abonnement Unibet Coolblue
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 1 juni 2020 @ 23:05:45 #1
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_193428146
quote:
Kartonnen figuur van seriemoordenaar in tribune bij rugbymatch, zender maakt tumult compleet met gefotoshopt beeld Hitler



Ophef in Australië. Omdat fans nog niet toegelaten zijn bij de Australische Rugby League, worden kartonnen figuren ingezet om de stadions aan te kleden. Een goed idee, ware het niet dat sommige ‘supporters’ van de situatie misbruik maakten en op die manier plots seriemoordenaar Harold Shipman in de tribune zat. Fox Sports Australia ging nog een stapje verder en zette in een sportshow een gefotoshopt beeld van Adolf Hitler tussen de andere rugbyfans. De screeningstest wordt alvast herbekeken, Fox Sports Australia bood op haar beurt excuses aan en start een onderzoek.

Afgelopen weekend werd in Australië de Rugby League hervat. Fans werden nog niet toegelaten in de stadions, maar om hen toch te betrekken bij de immens populaire sport, kan elke die hard-supporter voor 22 Australische dollar (13 euro) een kartonnen figuur laten plaatsen in de tribunes. Maar wat startte als een goed idee, is volledig geëscaleerd. Enkele fans maakten er immers misbruik van.



In het duel tussen de Penrith Panthers en de Newcastle Knights dook tussen de goedbedoelde kartonnen figuren plots het gedaante van de beruchte Britse seriemoordenaar Dr. Harold Shipman op. Shipman werd in 2000 schuldig bevonden aan de moord op vijftien patiënten via dodelijke injecties, maar het aantal slachtoffers ligt waarschijnlijk nog een pak hoger. Een slechte ‘grap’ van een ‘fan’ die voor heel wat ophef zorgt in Australië. Hoe is het mogelijk dat de ingestuurde foto van Shipman de screeningstest van het NRL (National Rugby League) kon doorstaan?

Ook het beeld van Dominic Cummins - de adviseur van Engels premier Boris Johnson - riep vragen op. Cummins lag tijdens de coronalockdown stevig onder vuur omdat hij 400 kilometer aflegde terwijl de regering - en hij - opriep binnen te blijven.

De NRL laat weten dat het de screeningsprocedure zal aanpassen zodat dergelijke situaties niet meer kunnen voorvallen. Als ze een foto van een gecontesteerde persoon ontvangen, wordt deze verwijderd en krijgt de inzender het geld terug.



Alsof dat nog niet volstond, deed Fox Sports Australia er een schepje bovenop. In een comedyschets tijdens de sportshow ‘Sunday Night with Matty Johns’ plaatste men een gefotoshopt beeld van een kartonnen Adolf Hitler tussen de andere fans. Toen het zwart-wit beeld van de nazi-leider werd getoond, volgden enkele grapjes. Dat schoot bij heel wat kijkers in het verkeerde keelgat. De zender kon niet anders dan zich meteen te verontschuldigen. “We zijn zeer bezorgd over het incident. We bekijken momenteel de omstandigheden en onderzoeken welke acties nodig zijn. We bieden onze oprechte excuses aan voor wat dit heeft veroorzaakt.”

https://www.hln.be/sport/(...)eld-hitler~a4603da4/
--------------

_O- _O- _O- _O- _O- _O-
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  maandag 1 juni 2020 @ 23:08:05 #2
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_193428189
Wat errug!
Ik vraag me altijd af wat voor mensen dat zijn die hier zo'n punt van maken. Of is het alleen de media die hier iets sappigs van willen maken?
pi_193428227
Hahahah _O- _O- _O-
Land of the free. Home of the brave.
pi_193428229
Vind het zelf vooral treurig om zoiets op te vullen met karton.
  maandag 1 juni 2020 @ 23:13:41 #5
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_193428313
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 23:10 schreef phoenyx het volgende:
Vind het zelf vooral treurig om zoiets op te vullen met karton.
Ongelooflijk dat Eric Corton er niet tussen stond.
  † In Memoriam † maandag 1 juni 2020 @ 23:23:32 #6
88815 The_Emotion
98.3
pi_193428495
quote:
5s.gif Op maandag 1 juni 2020 23:13 schreef Kopiko het volgende:

[..]

Ongelooflijk dat Eric Corton er niet tussen stond.
Die stond op de Dam
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
  maandag 1 juni 2020 @ 23:59:08 #7
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_193428978
Toch lachen dit? Gewoon allemaal seriemoordenaars, dictators, en filmpersonages op die tribune zetten.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 04:20:21 #8
117098 Hathor
Effe niet
pi_193430329
Meh...not funny
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 04:23:53 #9
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_193430334
_O-
Ik ben inmiddels overleden
pi_193430437
Is humor
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  dinsdag 2 juni 2020 @ 07:31:06 #11
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_193430790
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 23:08 schreef BasEnAad het volgende:
Wat errug!
Ik vraag me altijd af wat voor mensen dat zijn die hier zo'n punt van maken. Of is het alleen de media die hier iets sappigs van willen maken?
Dat laatste!

Twitter, Facebook en Instagram brengen dit soort mensen voort. We waren beter af zonder social media.
pi_193432018
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 04:20 schreef Hathor het volgende:
Meh...not funny
Jawel.
Land of the free. Home of the brave.
pi_193443684
Jezus, ophef maken omdat er een kartonnen Hitler tussen al die poppen staat. Dat dit is waar je druk om maakt, dan heb je werkelijk geen problemen in dat land.
pi_193445277
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 21:34 schreef MakkieR het volgende:
Jezus, ophef maken omdat er een kartonnen Hitler tussen al die poppen staat. Dat dit is waar je druk om maakt, dan heb je werkelijk geen problemen in dat land.
Zo'n pop plaatsen betekent natuurlijk dat je fan bent van Hitler en de holocaust goedkeurt of ontkent.
pi_193446980
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 22:48 schreef Faxie het volgende:

[..]

Zo'n pop plaatsen betekent natuurlijk dat je fan bent van Hitler en de holocaust goedkeurt of ontkent.
Het plaatsen van zo'n pop betekent volgens mij helemaal niks, een beetje baldadigheid en kattenkwaad. Je kunt natuurlijk ook gewoon publiek toelaten dan heb je geen last meer van dit soort streken.

Hoe dan ook, kattenkwaad zal er altijd zijn. Dan is dit nog het allerminst waar ik me zorgen om maak.
  woensdag 3 juni 2020 @ 04:19:53 #16
213215 Interloper
Verdomd gezellig hiero
pi_193447246
Paniek! Peeuw!
Searchers after horror haunt strange, far places.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')