abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 2 juni 2020 @ 19:06:27 #201
193178 Ensiferum
Met zonder usericon
pi_193440812
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 19:05 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]

Absoluut geen fan van Biden, maar ik ben het wel eens met speknek. Goede speech, legt de vinger op de zere plek.
Doet Biden wel vaker, vingers op zere plekken leggen
pi_193440835
quote:
10s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 19:06 schreef Ensiferum het volgende:

[..]

Doet Biden wel vaker, vingers op zere plekken leggen
Gelukkig spuit hij geen bleekmiddel in, dan zou het nog pijnlijker worden :P
Incelfrikandel
pi_193440875
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 17:28 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]

Dit heeft eigenlijk alles met Corona te maken.
Dit is een gevolg van Corona. Amerika is gewoon keihard getroffen.
De onvrede die al sluimerde, is door Corona helemaal opgelaaid.
Vruchtbare grond. Net zoals de misoogsten, daardoor de hoge graan en broodprijzen de brandstof waren voor de Arabische lente. Slechts een vonk was nodig.

Hier geven bepaalde groepen onaangepasten en slappe bestuurders extreem rechts een vruchtbare bodem. Dubbele standaarden hanteren en rechtpraten wat krom is. Gelukkig is hier de aarde wat minder vruchtbaar. Nog wel. De opkomst van Wilders en Baudet zegt echter genoeg.
Whatever...
  dinsdag 2 juni 2020 @ 19:11:44 #204
8369 speknek
Another day another slay
pi_193440910
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 18:56 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Je bent nogal Biden fan, he?
Nee voor geen meter. Slappe zak die alles bij het oude wil houden en Amerika niet gaat brengen wat het nodig heeft. Maar goed, zelfs het vuil dat ik met een stokje onder mijn schoenen vandaan schraap is geschikter als president van de VS dan het zak stront wat er nu zit. Dus dan maar die slappe zak.
Als ik al fan van een politicus zou zijn, wat ik niet ben en nooit van mijn leven zou worden, dan eerder Liz Warren of AOC.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 19:12:56 #205
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_193440934
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 18:58 schreef AchJa het volgende:

[..]

Nou nee. Maar goed, dit soort statistische vergelijkingen kun je sowieso op elke manier uitleggen zoals je wil. Want als je die 9X meer gaat omrekenen naar bevolking en het aantal doodgeschoten zwarten worden er relatief gezien meer blanken doodgeschoten door de politie.

Maar goed, daarom vind ik dit soort vergelijkingen niet erg nuttig.
Misschien vind je dit wel nuttig.

Ook zonder dat er een directe aanleiding voor is word je als donkere Amerikaan veel vaker aan de kant gezet, gefouilleerd, etc.

Uit opnames van routine verkeerscontroles blijkt dat in het geval van staandehouding van een zwart persoon het taalgebruik van de agent veel agressiever is en mensen met veel minder respect worden behandeld. Uit onderzoek blijkt ook dat agenten dezelfde lichaamsbewegingen of gedragingen bij een zwarte verdachte veel sneller als bedreigend ervaren, waardoor eerder geweld wordt toegepast.

Ook blijkt dat zwarte burgers veel vaker staande worden gehouden om naar drugs te zoeken, terwijl de gegevens uit vrijwel alle onderzoeken laten zien dat de kans om drugs te vinden juist groter is bij blanke burgers. Als je kijkt naar drugsbezit en -gebruik dan komt dat naar verhouding ongeveer evenveel voor onder zwarte en blanke bevolking, en toch ligt het percentage van aangehouden zwarte burgers voor deze vergrijpen vele malen hoger. Verder vindt het meeste politiegeweld plaats bij relatief simpele zaken: verkeerscontroles, arrestaties, etc. en is er geen verband tussen misdaadcijfers van een gebied en geweldsincidenten waarbij de politie betrokken is.
Huilen dan.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 19:13:25 #206
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_193440943
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 19:04 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Niemand is Biden fan
Exact. Maar wat is het alternatief?
Huilen dan.
pi_193440995
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 19:12 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Misschien vind je dit wel nuttig.

Ook zonder dat er een directe aanleiding voor is word je als donkere Amerikaan veel vaker aan de kant gezet, gefouilleerd, etc.

Uit opnames van routine verkeerscontroles blijkt dat in het geval van staandehouding van een zwart persoon het taalgebruik van de agent veel agressiever is en mensen met veel minder respect worden behandeld. Uit onderzoek blijkt ook dat agenten dezelfde lichaamsbewegingen of gedragingen bij een zwarte verdachte veel sneller als bedreigend ervaren, waardoor eerder geweld wordt toegepast.

Ook blijkt dat zwarte burgers veel vaker staande worden gehouden om naar drugs te zoeken, terwijl de gegevens uit vrijwel alle onderzoeken laten zien dat de kans om drugs te vinden juist groter is bij blanke burgers. Als je kijkt naar drugsbezit en -gebruik dan komt dat naar verhouding ongeveer evenveel voor onder zwarte en blanke burgers, en toch ligt het percentage van aangehouden zwarte burgers voor deze vergrijpen vele malen hoger. Verder vindt het meeste politiegeweld plaats bij relatief simpele zaken: verkeerscontroles, arrestaties, etc. en is er geen verband tussen misdaadcijfers van een gebied en geweldsincidenten waarbij de politie betrokken is.
Interessante gegevens.

Heb je ook dergelijke data wat een beeld geeft van de verdeling in % in het gevang?
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
  dinsdag 2 juni 2020 @ 19:16:46 #208
438527 MissButterflyy
Fladderend vlindertje
pi_193441002
quote:
9s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 19:13 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Exact. Maar wat is het alternatief?
Erg eigenlijk hè.
Wie dit leest is een lezer van dit
  dinsdag 2 juni 2020 @ 19:17:46 #209
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_193441015
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 18:40 schreef Whiskers2009 het volgende:

Waar staat "vandaag"?
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 18:40 schreef bedachtzaam het volgende:

Staat er in die tweet dat het vandaag of gisteren gebeurd is? wijs het even aan anders.
Het blijft stil he? Hier ik zal jullie helpen:

Eerst ff een reverse image (screenshot) search Tineye, dat geeft al een berg resultaten... uit 2016 dus. En kijk waar we uitkomen?

quote:
  dinsdag 2 juni 2020 @ 19:18:34 #210
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_193441023
quote:
4s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 19:16 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Interessante gegevens.

Heb je ook dergelijke data wat een beeld geeft van de verdeling in % in het gevang?
Ik dacht dat de gevangenispopulatie zo'n 5:1 (zwart:wit) is.
Huilen dan.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 19:19:00 #211
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_193441030
quote:
9s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 19:13 schreef Isdatzo het volgende:
Exact. Maar wat is het alternatief?
Niet demonstreren maar organiseren en een eigen kandidaat naar voren schuiven?
So we just called him Fred
  dinsdag 2 juni 2020 @ 19:19:53 #212
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_193441044
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 19:19 schreef Fred het volgende:

[..]

Niet demonstreren maar organiseren en een eigen kandidaat naar voren schuiven?
Daar heb je miljarden voor nodig, om een kans te maken. Niet heel realistisch dus.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 19:20:11 #213
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_193441049
Verder is hier een uitstekend en ontluisterend overzicht te vinden:

https://www.washingtonpos(...)ist-heres-the-proof/

Ik kan het iedereen aanraden.

(Inb4 gehuil over het liegende democratische propagandablaadje dat de WaPo zou zijn, bij voorbaat te pareren door op te merken dat het een puntsgewijs overzicht is van veelal wetenschappelijke publicaties)
Huilen dan.
pi_193441054
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 18:44 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Toch frappant dan, dat er 6x meer ongewapende zwarte mannen worden doodgeschoten door de politie dan ongewapende witte mannen, als je rekening houdt met de bevolkingssamenstelling in de VS.
Forbes: Homicides In Chicago Eclipse U.S. Death Toll In Afghanistan And Iraq [Infographic]

https://en.wikipedia.org/wiki/Chicago#Demographics


Speelt de zwarte gemeenschap wat jou betreft zelf een rol in de al decennia lang gaande neerwaartse spiraal?
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 19:21:39 #215
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_193441074
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 19:12 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Misschien vind je dit wel nuttig.

Ook zonder dat er een directe aanleiding voor is word je als donkere Amerikaan veel vaker aan de kant gezet, gefouilleerd, etc.

Uit opnames van routine verkeerscontroles blijkt dat in het geval van staandehouding van een zwart persoon het taalgebruik van de agent veel agressiever is en mensen met veel minder respect worden behandeld. Uit onderzoek blijkt ook dat agenten dezelfde lichaamsbewegingen of gedragingen bij een zwarte verdachte veel sneller als bedreigend ervaren, waardoor eerder geweld wordt toegepast.

Ook blijkt dat zwarte burgers veel vaker staande worden gehouden om naar drugs te zoeken, terwijl de gegevens uit vrijwel alle onderzoeken laten zien dat de kans om drugs te vinden juist groter is bij blanke burgers. Als je kijkt naar drugsbezit en -gebruik dan komt dat naar verhouding ongeveer evenveel voor onder zwarte en blanke bevolking, en toch ligt het percentage van aangehouden zwarte burgers voor deze vergrijpen vele malen hoger. Verder vindt het meeste politiegeweld plaats bij relatief simpele zaken: verkeerscontroles, arrestaties, etc. en is er geen verband tussen misdaadcijfers van een gebied en geweldsincidenten waarbij de politie betrokken is.
Dit is interessant inderdaad.
Wat een interessant vervolgonderzoek zou kunnen zijn is of zwarte agenten op dezelfde manier bij een staandehouding van een zwarte reageren als blanke agenten.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 19:22:31 #216
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_193441082
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 19:12 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Misschien vind je dit wel nuttig.

Ook zonder dat er een directe aanleiding voor is word je als donkere Amerikaan veel vaker aan de kant gezet, gefouilleerd, etc.

Uit opnames van routine verkeerscontroles blijkt dat in het geval van staandehouding van een zwart persoon het taalgebruik van de agent veel agressiever is en mensen met veel minder respect worden behandeld. Uit onderzoek blijkt ook dat agenten dezelfde lichaamsbewegingen of gedragingen bij een zwarte verdachte veel sneller als bedreigend ervaren, waardoor eerder geweld wordt toegepast.

Ook blijkt dat zwarte burgers veel vaker staande worden gehouden om naar drugs te zoeken, terwijl de gegevens uit vrijwel alle onderzoeken laten zien dat de kans om drugs te vinden juist groter is bij blanke burgers. Als je kijkt naar drugsbezit en -gebruik dan komt dat naar verhouding ongeveer evenveel voor onder zwarte en blanke bevolking, en toch ligt het percentage van aangehouden zwarte burgers voor deze vergrijpen vele malen hoger. Verder vindt het meeste politiegeweld plaats bij relatief simpele zaken: verkeerscontroles, arrestaties, etc. en is er geen verband tussen misdaadcijfers van een gebied en geweldsincidenten waarbij de politie betrokken is.
Op basis van welke gegevens is dit? Eigen waarneming of kan ik het ergens teruglezen?

Edit: Ah, je had later een bron gepost.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 19:22:42 #217
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_193441089
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 19:19 schreef Poem_ het volgende:
Daar heb je miljarden voor nodig, om een kans te maken. Niet heel realistisch dus.
Als je eenmaal georganiseerd bent, dan is het verkrijgen van funding gelijk een stuk makkelijker.
Aangezien de onrusten zich over het hele land hebben verplaatst lijkt mij ook dat er voldoende draagvlak is voor een alternatief op de republikeinen en democraten.
So we just called him Fred
pi_193441104
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 18:37 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

Oh, je hebt niet terug gelezen.
Ik had al geschreven dat het vermoedelijk ouder is, zelfs al enkele jaren oud maar daarom niet minder relevant aangezien de protesten juist tegen dit soort politie geweld zijn.
Die gast is zich aan het verzetten tegen zn arrestatie waarop de agent zn wapen trekt. Die vent stopt niet met moeilijk doen, en helaas word net het belangrijkste niet gefilmd, waarop de agent uiteindelijk schiet.

Betrokkene had tig kansen om zich gewoon te laten boeien. Als je je in Nederland zo verzet of een poging doet een wapen af te pakken dan word je ook neergeschoten.

Dat andere filmpje waarbij die agent flinke tikken uitdeelt is een zelfde iets. Die crimineel houd de onderopliggende agent vast, als ik het goed zie zelfs bij zijn keel.
Hij kan gewoon opgeven en zich laten boeien. Dat hij dat dat niet doet en alleen maar meer klappen krijgt daardoor... tsja, eigen schuld he.

Maar onze deugers zien enkel heilige engeltjes klappen/kogels krijgen van de racistische politie.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 19:24:14 #219
193178 Ensiferum
Met zonder usericon
pi_193441119
quote:
Hoho, Chicago is MAGA country. Daar worden negers in de vrieskouw midden in de nacht opgewacht en gelyncht als ze even een Subway broodje willen scoren.
pi_193441136
Ik zie dat ze nu weer vreedzaam demonstreren in New York. Ik vraag mij echt af wat nu nog de toegevoegde waarde is. Is leuk dat ze allemaal bij elkaar komen, gezellig leuzen roepen, maar verder dan dat zie ik op dit moment niet echt een toegevoegde waarde. Ja misschien media-aandacht.

Tot wanneer willen ze blijven demonstreren? tot de verkiezingen?
pi_193441142
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 19:17 schreef AchJa het volgende:

[..]

[..]

Het blijft stil he? Hier ik zal jullie helpen:

Eerst ff een reverse image (screenshot) search Tineye, dat geeft al een berg resultaten... uit 2016 dus. En kijk waar we uitkomen?
[..]

Het blijft stil omdat je het niet kunt aanwijzen en daarom maar met dit op de proppen komt.
Ik had je eerder al gezegd dat ouder was maar daar las je wellicht helemaal over heen.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 19:25:21 #222
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_193441143
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 19:22 schreef Fred het volgende:

[..]

Als je eenmaal georganiseerd bent, dan is het verkrijgen van funding gelijk een stuk makkelijker.
Aangezien de onrusten zich over het hele land hebben verplaatst lijkt mij ook dat er voldoende draagvlak is voor een alternatief op de republikeinen en democraten.
Nou ja, daarvoor heb het grootkapitaal nodig. Bovendien werkt dat een zekere verzuiling c.q. segregatie ook weer verder in de hand dus of dat zo helpend is is maar de vraag.

De verandering zal toch echt van binnenuit moeten komen. Maar goed, Trump had beloofd de moerassen te legen dus misschien komt die belofte dan toch dit jaar een keer uit.
pi_193441164
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 19:22 schreef AchJa het volgende:

[..]

Op basis van welke gegevens is dit? Eigen waarneming of kan ik het ergens teruglezen?

Edit: Ah, je had later een bron gepost.
https://en.wikipedia.org/(...)in_the_United_States

Nog wat info over racial disparity bij straffen, onderbouwd met wetenschappelijke studies.

En over institutioneel racisme: https://en.wikipedia.org/wiki/Institutional_racism#United_States

(ja, het is wiki, maar ze linken gewoon prima naar gedegen onderzoek, dus ..)
"Pools are perfect for holding water"
pi_193441175
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 19:20 schreef Isdatzo het volgende:
Verder is hier een uitstekend en ontluisterend overzicht te vinden:

https://www.washingtonpos(...)ist-heres-the-proof/

Ik kan het iedereen aanraden.

(Inb4 gehuil over het liegende democratische propagandablaadje dat de WaPo zou zijn, bij voorbaat te pareren door op te merken dat het een puntsgewijs overzicht is van veelal wetenschappelijke publicaties)
Goede post. Wederom.

En over dat gehuil wat je krijgt op je postings. Veel mensen zijn er gewoon nog niet aan toe om te zien dat er iets aan de hand is en dat zij niet persoonlijk worden veroordeeld. Dat komt wel een keer en anders niet, sommige blijven liever in hun eigen wereld.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 19:27:24 #225
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_193441179
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 19:25 schreef Poem_ het volgende:
Nou ja, daarvoor heb het grootkapitaal nodig. Bovendien werkt dat een zekere verzuiling c.q. segregatie ook weer verder in de hand dus of dat zo helpend is is maar de vraag.
Je maakt nu direct de aanname dat het dan een partij wordt die alleen één bepaalde bevolkingsgroep op basis van ras wil vertegenwoordigen.
So we just called him Fred
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')