abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
  maandag 1 juni 2020 @ 23:27:38 #1
491309 Radelozevogel
Weggepest op werk
pi_193428552
Ben een gewone vent die niet emotioneel is of iets. Werk 8 jaar bij een bedrijf en heb het er ook naar mijn zin. Mijn directe collega's en teamleiders zijn zover ik weet oke met mij. Ik voel mij ook echt onderdeel van de ploeg. Nu sinds 2 jaar hebben we een nieuwe manager die de boel weer op de rit moet krijgen. Ben het er helemaal mee eens en doe alles wat hij van mij vraagt plus een beetje. Ik ben altijd 1 van de handigste jongens in de ploeg geweest en schuwde nooit een extra of moeilijkere taak. Mij kwam ten ore dat de nieuwe manager de pik op mij had en dat ik moest oppassen. Na boel incidenten gecreŽerd door de manager had ik een speciale taak opgegeven omdat ik de beste was daarin, maar de manager vond dat niet. De teamleiders en collega's hebben dezelfde mening als ik. Dit gebeurde allemaal in mei 2019. Na meerdere incidentjes gecreŽerd door de manager ben ik in dec. Zo erg overspannen geraakt dat ik niet meer kon functioneren en door enkele professionals is er burn out genoemd. Ik ben uiteindelijk bij een mediator geweest met de manager en hij schoof alle rare incidentjes op verschillende mensen. Uit de mediation is gekomen dat we met een schone lei beginnen en dat ik gewoon net als iedereen een eerlijke kans moet krijgen. Ik was ook niet rancuneus of haatvol maar oprecht op zoek naar een oplossing. Nadat ik aan het werk was gegaan volgden weer meerdere kleine incidentjes waar ik niks van wou zeggen of doen omdat ik vond dat dat mijn herstel in de weg zat. Voor mijn herstel was een vaste ritme geadviseerd door de bedrijfsarts om meerdere redenen waar ik niet op in wil gaan. Ik had op gegeven moment nachtdienst (2 weken dag 2 weken nacht) en in mijn nachtdienst ben ik teruggevallen in mijn ziekte. Ik heb vakantiedagen ingezet voor de laatste 6 nachten. In de 2e week nacht had ik een checkup met de bedrijfsarts. Ik gaf aan dat ik een stijgende lijn in mijn herstel zag. Alleen dat de nachtdiensten mij opbraken. De bedrijfsarts zou met de manager bellen om zij. Rapport toe te lichten. Eind van de week word ik boos opgebeld door de manager. Ik krijg mijn jaarlijkse verhoging niet, omdat ik alleen maar dagdiensten ga draaien raak ik mijn toeslagen kwijt en dat mijn rooster word aangepast die ik al jarenlang draai. ( Ik werkte elke zondag dat is een toeslagdag)ik was zo flabbergasted dat ik alleen maar ok kon zeggen en heb opgehangen. Er is iets bij mij geknapt omdat ik niks fouts doe. Ik word 3x gestraft voor overspannenheid wat hijzelf creŽert. Ben ik nou gek?
  maandag 1 juni 2020 @ 23:41:14 #2
491163 Viesdik
Zegentwijfel is een nederlaag
pi_193428774
Waarom praat je niet met de manager van je manager?
Is wat moed voor nodig, maar je werkt er al 8 jaar. Blijkbaar ben jij dusdanig waardevol dat ze je er graag bij willen hebben.
Heb je wel eens een beoordeling of functioneringsgesprek?
Het gezonde verstand is geen zegen maar een last. Je hebt te maken met mensen die het niet hebben.
  maandag 1 juni 2020 @ 23:59:46 #3
474314 MissGiraffe
NOOIT sarcastisch!
pi_193428984
Komt vast goed. Ik denk dat als jij het gewoon doorzet dmv alles dat je kunt doen, hij degene is die mag oprotten.
HEy FOKKERZZZZZ! Denken we wel om .............?!????????????????
pi_193429063
Tjah ieder verhaal heeft 2 kanten
  dinsdag 2 juni 2020 @ 00:19:56 #5
474314 MissGiraffe
NOOIT sarcastisch!
pi_193429197
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 00:06 schreef plesner het volgende:
Tjah ieder verhaal heeft 2 kanten
Dat wel, natuurlijk. Maar verhalen zoals dit komen vaak voor.
HEy FOKKERZZZZZ! Denken we wel om .............?!????????????????
pi_193430355
Bewijzen verzamelen en naar de betalende partij stappen, echt.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  dinsdag 2 juni 2020 @ 07:45:13 #7
491309 Radelozevogel
Weggepest op werk
pi_193430879
Tnx voor jullie reacties. Ik heb een incidenten logboek sinds ik op de hoogte was gesteld dat ik moest oppassen. Ik heb telefoongesprekken, belgegevens en getuiges. Mijn teamleider zegt ook dat er niks van klopt omdat ik wel presteer. Er zijn geen functioneringsgesprekken bij ons. Ook geen or en ook geen preventiemedewerker. En de manager van mijn manager is moeilijk te benaderen. Ik kan nergens heen met mijn problemen alleen naar degene die ze creŽert. En de bedrijfsarts en dat is wat de manager weer zo boos maakt.ik kan alleen verliezen in deze zaak
pi_193430961
Als je alleen overdag werkt is het toch niet vreemd dat je geen toeslagen meer krijgt? Mensen in de ziektewet krijgen ook geen reiskostenvergoeding als ze niet komen.
.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 08:19:36 #9
491309 Radelozevogel
Weggepest op werk
pi_193431094
Nee daar heb je het fout. Check je facts voor je wat zegt. Als de bedrijfsarts een medisch advies geeft dat de nachten niet bevorderlijk zijn voor herstel, dan mogen de werkgevers niet aan de toeslagen zitten. Het mooie is, ik ben maanden geleden al bij hem geweest om te vragen dat ik alleen dag mocht draaien en dat ik wist dat ik mijn toeslagen wijt zou raken. Zijn antwoord was dan zoek je maar een nieuwe baan. Als ik gezond ben en geen nachten wil draaien heb jij gelijk. Als de bedrijfsarts t zegt heb jij niet gelijk. In dit geval is het de 2e geval.
pi_193431276
Kun je dan niet samen met je teamleader naar een hogere manager gaan om dit te bespreken?
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
-----
Now only embers remain...
  dinsdag 2 juni 2020 @ 08:54:00 #11
51385 baskick
Juist ja!
pi_193431425
Je hebt een teamleider, een manager en die manager heeft ůůk een manager. Zoveel lagen en dan kennelijk < 50 medewerkers? Want erboven is een OR verplicht (artikel 2 Wet op de ondernemingsraden).

Los daarvan, artikel 3 lid 2 Arbeidsomstandighedenwet:
quote:
De werkgever voert, binnen het algemeen arbeidsomstandighedenbeleid, een beleid gericht op voorkoming en indien dat niet mogelijk is beperking van psychosociale arbeidsbelasting.
En psychosociale arbeidsbelasting:
quote:
De factoren direct of indirect onderscheid met inbegrip van seksuele intimidatie, agressie en geweld, pesten en werkdruk, in de arbeidssituatie die stress teweeg brengen.
Er moet beleid zijn. En als je teamleider je wel steunt maar niet doorpakt, je manager geen optie is, dan is de hogere manager je enige optie. Moeilijk bereikbaar of niet, dan bel je z'n/haar secretaresse voor een afspraak en geef je de urgentie aan.

Ik kan me overigens moeilijk iets voorstellen bij een moeilijk bereikbare manager in een bedrijf van zo'n geringe opvang, maar dat is persoonlijk. Desnoods inderdaad samen met je teamleider. Het is hķn probleem (althans, een probleem waar zij iets mee moeten) :Y
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  dinsdag 2 juni 2020 @ 08:56:52 #12
491309 Radelozevogel
Weggepest op werk
pi_193431444
Dit is allemaal vrijdag gebeurd. En gisteren pas de teamleider gesproken waardoor ik de conclusie heb getrokken dat het toch wel wegpest gedrag is. En omdat ik niet weet wat te doen heet ik radeloze vogel.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 09:01:00 #13
491309 Radelozevogel
Weggepest op werk
pi_193431462
Bedankt ik ga m'n teamleider appen kijken of hij mij wil bijstaan
pi_193434813
Managers zijn over het algemeen mensen die denken dat ze slim zijn maar in feite vaak onzin uitkramen.

Meestal word je gewaardeerd als je slecht presteert. Mensen die goed willen presteren doen zich vaak onrecht daarmee aan.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 14:28:00 #15
246179 Hondenfluitje
Bodof, kom onder de paraplof
pi_193436350
Ik heb geen advies voor je, maar ik wens je wel positiviteit toe. Op basis van je verhaal lijk je me een prima kerel, dus je vraag ben ik nou gek? Ik denk van niet.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 22:07:08 #16
382210 Jiang153
Bae Joo Hyun
pi_193444358
Tvp
Irene is bae &lt;3
pi_193444584
Hmm wellicht kunnen we helpen?
Welk type werk gaat het om?
Kun je de manager klem zetten?
Ben je redelijk onmisbaar (of schaars) op de korte termijn?
Er zijn vaak mogelijkheden, alleen dat vergt geduld en je moet een rat kunnen spelen.
Vakman pur sang
  dinsdag 2 juni 2020 @ 22:20:06 #18
51385 baskick
Juist ja!
pi_193444615
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 22:18 schreef Lospedrosa het volgende:
Hmm wellicht kunnen we helpen?
Welk type werk gaat het om?
Kun je de manager klem zetten?
Ben je redelijk onmisbaar (of schaars) op de korte termijn?
Er zijn vaak mogelijkheden, alleen dat vergt geduld en je moet een rat kunnen spelen.
Dat zijn toch geen oplossingen, man :')
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_193444704
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 22:20 schreef baskick het volgende:

[..]

Dat zijn toch geen oplossingen, man :')
Ja tuurlijk wel.
Vakman pur sang
  dinsdag 2 juni 2020 @ 22:24:43 #20
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193444725
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 08:19 schreef Radelozevogel het volgende:
Nee daar heb je het fout. Check je facts voor je wat zegt. Als de bedrijfsarts een medisch advies geeft dat de nachten niet bevorderlijk zijn voor herstel, dan mogen de werkgevers niet aan de toeslagen zitten. Het mooie is, ik ben maanden geleden al bij hem geweest om te vragen dat ik alleen dag mocht draaien en dat ik wist dat ik mijn toeslagen wijt zou raken. Zijn antwoord was dan zoek je maar een nieuwe baan. Als ik gezond ben en geen nachten wil draaien heb jij gelijk. Als de bedrijfsarts t zegt heb jij niet gelijk. In dit geval is het de 2e geval.
Waar baseer je dit op?
Resistance is futile.
pi_193445362
quote:
2s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 22:24 schreef Seven. het volgende:

[..]

Waar baseer je dit op?
Ik wachtte hier al op. :9

Volg mij hebben we hier een klein Profiteurtje te pakken die vooral veel huilde huillie doet.
Vakman pur sang
  dinsdag 2 juni 2020 @ 22:52:34 #22
491309 Radelozevogel
Weggepest op werk
pi_193445387
Pedrosa, ik kan en ga dat niet doen. Ben zover gekomen door mijn integriteit. Ik zit in de logistiek en Seven, dat heeft de bedrijfsarts mij zo uitgelegd en heb het telefoongesprek opgenomen. Meerdere keren teruggeluisterd. Daarna tot die conclusie gekomen. Als ik het fout heb mag je me corrigeren. Tevreden?

[ Bericht 9% gewijzigd door Radelozevogel op 02-06-2020 22:56:21 (Foute persoon) ]
pi_193445561
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 22:52 schreef Radelozevogel het volgende:
Pedrosa, ik kan en ga dat niet doen. Ben zover gekomen door mijn integriteit. Ik zit in de logistiek en Seven, dat heeft de bedrijfsarts mij zo uitgelegd en heb het telefoongesprek opgenomen. Meerdere keren teruggeluisterd. Daarna tot die conclusie gekomen. Als ik het fout heb mag je me corrigeren. Tevreden?
Oke laten we eens serieus evalueren. Wat had jij beter kunnen doen? En welk gedrag van de manager irriteert je echt?
Als je hier open over bent komt er zeker een oplossing.
Vakman pur sang
  dinsdag 2 juni 2020 @ 23:05:16 #24
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193445614
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 22:52 schreef Radelozevogel het volgende:
Onder welke CAO val je? En waarom neem je gesprekken met de bedrijfsarts op?
Resistance is futile.
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 2 juni 2020 @ 23:09:13 #25
408813 crew  trein2000
pi_193445663
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 23:05 schreef Seven. het volgende:

[..]

Onder welke CAO val je? En waarom neem je gesprekken met de bedrijfsarts op?
Dat laatste vind ik juist heel erg slim als ik eerlijk ben. Dan kan TS rustig nog eens terugluisteren wat er nou eigenlijk gezegd is. Of de inhoud van het gesprek met iemand anders bespreken. Zouden veel meer mensen moeten doen.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')