abonnement Unibet Coolblue
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 31 mei 2020 @ 14:53:41 #1
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_193401266
quote:
Ajaxfan die straal waterkanon in oog kreeg start letselschadezaak

Een Ajaxsupporter begint een letselschadezaak tegen de Amsterdamse politie. Het gaat om het politie-ingrijpen voorafgaand aan de wedstrijd Ajax-Juventus, vorig jaar april. Hij kreeg een straal van het waterkanon vol in zijn oog en heeft daar nog altijd last van. Ajaxfans die aangifte hebben gedaan tegen de Amsterdamse politie vanwege buitensporig geweld of zware mishandeling krijgen geen zaak. Hun eventuele strafzaken tegen agenten zijn geseponeerd, vandaar dat deze fan nu een zogeheten civiele zaak begint.

De 28-jarige Rob van Dommelen uit Meppel was er die avond ook bij, met een vriendenclubje. Zij meldden zich voor aanvang van de wedstrijd samen met duizenden andere fans op de Arena Boulevard voor de aangekondigde entrada. Vooraf had de politie al gewaarschuwd dat deelnemers geen vuurwerk moesten afsteken in verband met de veiligheid.

En daar ging het mis. De massale sfeeractie met gezang, vuurwerk en fakkels leverde volgens de politie te veel risico op, en er werd besloten de entrada te verbieden.


Veel fans zeggen geen idee te hebben gehad dat de entrada niet meer mocht. Maar de politie greep wel in: agenten te paard reden door de mensenmassa’s heen en de mobiele eenheid richtte twee waterwerpers op de fans. Veel Ajax-supporters reageerden daar heftig op, gooiden straatstenen, putdeksels en vuurwerk naar de politie. Over en weer vielen tientallen gewonden. Dertig relschoppers werden opgepakt.

Enkele gewonden, onder wie Van Dommelen, deden aangifte tegen de politie. Hij had een straal van een waterkanon recht in zijn gezicht had gekregen.

Via zijn letselschadebureau laat hij weten: 'Ik stond er in mijn eentje, vrij dichtbij, en zal me best wat provocerend hebben gedragen misschien. Maar het is toch wel erg buitenproportioneel om me vanaf zo’n korte afstand dan maar recht in mijn bek te spuiten?'

'Ik had ook nooit verwacht dat zo’n straal zó keihard aan kon komen: ik kreeg het water met zoveel kracht in mijn oog, dat mijn hoofd naar achteren werd geslagen en de straal ook nog mijn tongriem inscheurde en mijn keel zwaar kneusde. Ik heb tien dagen vloeibaar moeten eten! Ik had een kras op mijn hoornvlies, en nog steeds zie ik, een jaar later, continu een stipje in het zicht van mijn rechteroog. Je gaat er niet dood aan, maar het is wel heel vermoeiend', vertelt Van Dommelen.


De aangiftes van Van Dommelen en zijn medeslachtoffers tegen de politie wegens zware mishandeling mogen dan geseponeerd zijn, de aansprakelijkheidsverzekeraar van de politie, Centraal Beheer Achmea, zou al hebben toegezegd de schade te zullen regelen. Hij wordt bijgestaan letselschadebureau JBL&G. Er wordt momenteel een schadeopstelling gemaakt voor te claimen onkosten, schadevergoeding en smartengeld.

Van Dommelen: 'Ik begrijp tot op de dag van vandaag niet dat je als politie zo’n wapen, een waterkanon, inzet tegen je eigen burgers. Oké, je kunt er brandjes mee blussen, vooruit. Maar echt richten op mensen? Daar kan ik nog steeds niet bij. Ik ben best een grote kerel, kan wel een douwtje hebben, en ben vanwege mijn werk ook echt niet bang van een beetje water. Maar dit? Dit was puur zware mishandeling.'


Onbedoelde provocatie
Na een uitgebreid onderzoek concludeerden de Amsterdamse burgemeester, de korpschef en de hoofdofficier van justitie dat vooral de inzet van de twee waterkanonnen had gezorgd voor 'onbedoelde provocatie'.

De onderzoekers stelden dat de waterwerpers nooit zo pontificaal aanwezig hadden moeten zijn. Zo zouden de kanonnen een 'intimiderend effect' hebben gehad en werkten ze als een 'stenenmagneet' op kwaadwillende fans.


OM: onvoldoende bewijs
Het OM laat weten dat een deel van 7 aangiften die tegen de politie zijn gedaan naar aanleiding van hun optreden rond Ajax-Juventus is geseponeerd. Op verschillende gronden, maar een aantal vanwege onvoldoende bewijs.

Dat geldt onder meer voor de zaak van Rob van Drommelen. Een woordvoerder laat weten dat alle beschikbare beelden zijn bestudeerd maar het incident waarvan aangifte is gedaan niet is teruggevonden. Dat maakt dat er onvoldoende bewijs is om tot een succesvolle strafrechtelijke vervolging te komen.

De rest van de aangiftes moet nog beoordeeld worden.

https://www.at5.nl/artike(...)art-letselschadezaak
------------------------

Hij moet gewoon zijn muil houden. Wat een idioot zeg. Eerst lekker vooraan staan als er met stenen en put deksels gegooid worden naar de politie, maar vervolgens huiliehuilie doen als meneer pijn krijgt. Buiten proportioneel noemt hij het dan ook nog. Laat die dertig gewonden agenten dan meteen even een claim bij meneer meer leggen.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  zondag 31 mei 2020 @ 14:59:55 #2
479089 wollah
#BLACKLIVESMATTER
pi_193401349
Wat een kneus. Eigen schuld

Tevens voetbalhooligans :') :') :')
#KICKOUTZP
pi_193402510
Voelt voor mij een beetje aan als zo'n persoon in China die met opzet tegen een auto aanrent voor de verzekering.
pi_193402520
Is het niet algemeen bekend dat vooraan staan bij rellen wel eens wat risico oplevert?
Op dinsdag 25 februari 2020 12:55 schreef Pumpalov het volgende:
een beetje zo'n lichtgetinte inteeltkop als dat filosoofert heeft.
  zondag 31 mei 2020 @ 16:19:28 #5
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_193402569
If you can't stand the heat, get out of the kitchen.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  zondag 31 mei 2020 @ 16:25:29 #6
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_193402678
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 14:53 schreef Nikonlover het volgende:
Ik stond er in mijn eentje, vrij dichtbij, en zal me best wat provocerend hebben gedragen misschien
Ik val van verbazing achterover.
pi_193402823
"Ik ben Rob, ben 28 jaar en draag geen verantwoordelijkheid voor mijn gedrag. Helaas sta ik best wel provocerend vol in beeld, dus fluisterde mijn advocaat "buitenproportioneel!" in mijn oren. Met dat moeilijke woord begin ik nu een rechtszaak" :Y :P
-
pi_193402835
Jankamsterdammer
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_193402930
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 16:36 schreef Haushofer het volgende:
"Ik ben Rob, ben 28 jaar en draag geen verantwoordelijkheid voor mijn gedrag. Helaas sta ik best wel provocerend vol in beeld, dus fluisterde mijn advocaat "buitenproportioneel!" in mijn oren. Met dat moeilijke woord begin ik nu een rechtszaak" :Y :P
Ach Rob, wat ontzettend zielig voor je ;( .... jij kon er toch ook niks aan doen dat je daar stond.
Nou gelukkig hebben we nu Corona, waardoor je niet meer naar het stadion hoeft *O*

De natuur beschermt je vanaf nu tegen enge waterkanonnen :Y
pi_193402935
quote:
Ik begrijp tot op de dag van vandaag niet dat je als politie zo’n wapen, een waterkanon, inzet tegen je eigen burgers.
:')

Nog altijd een van de meest humane middelen lijkt me zo.
  zondag 31 mei 2020 @ 16:56:31 #11
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_193403139
quote:
Via zijn letselschadebureau laat hij weten: 'Ik stond er in mijn eentje, vrij dichtbij, en zal me best wat provocerend hebben gedragen misschien. Maar het is toch wel erg buitenproportioneel om me vanaf zo’n korte afstand dan maar recht in mijn bek te spuiten?'
Nee hoor, niet buitenproportioneel. Gewoon terecht stomme kut Tokkie. :)
Godfather Bodybuilding topic reeks
  zondag 31 mei 2020 @ 17:05:59 #12
338319 ZarB
Piña colada
pi_193403300
:') :') :') :') wat een eencellige idioot.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_193403701
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2020 14:59 schreef wollah het volgende:
Wat een kneus. Eigen schuld

Tevens voetbalhooligans :') :') :')
Dit.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  zondag 31 mei 2020 @ 17:40:17 #14
365087 RamboDirk
is een beer!
pi_193403838
Ze stonden wel vast daar in die hoek bij Zuid, het stadion was nog niet open en konden geen kant op. Lijkt mij ook zwaar kut dat je een stip in je gezichtsveld hebt voor de rest van je leven.

Ben benieuwd wat voor een bedrag dit gaat opleveren :P
  zondag 31 mei 2020 @ 19:40:07 #15
117098 Hathor
Effe niet
pi_193406147
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 16:37 schreef Oostwoud het volgende:
Jankamsterdammer
Hij komt uit Meppel of all places. :')
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_193406172
Als zo'n rellende pauper zelf al zegt dat hij vooraan de linie provocerend gedrag vertoonde. Dan kan ik niet anders concluderen dan, terecht bespoten; halve tamme :')
You know what they call a Quarter Pounder with Cheese in Paris?
pi_193406322
Interessante zaak. Ben benieuwd.
  zondag 31 mei 2020 @ 19:53:34 #18
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_193406383
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 16:37 schreef Oostwoud het volgende:
Jankamsterdammer
Analfabeet?
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 14:53 schreef Nikonlover het volgende:
De 28-jarige Rob van Dommelen uit Meppel
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
pi_193406442
quote:
14s.gif Op zondag 31 mei 2020 19:53 schreef YuckFou het volgende:

[..]

Analfabeet?
[..]

Nee, alleen de kop gelezen.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
  zondag 31 mei 2020 @ 19:59:22 #20
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_193406473
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2020 16:43 schreef rosalinde93 het volgende:

[..]

:')

Nog altijd een van de meest humane middelen lijkt me zo.
In principe wel, als je hem goed gebruikt en niet van 10m op hoofden richt.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  zondag 31 mei 2020 @ 21:55:49 #21
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_193408581
"Via zijn letselschadebureau laat hij weten: 'Ik stond er in mijn eentje, vrij dichtbij, en zal me best wat provocerend hebben gedragen misschien. Maar het is toch wel erg buitenproportioneel om me vanaf zo’n korte afstand dan maar recht in mijn bek te spuiten?'"

Wat een mongool. :') ik hoop dat de rechter hem vierkant uitlacht.
pi_193409242
Wat een jankert, mag blij zijn dat het geen rubberen kogel is, maar een beetje water
pi_193413046
misschien krijgt ie toch betaald, kan toch? ;)
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
  maandag 1 juni 2020 @ 05:34:15 #24
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_193413628
Hij kan het altijd proberen natuurlijk. Maar neem vooral geen verantwoordelijkheid voor je idiote gedrag.

Men maakt in NL graag van daders de slachtoffers. Dus verbaasd me niks als hij een smak geld krijgt.
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
pi_193413650
Eigen schuld dikke bult.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  maandag 1 juni 2020 @ 08:33:10 #26
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_193414190
Weer zo'n sneue hooligan met het IQ van een dropveter. Prima dat de politie daar niet zachtzinnig mee omgaat.
  maandag 1 juni 2020 @ 08:47:57 #27
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_193414329
Tja, eigen schuld, maar aan de andere kant (als zijn kant van het verhaal klopt), dan neemt de politie zwaar lichamelijk letsel op de koop toe voor iemand die een tepel laat zien.

Lijkt me dat je daar ook boven moet staan als je zo een apparaat bedient :)

Of richt dan in ieder geval op het lichaam in plaats van op het hoofd van zo een korte afstand.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_193414473
Lijkt mij inderdaad buitenproportioneel geweld door de politie.

Absoluut hekel aan hooligans, maar je moet ook weten als politie zijnde, wat zo'n waterkanon voor schade kan aanrichten en is helemaal niet bedoeld voor dichtbij maar om een massa of groep uit elkaar te spuiten bijna letterlijk.

Zo'n wapen, want dat is het weliswaar niet-dodelijk, is niet bedoeld om op 1 persoon op dichtbij te richten.
De bediener van het wapen lijkt mij dan ook van het gehalte een stapje boven het denkniveau van een BOA, geen benul waar hij mee bezig is dus maw.
  maandag 1 juni 2020 @ 09:13:07 #29
4416 Da hopman
lamahangen = dierenmoord
pi_193414529
Sfeeractie... mooi synoniem voor relschoppen
De mensen zijn gek geworden
  maandag 1 juni 2020 @ 09:36:00 #30
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_193414801
Ik had op z'n minst een verhaal van "ik stond per ongeluk op de verkeerde plek" verwacht maar hij verexcuseerd zijn gedrag niet eens. Kansloos.
  maandag 1 juni 2020 @ 18:20:06 #31
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_193421626
Ajaxfan. :')
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_193422867
Allemaal afknallen was geen optie?
  woensdag 3 juni 2020 @ 11:39:15 #33
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_193450462
Alweer buitenproportioneel politiegeweld. :(
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')