abonnement Unibet Coolblue
pi_193445679
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 23:09 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Dat laatste vind ik juist heel erg slim als ik eerlijk ben. Dan kan TS rustig nog eens terugluisteren wat er nou eigenlijk gezegd is. Of de inhoud van het gesprek met iemand anders bespreken. Zouden veel meer mensen moeten doen.
Sterker, het is zelfs wel eens aangeraden door artsen.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 23:11:08 #27
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193445697
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 23:09 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Dat laatste vind ik juist heel erg slim als ik eerlijk ben. Dan kan TS rustig nog eens terugluisteren wat er nou eigenlijk gezegd is. Of de inhoud van het gesprek met iemand anders bespreken. Zouden veel meer mensen moeten doen.
Of het slim is, ligt er maar net aan of de bedrijfsarts daar toestemming voor gegeven heeft.
Resistance is futile.
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 2 juni 2020 @ 23:14:29 #28
408813 crew  trein2000
pi_193445765
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 23:11 schreef Seven. het volgende:

[..]

Of het slim is, ligt er maar net aan of de bedrijfsarts daar toestemming voor gegeven heeft.
Je hebt geen toestemming nodig om een gesprek waarvan je zelf deelnemer bent op te nemen.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 2 juni 2020 @ 23:15:11 #29
408813 crew  trein2000
pi_193445783
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 23:09 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Sterker, het is zelfs wel eens aangeraden door artsen.
Yep. Er is ook we onderzoek dat stelt dat mensen bizar weinig meekrijgen van wat er nou eigenlijk besproken wordt in zo’n spreekkamer. Emoties nemen toch snel de overhand.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  dinsdag 2 juni 2020 @ 23:22:03 #30
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193445918
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 23:14 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Je hebt geen toestemming nodig om een gesprek waarvan je zelf deelnemer bent op te nemen.
Dat klopt, maar of het aan te raden is, is een tweede. Bovendien kun je je afvragen of een bedrijfsarts wel de kennis heeft om een inschatting te maken over toeslagen. Als TS contractueel instemt met een CAO en daar is vervolgens in te vinden dat een werknemer bij ziekte geen aanspraak kan maken op toeslagen.. ik noem maar een dwarsstraat.

Bovendien zijn er weinig mensen die er geen enkel probleem mee hebben als ze heimelijk opgenomen worden. Dus het doet waarschijnlijk wel wat in de relatie met de bedrijfsarts. Niet erg handig dus om dat heimelijk te doen.
Resistance is futile.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 23:28:26 #31
51385 baskick
Juist ja!
pi_193446021
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 23:22 schreef Seven. het volgende:

[..]

Dat klopt, maar of het aan te raden is, is een tweede. Bovendien kun je je afvragen of een bedrijfsarts wel de kennis heeft om een inschatting te maken over toeslagen. Als TS contractueel instemt met een CAO en daar is vervolgens in te vinden dat een werknemer bij ziekte geen aanspraak kan maken op toeslagen.. ik noem maar een dwarsstraat.

Bovendien zijn er weinig mensen die er geen enkel probleem mee hebben als ze heimelijk opgenomen worden. Dus het doet waarschijnlijk wel wat in de relatie met de bedrijfsarts. Niet erg handig dus om dat heimelijk te doen.
Het mag, het kan handig zijn en als het voor eigen gebruik is én de arts er geen weet van heeft, heeft deze er ook geen last van. Dat een arts niet gaat over toeslagen ben ik met je eens :Y
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  dinsdag 2 juni 2020 @ 23:33:04 #32
491309 Radelozevogel
Weggepest op werk
pi_193446070
Dit is mijn mening en opvatting en wat jullie ervan maken doen jullie maar: ik heb die app gedownload voor mijn eigen veiligheid omdat ik gewaarschuwd was voor deze manager. Ik heb niemand uitgelokt om iets doms te zeggen. Ik wil soms een officieel gesprek nog een keer horen. Dat is toch niet fout, vooral als ik blijf herhalen dat ik niks fouts doe. Ik geloof niet dat de bedrijfsarts mij ff wil matsen met extra dagdiensten. Ik geloof dat de bedrijfsarts mijn herstel voorop heeft. Tot het tegendeel bewezen word geloof ik dus ook wat de bedrijfsarts tegen mij zegt. Omdat ik paniekaanvallen heb en ziek thuis zit ben ik de telefoongesprekken terug gaan luisteren. Is dat fout? Om iets zeker te weten? En nu een hele afleiding of wel of iets niet mag. Ik word ergens neergezet als geldwolf terwijl ik gewoon 8 jaar m'n stinkende best heb eraan voor het bedrijf waar ik nog steeds geen vuil woord over wil zeggen. Daar zit mijn probleem/radeloosheid/wanhoop. Ontslag is geen optie want ligt aan 1 persoon en niet het bedrijf
  woensdag 3 juni 2020 @ 00:16:24 #33
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193446468
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 23:33 schreef Radelozevogel het volgende:
Dit is mijn mening en opvatting en wat jullie ervan maken doen jullie maar: ik heb die app gedownload voor mijn eigen veiligheid omdat ik gewaarschuwd was voor deze manager. Ik heb niemand uitgelokt om iets doms te zeggen. Ik wil soms een officieel gesprek nog een keer horen. Dat is toch niet fout, vooral als ik blijf herhalen dat ik niks fouts doe. Ik geloof niet dat de bedrijfsarts mij ff wil matsen met extra dagdiensten. Ik geloof dat de bedrijfsarts mijn herstel voorop heeft. Tot het tegendeel bewezen word geloof ik dus ook wat de bedrijfsarts tegen mij zegt. Omdat ik paniekaanvallen heb en ziek thuis zit ben ik de telefoongesprekken terug gaan luisteren. Is dat fout? Om iets zeker te weten? En nu een hele afleiding of wel of iets niet mag. Ik word ergens neergezet als geldwolf terwijl ik gewoon 8 jaar m'n stinkende best heb eraan voor het bedrijf waar ik nog steeds geen vuil woord over wil zeggen. Daar zit mijn probleem/radeloosheid/wanhoop. Ontslag is geen optie want ligt aan 1 persoon en niet het bedrijf
Maar onder welke CAO val je nou?
Resistance is futile.
pi_193446557
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 23:22 schreef Seven. het volgende:

[..]

Dat klopt, maar of het aan te raden is, is een tweede. Bovendien kun je je afvragen of een bedrijfsarts wel de kennis heeft om een inschatting te maken over toeslagen. Als TS contractueel instemt met een CAO en daar is vervolgens in te vinden dat een werknemer bij ziekte geen aanspraak kan maken op toeslagen.. ik noem maar een dwarsstraat.

Bovendien zijn er weinig mensen die er geen enkel probleem mee hebben als ze heimelijk opgenomen worden. Dus het doet waarschijnlijk wel wat in de relatie met de bedrijfsarts. Niet erg handig dus om dat heimelijk te doen.
Ik zou het zeker doen. Al was het maar om later het gesprek terug te kunnen luisteren, helemaal in een al lastig arbeidsrechtelijke situatie.

Sterker, ik heb hem zelfs eens bloot op tafel gelegd met de opmerking, ik neem dit gesprek voor mijzelf op.
  woensdag 3 juni 2020 @ 00:58:49 #35
491309 Radelozevogel
Weggepest op werk
pi_193446734
Sorry beroepsgoederenvervoer
  woensdag 3 juni 2020 @ 06:24:34 #36
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193447481
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 00:58 schreef Radelozevogel het volgende:
Sorry beroepsgoederenvervoer
Dan zou ik de manager en HR in cc een mailtje sturen. Volgens CAO Beroepsgoederenvervoer heb je bij arbeidsongeschiktheid recht op doorbetaling van je gemiddelde gemiddelde salaris gedurende minstens 52 weken, inclusief toeslagen die je kreeg vanuit je nachtdiensten. Dikke kans zelfs dat dit 104 weken is, ik zounhet ff goed uitpluizen. Pagina 22, hoofdstuk VI, artikel 16 (kun je downloaden op de website van FNV). In jouw geval zeker tot december dus, want toen heb je je ziekgemeldt. Oftewel: als jij jarenlang elke maand gemiddeld 300 euro aan nachttoeslagen binnenharkte, dan kan je manager op zijn kop gaan staan maar dan heeft hij gewoon pech.

Wel nog van belang: ben je sinds december ook nog een keer 100% beter gemeldt?

Verder lijkt dit me wel grond voor een klacht richting deze manager. Het lijkt me duidelijk dat hij je eruit wil hebben, maar hij heeft geen dossier dus dat lukt hem niet. Bovendien kun je je afvragen of je wel zin hebt in dit gevecht. Het gaat tijd en energie kosten, wat mogelijk ten koste gaat van je geluksgevoel. Wat zijn je opties buiten dit bedrijf en stel dat jou een aanbieding gedaan wordt om te vertrekken.. op welk punt is het de moeite waard voor je?

Misschien kun je hem gewoon een directe vraag stellen: wil je dat ik vertrek? Als het antwoord daarop ja is, dan kun je best aangeven dat hij je een voorstel mag doen. Uiteraard moet jij dan wel een idee hebben wat jij uit zo'n voorstel wil halen.

quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 00:27 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Ik zou het zeker doen. Al was het maar om later het gesprek terug te kunnen luisteren, helemaal in een al lastig arbeidsrechtelijke situatie.

Sterker, ik heb hem zelfs eens bloot op tafel gelegd met de opmerking, ik neem dit gesprek voor mijzelf op.
Ik persoonlijk zou het altijd netjes aangeven, het is bijzonder indringend en je zou als alternatief natuurlijk ook gewoon notities kunnen maken en checkvragen stellen. Dat helpt ook bij het temperen van je emoties in dergelijke gesprekken.

[ Bericht 4% gewijzigd door Seven. op 03-06-2020 06:33:50 ]
Resistance is futile.
  woensdag 3 juni 2020 @ 06:41:21 #37
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193447567
Ik ben trouwens wel heel benieuwd waarom deze manager een probleem heeft met jou.

Ervaring leert mij dat dit nooit 'zomaar' is. Ik lees hier een heel eenzijdig verhaal waarin je alleen maar aangeeft dat je je altijd 100% inzet etc., maar mediationtrajecten zijn duur en kosten veel geld. Geen enkele werkgever doet dat voor modelwerknemers zoals jijzelf.

Ik denk wel dat je heel eerlijk moet kijken naar je eigen functioneren en gedrag. Je geeft aan dat jouw manager jou niet de geschikste persoon vond voor een bepaalde taak. Welke taak is dit? Heeft de manager ook aangegeven waarom hij jou niet de geschikste persoon vond?

Welke incidenten hebben zich voorgedaan, kun je daar eens 3 voorbeelden van noemen?

En buiten dat jij een eerlijke kans moet krijgen volgens de mediator: welke kritiek heb je tijdens dit traject gekregen?
Resistance is futile.
pi_193448640
Ik heb het gevoel dat we hier een groter plaatje missen. Een manager is aangetrokken om de boel op de rit te krijgen. Ofwel was er iets mis binnen het bedrijf?

Het kan best dat de manier van werken die altijd werd aangehouden niet de beste is en daarom deze manager nieuwe ideeën.

En hoe ontstaan conflicten? Heeft de manager onredelijke bezwaren op jouw manier van aanpakken? Heeft hij ideeën die in de praktijk niet toepasbaar zijn? Is hij blind voor problemen die in de praktijk optreden?

Sowieso zijn gedachtes als, een manager heeft de pik op mij onzin. Doorgaans hebben managers genoeg gezeik aan hun hoofd en tijd om iemand weg te pesten is er nauwelijks. Iemand verbeteren die minder goed functioneert is vaak veel efficiënter dan iemand wegpesten en een vervanger moeten aantrekken.

En soms moet je gewoon dommetje spelen. Doen wat er gevraagd wordt en als het niet werkt komt het vanzelf wel bij de bedenker op zijn bord.
.
  woensdag 3 juni 2020 @ 09:52:06 #39
491309 Radelozevogel
Weggepest op werk
pi_193449341
Omdat deze manager te veel zegt tegen de teamleiders en sommige teamleiders bezorgd mij vertellen dat ik moet oppassen. De reden waarom hij mij moet hebben? Dat is gissen en haatzaaien dus heb het daar ook nooit over gehad. wat ik beter kon doen,weinig want ik ben 1 van de meest all round jongens. Mijn houding is wel sinds mei 2019 gezakt maar nog steeds was ik vastberaden om niet toe te geven aan de pesterijen en dat ik mij niet wou ziekmelden. Na dec. Kon ik het niet meer aan. Ik blijf herhalen ook hier in de forum maar ook bij de manager: als ik iets fouts doe corrigeer me maar
  woensdag 3 juni 2020 @ 10:15:21 #40
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_193449548
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 09:52 schreef Radelozevogel het volgende:
Omdat deze manager te veel zegt tegen de teamleiders en sommige teamleiders bezorgd mij vertellen dat ik moet oppassen. De reden waarom hij mij moet hebben? Dat is gissen en haatzaaien dus heb het daar ook nooit over gehad. wat ik beter kon doen,weinig want ik ben 1 van de meest all round jongens. Mijn houding is wel sinds mei 2019 gezakt maar nog steeds was ik vastberaden om niet toe te geven aan de pesterijen en dat ik mij niet wou ziekmelden. Na dec. Kon ik het niet meer aan. Ik blijf herhalen ook hier in de forum maar ook bij de manager: als ik iets fouts doe corrigeer me maar
Ik mis een boel randinformatie.

Waarom moest er een manager komen om de boel op de rails te zetten? Maw, wat was er niet goed?

Heb je hem al eens op de man af gevraagd wat er scheelt? In de transportsector is best een open cultuur en is het niet zo hiërarchisch dat je je oversten niet kan aanspreken.

Gewoon ff binnengaan en de vraag rechtuit stellen: wat doe ik fout? Je gaat er van uit dat je de beste bent en altijd alles goed doet, maar mss is dat in jouw ogen.
  woensdag 3 juni 2020 @ 10:45:08 #41
491309 Radelozevogel
Weggepest op werk
pi_193449841
Hij komt de boel weer op orde stellen. Daar is hij altijd duidelijk over geweest. In mijn eerste verhaal staat ook dat ik het er helemaal mee eens was. Ik verlies ook als het bedrijf op z'n gat gaat.
Ik ben vaker langs geweest om te vragen wat ik fout doe. Heb letterlijk naar verbeterpunten gevraagd, omdat ik na de mediator zo onzeker was en op goede voet wou komen met die manager. Er waren geen verbeterpunten. Ik ben daarna ook nog bij hem geweest om te vragen of hij wat aan het groepsgevoel kon doen omdat die heel negatief was en ik daar beïnvloed door word ivm. Overspannenheid. Kwam hij nog op terug. Ik heb zelfs een nieuwe werkwijze uitgewerkt zodat alles en iedereen rouleert. Niet serieus genomen. Geeft niet, zal het ergens niet goed gedaan hebben maar heb nooit feedback gekregen.
Maar ben de term bossing tegengekomen vannacht en ik zie duidelijke overeenkomsten. Dus wegpesten of bossing er gaat wat mis.
pi_193449906
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 09:52 schreef Radelozevogel het volgende:
Omdat deze manager te veel zegt tegen de teamleiders en sommige teamleiders bezorgd mij vertellen dat ik moet oppassen. De reden waarom hij mij moet hebben? Dat is gissen en haatzaaien dus heb het daar ook nooit over gehad. wat ik beter kon doen,weinig want ik ben 1 van de meest all round jongens. Mijn houding is wel sinds mei 2019 gezakt maar nog steeds was ik vastberaden om niet toe te geven aan de pesterijen en dat ik mij niet wou ziekmelden. Na dec. Kon ik het niet meer aan. Ik blijf herhalen ook hier in de forum maar ook bij de manager: als ik iets fouts doe corrigeer me maar
Okay je lijkt een betrouwbare gast.
Kun je misschien een voorbeeld geven waar er werd gecorrigeerd?
Vakman pur sang
  woensdag 3 juni 2020 @ 10:57:29 #43
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_193449972
Wat wordt er bedoeld met de boel op orde stellen? Doen jullie maar wat? Wat is het groepsgevoel?

Als chauffeur is het niet aan jou om nieuwe werkwijzes uit te werken als dat niet gevraagd wordt, daarmee geef je teken aan dat hij z'n werk niet fatsoenlijk doet, en ook al is dat goed bedoeld, dan nog komt dat zelden goed aan.
Jouw taak is rondrijden, zijn taak is de structuur brengen, laat 'm dat doen en hou je enkel bezig met jouw taak, ook al denk je het beter te weten.

Hij zegt dat er geen verbeterpunten zijn, je teamleaders zeggen van wel...
Dus haal ze ff bijeen en vraag hoe het zit.
  woensdag 3 juni 2020 @ 12:13:50 #44
491309 Radelozevogel
Weggepest op werk
pi_193450993
Werd nergens gecorrigeerd door de manager. Eerlijk. Hier een paar keer op t forum maar ik ben niet uit op bloed maar antwoorden. Voorbeelden wil ik niet geven ivm privacy. Het is toch een openbaar forum. Mijn enige wapen die ik openbaar kan geven is dat de teamleider mij steunt. Mijn collega's kunnen mijn verhalen beamen maar zelf bang zijn voor hun baan. Vanwege wat ze zien gebeuren bij mij en nog meer mensen.
pi_193451584
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 12:13 schreef Radelozevogel het volgende:
Werd nergens gecorrigeerd door de manager. Eerlijk. Hier een paar keer op t forum maar ik ben niet uit op bloed maar antwoorden. Voorbeelden wil ik niet geven ivm privacy. Het is toch een openbaar forum. Mijn enige wapen die ik openbaar kan geven is dat de teamleider mij steunt. Mijn collega's kunnen mijn verhalen beamen maar zelf bang zijn voor hun baan. Vanwege wat ze zien gebeuren bij mij en nog meer mensen.
Ik hoor alleen maar angst.
Vakman pur sang
  woensdag 3 juni 2020 @ 13:56:06 #46
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_193452595
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 12:13 schreef Radelozevogel het volgende:
Werd nergens gecorrigeerd door de manager. Eerlijk. Hier een paar keer op t forum maar ik ben niet uit op bloed maar antwoorden. Voorbeelden wil ik niet geven ivm privacy. Het is toch een openbaar forum. Mijn enige wapen die ik openbaar kan geven is dat de teamleider mij steunt. Mijn collega's kunnen mijn verhalen beamen maar zelf bang zijn voor hun baan. Vanwege wat ze zien gebeuren bij mij en nog meer mensen.
Ik snap je niet hoor, Manager corrigeert je nergens, Als je wat vraagt is alles ok.
Het komt dus alleen van je teamleader die je "waarschuwt". Ik zou dan de 2 toch eens bij elkaar halen als het je zo beïnvloedt.
  woensdag 3 juni 2020 @ 14:13:45 #47
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193452957
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 13:56 schreef mrPanerai het volgende:

[..]

Ik snap je niet hoor, Manager corrigeert je nergens, Als je wat vraagt is alles ok.
Het komt dus alleen van je teamleader die je "waarschuwt". Ik zou dan de 2 toch eens bij elkaar halen als het je zo beïnvloedt.
Ik krijg ook de indruk dat de teamleiders in deze maar wat roepen. De vraag is: waarom? Misschien voeden zij de manager met allerlei vage verhalen omdat ze zelf niet in staat zijn om TS aan te sturen.
Resistance is futile.
pi_193453964
Slechts gissen. WGR is er in principe voor mensen op weg te helpen maar een oplossing. Met zo weinig info kun je niet veel.
Vakman pur sang
pi_193455811
Ik snap echt niks van het verhaal. Alleen een paar teamleiders die lopen te stoken.
.
pi_193455905
tja als je geen werk meer doet waar toeslagen voor gelden, waarom zou je die dan moeten ontvangen?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')