abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
  dinsdag 2 juni 2020 @ 10:55:30 #26
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_193433119
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 10:52 schreef cempexo het volgende:

[..]

Ik verwijs je naar de basis en dat is oneindig water...onder de grond.
Dat is dus niet hoe het werkt in Nederland. Je kan niet oneindig water oppompen uit de grond zonder dat dat negatieve effecten heeft op tal van andere zaken. Dit is echt kennis die je kan vinden met een simpele Google zoekactie van minder dan 5 minuten. Het feit dat je daar niet de moeite voor wil nemen wijst erop dat je hier puur komt om te stoken terwijl je doet alsof je verstand hebt van zaken.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_193433221
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 10:55 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Dat is dus niet hoe het werkt in Nederland. Je kan niet oneindig water oppompen uit de grond zonder dat dat negatieve effecten heeft op tal van andere zaken. Dit is echt kennis die je kan vinden met een simpele Google zoekactie van minder dan 5 minuten. Het feit dat je daar niet de moeite voor wil nemen wijst erop dat je hier puur komt om te stoken terwijl je doet alsof je verstand hebt van zaken.
Kom eens langs, dan zal ik je in contact brengen van de eigenaren van de sproeimachines die hier al weken op het land draaien, inmiddels miljoenen liters grondwater hebben verspreid en er nog enkele miljoenen liters zullen gaan verspreiden...dit jaar

Verder: Vitens werkt nauw samen met andere partijen zoals waterschappen, natuurorganisaties, gemeenten, provincies en omwonenden.

Noot: Vitens is dus geen onafhankelijk organisatie maar accepteert en beloond ambtelijke en milieu gerichte partijen als mede organisaties...

https://www.vitens.nl/over-water/over-water-maken/goede-bronnen
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 11:04:17 #28
358523 IkStampOpTacos
pi_193433233
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 11:02 schreef cempexo het volgende:

[..]

Kom eens langs, dan zal ik je in contact brengen van de eigenaren van de sproeimachines die hier al weken op het land draaien, inmiddels miljoenen liters grondwater hebben verspreid en er nog enkele miljoenen liters zullen gaan verspreiden...dit jaar

Verder: Vitens werkt nauw samen met andere partijen zoals waterschappen, natuurorganisaties, gemeenten, provincies en omwonenden.

Noot: Vitens is dus geen onafhankelijk organisatie maar accepteert en beloond ambtelijke en milieu gerichte partijen als mede organisaties...

https://www.vitens.nl/over-water/over-water-maken/goede-bronnen
Waarom zou ik langskomen in Denemarken om over het drinkwaterbeheer in Nederland te praten?
-
pi_193433274
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 11:04 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Waarom zou ik langskomen in Denemarken om over het drinkwaterbeheer in Nederland te praten?
Je ontwijkt...weer.

Het gaat om de basis...grondwater voorraad en oppompen...
pi_193433354
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 11:07 schreef cempexo het volgende:

[..]

Je ontwijkt...weer.

Nou maak voor ons eens wat balans berekeningen als het allemaal toch zo simpel is. Heb je dat wel gehad bij je marketing cursus?
  dinsdag 2 juni 2020 @ 11:13:36 #31
358523 IkStampOpTacos
pi_193433368
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 11:07 schreef cempexo het volgende:

[..]

Je ontwijkt...weer.

Ik ontwijk niks. Jij begint over irrelevante zaken in Denemarken. Omdat je niks weet over drinkwaterbeheer in Nederland, maar wel kritiek wil hebben. :')

Dit doe je in meerdere topics trouwens, waar je ongeacht het onderwerp jezelf opwerpt als een expert. Beleid in Nederland loop je af te zeiken, beleid in Denemarken prijs je de hemel in en uiteindelijk komt het neer op Nederland die meer asielzoekers binnenlaat dan Denemarken en daar gaat het allemaal fout. :')
-
pi_193433394
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 11:13 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Ik ontwijk niks. Jij begint over irrelevante zaken in Denemarken. Omdat je niks weet over drinkwaterbeheer in Nederland, maar wel kritiek wil hebben. :')

Dit doe je in meerdere topics trouwens, waar je ongeacht het onderwerp jezelf opwerpt als een expert. Beleid in Nederland loop je af te zeiken, beleid in Denemarken prijs je de hemel in en uiteindelijk komt het neer op Nederland die meer asielzoekers binnenlaat dan Denemarken en daar gaat het allemaal fout. :')
Ik geef het op...
  dinsdag 2 juni 2020 @ 12:00:12 #33
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_193434053
Deze TT vat de tokkiementaliteit wel goed in een zin samen
pi_193434081
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 11:15 schreef cempexo het volgende:

[..]

Ik geef het op...
Ik wacht nog op je waterbalans berekening waarmee je aan kan tonen dat ondanks mindere toevoer je onbeperkt reservoirs kan leeg blijven pompen. ^O^
pi_193434116
Als je onbeperjt grondwater oppompt dan kan je NL wel afschrijven. Maar goed als je er geen verstand van hebt dan bekt het wel lekker.... Mijn bron: elk grondmechanica boek.

Dan hou ik nog geen rekening met het verzakken van miljoenen huizen.
pi_193434125
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 10:52 schreef cempexo het volgende:

[..]

Ik verwijs je naar de basis en dat is oneindig water...onder de grond.
Heb jij eigenlijk aardrijkskunde en geschiedenis gehad op school?

En dan niet topografie maar geologie.
pi_193434156
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 11:13 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Sorry maar dat je de moeite nog neemt om inhoudelijk te reageren siert je wel, maar is helaas zinloos wat ik uit ervaring heb geleerd.
pi_193434200
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 12:05 schreef 00wildchild het volgende:

[..]

Heb jij eigenlijk aardrijkskunde en geschiedenis gehad op school?

En dan niet topografie maar geologie.
Hij heeft een marketing cursus gedaan en is net zo'n narcist als trumpf dus weet alles. :D
pi_193434207
Egoīstische waterverspillende tokkie meldt zich. :P

Heb er bewust voor gekozen om deze zomer thuis te blijven In verband met corona lijkt het me niet verstandig om met zijn allen kriskras door heel Europa heen jakkeren.

In plaats daarvan een zwembad besteld, Ja, dat is verspillend. Maar als je middenin een hete binnenstad zit, moet je toch wat. Naar het zwembad of natuurplas mag ook al niet, want op echt warme dagen is het daar stervensdruk.

We proberen de overlast zo veel mogelijk te beperken:

-door het zwembad dit seizoen maar 1 x te vullen
-waar mogelijk opgevangen regenwater te gebruiken hiervoor
-en in het algemeen zuinig aan te doen met water door minder vaak te douchen, tandenpoetsen met een bekertje water, etcetera

Zo zal het bij meer mensen gegaan zijn. Vakantie is afgelast, alle uitstapjes dicht of volgeboekt. En als je het dan alsnog leuk probeert te maken met een zwembadje voor de kids is dat ook ineens weer aso... :{

Praat niks goed, maar dat is de andere kant van het verhaal.
pi_193434281
Ik zou geen regenwater gebruiken van je dak. Vogels poepen en dat valt op je dak en lost op in regenwater met allerlei mogelijke ziektes erbij
pi_193434684
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 12:17 schreef sjorsie1982 het volgende:
Ik zou geen regenwater gebruiken van je dak. Vogels poepen en dat valt op je dak en lost op in regenwater met allerlei mogelijke ziektes erbij
Voor je planten maakt dat geen reet uit toch?

Ikzelf zag dit geneuzel aankomen en heb een 1000L IBC container aangeschaft die ik in ga graven. Alle regenpijpen via een regenton met filters erop aansluiten en ik ben klaar.

Iedereen met veel groen in de tuin kan ik het aanraden.
pi_193434716
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 12:43 schreef mosred het volgende:

[..]

Ikzelf zag dit geneuzel aankomen en heb een 1000L IBC container aangeschaft die ik in ga graven. Alle regenpijpen via een regenton met filters erop aansluiten en ik ben klaar.

Klopt maar de reactie daarboven ging over het vullen van een zwembad.

Ik geb ooit een filter gebruikt. In 5 minuten was die verstopt.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 12:47:21 #43
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_193434748
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 12:43 schreef mosred het volgende:

[..]

Nobel van je, maar ik ga niet investeren in dat soort zaken omdat het waterbedrijf zijn zaken niet op orde heeft.
Heb net geīnvesteerd in automatische bewatering etc, moet ik dat zeker allemaal weer aanpassen? Of komt er een handig kraantje onder druk uit die container.
pi_193434820
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 12:45 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Klopt maar de reactie daarboven ging over het vullen van een zwembad.

Ik geb ooit een filter gebruikt. In 5 minuten was die verstopt.
Oh sorry dat heb ik even gemist.

Ik maak een handmatige filter in een regenton overigens. Maandelijks kwartiertje schoonmaken should do the trick.

quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 12:47 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Nobel van je, maar ik ga niet investeren in dat soort zaken omdat het waterbedrijf zijn zaken niet op orde heeft.
Heb net geīnvesteerd in automatische bewatering etc, moet ik dat zeker allemaal weer aanpassen? Of komt er een handig kraantje onder druk uit die container.
Dat moet je zelf weten natuurlijk.

Je kan het inderdaad op 2 manieren doen. Ikzelf gebruik een elektrische waterpomp met droogloopbeveiliging, omdat ik hem in ga graven.

Je kan er inderdaad ook voor kiezen om de druk te realiseren met behulp van de valversnelling van de aarde, waardoor je hem hoog moet zetten. Echter moet je dan wel aardig de lucht in.

Om die reden heb ik ervoor gekozen om het op deze manier te doen. Ik ben nu voor ongeveer ¤250,- klaar. En zowel de waterpomp als de container gaan eeuwig mee overigens. Beide zo goed als onverwoestbaar. :)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-06-2020 12:52:32 ]
  dinsdag 2 juni 2020 @ 12:53:55 #45
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_193434855
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 12:52 schreef mosred het volgende:

[..]

Oh sorry dat heb ik even gemist.

Ik maak een handmatige filter in een regenton overigens. Maandelijks kwartiertje schoonmaken should do the trick.
[..]

Dat moet je zelf weten natuurlijk.

Je kan het inderdaad op 2 manieren doen. Ikzelf gebruik een elektrische waterpomp met droogloopbeveiliging, omdat ik hem in ga graven.

Je kan er inderdaad ook voor kiezen om de druk te realiseren met behulp van de valversnelling van de aarde, waardoor je hem hoog moet zetten. Echter moet je dan wel aardig de lucht in.

Om die reden heb ik ervoor gekozen om het op deze manier te doen. Ik ben nu voor ongeveer ¤250,- klaar. En zowel de waterpomp als de container gaan eeuwig mee overigens. Beide zo goed als onverwoestbaar. :)
Dat is wel een interessante oplossing. Ik ga er eens naar kijken.
Wat meer zelfvoorzienend zijn is wel een leuke sport namelijk.
pi_193434933
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 12:53 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Ja dat is het zeker! Het kwam ook een beetje voort uit die gedachte eigenlijk .

Het enige waar je echt rekening mee moet houden is dat je bij het ingraven rondom het frame kunstof/metaal plaatmateriaal plaatst tegen de inwaartse druk van de grond. Zonder dat krijg je verzakkingen.

Verder moet het water goed gefilterd worden ivm de waterpomp, voordat het de container in gaat.

Als dat goed geregeld is, enkel nog een overloopbeveiliging (loos stukje pijp boven de regenton) en het werkt vlekkeloos. Filter bijhouden en je kan jarenlang probleemloos vooruit

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-06-2020 12:58:42 ]
  dinsdag 2 juni 2020 @ 14:50:17 #47
358523 IkStampOpTacos
pi_193436683
quote:

[..]

quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 12:58 schreef mosred het volgende:

[..]

Ja dat is het zeker! Het kwam ook een beetje voort uit die gedachte eigenlijk .

Het enige waar je echt rekening mee moet houden is dat je bij het ingraven rondom het frame kunstof/metaal plaatmateriaal plaatst tegen de inwaartse druk van de grond. Zonder dat krijg je verzakkingen.

Verder moet het water goed gefilterd worden ivm de waterpomp, voordat het de container in gaat.

Als dat goed geregeld is, enkel nog een overloopbeveiliging (loos stukje pijp boven de regenton) en het werkt vlekkeloos. Filter bijhouden en je kan jarenlang probleemloos vooruit
Mijn vader gebruikt eenzelfde systeem voor zijn vijver. Houdt hij ook bij in een ton met sponzen. Werkt inderdaad prima. Al heb je dan wel wat meer onderhoud nu het waterpeil iets lager staat en andere zaken ivm algen etc.
-
pi_193437106
Als je grond- of slootwater over je tuin sproeit komt het toch gewoon weer terug in de grond (minus een beetje wat de planten verbruiken) :? Wat is het probleem precies?
  dinsdag 2 juni 2020 @ 15:28:15 #49
318149 BORRREETJEEE
Whoop whoop whoop!!!
pi_193437155
quote:

[..]

Je kan ook een bron laten spuiten. Hoewel uit milieu oogpunt regenwater opvangen beter zal zijn. Zeker als het regenwater anders in het vuilwaterriool terecht komt.

Verder is met drinkwater sproeien natuurlijk als je het goed bekijkt compleet achterlijk. Hoewel ik ook wel snap dat als je net nieuw gras gelegd hebt en alleen nu hoeft te sproeien je daar geen andere voorzieningen voor treft.
The colour of her eyes were the colour of insanity
pi_193437418
voor mijn zwembad gebruik ik altijd spa rood. lekker zwemmen inbde bubbeltjes.
Klier? Ik? Kijk lekker naar je zelf !
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')