abonnement Unibet Coolblue
pi_193420729
Hoi. Mijn vriendin wilt over een tijdje bij mij komen wonen. Ik heb een huurwoning. Huurtoeslag krijg ik nu al niet, en zorgtoeslag zal tdt ook wel voorbij zijn.

Maar hoe zit het met de huur zelf? Gaat deze ook omhoog? Ik weet dat de huur maximaal 6 procent ( dacht ik) per jaar omhoog gaat, maar is dat ook als je gaat samenwonen? Gaat het dan juist méér omhoog?

Kan niks vinden op internet hierover
  maandag 1 juni 2020 @ 17:32:51 #2
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_193420803
Nee, je huur is normaal gezien niet gebaseerd op het aantal personen in een huishouden.
  maandag 1 juni 2020 @ 17:36:13 #3
356649 MyTiredFeet
Onsamenhangend
pi_193420857
quote:
14s.gif Op maandag 1 juni 2020 17:27 schreef Vlaggenroof het volgende:
Huurtoeslag krijg ik nu al niet, en zorgtoeslag zal tdt ook wel voorbij zijn.
Word je dan ook toeslagpartner?

Als dat niet het geval is houden jullie beiden jullie zorgtoeslag (indien van toepassing).
Op woensdag 27 december 2012 schreef robdriessen het volgende:
Als Leo Blokhuis ooit onder een auto terecht komt en gaat hemelen, wil ik MyTiredFeet als nieuwe nationale muziekprofessor.
  maandag 1 juni 2020 @ 17:43:16 #4
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_193420972
De WBV moet waarschijnlijk wel toestemming geven dat ze er in mag trekken, maar dat stelt meestal niet zoveel voor. Het heeft geen invloed op de huurprijs voor zover mij bekend.

Het kan hooguit zorgen voor meer water- stroom- en gas verbruik.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_193421286
Jullie inkomen kan wel van invloed zijn op de hoogte van de huur:

https://www.rijksoverheid(...)g/aanpak-scheefwonen
  maandag 1 juni 2020 @ 18:14:05 #6
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_193421532
quote:
1s.gif Op maandag 1 juni 2020 17:32 schreef kwiwi het volgende:
Nee, je huur is normaal gezien niet gebaseerd op het aantal personen in een huishouden.
Maar wel op de poen die ze verdienen als je sociaal zit.
Dum de dum
pi_193427579
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 17:43 schreef karr-1 het volgende:
De WBV moet waarschijnlijk wel toestemming geven dat ze er in mag trekken, maar dat stelt meestal niet zoveel voor. Het heeft geen invloed op de huurprijs voor zover mij bekend.

Het kan hooguit zorgen voor meer water- stroom- en gas verbruik.
En hogere gemeentelijke belastingen. Gaat van éénpersoonshuishouden naar meerpersoonshuishouden.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  maandag 1 juni 2020 @ 22:45:02 #8
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_193427632
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 22:43 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

En hogere gemeentelijke belastingen. Gaat van éénpersoonshuishouden naar meerpersoonshuishouden.
ook dat ja
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_193427660
Je kunt meer huurverhoging krijgen, als je in een sociale huurwoning zit en de verhuurder inkomensafhankelijke huurverhoging toepast kijkt die naar het inkomen van alle ingeschrevenen.
pi_193457623
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 22:45 schreef XanderH het volgende:
Je kunt meer huurverhoging krijgen, als je in een sociale huurwoning zit en de verhuurder inkomensafhankelijke huurverhoging toepast kijkt die naar het inkomen van alle ingeschrevenen.
In dat geval kijken ze naar het gecombineerde inkomen van alle ingeschreven op het huurcontract.

Je kan prima het huurcontract op 1 naam laten staan en de 2e persoon bij alleen de gemeente inschrijven, dan heb je dus geen verhoging.

Enig nadeel: mocht je uit elkaar gaan dan kan je niet kiezen wie het huis houdt.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_193457799
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 19:14 schreef delano.888 het volgende:

[..]

In dat geval kijken ze naar het gecombineerde inkomen van alle ingeschreven op het huurcontract.

Je kan prima het huurcontract op 1 naam laten staan en de 2e persoon bij alleen de gemeente inschrijven, dan heb je dus geen verhoging.
Jawel ze kijken toch echt naar alle ingeschrevenen op het adres!

https://www.rijksoverheid(...)nkomen-huurverhoging

quote:
Het huishoudinkomen zijn de inkomens van u en alle andere bewoners van uw huis. Bijvoorbeeld uw partner of kinderen.
pi_193459539
Samenwonen of aantal personen heeft niets te maken met de huur. Dus je huur blijft hetzelfde. Huur heeft niks te maken met het huishouden. Alleen de huurtoeslag heeft te maken met huishouden.
Of kijk anders in je huurcontract.
pi_193470976
Even een kosten/baten analyse maken; is tegenwoordig helaas wel nodig.

Sociale analyse ook.
Als zij zwanger wordt en jullie gaan uit elkaar, dan mag jij het huis uit. Kan jij weer bijv. enige tijd bij je ouders intrekken. Zit niemand op te wachten, maar heb dit meerdere malen van dichtbij gezien.

Voor haar is het ook onzeker, want als het misloopt staat zij op straat.

Ik zou lekker bij elkaar intrekken en haar oude woning voorlopig behouden.

Wellicht zijn er legale mogelijkheden tot gemeubileerde verhuur van haar oude woning.
Hoeft uiteraard niet.
Student(en) erin.
Een paar Polen kan natuurlijk ook, al heb je dan een, niet onaanzienlijk, risico. Zolang je die Polen maar netjes behandelt en geen woekerwinsten maakt.
Uber is ook een mogelijkheid.

En loopt alles okee, dan zeg je de huur op een gegeven moment op.
pi_193471320
Enige wat kan veranderen zijn je gemeentelijke belastingen (waterschap, afval etc.). Sommige gemeenten houden rekening met het aantal personen in een huishouden.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')