abonnement Unibet Coolblue
  maandag 1 juni 2020 @ 17:15:30 #1
65846 Bocaj
Vámonos!
pi_193420524
Meeste ov-reizigers houden zich aan mondkapjesplicht, 'wel wennen aan benauwdheid'.
quote:
Voor veel reizigers is het even wennen, maar het lijkt erop dat de meesten zich houden aan de mondkapjesplicht die sinds vandaag in het openbaar vervoer geldt. Wie in het ov geen mondkapje draagt, kan een boete van 95 euro krijgen. Volgens de NS houden de meeste passagiers zich aan de nieuwe regels.

quote:
"Ik vind het echt vervelend. Heel benauwd", zegt een vrouw op station Haarlem. Een andere reiziger wacht zo lang mogelijk met het omdoen: "Het is een beetje onhandig met de koffie." Toch heeft niet iedereen er moeite mee: "Mijn moeder had er eentje thuis liggen, dus die heb ik meegenomen. Ja, het was een schone, geen zorgen. Anders heeft het geen nut natuurlijk."

"Het is eigenlijk onzin, want het maakt niks uit", zegt een man die aankomt op het station van Haarlem. "Gisteren kon het zonder en vandaag moet je plotseling een mondkapje op hebben. Dus het heeft geen zin." Toch doet hij zijn mondkapje wel op. "Ik wil geen geouwehoer hebben."

Anderen zijn juist overtuigd van de bescherming. "Het wordt straks zo druk en ik wil niet ziek worden", zegt een vrouw die in de zorg werkt. Zij heeft geen last van benauwdheid door het mondkapje. "Hij zit wel prettig. Ik heb er verschillende geprobeerd. Hij is zelfs nog beter dan wat ik op het werk krijg."

Een van de reizigers heeft na haar eerste ervaringen ook nog een tip: poets je tanden voordat je een mondkapje opdoet. "Het is een stuk frisser om tijdens je reis die mintgeur te ruiken."

Handhaving
Reizigers zonder mondkapje kunnen dus een boete krijgen van 95 euro. Maar ze kunnen ook wegkomen met een waarschuwing, zag deze passagier: "Een jongen van een jaar of 17 werd door de conductrice verzocht om de trein uit te gaan om een mondkapje te gaan kopen."

Een touringcarchauffeur zegt dat zij passagiers zonder mondkapje niet zal weigeren. "Ik hoef daar niet op te handhaven. Ik mag ze wel wijzen op het feit dat de bekeuring voor uzelf is." Alleen buitengewoon opsporingsambtenaren (boa's) kunnen reizigers zonder mondkapje beboeten.

Ook op veerponten
De mondkapjesplicht geldt in alle vormen van het openbaar vervoer, dus ook op veerponten. "Misschien is het op het dek overdreven, maar het moet", zegt een passagier van de Waterbus tussen Dordrecht en Rotterdam. Ook klagen reizigers over jeuk en beslagen brillen.
Bron: NOS Filmpje!
===========================================================
Wat is handhaving in het Engels? Handhaving... :D

Mondkapjes zijn vanaf nu verplicht in het OV.
  maandag 1 juni 2020 @ 17:18:33 #2
65846 Bocaj
Vámonos!
pi_193420929
benauwdheid?
ik heb vroeger in de bouw gewerkt, sloopwerkzaamheden binnen gebouwen, fysiek zwaar arbeid verricht met constant een mondkap op in best stoffige omgevingen. Ik had het echt niet benauwd.
Het mondkapje sloeg helemaal zwart van het stof en vocht.
En de andere medewerkers hoorde ik ook nooit over benauwdheid. Wel waren er paar die liever zonder zo een mondkapje aan het werk waren, maar of dit door benauwdheid kwam weet ik niet.
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_193420957
In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa
pi_193422359
Eerst was er een hele tijd niks nodig, nu mag je opeens zelfs een stukje stof voor je mond (om je oren heen) dragen. Dat houdt bijna niks tegen. En de kosten zijn ook nog eens voor jezelf, terwijl het OV al duur en druk genoeg is. _O-

Mondkapjes per stuk zijn 1 euro. Er zijn ook winkels die 50 cent per mondkapje vragen. Eigenlijk moet je er 2 per dag gebruiken. 1 op de heenweg, 1 op de terugweg. Dan ben je per dag 1 tot 2 euro kwijt. Wanneer je 5 dagen werkt, 5 tot 10 euro per week, grofweg 20 tot 40 euro per maand. Als deze maatregel 3 maanden aanhoudt, ben je 60 tot 120 euro kwijt naast je normale OV kosten.
pi_193423910
Nog een reden om voor de auto te kiezen in plaats van het OV
  maandag 1 juni 2020 @ 20:50:09 #7
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_193424708
Ik zag vandaag wel een hoop lekkere dames met hele charmante zelfgemaakte mondkampjes.

Eentje met een mooie stippeltjes print bij eenzelfde soort jurk O+
  maandag 1 juni 2020 @ 21:37:25 #8
65846 Bocaj
Vámonos!
pi_193425762
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 20:50 schreef Hexagon het volgende:
Ik zag vandaag wel een hoop lekkere dames met hele charmante zelfgemaakte mondkampjes.

Eentje met een mooie stippeltjes print bij eenzelfde soort jurk O+
Zoiets kunnen alleen vrouwen... en dat is mooi!
pi_193426346
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 20:50 schreef Hexagon het volgende:
Ik zag vandaag wel een hoop lekkere dames met hele charmante zelfgemaakte mondkampjes.

Eentje met een mooie stippeltjes print bij eenzelfde soort jurk O+
Oké, dan heb ik voor as woensdag een goed vooruitzicht om ook de creaties te kunnen bekijken.
pi_193426692
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 19:03 schreef Gruj0 het volgende:
Eerst was er een hele tijd niks nodig, nu mag je opeens zelfs een stukje stof voor je mond (om je oren heen) dragen. Dat houdt bijna niks tegen. En de kosten zijn ook nog eens voor jezelf, terwijl het OV al duur en druk genoeg is. _O-

Mondkapjes per stuk zijn 1 euro. Er zijn ook winkels die 50 cent per mondkapje vragen. Eigenlijk moet je er 2 per dag gebruiken. 1 op de heenweg, 1 op de terugweg. Dan ben je per dag 1 tot 2 euro kwijt. Wanneer je 5 dagen werkt, 5 tot 10 euro per week, grofweg 20 tot 40 euro per maand. Als deze maatregel 3 maanden aanhoudt, ben je 60 tot 120 euro kwijt naast je normale OV kosten.
Wie denkt dat mensen elke keer als ze met het openbaar vervoer moeten een nieuw mondkapje gaan gebruiken komt bedrogen uit. Hetzelfde mondkapje wordt volgens mij rustig een paar weken gebruikt dus heeft het dan nog wel nut ?
pi_193426810
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 19:03 schreef Gruj0 het volgende:
Eerst was er een hele tijd niks nodig, nu mag je opeens zelfs een stukje stof voor je mond (om je oren heen) dragen. Dat houdt bijna niks tegen. En de kosten zijn ook nog eens voor jezelf, terwijl het OV al duur en druk genoeg is. _O-

Mondkapjes per stuk zijn 1 euro. Er zijn ook winkels die 50 cent per mondkapje vragen. Eigenlijk moet je er 2 per dag gebruiken. 1 op de heenweg, 1 op de terugweg. Dan ben je per dag 1 tot 2 euro kwijt. Wanneer je 5 dagen werkt, 5 tot 10 euro per week, grofweg 20 tot 40 euro per maand. Als deze maatregel 3 maanden aanhoudt, ben je 60 tot 120 euro kwijt naast je normale OV kosten.
En dan reken je de immateriele schade van het voor lul zitten er niet eens bij.
pi_193426852
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 22:18 schreef Sorella het volgende:

[..]

Wie denkt dat mensen elke keer als ze met het openbaar vervoer moeten een nieuw mondkapje gaan gebruiken komt bedrogen uit. Hetzelfde mondkapje wordt volgens mij rustig een paar weken gebruikt dus heeft het dan nog wel nut ?
Het had sowieso al geen nut. Ben je corona angstig kun je gewoon het beste OV vermijden
  maandag 1 juni 2020 @ 23:20:07 #13
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_193428441
Mijn baas heeft nu al laten weten dat het declareren van mondkapjes niet is toegestaan.....
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_193429099
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 17:39 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
benauwdheid?
ik heb vroeger in de bouw gewerkt, sloopwerkzaamheden binnen gebouwen, fysiek zwaar arbeid verricht met constant een mondkap op in best stoffige omgevingen. Ik had het echt niet benauwd.
Het mondkapje sloeg helemaal zwart van het stof en vocht.
En de andere medewerkers hoorde ik ook nooit over benauwdheid. Wel waren er paar die liever zonder zo een mondkapje aan het werk waren, maar of dit door benauwdheid kwam weet ik niet.
Was dat mondkapje ook van katoen zoals ze nu veelal gedragen worden?
pi_193429148
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 00:10 schreef Nober het volgende:

[..]

Was dat mondkapje ook van katoen zoals ze nu veelal gedragen worden?
nee, het was ffp2
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
  dinsdag 2 juni 2020 @ 02:41:59 #16
117098 Hathor
Effe niet
pi_193430127
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 20:50 schreef Hexagon het volgende:
Ik zag vandaag wel een hoop lekkere dames met hele charmante zelfgemaakte mondkampjes.

Eentje met een mooie stippeltjes print bij eenzelfde soort jurk O+
zat er ook een doorgeefluik in voor happy endings?
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_193430228
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 23:20 schreef karr-1 het volgende:
Mijn baas heeft nu al laten weten dat het declareren van mondkapjes niet is toegestaan.....
Wel raar, je moet het toch gebruiken bij het reizen....
pi_193430235
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 03:16 schreef macca728 het volgende:

[..]

Wel raar, je moet het toch gebruiken bij het reizen....
Lijkt me wel afhankelijk van de vraag: moet je reizen of kan/mag je ook thuiswerken>
  dinsdag 2 juni 2020 @ 03:22:15 #19
117098 Hathor
Effe niet
pi_193430241
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 03:16 schreef macca728 het volgende:

[..]

Wel raar, je moet het toch gebruiken bij het reizen....
Moet....moet..? lijkt me dat na vandaag alles dat "moet" wel in de kliko kan.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 07:11:39 #20
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_193430696
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 03:19 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Lijkt me wel afhankelijk van de vraag: moet je reizen of kan/mag je ook thuiswerken>
Ik heb ze sowieso niet nodig, want auto, maar ik weet dat er collega's zijn die wel met OV gaan en die gevraagd hebben of er gedeclareerd kon worden. Zowel ik als mijn collega's kunnen prima thuis werken, dus heeft de baas nee gezegd en dat snap ik ook volledig.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')