halfway | zondag 31 mei 2020 @ 07:32 |
Klopt dit? is een stukje uit de Gelderlander. Handrem bij het parkeren De koppeling kan zelfs slijten als de motor niet draait. Veel autobezitters zetten hun auto in de eerste versnelling bij het parkeren van hun auto. Het is echter raadzaam om in plaats daarvan de handrem te gebruiken. Daardoor wordt de versnellingsbak niet belast. | |
ikbennieuwopfok | zondag 31 mei 2020 @ 08:11 |
De Gelderlander? Dan zal dit wellicht voor tractors gelden. | |
Jordy-B | zondag 31 mei 2020 @ 08:11 |
Ja, maar ik denk niet dat je er in de praktijk iets van merkt. | |
Fer | zondag 31 mei 2020 @ 08:25 |
Koppeling slijt alleen als je hem intrapt bij draaiende motor. Versnellingsbak misschien als iemand tegen de geparkeerde auto botst. Of de auto constant heen en weer schommelt. Het staat meestal in de handleiding van de auto. Parkeren in de versnelling en op de handrem. | |
halfway | zondag 31 mei 2020 @ 08:44 |
Het ging mij om de koppeling, een onzin verhaal dus. | |
halfway | zondag 31 mei 2020 @ 08:46 |
Kan wel 5 jaar geleden zijn dat ik hier een tractor gezien heb | |
oldford | zondag 31 mei 2020 @ 09:13 |
Bij strenge vorst kun je beter parkeren in de versnelling dan met de handrem. Dan voorkomt vast vriezen van de handrem en problemen bij het wegrijden 's morgens. | |
dick_laurent | zondag 31 mei 2020 @ 09:49 |
Géén idee of dit waar is. Ik parkeer m sowieso altijd in z'n vrij en op de handrem, want ik ben gewend om mijn auto te starten zonder de koppeling in te hoeven trappen. | |
halfway | zondag 31 mei 2020 @ 09:53 |
Ik ook, vroeg mij alleen af wat de koppeling te maken heeft met parkeren. | |
daNpy | zondag 31 mei 2020 @ 10:01 |
Niks, het verschil zit hem in de versnellingsbak. | |
Joene | zondag 31 mei 2020 @ 10:19 |
Rij al jaren automaat, maar vroeger auto in zn 1 en niet op de handrem in de winter. Zomer 1 + handrem | |
Filosoofert | zondag 31 mei 2020 @ 10:40 |
Het zou kunnen dat de koppeling er ietwat van slijt, maar dan wel op dezelfde manier dat je handrem slijt wanneer je het knopje niet indrukt als je hem aantrekt. Verwaarloosbaar dus | |
Sounddragon | zondag 31 mei 2020 @ 11:38 |
Broodje aap, gesmeerd door een werkloze palmboomplanter op Antarctica en veelal geloofd en aangenomen door hen die niet weten hoe een auto werkt Koppeling slijt alleen door frictie op de momenten van maken en verbreken van het contact met het vliegwiel. en dan nog, zijn die krachten bij een stilstaand voertuig zó minimaal dat als je het in context plaatst, je bijna in je broek pist van het lachen.. In theorie zou je bak een 'tikkie' kunnen krijgen als je hem in versnelling zonder handrem parkeert en iemand ertegenaan duwt tijdens parkeren ofzo.. maar dan nog is die kracht miniem in vergelijking met vol wegstampen bij een verkeerslicht (iets wat je auto duizenden keren kan doen zonder noemenswaardige gevolgen).. Sowieso zou bij een fikse duw je auto door de compressie heen gedrukt worden en domweg naar voren (of ahteren) rollen... als je hem op de handrem zet, krijgt je bak dat niet-, of minder voor zijn kiezen, maar dan zal die kracht dus geabsorbeerd gaan worden door je bumper... de vraag is wat je liever hebt.. Ik heb een automaat, die staat in P met 4wd, dus mijn bumper gaat eraan als iemand hem probeert te 'Parijzen' Handrem gebruik ik echt maar heel sporadisch, eigenlijk allen als je op een helling parkeert, want dat vindt een automaatbak niet geweldig als je hem in P zet, maar voor de rest kun je eigenlijk gewoon doen wat jij vindt dat werkt voor jou.. er zal niet snel iets stuk gaan.. | |
Fer | zondag 31 mei 2020 @ 13:50 |
Jij hebt helemaal geen handrem | |
Sounddragon | zondag 31 mei 2020 @ 14:21 |
Jij hebt ook echt óveral verstand van he? | |
T42 | zondag 31 mei 2020 @ 14:27 |
Eerste koppeling km stand nu 401000 altijd in 1 | |
Fer | zondag 31 mei 2020 @ 14:49 |
Ach een minuut zoeken naar de hendel terwijl je door het voorruit een ster ziet glimmen vergeet je niet zo snel. | |
Sounddragon | zondag 31 mei 2020 @ 15:44 |
Het... voorruit? En later nog een kwartiertje voor de release hendeltje? |