medewerkers die al op straat zijn komen te staan en voor wie nog ontslag wacht. Met een nette afronding van de financiën en verantwoording aan het Ministerie van BZK. Met het opzeggen van het huurcontract van het partijkantoor. En vooral met beleefde excuses aan de leden en aan de kiezers die in de steek zijn gelaten door een stel roekeloze egotrippers zonder geweten. Jan Nagel wist zo goed hoe je een krantencampagne moest voeren. Ik zeg: grijp je kans!



De compositie ‘The Last Post’, een voor trompet geschreven stuk in Cmajeur bedoeld als muzikale dagafsluiter na het controleren van de militaire posten, heet in Frankrijk ‘Aux Morts’. Ik speel piano en geen trompet. Was het anders zou ik nu gaan blazen. Hoe dan ook, dit was mijn laatste ‘post’ over 50PLUS. Nu ben ik er wel klaar mee. Tijd voor wat nieuws!



Geert Dales

6 mei 2021
  zaterdag 8 mei 2021 @ 17:06:13 #173
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_199332513
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 16:53 schreef Hexagon het volgende:
Ook Geert Dales doet een duit in het zakje
[..]

Hehheh, smullen hoor. :9
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  zaterdag 8 mei 2021 @ 17:08:40 #174
492341 Subw00fer
Levert lekker veel slagkracht
pi_199332558
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 16:53 schreef Hexagon het volgende:
Ook Geert Dales doet een duit in het zakje
[..]

Heerlijk stuk. ^O^
  zaterdag 8 mei 2021 @ 17:12:45 #175
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_199332624
Benieuwd of Jan Nagel nu echt stopt of het toch weer niet kan laten een nieuwe partij op te richten :D
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')