abonnement Unibet Coolblue
pi_193437484
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 15:23 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Echt een goede post over iets waar eigenlijk helemaal geen aandacht naar uitgaat. Dat verschil met Duitsland is echt schokkend. Hier zie je dat afbraakbeleid in actie. Een schande.
@YuckFou goede post die ook een kant belicht waar je eigenlijk als festivalganger maar weinig van weet.

Ben bevriend met een podiumbouwer, vorig jaar deed hij het zomercarnaval en daar had ik met hem afgesproken want in de buurt. Had geen idee wat daar eigenlijk allemaal bij kwam kijken :o Bijv al die afzettingen door de hele binnenstad is ook hun werk.

Ook hij zit nu thuis en door zijn connecties van al die jaren heeft hij wel een klusje hier en een klusje daar maar niks wat met het beroep te maken heeft wat hij zijn halve leven al heeft.
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_193437683
Ik volg die Wilders stemmertjes niet zo goed....

We moeten onze Nederlandse identiteit bewaken, maar fuck onze cultuur ofzoiets :?
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  dinsdag 2 juni 2020 @ 16:10:58 #103
475986 Briqq
Worth fighting for
pi_193437757
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 16:05 schreef Tomatenboer het volgende:
Ik volg die Wilders stemmertjes niet zo goed....

We moeten onze Nederlandse identiteit bewaken, maar fuck onze cultuur ofzoiets :?
Alleen cultuur van een mythisch verleden waar men ('wij') zich achter kan verenigen. Geen kunst die kritisch is of waar denkvermogen voor nodig is. Dat noemen ze dan bevuilde kunst.
pi_193437973
quote:
15s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 14:45 schreef YuckFou het volgende:

[..]

Waarin uit zich dat linkse cultuur aanbod volgens jou dan zo enorm? De tentoonstellingen van het Amsterdamse Tropenmuseum? het Anne Frankhuis? En misschien een betere vraag, wat voor idee heb je bij een rechtse vorm van cultuur?
Afgelopen jaar had hij in den bosch nog de nazi design cultuur kunnen bekijken.

https://designmuseum.nl/t(...)-van-het-derde-rijk/

Ze moeten maar wat beter opletten. :D
pi_193438030
Mooi dat de PvdA helemaal op een lijn zit met FvD. Onze cultuur behouden is belangrijk!
pi_193438370
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 14:41 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Waarom maken rechtse figuren niet wat meer cultuur dan
Waarom moet je een cultuur hebben ?
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 16:49:58 #107
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_193438405
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 16:48 schreef cempexo het volgende:

[..]

Waarom moet je een cultuur hebben ?
Om het leven wat kleur en inspiratie te geven

Kikker je een stuk van op
pi_193438568
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 14:58 schreef YuckFou het volgende:

[..]

We houden anders ook een totaal onverantwoordelijk gefinancierde luchtvaartmaatschappij en huilende gesubsidieerde aardappelboeren overeind, waarom zou je dan een andere sector uitsluiten?
Dat is natuurlijk ook kolder, maar ik ken de telefoonnummers en de taal niet van de cheffs zodat ik hen niet kan bellen, daarom is het ook zo'n puinhoop overal.
pi_193438854
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 16:49 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Om het leven wat kleur en inspiratie te geven

Kikker je een stuk van op
Er bestaan voor mensen 2 soorten motivaties: intrinsieke en extrinsieke motivatie. Cultuur behoort een extrinsieke motivatie te zijn. Ik kom deze motivatie niet tegen bij mij, de reden is dat cultuur een meer van hetzelfde is, een voorspelbaar -maatschappelijk- item
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_193439364
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 16:48 schreef cempexo het volgende:

[..]

Waarom moet je een cultuur hebben ?
Waarom heb je restaurants? Je kan toch ook thuis eten?
Waarom heb je bioscopen? Je kan toch ook thuis een film kijken?
Waarom heb je films? Je kan toch ook naar de wasmachine kijken?
Waarom heb je concerten? Je kan toch ook thuis muziek luisteren?
Waarom heb je pretparken? Je kan toch ook thuis een muizenpak dragen en je kinderen bezig houden?

Heel veel dingen in het leven zijn geen noodzaak maar voegen wel wat toe aan je leven, of je nu deelneemt aan het maken of genieten er van.

Cultuur is een deel daarvan, of het nu om een kunstwerk gaat, om dans, muziek of een film.
En die sector mag best wat kosten.
3 miljard Euro per jaar (1 miljard van landelijke overheid, 2 miljard van lokale overheden) is een fooitje als je ziet wat er van gedaan wordt.
pi_193440318
Terecht, als je vanuit overheidswege dicht moet dan is het niet zo vreemd als je daar ook een (groot) deel van het bonnetje neerlegt.
pi_193440339
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 11:34 schreef Durmada het volgende:
Hoe kan deze TT nou ooit tot een objectieve discussie leiden?

Is dat dan NWS?
  dinsdag 2 juni 2020 @ 18:38:23 #113
34027 devlinmr
Trolivier
pi_193440371
quote:
10s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 11:41 schreef SicSicSics het volgende:
Blijft ook fantastische hè!
Dat Geert én Forum met de rechter hand onze verheven westerse cultuur denken te moeten beschermen, om het vervolgens met de andere hand zelf om zeep te helpen. :')
Hun idee van cultuur geldt dan ook alleen voor dingen van voor 1960
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_193440521
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 16:48 schreef cempexo het volgende:

[..]

Waarom moet je een cultuur hebben ?
Omdat het inherent is aan mens zijn.
De mens schept, zelfs als het de eigen keuze is om niets te doen en dat alleen al is cultuur.
pi_193440637
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 11:20 schreef Aanmodderfakker het volgende:
Elke sector mag een miljard vragen maar Cultuur niet, want ome Geert vindt dat links. :Z En door.
Als de gemiddelde kunstsector persoon een groot fan van greet of tjerrie was, dan denk ik niet dat Lodewijk met miljarden zou willen strooien.
pi_193441032
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 11:35 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Cultuur stimuleert om na te denken en om dingen van meerdere kanten te bekijken. Veel artiesten geven ook een boodschap mee en doen via hun uitingen mee aan een publiek debat. En via cultuur worden ook dingen vernieuwd en komen maatschappelijke discussies op gang.

Dat moeten ze bij alt-right natuurlijk allemaal niet hebben. Die willen dat het volk enkel een mix van plat vermaak en propaganda door hun strot geduwd krijgt.

Daarom wil alt-right cultuur vernietigen. Daar komt het altijd weer op neer.
Wat een hoop stierenpoep. Rechts wil GRAAG de Europese cultuur behouden. Maar al dat moderne kunst en pop art is gewoon niks. Een banaan die met ductape aan de muur geplakt zit enzo. Wat een kunst!
Land of the free. Home of the brave.
pi_193441148
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 17:49 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Waarom heb je restaurants? Je kan toch ook thuis eten?
Waarom heb je bioscopen? Je kan toch ook thuis een film kijken?
Waarom heb je films? Je kan toch ook naar de wasmachine kijken?
Waarom heb je concerten? Je kan toch ook thuis muziek luisteren?
Waarom heb je pretparken? Je kan toch ook thuis een muizenpak dragen en je kinderen bezig houden?

Heel veel dingen in het leven zijn geen noodzaak maar voegen wel wat toe aan je leven, of je nu deelneemt aan het maken of genieten er van.

Cultuur is een deel daarvan, of het nu om een kunstwerk gaat, om dans, muziek of een film.
En die sector mag best wat kosten.
3 miljard Euro per jaar (1 miljard van landelijke overheid, 2 miljard van lokale overheden) is een fooitje als je ziet wat er van gedaan wordt.
3 miljard euro....maar wat levert dat op voor de burger ? Ik neem aan dat 2 miljard naar de 'kunstenaars' gaan.

Overigens is kunst pas kunst in Frankrijk bv in het Louvre ... alsmede dat half de stad Parijs kunst is
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 19:46:58 #118
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_193441623
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 19:19 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Wat een hoop stierenpoep. Rechts wil GRAAG de Europese cultuur behouden. Maar al dat moderne kunst en pop art is gewoon niks. Een banaan die met ductape aan de muur geplakt zit enzo. Wat een kunst!
Daar denkt een grote groep mensen helemaal anders over. En je hebt toevallig Andy Warhol als voorbeeld. Dat is een zeer invloedrijke kunstenaar gebleken. Ook overigens in de muziekscene via The Velvet Underground. Heeft ook erg bijgedragen aan de modernisering van de samenleving. Het zijn immers dit soort innovators die de stippen op de horizon zetten. Dus ja, daar moet een infrastructuur voor zijn. Al begrijp ik ook dat conservatieven er een hekel aan hebben omdat ze enkel veilige en vertrouwde dingen willen zien.

En als ze zo graag Europese cultuur willen behouden waarom willen ze het dat steeds kapot maken? Immers ook klassieke muziek of klassiek schilderkunst, waar conservatieven zo prat op gaan vaak, is Europese cultuur. En dat gaat ook niet zonder subsidie.
pi_193441644
Goed plan van Asscher. De cultuur sector draagt bij aan de economie en aan onze cultuur (ja echt).
Ik vind dan zelf weer dat boeren nul subsidie zouden moeten krijgen, maar ja. Die doen alsof hun rechtse hobby nog rendabel is in deze kenniseconomie.
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
  dinsdag 2 juni 2020 @ 19:48:44 #120
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_193441667
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 19:25 schreef cempexo het volgende:

[..]

3 miljard euro....maar wat levert dat op voor de burger ? Ik neem aan dat 2 miljard naar de 'kunstenaars' gaan.

Overigens is kunst pas kunst in Frankrijk bv in het Louvre ... alsmede dat half de stad Parijs kunst is

Misschien moet je de cultuurbegroting eens lezen. Maar veel geld gaat naar de infrastructuur. Dus musea, podia, concertzalen, onderwijsinstellingen etc,
pi_193441766
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 19:19 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Wat een hoop stierenpoep. Rechts wil GRAAG de Europese cultuur behouden. Maar al dat moderne kunst en pop art is gewoon niks. Een banaan die met ductape aan de muur geplakt zit enzo. Wat een kunst!
Het gaat hier toch echt vooral om de entertainmentsector met normaliter gezonde en winstmakende bedrijven plus de vele duizenden ZZPers die zij inhuren en betalen. Hun omzet is door de coronamaatregelen volledig weggevallen net zoals bijvoorbeeld bij de KLM. Het gaat niet om een banaan aan een muur, maar wel om de ZZPers die het geluid regelen bij allerlei concerten van Nederlandstalig tot metal en kleine bedrijfjes die podia bouwen op Lowlands, Pinkpop of Awakenings. Probeer het eens bij de scope in het nieuwsbericht te houden.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_193442454
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 16:05 schreef Tomatenboer het volgende:
Ik volg die Wilders stemmertjes niet zo goed....

We moeten onze Nederlandse identiteit bewaken, maar fuck onze cultuur ofzoiets :?
Wie zegt dat ik pvv stem of de nl identiteit wil bewaren?
pi_193442603
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 20:27 schreef JoshCampbell het volgende:

[..]

Wie zegt dat ik pvv stem of de nl identiteit wil bewaren?
Je haalt in ieder geval Wilders aan in je OP.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_193444173
Je wil niet weten hoeveel linkse hippies in Amsterdam de hele dag jointjes roken en af en toe een schilderijtje maken en ondertussen subsidie krijgen van partijen als Mondriaanfonds, Amsterdams Fonds voor de Kunst etc. Stuur daar alsjeblieft geen miljarden heen :X
Facts don't care about your feelings
  dinsdag 2 juni 2020 @ 21:58:15 #125
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_193444186
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 21:57 schreef YoshiBignose het volgende:
Je wil niet weten hoeveel linkse hippies in Amsterdam de hele dag jointjes roken en af en toe een schilderijtje maken en ondertussen subsidie krijgen van partijen als Mondriaanfonds, Amsterdams Fonds voor de Kunst etc. Stuur daar alsjeblieft geen miljarden heen :X
Nou hoeveel zijn dat er?
pi_193444209
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 21:58 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Nou hoeveel zijn dat er?
Dat wil je niet weten...
Facts don't care about your feelings
  dinsdag 2 juni 2020 @ 23:00:21 #127
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_193445530
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 16:48 schreef cempexo het volgende:
Waarom moet je een cultuur hebben ?
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 18:54 schreef Glazenmaker het volgende:
Als de gemiddelde kunstsector persoon een groot fan van greet of tjerrie was, dan denk ik niet dat Lodewijk met miljarden zou willen strooien.
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 19:19 schreef Scarface88 het volgende:
Wat een hoop stierenpoep. Rechts wil GRAAG de Europese cultuur behouden. Maar al dat moderne kunst en pop art is gewoon niks. Een banaan die met ductape aan de muur geplakt zit enzo. Wat een kunst!
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 19:48 schreef Hexagon het volgende:
Misschien moet je de cultuurbegroting eens lezen. Maar veel geld gaat naar de infrastructuur. Dus musea, podia, concertzalen, onderwijsinstellingen etc,
:Y

quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 21:57 schreef YoshiBignose het volgende:
Je wil niet weten hoeveel linkse hippies in Amsterdam de hele dag jointjes roken en af en toe een schilderijtje maken en ondertussen subsidie krijgen van partijen als Mondriaanfonds, Amsterdams Fonds voor de Kunst etc. Stuur daar alsjeblieft geen miljarden heen :X
Ik weet dat het veelgevraagd is want lappen tekst en heel veel cijfertjes, maar alsjeblieft, het gaat goddomme ook over de bandjes en clubnachten en het uitgaan wat je zelf leuk of toen je nog jong en wulps was leuk vind/vond; echt, ik maak me er zo druk over omdat het om een enorme sector gaat die serieus geld verdient, meer dan de luchtvaart, meer dan de landbouw, gewoon echt heel veel geld en tot nu toe wordt die gesteund met een fucking fooi van 300Mio...
quote:
18s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 14:28 schreef YuckFou het volgende:
Een collega in de sector schreef een kort duidelijk stukje naar aanleiding van John van Eerd bij Op1; “De cultuursector is 3.7% van het bruto nationaal product. De luchtvaartbranche 4.5%, waarin KLM al berekend zit 1% meer!!). Cultuur krijgt 300 miljoen staatssteun en de KLM 2 miljard (!). In de hele cultuursector werken 300.000 mensen, bij KLM 30.000. Wat gaat er mis? Waar de agrarische sector een subsidie van 650 miljoen krijgt ter compensatie (bnp 1.6%), krijgen vrije theaterproducenten een LENING (lees: schuld). Geweldig dat Jon van Eerd nu eens helder uitlegt dat de culturele sector ontzettend bijdraagt aan de economie in Nederland.”
En bedenk dan dat van Eerd vooral pissig was over het feit dat vrije producenten een lening konden krijgen, geen compensatie voor geleden schade.

Uiteraard ben ik het met hen eens, maar toen ik vanmorgen dit bericht in het AD ( https://www.ad.nl/binnenl(...)-concerten~a53fe545/) las kreeg ik een koude rilling.

Genoemde festivals die niet doorgaan zijn de grote publiekstrekkers, Lowlands, Zwarte Cross, Pinkpop, gerenommeerde instituten die al jaren duizenden bezoekers trekken, evenals de Amsterdam Pride en de Nijmeegse 4 daagse, alleen RTL nieuws vermelde in t ochtendjournaal nog een kleine voetnoot; “En zo’n 1200 andere festivals” Twaalfhonderd ja, en onze premier vindt het zuur dat de voetbal competitie niet doorgaat, persoonlijk vind ik het zuurder dat er 1200 andere events niet doorgaan waar een veelvoud aan mensen zijn of haar geld verdiend, of juist een leuke dag wil beleven.

Even wat cijfertjes van het CBS te kopiëren, alhoewel uit 2015 weet iedereen dat onze branche sindsdien alleen maar als kool gegroeid is, en dit laat zien dat de 300Miljoen die het kabinet bij monde van Mevr. Van Engelshoven een lachertje is….

De bijdrage van cultuur en media aan de Nederlandse economie (bbp) bedraagt 3,7 procent. Dit gaat gepaard met een aandeel van 4,5 procent in de totale werkgelegenheid. Huishoudens consumeren voor 14,1 miljard euro aan cultuur- en mediaproducten.

Dit blijkt uit de eerste satellietrekening cultuur en media die het CBS op verzoek van het ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap heeft samengesteld voor het jaar 2015. De toegevoegde waarde uit de productie van cultuur- en mediaproducten in 2015 bedroeg 25,5 miljard euro en was daarmee goed voor 3,7 procent van het bruto binnenlands product (bbp). De arbeidsinzet voor deze productie was 320 duizend arbeidsjaren, dat is 4,5 procent van de totale werkgelegenheid in Nederland.

De bijdrage van cultuur en media aan het bbp is hiermee iets kleiner dan die van de bouwnijverheid (4,1 procent) maar ruim tweemaal zo groot als die van landbouw, bosbouw en visserij (1,6 procent).

Cultuur en media zijn voor veel mensen een belangrijke vrijetijdsbesteding. Denk bijvoorbeeld aan museum- en theaterbezoek, tv-kijken, muziek luisteren en het lezen van boeken. Een vijfde deel (21 procent) ofwel 14,1 miljard euro van de cultuur- en mediaproducten wordt dan ook geconsumeerd door huishoudens. De uitgaven aan cultuur- en mediaproducten in het domein audiovisueel zijn met 5,1 miljard euro ofwel 40 procent het grootst, gevolgd door letteren (boeken, kranten, tijdschriften e.d.) met 20 procent, podiumkunsten (16 procent) en erfgoed, waaronder musea (12 procent).
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)economie-3-7-procent
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 19:51 schreef Nielsch het volgende:
Het gaat hier toch echt vooral om de entertainmentsector met normaliter gezonde en winstmakende bedrijven plus de vele duizenden ZZPers die zij inhuren en betalen. Hun omzet is door de coronamaatregelen volledig weggevallen net zoals bijvoorbeeld bij de KLM. Het gaat niet om een banaan aan een muur, maar wel om de ZZPers die het geluid regelen bij allerlei concerten van Nederlandstalig tot metal en kleine bedrijfjes die podia bouwen op Lowlands, Pinkpop of Awakenings. Probeer het eens bij de scope in het nieuwsbericht te houden.
O+ ^O^
Spijker op z'n kop man, thank you! het gaat om keihard werkende jongens (&Meisjes! O+) die zwijgend onzichtbaar in een weekend meer uren draaien dan een zuidasser aan werkweek heeft, zonder zeiken, zonder morren, uit liefde voor het vak, om andere mensen de tijd van hun leven te bezorgen. *O*

[ Bericht 0% gewijzigd door YuckFou op 02-06-2020 23:10:52 ]
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
pi_193445796
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 23:00 schreef YuckFou het volgende:

[..]


[..]


[..]


[..]

:Y
[..]

Ik weet dat het veelgevraagd is want lappen tekst en heel veel cijfertjes, maar alsjeblieft, het gaat goddomme ook over de bandjes en clubnachten en het uitgaan wat je zelf leuk of toen je nog jong en wulps was leuk vind/vond; echt, ik maak me er zo druk over omdat het om een enorme sector gaat die serieus geld verdient, meer dan de luchtvaart, meer dan de landbouw, gewoon echt heel veel geld en tot nu toe wordt die gesteund met een fucking fooi van 300Mio...
[..]


[..]

O+ ^O^
Spijker op z'n kop man, thank you! het gaat om keihard werkende jongens (&Meisjes! O+) die zwijgend onzichtbaar in een weekend meer uren draaien dan een zuidasser aan werkweek heeft, zonder zeiken, zonder morren, uit liefde voor het vak, om andere mensen de tijd van hun leven te bezorgen. *O*
In een weekend meer dan een zuidasser, geloof je het zelf?
  dinsdag 2 juni 2020 @ 23:39:41 #129
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_193446152
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 23:15 schreef JoshCampbell het volgende:
In een weekend meer dan een zuidasser, geloof je het zelf?
Ik ken genoeg jongens die in het festival seizoen op klus soms van donderdag tot en met maandag misschien een uur of 12 slapen en verder werken, dan heb je t over 80-100 uur in 4/5 dagen, dus ja, meer dan een zuidasser ja....
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
pi_193446267
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 21:59 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Dat wil je niet weten...
Dat wil hij wel, anders zou hij het toch niet vragen?
pi_193446638
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 23:39 schreef YuckFou het volgende:

[..]

Ik ken genoeg jongens die in het festival seizoen op klus soms van donderdag tot en met maandag misschien een uur of 12 slapen en verder werken, dan heb je t over 80-100 uur in 4/5 dagen, dus ja, meer dan een zuidasser ja....
Daar komt de aap uit de mauw. Je had het over meer in een weekend dan een zuidasser in een week. En dit is niet eens structureel. Zuidasser draaien structureel 60+.
  woensdag 3 juni 2020 @ 00:46:11 #132
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_193446676
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 00:40 schreef JoshCampbell het volgende:
Daar komt de aap uit de mauw. Je had het over meer in een weekend dan een zuidasser in een week. En dit is niet eens structureel. Zuidasser draaien structureel 60+.
Het is mouw, zeurdoos, en mierenneuken over uren lijkt me echt het laatste wat je in deze discussie moet doen, 60 uur bellen, vergaderen en overleggen en oh ik ben zo druk roepen voor je bij Dickey's aan de vrijmibo gaat is echt fucking peanuts bij een weekje rouwdouwen wat de boys&girls in deze sector doen, niet overtuigd? I dare you, zoek 20 Porcheknulletjes in witte overhemden bij elkaar als de crisis over is en laat die een maandje meedraaien bij een Purple, Faber AV of Van de Ham tenten, in 3 dagen zit minimaal de helft huilend thuis, na een week de rest....
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
pi_193447386
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 23:00 schreef YuckFou het volgende:
echt, ik maak me er zo druk over omdat het om een enorme sector gaat die serieus geld verdient, meer dan de luchtvaart, meer dan de landbouw, gewoon echt heel veel geld en tot nu toe wordt die gesteund met een fucking fooi van 300Mio...
Hoeveel geld verdient dan de niet commerciële kunst ?

En als de kunst bakken met geld verdient...waarom moeten ze dan nog 3 miljard euro subsidie hebben ?

Ik heb ooit eens een tijdje actief contact gehad met het BKR Amsterdam. Daar hangen schilderijen die een kopie van een kopie zijn van andere 'kunstenaars' ... lees beroepswerklozen.
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_193447598
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 05:45 schreef cempexo het volgende:

[..]

Hoeveel geld verdient dan de niet commerciële kunst ?

En als de kunst bakken met geld verdient...waarom moeten ze dan nog 3 miljard euro subsidie hebben ?

Ik heb ooit eens een tijdje actief contact gehad met het BKR Amsterdam. Daar hangen schilderijen die een kopie van een kopie zijn van andere 'kunstenaars' ... lees beroepswerklozen.
TYF eens op met je schilderijen van hobbykunstenaars. Zoals al 20x gezegd gaat het daar TOTAAL niet over.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_193447600
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 06:48 schreef Nielsch het volgende:

[..]

TYF eens op met je schilderijen. Zoals al 20x gezegd gaat het daar niet over.
Het gaat over cultuur en kunst, dus het object en de mens als maker van die kunst.
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_193447664
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 06:49 schreef cempexo het volgende:

[..]

Het gaat over cultuur en kunst, dus het object en de mens als maker van die kunst.
En het enige waar jij mee aankomt is een banaan aan een muur en een schilderij van werkloze Henk. Het is gewoon fucking triest van je dat je niet serieus wil meepraten over de vele keihard werkende mensen en kleine bedrijfjes die geen muziek maken of dansen opvoeren maar wel podia bouwen, geluid mixen, transport voor hun rekening nemen, licht regelen, eten verkopen, bands programmeren, marketing doen, kabels leggen, wc's optuigen, security regelen, bier inschenken, kluisjes verhuren en ga zo nog maar even door. Ook zij zijn al hun omzet kwijt dit jaar terwijl hun gezin ook moet eten. Daar gaat de voorgestelde noodhulp om. Vervelende kleuter ben je.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_193447721
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2020 06:59 schreef Nielsch het volgende:

[..]

En het enige waar jij mee aankomt is een banaan aan een muur en een schilderij van werkloze Henk. Het is gewoon fucking triest van je dat je niet serieus wil meepraten over de vele keihard werkende mensen en kleine bedrijfjes die geen muziek maken of dansen opvoeren maar wel podia bouwen, geluid mixen, transport voor hun rekening nemen, licht regelen, eten verkopen, bands programmeren, marketing doen, kabels leggen, wc's optuigen, security regelen, bier inschenken, kluisjes verhuren en ga zo nog maar even door. Ook zij zijn al hun omzet kwijt dit jaar terwijl hun gezin ook moet eten. Daar gaat de voorgestelde noodhulp om. Vervelende kleuter ben je.
Je staat sinds enkele weken op mijn zwarte lijst...en dat blijft ook zo. De reden is doorlopend op de persoon spelen door middel van grof taalgebruik.
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_193447725
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 07:08 schreef cempexo het volgende:

[..]

Je staat sinds enkele weken op mijn zwarte lijst...en dat blijft ook zo
Snap ik, beetje op niveau zaken bespreken is ook niet aan jou besteed. Goed initiatief van je.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_193447897
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 17:49 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Waarom heb je restaurants? Je kan toch ook thuis eten?
Waarom heb je bioscopen? Je kan toch ook thuis een film kijken?
Waarom heb je films? Je kan toch ook naar de wasmachine kijken?
Waarom heb je concerten? Je kan toch ook thuis muziek luisteren?
Waarom heb je pretparken? Je kan toch ook thuis een muizenpak dragen en je kinderen bezig houden?

Heel veel dingen in het leven zijn geen noodzaak maar voegen wel wat toe aan je leven, of je nu deelneemt aan het maken of genieten er van.

Cultuur is een deel daarvan, of het nu om een kunstwerk gaat, om dans, muziek of een film.
En die sector mag best wat kosten.
3 miljard Euro per jaar (1 miljard van landelijke overheid, 2 miljard van lokale overheden) is een fooitje als je ziet wat er van gedaan wordt.
De cultuursector bestaat uit mooie achterlijken die niet amuseren willen en waarschijnlijk ook nooit zullen kunnen. Daarbij zij zijn ook degene welke willen dat mensen dicht op elkaar gaan staan of zitten, zodat men sneller besmet kan worden door een besmettelijk virus.
  woensdag 3 juni 2020 @ 08:06:00 #140
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_193448189
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 06:49 schreef cempexo het volgende:
Het gaat over cultuur en kunst, dus het object en de mens als maker van die kunst.
En het enige waar jij mee aankomt is een banaan aan een muur en een schilderij van werkloze Henk. Het is gewoon fucking triest van je dat je niet serieus wil meepraten over de vele keihard werkende mensen en kleine bedrijfjes die geen muziek maken of dansen opvoeren maar wel podia bouwen, geluid mixen, transport voor hun rekening nemen, licht regelen, eten verkopen, bands programmeren, marketing doen, kabels leggen, wc's optuigen, security regelen, bier inschenken, kluisjes verhuren en ga zo nog maar even door. Ook zij zijn al hun omzet kwijt dit jaar terwijl hun gezin ook moet eten. Daar gaat de voorgestelde noodhulp om. Vervelende kleuter ben je.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_193448359
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2020 06:59 schreef Nielsch het volgende:

[..]

En het enige waar jij mee aankomt is een banaan aan een muur en een schilderij van werkloze Henk. Het is gewoon fucking triest van je dat je niet serieus wil meepraten over de vele keihard werkende mensen en kleine bedrijfjes die geen muziek maken of dansen opvoeren maar wel podia bouwen, geluid mixen, transport voor hun rekening nemen, licht regelen, eten verkopen, bands programmeren, marketing doen, kabels leggen, wc's optuigen, security regelen, bier inschenken, kluisjes verhuren en ga zo nog maar even door. Ook zij zijn al hun omzet kwijt dit jaar terwijl hun gezin ook moet eten. Daar gaat de voorgestelde noodhulp om. Vervelende kleuter ben je.
Wat je vaak ziet is dat bepaalde politici handig inspelen op een verkeerd beeld van wat nou precies die 'cultuur' is die gesubsidieerd wordt (of in dit geval gesteund). Ik woonde vroeger in een dorpje waar vrienden van me ook actief waren in het organiseren van een kleinschalig festivalletje en die kregen daar met pijn en moeite een klein beetje subsidie voor. De bulk van de cultuursubsidie ging echter naar het jaarlijkse lokale dorpsfeest, zodat daar gesubsidieerd bijvoorbeeld allerlei volkszangers 'gezellig een feestje konden bouwen'. In Brabant zal het gros van de carnavalsvieringen wel in grote mate subsidie ontvangen waarschijnlijk.
Het zijn echter nooit dat soort activiteiten die benoemd worden als het gaat om cultuur door dit soort politici. Dan wordt gewoon lekker het beeld geschetst dat het om abstract modern theater in één of andere schouwburg gaat, een klassiek concert, een pindakaasvloer of wat dan ook. Niet zo gek natuurlijk, want de proleten die op je stemmen gaan naar het eerste soort activiteiten en niet naar het tweede soort.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_193448493
1 miljard extra voor Afrika.
1 miljard extra voor cultuur.
500 miljard voor Zuid-Europa.
Miljarden voor dit.
Miljarden voor dat.

En wie mag dat uiteindelijk gaan betalen?
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_193448515
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 23:00 schreef YuckFou het volgende:

Ik weet dat het veelgevraagd is want lappen tekst en heel veel cijfertjes, maar alsjeblieft, het gaat goddomme ook over de bandjes en clubnachten en het uitgaan wat je zelf leuk of toen je nog jong en wulps was leuk vind/vond; echt, ik maak me er zo druk over omdat het om een enorme sector gaat die serieus geld verdient, meer dan de luchtvaart, meer dan de landbouw, gewoon echt heel veel geld en tot nu toe wordt die gesteund met een fucking fooi van 300Mio...

Dat ontken ik ook niet :P Ik geef alleen aan dat heel veel uitvreters gewoon gratis geld krijgen voor een beetje kloten met een kwast terwijl er andere sectoren zijn waar mensen keihard moeten werken in een vitaal beroep en stront verdienen zonder subsidie.
Facts don't care about your feelings
  woensdag 3 juni 2020 @ 08:41:44 #144
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_193448521
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 08:40 schreef YoshiBignose het volgende:
... Ik geef alleen aan dat heel veel uitvreters gewoon gratis geld krijgen voor een beetje kloten met een kwast ...
Maargoed, da's dus wel een klein beetje kort door de bocht. ;)
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_193448567
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 08:40 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Dat ontken ik ook niet :P Ik geef alleen aan dat heel veel uitvreters gewoon gratis geld krijgen voor een beetje kloten met een kwast terwijl er andere sectoren zijn waar mensen keihard moeten werken in een vitaal beroep en stront verdienen zonder subsidie.
Ik vind het nogal aanmatigend om mensen hier als uitvreters neer te zetten, wil je een serieuze discussie voeren of gewoon je onderbuik laten klinken.

Voor een serieuze discussie zou het mooi zijn als je de heel veel mensen die gratis geld krijgen in de culturele sector ook kan staven met cijfers, en anders is het wederom niets anders als loze frasen van de zoveelste populist. :Z
pi_193448657
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 11:57 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ach volgens sommigen hier moet cultuur een grote woestijn worden van slappe hapklare meuk zijn a la Sky Radio, Ik houd van Holland, GTST en Radio 538.
Quote is een paar mensen die dat zeggen?
  woensdag 3 juni 2020 @ 08:56:00 #147
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_193448672
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 08:55 schreef soeverein het volgende:

[..]

Quote is een paar mensen die dat zeggen?
Dat is het logische gevolg van het weghalen van subsidies, dat bepleit wordt
pi_193448701
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 08:56 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Dat is het logische gevolg van het weghalen van subsidies, dat bepleit wordt
Dus niemand zegt dat en jij legt mensen worden in de mond. Duidelijk.
  woensdag 3 juni 2020 @ 08:59:22 #149
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_193448706
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 08:58 schreef soeverein het volgende:

[..]

Dus niemand zegt dat en jij legt mensen worden in de mond. Duidelijk.
Ik confronteer mensen met de gevolgen van hun standpunt.
  woensdag 3 juni 2020 @ 09:00:12 #150
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_193448719
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 05:45 schreef cempexo het volgende:
Hoeveel geld verdient dan de niet commerciële kunst ?

En als de kunst bakken met geld verdient...waarom moeten ze dan nog 3 miljard euro subsidie hebben ?

Ik heb ooit eens een tijdje actief contact gehad met het BKR Amsterdam. Daar hangen schilderijen die een kopie van een kopie zijn van andere 'kunstenaars' ... lees beroepswerklozen.
Waarom heeft de KLM steun nodig? Waarom hebben toch al gesubsidieerde boeren steun nodig? Waarom heeft de altijd goedverdienende horeca steun nodig? Je bent toch niet simpel? Omdat er sinds maart een verbod op het uitvoeren van werk is, er kan en mag geen omzet gedraaid worden vanwege een pandemie en die raakt deze sector het hardst; first in, last out en tot op heden amper ondersteuning...




quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 07:33 schreef torentje het volgende:
De cultuursector bestaat uit mooie achterlijken die niet amuseren willen en waarschijnlijk ook nooit zullen kunnen. Daarbij zij zijn ook degene welke willen dat mensen dicht op elkaar gaan staan of zitten, zodat men sneller besmet kan worden door een besmettelijk virus.
Ik begrijp echt geen fuck van wat je precies bedoeld hiermee?
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 08:38 schreef HSG het volgende:
1 miljard extra voor Afrika.
1 miljard extra voor cultuur.
500 miljard voor Zuid-Europa.
Miljarden voor dit.
Miljarden voor dat.
En wie mag dat uiteindelijk gaan betalen?
Wij, de ECB, grote bedrijven middels een extra heffing, wij, etc etc. dus ja zoals altijd zijn we gewoon de lul, wellicht dat ze China ooit nog eens verantwoordelijk houden en de rekening van 18triljoen sturen....
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 08:40 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik geef alleen aan dat heel veel uitvreters gewoon gratis geld krijgen voor een beetje kloten met een kwast terwijl er andere sectoren zijn waar mensen keihard moeten werken in een vitaal beroep en stront verdienen zonder subsidie.
Ik post hem gewoon nog een keer, lees maar eens goed door en filleer hier maar uit hoevel er naar "vrije kunst" gaat, eigenlijk nihil, en dat gaat via de rijksfondsen voor cultuur...
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')