abonnement Unibet Coolblue
pi_193417153
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 11:43 schreef Alaianaya het volgende:

[..]

Als je de OP had gelezen had je gezien dat het om 17.00 uur start.
Dat bedoel ik
  maandag 1 juni 2020 @ 12:18:30 #202
22565 asco
Los in deze tent
pi_193417165
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 12:16 schreef Dejannn het volgende:

Wat me overigens ook opvalt is dat er nogal veel "non-binary" "genderqueer" "they/them" "LGBTQ+" figuurtjes aan deze protesten en rellen meedoen en tevens hun social media volspammen met hoe slecht het wel niet is om wit te zijn (terwijl ze zelf wit zijn :')). Vraag me af wat hun belang hier precies in is ..
Dat weten ze zelf ook niet.
Een flink deel van de internetgeneratie is gewoon volledig van het padje. :')
pi_193417168
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 11:59 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]

Die figuren denken altijd het alleenrecht op zieligheid te hebben. Continue in aanraking komen met de politie en dan vervolgens janken als ze aangepakt worden. Je kan ook gewoon normaal gedrag
vertonen.

Wat er in de VS is gebeurd is een incident. Waarschijnlijk zelfs een vete tussen die waar die agent misbruik heeft gemaakt van zijn macht.

Hoe haal je het in je kop om dan vervolgens in Amsterdam te gaan protesteren, tegen wie? Blanke Nederlanders, de Nederlandse politie, overheid?
Typte hij veilig vanaf een zolderkamer in een willekeurige suffe witte Vinex wijk.
  maandag 1 juni 2020 @ 12:18:53 #204
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_193417170
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 12:16 schreef Dejannn het volgende:
Ik vind het wel zorgwekkend om te zien dat allerlei problematiek vanuit de States even hier wordt geïmporteerd en mensen dat als fundament gebruiken om te doen alsof de situatie hier (maar ook in andere Europese landen) vergelijkbaar is. Dit zorgt alleen maar voor zeer veel sociale segregatie. Wees blij dat in Nederland niet het enorm verknipte en zeer problematische idee van ras heerst zoals in de US. Maar blijkbaar zijn er dus wel mensen die zich iets te veel hebben laten beïnvloeden door zaken die in daar gebeuren.

Wat me overigens ook opvalt is dat er nogal veel "non-binary" "genderqueer" "they/them" "LGBTQ+" figuurtjes aan deze protesten en rellen meedoen en tevens hun social media volspammen met hoe slecht het wel niet is om wit te zijn (terwijl ze zelf wit zijn :')). Vraag me af wat hun belang hier precies in is ..
Aaaaaaandacht. Sowieso zwelgen dat soort lui altijd al in aandacht.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_193417195
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 12:18 schreef Freak188 het volgende:

[..]

Typte hij veilig vanaf een zolderkamer in een willekeurige suffe witte Vinex wijk.
Okay, Jamal from the hood. Sta je er ook tussen?
  Moderator maandag 1 juni 2020 @ 12:33:44 #206
138438 crew  Pizzakoppo
pi_193417372
Ik snap de spasmen waar men in schiet nooit zo goed, rellen zijn gewoon fucking vet. Vind je het niet vet om er tussen te staan dan wel om het te volgen van een afstand of via de media. De spanning, het gevoel dat er mogelijk verandering komt en gewoon alles van het, normaal zo solide, systeem afbreken en omver werpen. Heerlijk.

Echter is het vanzelfsprekend niet goed voor een maatschappij, het is ontwrichtend en kan als het doorslaat leiden tot grotere onlusten. In dit specifieke geval in Amerika zijn er duidelijk ideologische activisten maar ook veel opportunisten die een TV pakken als de mogelijkheid daar is of gewoon een pand in de hens zetten. Snap niet dat dat onderscheid zo moeilijk is.
pi_193417454
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 12:16 schreef Dejannn het volgende:
Ik vind het wel zorgwekkend om te zien dat allerlei problematiek vanuit de States even hier wordt geïmporteerd en mensen dat als fundament gebruiken om te doen alsof de situatie hier (maar ook in andere Europese landen) vergelijkbaar is. Dit zorgt alleen maar voor zeer veel sociale segregatie. Wees blij dat in Nederland niet het enorm verknipte en zeer problematische idee van ras heerst zoals in de US. Maar blijkbaar zijn er dus wel mensen die zich iets te veel hebben laten beïnvloeden door zaken die in daar gebeuren.

Wat me overigens ook opvalt is dat er nogal veel "non-binary" "genderqueer" "they/them" "LGBTQ+" figuurtjes aan deze protesten en rellen meedoen en tevens hun social media volspammen met hoe slecht het wel niet is om wit te zijn (terwijl ze zelf wit zijn :')). Vraag me af wat hun belang hier precies in is ..
Deze mensen proberen vooral een onderscheid te maken tussen henzelf en een monolithische vijandgroep welke verantwoordelijk gehouden kan worden voor alle problematiek. Het gaat dan niet specifiek om elke blanke, maar om de 'heteronormatieve blanke man en vrouw' welke inherent racistisch, seksistisch, imperialistisch et cetera is. Het stereotype van de blanke mensen die een traditioneel gezin willen, een respect voor orde en gezag hanteren, rechts stemmen enzovoorts.

Doordat deze monolithische groep ook gezien wordt als tegendraads aan respect en acceptatie voor zwakkere/minderheidsgroepen zoals LGBT+ mensen, mensen met psychiatrische problematiek enzovoorts zie je dat mensen welke tot deze groepen behoren (of zich onterecht identificeren als een lid van deze groep) zichzelf regelmatig scharen achter protesten tegen (al dan niet legitieme) onderdrukking van andere groepen.

Dan krijg je de (soms) rare samenhang tussen protesten tegen islamofobie én homofobie bijvoorbeeld, of blanke demonstranten welke zich achter een 'Stop wit privilege!'-protest scharen wiens niet-blanke organisatoren onderwijl elk blank individu als onderdeel van deze privilegegroep/dit 'probleem' zien.
In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa
pi_193417477
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 12:20 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]

Okay, Jamal from the hood. Sta je er ook tussen?
Nee. Maar het recht op protesteren is een groot goed in een democratie. Ik proef hier dat zoiets eigenlijk alleen door blanken gedaan mag worden want zwarten protesteren alleen maar voor de aandacht en niet voor een (voor hun) belangrijke zaak. Toch?
pi_193417518
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 12:39 schreef Eufonie het volgende:

[..]

Deze mensen proberen vooral een onderscheid te maken tussen henzelf en een monolithische vijandgroep welke verantwoordelijk gehouden kan worden voor alle problematiek. Het gaat dan niet specifiek om elke blanke, maar om de 'heteronormatieve blanke man' welke inherent racistisch, seksistisch, imperialistisch et cetera is.

Doordat deze monolithische groep ook gezien wordt als tegendraads aan respect en acceptatie voor zwakkere/minderheidsgroepen zoals LGBT+ mensen, mensen met psychiatrische problematiek enzovoorts zie je dat mensen welke tot deze groepen behoren (of zich onterecht identificeren als een lid van deze groep) zichzelf regelmatig scharen achter protesten tegen (al dan niet legitieme) onderdrukking van andere groepen.

Dan krijg je de rare samenhang tussen protesten tegen islamofobie én homofobie bijvoorbeeld, of blanke demonstranten welke zich achter een 'Stop wit privilege!'-protest scharen wiens niet-blanke organisatoren onderwijl elk blank individu als onderdeel van deze privilegegroep zien.

O je bedoeld dat mensen als normaal en gelijk willen worden behandeld?
  maandag 1 juni 2020 @ 12:50:00 #210
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_193417575
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 18:45 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Politie hier is zeker beter dan in de VS. Maar er wordt ook keihard aan profiling gedaan. Mocro in bmw is drugsdealer. Ned in bmw heeft vast een goede baan.

Dit gebeurt dus in heel veel situaties. Sollicitaties ook zo'n dingetje bv.
Het jammere is alleen dat dit in meer dan 95% van de gevallen ook blijkt te kloppen. Kun je dan nog spreken van etnische profilering of noemen we het gewoon wat het is > Gezond verstand.
pi_193417599
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 09:55 schreef Hathor het volgende:

[..]

Mjah....maar demonstreren tegen geweld tegen zwarten in Nederland???? Misschien moet meneer Airfryer mijn geheugen even opfrissen, want ik kan me met de beste wil van de wereld geen geweld tegen zwarten in Nederland herinneren. En als je alleen maar gebakken lucht gaat staan verkopen kan je beter thuis blijven.
Die slavendrijversnazaat deed ook al eens of zwarten hier ooit achterin de bus moesten zitten. Het is een doelbewuste poging om Amerikaanse racisme tot universeel voor de witte man te verlaren, want anders zijn ze niet zielig genoeg.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_193417611
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 12:41 schreef Freak188 het volgende:

[..]

Nee. Maar het recht op protesteren is een groot goed in een democratie. Ik proef hier dat zoiets eigenlijk alleen door blanken gedaan mag worden want zwarten protesteren alleen maar voor de aandacht en niet voor een (voor hun) belangrijke zaak. Toch?
Ik heb misschien enkele posts gemist, maar volgens mij werd dit door niemand aangegeven :). Ik vind het persoonlijk heel goed dat zwarte mensen de straat op gaan, ik vraag me juist sterk af waarom veel van de rellen en het geweld van witte mensen afkomstig is. Sowieso gaan al die rellen en plunderingen niet helpen. Dit vormt totaal geen oplossing.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-06-2020 12:54:04 ]
pi_193417675
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 12:45 schreef Freak188 het volgende:

[..]

O je bedoeld dat mensen als normaal en gelijk willen worden behandeld?
Nee, ik doel op het aanwezige problemen welke zeker binnen aan identiteitspolitiek gerelateerde demonstraties spelen. Zoals mensen welke snel geneigd zijn zichzelf labels op te plakken of zichzelf binnen een bepaalde psychiatrische groep te identificeren om zo buiten hun monolithische vijandgroep te vallen. Nu behoor ik zelf feitelijk net zo goed tot een soort minderheidsgroep vanuit psychiatrisch ziekteverloop, maar het zichtbaar dwepen met zelf gediagnosticeerde problemen of het uitvergroten van problematiek om zichzelf zo als 'onderdrukte groep' te presenteren is mijns inziens stuitend.

Aan de andere kant dat het importeren van een monolithische vijandgroep uit een ander land, zoals de Verenigde Staten, ook problemen meebrengt. De geschiedenis van zwarte mensen in Nederland is radicaal anders dan in de Verenigde Staten doch lijken bepaalde demonstranten en groepen beide gelijk te willen trekken.

Dan krijg je toch een demonstratie met een overdaad aan (feitelijk geprivilegieerde) middenklasse blanke mensen welke zichzelf vooral heel onderdrukt willen voelen en anderzijds niet-blanke demonstranten welke haast willen denken dat de grootste slachtoffers van de Holocaust vooral zwart waren.

[ Bericht 3% gewijzigd door Eufonie op 01-06-2020 13:03:03 ]
In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa
pi_193417815
In Nederland is nagenoeg geen racisme. Maar men WIL wel graag dat het er is.
Eens kijken
pi_193417816
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 09:50 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Nou nee. Kennelijk moeten ze van jou zich ergens anders druk om maken. En erger je je eraan dat ze niet demonstreren voor iets dat jij belangrijker vind. Maar zelf doe je ook niks.
Leuk dat je me kent.
  maandag 1 juni 2020 @ 13:07:23 #216
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_193417862
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 12:51 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Die slavendrijversnazaat deed ook al eens of zwarten hier ooit achterin de bus moesten zitten. Het is een doelbewuste poging om Amerikaanse racisme tot universeel voor de witte man te verlaren, want anders zijn ze niet zielig genoeg.
Mijn theorie is, dat men heeft gezien hoeveel onze moslim-medemensen gedaan kregen door flink te janken en toen dacht; "Dat kunnen wij ook!" En toen ontdekte men "racisme als verdienmodel".

Continu spijkers op laag water zoeken en er alleen maar voor zorgen dat er meer en meer polarisatie komt. Want als er géén problemen waren, dan was je organisatie overbodig. En dan is het; "Dag, dag subsidies."
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_193417865
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 13:04 schreef Maharski het volgende:
In Nederland is nagenoeg geen racisme. Maar men WIL wel graag dat het er is.
Dat eerste zou ik niet willen zeggen. Wel kent het denk ik hele andere vormen dan in Amerika, gelukkig maar ook.
  maandag 1 juni 2020 @ 13:14:34 #218
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_193417944
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 23:30 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Welke aanwijzingen heb jij dat de rechter ongelijk had?
Heeft bluesdude niet nodig. Bij hem is het zwart goed, wit slecht hurrr durrrrr....
pi_193417949
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 13:07 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Mijn theorie is, dat men heeft gezien hoeveel onze moslim-medemensen gedaan kregen door flink te janken en toen dacht; "Dat kunnen wij ook!" En toen ontdekte men "racisme als verdienmodel".
Hier zit helaas wel een kern van waarheid in. Ik vind het ook altijd vrij opmerkelijk als je bijvoorbeeld van die Turken met een zeer lichte huidskleur ziet praten over "witte" mensen. En dan zelf zich onder de noemer "donker" willen scharen terwijl men een lichtere huid heeft dan menig witte Nederlander.
  maandag 1 juni 2020 @ 13:16:37 #220
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_193417972
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 23:43 schreef Repentless het volgende:

[..]

Hou toch op man. :')

Henriquez riep herhaaldelijk dat hij een wapen bij zich had en werd daarom ingerekend. Nummer twee was net vrijgekomen na een reeks inbraken, mocht daar op dat tijdstip niet zijn, er was een melding van bedreiging met een vuurwapen, het was mistig en hij volgde de aanwijzingen van de politie niet op.

Dat zijn voor de politie allemaal split-second beslissingen waarvan je niet alle gevolgen volledig kunt afwegen op dat moment. Helaas heeft dat in deze gevallen fatale gevolgen gehad. Maar beweren dat hier racistische motieven achter zitten, is echt compleet gestoord. :')
Dit dus.
pi_193418193
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 13:04 schreef Maharski het volgende:
In Nederland is nagenoeg geen racisme. Maar men WIL wel graag dat het er is.
Yep, is een mooi verdienmodel + veel aandacht zonder dat je eigenlijk iets hoeft te kunnen.
pi_193418264
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 13:39 schreef Aurelius het volgende:

[..]

Yep, is een mooi verdienmodel + veel aandacht zonder dat je eigenlijk iets hoeft te kunnen.
Wie verdient hier aan dan?
Wiens agenda wordt hier uitgerold?
  maandag 1 juni 2020 @ 13:47:54 #223
208510 WammesWaggel
Ciao Matteo
pi_193418275
quote:
1s.gif Op maandag 1 juni 2020 13:46 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Wie verdient hier aan dan?
Wiens agenda wordt hier uitgerold?
Soros, subsidies van Soros en de overheid.
pi_193418289
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 13:47 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Soros, subsidies van Soros en de overheid.
Wat heeft Soros te winnen bij rassengedoe en segregatie?
  maandag 1 juni 2020 @ 13:52:21 #225
208510 WammesWaggel
Ciao Matteo
pi_193418316
quote:
1s.gif Op maandag 1 juni 2020 13:48 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Wat heeft Soros te winnen bij rassengedoe en segregatie?
Soros lijkt te streven naar chaos, volatiele markten kunnen lucratief zijn.
Daarnaast is het wellicht een trauma van de WO2.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')