abonnement Unibet Coolblue
pi_193436731
Hallo allemaal,

In januari heb ik bij een woonwinkel in Apeldoorn een meubel gekocht. Een stoel, en deze zou in maart worden bezorgt.

In maart kreeg ik een mail dat hij nog niet bezorgt kon worden. De reden was dat de stoel in Brabant gemaakt is en veel chauffeurs ziek zijn i.v.m. corona. Ik vond dit geen probleem, in maart lag het hele land plat dus ik accepteerde dit natuurlijk helemaal. De nieuwe datum werd 21 mei (!). Ik vond dit erg lang maar ook dit accepteerde ik.

Nu kreeg ik 10 mei een mail dat 21 mei ook niet door ging. Ik zou nog een mail krijgen met de nieuwe datum. Ik heb toen dat bedrijf gebeld en gevraagd wat het plan was. Hun zeiden dat ik tussen 10 mei en 6 weken een nieuwe datum zou krijgen van wanneer hij bezorgd wordt. (dus dan wordt hij niet bezorgd, nee ik krijg een nieuwe datum)

Ik ben ondertussen naar de winkel in Apeldoorn geweest, en hun gingen hun best doen voor mij, hun zouden dat bedrijf in Brabant ook opbellen waar mijn stoel staat, zodat ik hopelijk sneller een nieuwe datum zou krijgen. Het bedrijf in Apeldoorn had ook geen fijne samenwerking met het bedrijf in Brabant waar de stoel werd gemaakt. De planning is erg slecht daar zeiden ze.

Wat te doen?

Samen gevat:
- Ik heb in januari een stoel besteld en ik moet vandaag (2 juni) nog steeds wachten op een datum van wanneer ze hem komen bezorgen. Dus ik weet nog helemaal niets nu. Overigens staat de stoel daar al wel klaar volgens hun. Het gaat puur om het bezorgen.
- Ik heb al wel 25% betaald, dus ik wil hem wel hebben
- Het bedrijf verschuilt zich achter corona en dat ze de regels van het RIVM hanteren. daarom duurt het allemaal langer. Ze werken om die reden ook niets mee.

Wat kan ik doen? Ik overweeg om zelf met een auto + aanhanger die stoel op te halen in Brabant. Maar vind dit ook wel een beetje te gek eigenlijk. Ik heb ook een bedrag betaald zodat ze hem in mijn huis in elkaar zouden zetten.

Heb ik ergens rechten?
Ze willen ook niets mee werken, ik mag geen tijdelijke leenstoel, ik krijg geen vergoeding als ik hem zelf op haal in Brabant (1:30 uur heen en ook nog terug rijden).

Ik denk dat als ik niets doe het zo 8-10 maand duurt voor ik hem heb.
pi_193436840
Als hij klaar staat zou ik hem zelf ophalen. Je hebt 100% gelijk maar daarna kan je het wel loslaten.

Dit zijn gegarandeerd van die slepende frustratie dingen.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 15:23:33 #3
246179 Hondenfluitje
Bodof, kom onder de paraplof
pi_193437100
Ik heb dit ook gehad, schijtirritant. Had tafel + stoelen besteld, 2 maanden levertijd. Uiteindelijk 5 maanden moeten wachten en toen was m'n bestelling nog niet compleet. Hoewel tegen mijn principes in zou ik hem in jouw schoenen misschien ook wel zelf ophalen, ben je er vanaf.

Ik kreeg trouwens wel 50 euro ter compensatie. Altijd rustig blijven is het devies. Ik heb zelf in een meubelzaak gewerkt, klanten die boos werden (terecht of onterecht) kwamen onderop de stapel te liggen is mijn ervaring met winkelmanagers. Heb je bezorgkosten betaald? Die kan je wellicht terugkrijgen.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 15:28:41 #4
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_193437158
Toch geen prominent he ... brrrrr kwaliteit. Mgoe.

Als de stoel klaar is dan is er 0,0 redenen om hem niet te versturen. Als ze vandaag een willekeurige vervoerder of koerier bellen is die stoel morgen bij jou bij wijze van.

Om van het gezeik af te zijn zou ik hem zelf gaan halen. Dan weet je ook meteen of ze liegen of dat hij echt kaar staat.
Dum de dum
pi_193437976
Bedankt voor de tips. Ga ik morgen even een belletje doen en inderdaad rustig aangeven dat ik hem zelf wel op kom halen.

Ik heb geen geld betaald om hem te laten bezorgen, maar wel geld betaald zodat ze hem in elkaar zouden zetten in mijn huiskamer.

Het is ook zo'n eind rijden, anders was ik er vandaag nog heen gereden. Maar moet er toch een dagje voor uit trekken. En dan hoop ik dat ik in Brabant wel goed geholpen word.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 16:45:25 #6
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_193438295
Je moet bij die woonwinkel in Apeldoorn zijn. Die hebben nu mooi hun probleem naar jou doorgeschoven en zijn er lekker vanaf. Maar hun kunnen hun aansprakelijkheid niet doorschuiven.

Wat je kan doen is de woonwinkel sommeren binnen 2 weken te leveren en anders de overeenkomst ontbinden plus natuurlijk je aanbetaling terug.

[ Bericht 5% gewijzigd door Lariekoek op 02-06-2020 17:01:41 ]
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
pi_193438318
Laat die zaak in Apeldoorn het maar oplossen. Je hebt toch een overeenkomst met hen en niet met dat ding in Brabant?
pi_193438596
Precies, laat Apeldoorn dan maar alternatief vervoer regelen. Wel even een brief sturen om ze in gebreke te stellen met als eis dat ze twee weken de tijd hebben om die stoel te leveren. Anders overeenkomst ontbinden. Wedden dat ie er dan volgende week is....
pi_193438625
Aanbetaling terug vragen en lesje Nederlands volgen waarin het onderwerp "hun" behandeld zal worden.
pi_193440539
Wat is dat toch altijd met die meubelzaken en 600 weken wachttijd?
pi_193441085
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 17:00 schreef qajariaq het volgende:
Precies, laat Apeldoorn dan maar alternatief vervoer regelen. Wel even een brief sturen om ze in gebreke te stellen met als eis dat ze twee weken de tijd hebben om die stoel te leveren. Anders overeenkomst ontbinden. Wedden dat ie er dan volgende week is....
Precies dit, brief aangetekend en per mail versturen.
Alius aliud dicit
pi_193441100
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 17:02 schreef Freakie1 het volgende:
Aanbetaling terug vragen en lesje Nederlands volgen waarin het onderwerp "hun" behandeld zal worden.
En dit ook ja :*
Alius aliud dicit
pi_193442191
Wordt die stoel niet gewoon in China gemaakt?
pi_193442533
Kom ik weer met mijn standaard vraag, heb je een rechtsbijstandverzekering die bemiddeld in shadebedragen ter hoogte van je stoel? Indien dit het geval is, lekker aan hen uitbesteden. Dan ben jij er klaar mee en regelen hun het voor je, waarbij je kunt aangeven dat ontbinding en elders kopen desnoods je eindoplossing is. Minste frustratie voor jou.

Indien dit niet het geval is en je er zelf eigenlijk stiekem geen problemen mee hebt, kun je de winkel vragen om een afhaalmoment. Let op, de winkel. Je moet zelf geen zaken doen met die toko in brabant. Niet jouw probleem. Als dit niet kan, in gebreke stellen, hersteltermijn bieden en bij niet voldoen overeenkomst ontbinden.
pi_193442929
Bedankt voor het meedenken allemaal.
Ik ben niet rechtsbijstand verzekerd.

Ik wil die stoel graag hebben, maar wel graag binnen nu en een maand, en dat zie ik niet snel gebeuren als ik niets doe.

Ik heb de bon nog even bekeken. Ik kan eerlijk gezegd weinig vinden waarop ik echt hard kan maken dat ik het nu wil hebben en anders het contract niets waard is. Er staat wel op de bon:

'Verwachte leverdatum 30-03-2020 t/m 5-04-2020'. Dat is het enige.
Ook zijn ze aangesloten bij https://www.cbw-erkend.nl/.

Ik kan hun ook benaderen? Ik ben niet bekend met CBW.

Iemand enig idee of ik hard kan maken dat hun zich niet aan de afspraken houden?
Dat iedereen vindt dat het te lang duurt is natuurlijk wat anders als dat het ook zo is.

Ik wil de bon wel meenemen etc. en even wat duidelijker zijn in mijn woorden. Maar ben bang dat ik er weinig mee bereik buiten dat ze echt hun best doen voor mij, maar het even niet anders is door die corona.
  Moderator dinsdag 2 juni 2020 @ 21:07:55 #16
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_193443212
Je kan een mail sturen dat je nu verwacht binnen een week een oplossing te krijgen en anders je een klacht indient bij het cbw?
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_193446299
Je kunt in ieder geval op elk moment beginnen met 'dossier opbouw', dus aangeven dat niet geleverd is volgens afspraak/verwachting, en dat je ze nog 2 weken de tijd geeft. Dan sta je over 2 weken weer een stukje sterker. Als je al communicatie hebt vastliggen van eerder helpt dat natuurlijk ook. Dan kun je aangeven (ook bij cbw inderdaad) wat er allemaal vooraf gegaan is, zodat duidelijk is dat de fout bij de winkel ligt en niet redelijkerwijs meer van jou verwacht kan worden dat ze nog steeds extra tijd krijgen.

Met zelf ophalen ben je inderdaad van het probleem af (dat is ook wat waard) maar dan zou ik zeker aangeven dat je verwacht dat je benzinekosten bv wel vergoed worden (bv de standaard 19 cent per kilometer). Als je dat dus ook al aangeeft in de mail waarin je ze nog 2 weken geeft kunnen ze ook niet roepen dat je daar dan ineens mee komt. Wil niet zeggen dat je dan gelijk en geld terug krijgt, maar het helpt je zaak allemaal wel.

Mee eens dat je wel redelijkerwijs vriendelijk moet blijven zodat het 'zakelijk' afgehandeld kan worden.

(edit: lees ook gewoon de website van cbw eens door, daar wordt precies uitgelegd hoe klachten via hun werken en ingediend kunnen worden)
pi_193448474
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 23:55 schreef TechLight het volgende:
dat je benzinekosten bv wel vergoed worden (bv de standaard 19 cent per kilometer).
Plus de huurkosten voor een aanhanger
pi_193449258
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 08:37 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Plus de huurkosten voor een aanhanger
Plus vergoeding voor de tijd die het kost.

Natuurlijk kan TS een ingebrekestelling sturen en uiteindelijk de koop ontbinden. Dan heeft 'ie recht op geld terug (als de tent niet op omvallen staat en t.z.t. failliet is). Maar geen stoel.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_193454117
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 09:41 schreef baskick het volgende:
Plus vergoeding voor de tijd die het kost.
Mijn overweging was om een beetje het midden op te zoeken. Als je kilometers, huur én uurtarief vraagt gaan ze natuurlijk nooit akkoord en ontbinden ze van hun kant de koop (of geven ze dat als enige optie tegenover mogelijk eindeloos wachten). Dus als TS de stoel wel graag wil hebben, kan hij (grofweg) langer wachten, of bij ophalen kijken of er een oplossing is die voor beide partijen acceptabel is. Wellicht dus met een (deel)vergoeding van gemaakte kosten.

Een beetje het verschil tussen in je recht staan, en je recht daadwerkelijk halen.

Natuurlijk zou het mooiste zijn als er alsnog een bezorgafspraak gemaakt kan worden op redelijke termijn. Dat kan ook ontstaan uit het aanbieden van ophalen tegen bepaalde kosten. Als je immers aangeeft de stoel wel (gratis?) te willen gaan ophalen dan zullen ze geen bezorging meer aanbieden. Als je gevraagde vergoeding / korting hoger is (maar niet onredelijk) dan de kosten die bezorging daadwerkelijk voor dat bedrijf kost, duw je ze een beetje die kant op.

Ook daar geldt dat het heel erg afhangt of ze nog service gericht in de zaak zitten, of het opgegeven hebben en sowieso op ontbinding gaan aansturen...
pi_193466442
Een wat ander geluid: ik zou wat meer geduld opbrengen. Het bij ons overheersende gevoel is misschien dat de coronacrisis voorbij is en we onze levens weer op kunnen pakken, maar ik merk dat er nog steeds veel ontwricht is. Ik heb zelf bijvoorbeeld heel lang moeten wachten op een lamp die in december bezorgd zou worden en er pas in mei was. Ook heb ik een bestelling van tuinplanten gedaan die na 2,5 maand alsnog is geannuleerd door de leverancier.

Ik zie het maar zo: het opbrengen van geduld is een klein offer dat wij kunnen brengen om ondernemers die het moeilijk hebben te helpen. En er zijn ergere zaken. Zo is mijn moeder in januari overleden en heb ik de uitslag van de obductie nog steeds niet te horen gekregen omdat dit soort gesprekken door het ziekenhuis on-hold zijn gezet sinds de coronacrisis. Ik weet nog steeds niet waaraan ze is overleden en of dat een risico voor mij met zich meebrengt.

Doe mij dan maar een lamp, plant of stoel waar ik wat langer op moet wachten dan ik had gehoopt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 5 juni 2020 @ 12:32:28 #22
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_193487566
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 10:02 schreef Claudia_x het volgende:
Een wat ander geluid: ik zou wat meer geduld opbrengen. Het bij ons overheersende gevoel is misschien dat de coronacrisis voorbij is en we onze levens weer op kunnen pakken, maar ik merk dat er nog steeds veel ontwricht is. Ik heb zelf bijvoorbeeld heel lang moeten wachten op een lamp die in december bezorgd zou worden en er pas in mei was. Ook heb ik een bestelling van tuinplanten gedaan die na 2,5 maand alsnog is geannuleerd door de leverancier.

Ik zie het maar zo: het opbrengen van geduld is een klein offer dat wij kunnen brengen om ondernemers die het moeilijk hebben te helpen. En er zijn ergere zaken. Zo is mijn moeder in januari overleden en heb ik de uitslag van de obductie nog steeds niet te horen gekregen omdat dit soort gesprekken door het ziekenhuis on-hold zijn gezet sinds de coronacrisis. Ik weet nog steeds niet waaraan ze is overleden en of dat een risico voor mij met zich meebrengt.

Doe mij dan maar een lamp, plant of stoel waar ik wat langer op moet wachten dan ik had gehoopt.
Mwoah, ja en nee. De verwachte leverdatum is inmiddels met 2 maanden overschreden. En de stoel zou al lang en breed klaar zijn.

Zoals ik aangaf, als die zaak een koerier of standaard leverancier als DPD dan is die stoel in 3 dagen bij TS.

Coulance naar die toko natuurlijk, maar het zou me niks verbazen als er of meer speelt tussen winkel en fabriek OF de stoel gewoon helemaal niet af is.
Dum de dum
pi_193490559
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 12:32 schreef Fe2O3 het volgende:

[..]

Mwoah, ja en nee. De verwachte leverdatum is inmiddels met 2 maanden overschreden. En de stoel zou al lang en breed klaar zijn.

Zoals ik aangaf, als die zaak een koerier of standaard leverancier als DPD dan is die stoel in 3 dagen bij TS.

Coulance naar die toko natuurlijk, maar het zou me niks verbazen als er of meer speelt tussen winkel en fabriek OF de stoel gewoon helemaal niet af is.
Ik probeer aan te geven hoe ernstig ontwricht het leven in veel opzichten is en dat dat niet alleen bij dit bedrijf voorkomt. Buiten de voorbeelden die ik gaf ben ik bijvoorbeeld ook al diverse maanden met verschillende financiële instellingen bezig om een nalatenschap af te handelen en dat schiet ook niet op.

Ik zou zelf denken: het is maar een stoel. Maar het is natuurlijk aan TS om te bepalen of hij zijn recht wil halen of nog wat meer geduld opbrengt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')