abonnement Unibet Coolblue
pi_193398127


Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Helpen?
https://www.makers4all.eu/nl/
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Informatie & achtergronden:
Wikipedia
Dr. John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Simulaties over waarom social distancing werkt
Video: Wat is exponentiële groei en hoe werkt dat bij uitbraken
Video: Wat is dit coronavirus, wat doet het, wat zijn de maatregelen
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Besmettingen per gemeente (RIVM-kaartje)
arcgis kaart van NL
Corona-patiënten op de Nederlanders IC's

Internationale organisaties:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation

Aantallen & Trackers:
Overzicht JHU
Overzicht Worldometers
Overzicht thebaselab
Overzicht WHO
Overzicht BNO News
Alle gevallen, in een lijst
Grafieken zelf maken of Alle grafieken t/m 13apr20
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Netherlands & Italy compare infected CORONAvirus (COVID-19) infected daily graph/chart
Verzameling alle NL cijfers

Timelapse:
Flourish

COVID-19 feiten
• vooral hoest- en niesdruppeltjes zorgen voor overdracht
• de besmetting is meer dan bij seizoensgriep, maar gelukkig minder dan bij mazelen (2 < R0 < 3)
• verreweg de meesten hebben lichte (griepachtige) klachten
• bijna alle sterfgevallen betreffen ouderen of al zieke mensen
Bron

Gedragsregels in dit topic:
• Probeer niet lollig te doen
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet off-topic
• Geen slowchat in dit topic. Hier is het slowchat-topic: COR / [En Don SC #1] HATSJOE
• Let een beetje op elkaar

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020)


Vermijd drukte!


Moderatie:
@trein2000 @capricia @Lonaa @Muck @Lavenderr @Kyran @Sounddragon @D_A
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_193398137
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 10:54 schreef Wantie het volgende:

[..]

Net doen alsof alle inwoners in Zweden homogeen over het land zijn verspreid _O- lol
Dit dus. Ik woon in Stockholm en spitsuur in het openbaar vervoer is hier drukker dan ik het in Amsterdam ooit heb meegemaakt. Daartegenover staan dorpjes met drie huizen en een busverbinding twee keer per dag, maar dat is voor 60% van zweedse inwoners echt niet de norm.

https://worldpopulationre(...)tockholm-population/
pi_193398170
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 11:02 schreef Wantie het volgende:

[..]

Maar dan leg je weer de nadruk op sterfgevallen, terwijl de mensen die de IC overleven daar in de meeste gevallen gezondheidsschade aan overhouden.
Ik leg de nadruk op de doden, omdat ik nergens kan vinden hoeveel patiënten een onderliggend lijden hebben.
pi_193398178
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2020 10:58 schreef Wantie het volgende:

[..]

Maar wat wil je anders met een ziekte die niet te behandelen is?
Iedereen naar het ziekenhuis?
Ook als je thuis herstelt?
Sowieso is het beleid in Nederland dat je pas opgenomen wordt als je dat nodig hebt. En dat is bij Covid19 pas als de symptomen van de ziekte alleen in een ziekenhuis kunnen worden bestreden.
Nogmaals: als er meer getest was en de aantallen waren beter behapbaar waren geweest, dan had je sneller en meer gericht hulp kunnen bieden aan de mensen die dat nodig hadden. Je had dan meer ic bedden vrij om sneller hulp te kunnen bieden. Nu hebben we mensen ongetest thuis laten blijven tot het echt niet meer ging. Niet zoals jij zegt tot mensen het nodig hadden.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  zondag 31 mei 2020 @ 11:11:41 #5
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_193398220
Het bericht dat je wilde plaatsen:
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 10:54 schreef Wantie het volgende: [..] Net doen alsof alle inwoners in Zweden homogeen over het land zijn verspreid _O- lol
Metropool Stockholm moet in NL vechten voor een plekje in de top 10 met dichtbevolkte gebieden. Effe naar Gotenborg rijden en je bent 5 uur verder. Toegegeven, halverwege kom je nog wel langs de op zes na grootste stad Linkoping van het formaat Oss of Helmond.

Hun dichtbevolkste landdeel is Götaland met een oppervlakte van 2,5 maal Nederland en een bevolkingsdichtheid die nog steeds tienmaal lager is dan in Nederland en zodoende vergelijkbaar is met nog steeds één van de minst dichtbevolkte landen van Europa : Wit-Rusland.

Goed verhaal wel ja.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  zondag 31 mei 2020 @ 11:12:08 #6
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_193398227
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2020 11:04 schreef Tonio-mcdo het volgende:

[..]

Dit dus. Ik woon in Stockholm en spitsuur in het openbaar vervoer is hier drukker dan ik het in Amsterdam ooit heb meegemaakt. Daartegenover staan dorpjes met drie huizen en een busverbinding twee keer per dag, maar dat is voor 60% van zweedse inwoners echt niet de norm.

https://worldpopulationre(...)tockholm-population/
Zie hierboven. De strategie aldaar is er nota bene mede door bepaald _O-

[ Bericht 8% gewijzigd door Dven op 31-05-2020 11:17:15 ]
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_193398228
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 11:07 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Nogmaals: als er meer getest was en de aantallen waren beter behapbaar waren geweest, dan had je sneller en meer gericht hulp kunnen bieden aan de mensen die dat nodig hadden. Je had dan meer ic bedden vrij om sneller hulp te kunnen bieden. Nu hebben we mensen ongetest thuis laten blijven tot het echt niet meer ging. Niet zoals jij zegt tot mensen het nodig hadden.
Maar dat is het moment dat mensen een ziekenhuisopname nodig hebben.
Zolang het thuis nog gaat is er geen reden om je op te nemen. Er is geen behandeling tegen Covid19. Geen medicijn.
Dus heeft een premature opname geen zin.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_193398273
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 11:12 schreef Wantie het volgende:

[..]

Maar dat is het moment dat mensen een ziekenhuisopname nodig hebben.
Zolang het thuis nog gaat is er geen reden om je op te nemen. Er is geen behandeling tegen Covid19. Geen medicijn.
Dus heeft een premature opname geen zin.
Er zijn zo ontzettend veel berichten geweest van mensen die zwaar ziek gebeld hebben en die advies kregen om maar thuis uit te gaan zieken. Het is gewoon beleid geweest om mensen met ademhalingsproblemen thuis te houden, niet te testen en pas te helpen wanneer het echt niet meer ging. Daar heeft Nederland steken laten vallen. Zeker nu we weten dat ervoor gekozen is om 90% van onze testcapaciteit niet te gebruiken. Er had een hoop ellende bespaart kunnen worden.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_193398297
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 11:11 schreef Pumpalov het volgende:
Het bericht dat je wilde plaatsen:
[..]

Metropool Stockholm moet in NL vechten voor een plekje in de top 10 met dichtbevolkte gebieden. Effe naar Gotenborg rijden en je bent 5 uur verder. Toegegeven, halverwege kom je nog wel langs de op zes na grootste stad Linkoping van het formaat Oss of Helmond.

Hun dichtbevolkste landdeel is Götaland met een oppervlakte van 2,5 maal Nederland en een bevolkingsdichtheid die nog steeds tienmaal lager is dan in Nederland en zodoende vergelijkbaar is met nog steeds één van de minst dichtbevolkte landen van Europa : Wit-Rusland.

Goed verhaal wel ja.
Volgens mij zegt bevolkingsdichtheid helemaal niks. Je land kan zo groot zijn, maar als 95% land is dan kunnen steden nog steeds dichtbevolkt zijn. Australië bijvoorbeeld.
pi_193398301
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 11:12 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

Zie hierboven.
Met 3.500 inwoners per km2 nog altijd zeer ver van de 14 per km2 die aangehaald werd. Tuurlijk zijn de afstanden naar andere steden hier groter, maar een virus verspreid zich in de binnenstad van Stockholm, Oslo en Berlijn echt net zo eenvoudig als in Nederland. (Afgezien van het feit dat Zweden altijd al panisch zijn voor sociaal contact met vreemden en afstand houden)
  zondag 31 mei 2020 @ 11:19:34 #11
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_193398308
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 11:16 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Er zijn zo ontzettend veel berichten geweest van mensen die zwaar ziek gebeld hebben en die advies kregen om maar thuis uit te gaan zieken. Het is gewoon beleid geweest om mensen met ademhalingsproblemen thuis te houden, niet te testen en pas te helpen wanneer het echt niet meer ging. Daar heeft Nederland steken laten vallen. Zeker nu we weten dat ervoor gekozen is om 90% van onze testcapaciteit niet te gebruiken. Er had een hoop ellende bespaart kunnen worden.
Het was allemaal op het randje ja, gelukkig is het kwartje de goede kant op gevallen doordat er net tijdig genoeg juiste beslissingen genomen zijn.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  zondag 31 mei 2020 @ 11:20:50 #12
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_193398324
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 11:18 schreef Tonio-mcdo het volgende:

[..]

Met 3.500 inwoners per km2 nog altijd zeer ver van de 14 per km2 die aangehaald werd. Tuurlijk zijn de afstanden naar andere steden hier groter, maar een virus verspreid zich in de binnenstad van Stockholm, Oslo en Berlijn echt net zo eenvoudig als in Nederland. (Afgezien van het feit dat Zweden altijd al panisch zijn voor sociaal contact met vreemden en afstand houden)
Kerel. Beleid is er in Zweden nota bene mede op bepaald, echt absoluut geen geheim dat bevolkingsdichtheid relevant is en dat is overal ter wereld zo. Het verspreidt dan immers veel minder gemakkelijk het gehele land door. Maar denk er gerust het jouwe van.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_193398419
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 10:10 schreef Salina het volgende:
Ik las elders hier op het subforum van andere users dat ze personen (collega's, vrienden) kennen met het virus. Die liggen twee, drie weken doodziek thuis op bed, kunnen amper praten en ademhalen en na die twee-drie weken begint het echte herstel en zijn ze nog wekenlang, maandenlang niet aan het werk of niet volledig aan het werk.

Dat zijn dan de iets mildere gevallen en bij mensen van in de twintig, dertig, veertig jaar en ook wel regelmatig zonder onderliggende klachten.
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 10:41 schreef Wantie het volgende:
Klopt, en dat is toch erg onderbelicht bij de meesten.
Ik ken zelf ook een aantal patiënten, 2 van in de 20 en 1 van 45.
De twee jongeren zijn 3 weken flink ziek geweest, maar zijn nu nog steeds niet volledig hersteld. Ze blijven doodmoe.
De derde had ik gisteren aan de telefoon, en die kon maar 10 minuten met me praten omdat hij niet meer lucht had. Mijn partner was longpatiënt die erg vaak longinfecties heeft gehad, maar die heb ik zelfs nooit zo buiten adem meegemaakt.
Oh, jij was dan die user waar ik aan refereerde. :o :@

quote:
Maar ik verwacht op langere termijn dat het aantal besmettingen gelijk zal blijven.
Door het op te sporen kun je het goed uitsmeren, maar ik verwacht niet dat het gaat uitdoven, zoals met Sars en Mers wel het geval was.

Ik begrijp zelf wel waarom het kabinet eerst koos voor een scenario dat lijkt op Zweden: zwakkeren beschermen en het virus verder redelijk zijn gang laten gaan.
Maar binnen een week bleek dat een misrekening en was het virus minder onschuldig voor de rest van de bevolking dan verwacht. En toen ging de boel op slot.
Op dat moment is het virus al zo wijdverbreid dat gericht testen ook niet meer werkt. Iemand die negatief test kan een uur later alsnog besmet worden.
Pas als je een bepaald minimum bereikt hebt kun je daaraan beginnen.
En daar zitten we nu ongeveer.

Dat positief geteste personen sneller en beter behandeld kunnen worden ben ik niet van overtuigd. In feite zijn symptomen daarin leidend. Het is bijvoorbeeld vrij eenvoudig te meten of iemand voldoende zuurstof binnen krijgt of niet.
Als er echt medicijnen zijn tegen Covid19, dan wordt het een ander verhaal.
Dan kun je echt gericht behandelen.
Over de rest van je verhaal moet ik nog even nadenken, heb nog niet alles zo snel gelezen. Lig nu nog even in het zonnetje op het balkon, voordat ie weg is over een paar uur. :Y)

Over die behandeling met medicijnen heb je wel een punt, dat is nog niet mogelijk (uitgezonderd kwakzalvers en waaghalzen die met HCQ, CQ en zink aan de slag gaan bv). Over het zuurstofgedeelte denk ik dat ik je ook wel kan volgen - en gelijk kan geven.

Alleen dat gedeelte over de aantallen besmettingen, daar wil ik nog wel even goed over nadenken, ik denk niet dat ik je helemaal volg.

Maar nu zoals gezegd eerst even koffie op het balkon in het zonnetje. Wordt wellicht vervolgd.

quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2020 10:55 schreef HarrieKeen het volgende:

[..]

Ik hoor voornamelijk van mensen hier op fok dat ze toevallig mensen kennen die superjong zijn en supergezond zijn die op de ICs zijn gekomen. Vooralsnog lees ik kwa jongere doden voornamelijk dat ze een onderliggend lijden hadden.
Ik weet niet of je op de verhalen van Wantie of mij doelt, maar dat zijn dus mensen die gewoon thuis (dood)ziek op bed liggen en nog niet eens in de ziekenhuizen, laat staan op de IC's, belanden.

De zogenoemde "mildere" klachten dus.

En ik weet het niet, ik ken er geen, maar als iemand zegt ze wel te kennen geloof ik ze wel.

Wij hebben het ook niet over de overleden personen gehad, trouwens. Maar misschien bedoelde je het in het algemeen en niet specifiek naar aanleiding van onze berichten, kan ook uiteraard.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  zondag 31 mei 2020 @ 12:05:30 #14
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_193398970
Bangladesh is ons intussen ook voorbij qua aantal bevestigde cases.
pi_193399643
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 11:16 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Er zijn zo ontzettend veel berichten geweest van mensen die zwaar ziek gebeld hebben en die advies kregen om maar thuis uit te gaan zieken. Het is gewoon beleid geweest om mensen met ademhalingsproblemen thuis te houden, niet te testen en pas te helpen wanneer het echt niet meer ging. Daar heeft Nederland steken laten vallen. Zeker nu we weten dat ervoor gekozen is om 90% van onze testcapaciteit niet te gebruiken. Er had een hoop ellende bespaart kunnen worden.
Maar wat precies win je bij dit soort gevallen met testen?
Nu was het beleid dat als je die symptomen hebt, men er van uit ging dat je dus Corona hebt en de bijhorende maatregelen moet nemen, zonder dat er verder is getest. De kans is dus groter dat mensen met een verkoudheidsvirus of een longinfectie ten onrechte dachten dat ze Corona hebben dan andersom.

Ik zou ook niet weten waarom iemand met ademhalingsproblemen die geen Corona heeft andere zorg zou moeten krijgen dan iemand met ademhalingsproblemen die wel Corona heeft.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_193399780
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 12:59 schreef Wantie het volgende:

[..]

Maar wat precies win je bij dit soort gevallen met testen?
Nu was het beleid dat als je die symptomen hebt, men er van uit ging dat je dus Corona hebt en de bijhorende maatregelen moet nemen, zonder dat er verder is getest. De kans is dus groter dat mensen met een verkoudheidsvirus of een longinfectie ten onrechte dachten dat ze Corona hebben dan andersom.

Ik zou ook niet weten waarom iemand met ademhalingsproblemen die geen Corona heeft andere zorg zou moeten krijgen dan iemand met ademhalingsproblemen die wel Corona heeft.
Mensen die niet zo ernstig ziek waren dat ze direct opgenomen moesten worden hebben we thuis gelaten om de ic te ontlasten. Als we wel voldoende konden testen en de verspreiding konden beperken, dan was er ook plaats geweest voor de gevallen die wel baat hadden bij een opname.

Nee, er is geen medicijn voor hen. Ze zullen uit zichzelf moeten genezen. Maar ze hebben wel degelijk baat bij een goede behandeling in het ziekenhuis.

Veel mensen met minder ernstige ademhalingsproblemen hebben wij tijdelijk minder goed kunnen helpen omdat we van hun niet wisten of ze besmet waren. Als je ze test en ze zijn negatief dan hadden we die mensen beter hulp kunnen bieden. En als ze wel positief waren getest dan hadden we ze sneller kunnen isoleren en eerder hulp kunnen bieden.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 31 mei 2020 @ 13:12:37 #17
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_193399810
Het is toch echt wel een onvoorspelbare ziekte. Vriend van ons is (zoals eerder gemeld) fitte jongeman van 27, doodziek geweest. Gelukkig weer opgeknapt.

Zijn vrouw, ook gezond, ook 27, positief getest, geen verschijnselen. Inmiddels alweer een tijdje negatief getest. Maar zij kreeg afgelopen week uit het niets een kleine hersenbloeding -O- En dat schijnt vaker voor te komen als gevolg van Covid-19, bloedstolsels.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
pi_193400026
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 13:10 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Mensen die niet zo ernstig ziek waren dat ze direct opgenomen moesten worden hebben we thuis gelaten om de ic te ontlasten. Als we wel voldoende konden testen en de verspreiding konden beperken, dan was er ook plaats geweest voor de gevallen die wel baat hadden bij een opname.

Nee, er is geen medicijn voor hen. Ze zullen uit zichzelf moeten genezen. Maar ze hebben wel degelijk baat bij een goede behandeling in het ziekenhuis.

Veel mensen met minder ernstige ademhalingsproblemen hebben wij tijdelijk minder goed kunnen helpen omdat we van hun niet wisten of ze besmet waren. Als je ze test en ze zijn negatief dan hadden we die mensen beter hulp kunnen bieden. En als ze wel positief waren getest dan hadden we ze sneller kunnen isoleren en eerder hulp kunnen bieden.
Maar welk voordeel heeft dan een ziekenhuisopname boven thuis blijven?
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_193400099
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 13:10 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Mensen die niet zo ernstig ziek waren dat ze direct opgenomen moesten worden hebben we thuis gelaten om de ic te ontlasten. Als we wel voldoende konden testen en de verspreiding konden beperken, dan was er ook plaats geweest voor de gevallen die wel baat hadden bij een opname.
In welke wandelgang heb je deze onzin gehoord? Iedereen die baat had gehad bij opname is gewoon opgenomen...

Punt is gewoon dat het in de meeste gevallen helemaal geen voordeel oplevert om opgenomen te worden. Velen herstellen beter in een vertrouwde omgeving.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_193400104
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 13:29 schreef Wantie het volgende:

[..]

Maar welk voordeel heeft dan een ziekenhuisopname boven thuis blijven?
Je kan eerder en beter op maat zuurstof toedienen. Er zijn verschillende symptomen die coronapatienten krijgen en die behandeld kunnen worden. Onder andere bloedstolsels die moeilijk te zien zijn en potentieel dodelijk zijn. Ook hartklachten komen veel voor bij deze patienten. Je kan een behandeling krijgen die het minst belastend is voor je lichaam. Je kan sneller opschalen indien dat nodig is.

En dat is slechts een deel van wat ze in het ziekenhuis voor je kunnen doen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_193400118
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 13:35 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

In welke wandelgang heb je deze onzin gehoord? Iedereen die baat had gehad bij opname is gewoon opgenomen...

Punt is gewoon dat het in de meeste gevallen helemaal geen voordeel oplevert om opgenomen te worden. Velen herstellen beter in een vertrouwde omgeving.
Onzin. Je kon niet eens getest worden als je 'milde klachten' had. Alleen de meest erge patienten hebben hulp gehad vanwege de beperkte capaciteit.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_193400142
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 13:36 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Onzin. Je kon niet eens getest worden als je 'milde klachten' had.
Dus? Of je nou getest bent of niet, je behandeling is exact hetzelfde... thuis blijven en uitzieken.

quote:
Alleen de meest erge patienten hebben hulp gehad vanwege de beperkte capaciteit.
Alle mensen die ziekenhuisbehoevend waren zijn gewoon opgenomen. Er nooit een capaciteitstekort geweest en er is nooit sterker getrieerd dan ze onder normale omstandigheden zouden doen.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_193400368
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 11:07 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Nogmaals: als er meer getest was en de aantallen waren beter behapbaar waren geweest, dan had je sneller en meer gericht hulp kunnen bieden aan de mensen die dat nodig hadden. Je had dan meer ic bedden vrij om sneller hulp te kunnen bieden. Nu hebben we mensen ongetest thuis laten blijven tot het echt niet meer ging. Niet zoals jij zegt tot mensen het nodig hadden.
Precies. Bij de verpleeghuizen heeft de overheid wel gefaald. Sowieso..als je naar Duitsland kijkt bijvoorbeeld..waarom konden ze daar wel meer testen. In Nederland zijn onnodig mensen doodgegaan..pas nog iemand die ik via internet kende..had symptomen..in quarantaine..maar kon niet getest worden. Paar dagen later was deze persoon dood.
pi_193400485
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 13:55 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Precies. Bij de verpleeghuizen heeft de overheid wel gefaald. Sowieso..als je naar Duitsland kijkt bijvoorbeeld..waarom konden ze daar wel meer testen. In Nederland zijn onnodig mensen doodgegaan..pas nog iemand die ik via internet kende..had symptomen..in quarantaine..maar kon niet getest worden. Paar dagen later was deze persoon dood.
We konden makkelijk het tienvoudige testen, maar het was regeringsbeleid om dat niet te doen. Waarom dat zo was blijft gissen.

quote:
Microbiologen: we hadden meer kwetsbare groepen moeten testen
Veel capaciteit om mensen met symptomen te testen op corona is de afgelopen maanden onbenut gebleven. De afgelopen weken is de beschikbare capaciteit bij verschillende ziekenhuizen maar voor 10 tot 70 procent benut. Dat blijkt uit onderzoek van RTL Nieuws. Drie vooraanstaande microbiologen zeggen niet te begrijpen waarom alleen een kleine geselecteerde groep in aanmerking kwam voor een coronatest.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)vid-19-brononderzoek
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  Moderator zondag 31 mei 2020 @ 14:02:32 #25
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_193400499
Actuele cijfers COVID-19: 31 mei 2020
Positief geteste personen 46.442* (+185)

Ziekenhuisopnames 11.735 (+8)

Overleden personen 5.956** (+5)
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')