abonnement Unibet Coolblue
pi_193388576
Uitbraak coronavirus in Haagse moskee na negeren coronamaatregelen

quote:
DEN HAAG - Bij de Faizul-moskee aan de Loosduinseweg in Den Haag zijn volgens ingewijden minstens 21 leden van de geloofsgemeenschap besmet geraakt met het coronavirus. Als gevolg hiervan is eerder deze week een vooraanstaand lid (77) overleden. Enkele leden van de geloofsgemeenschap, die zich zorgen maken over de gezondheid en veiligheid, hebben de gemeente Den Haag opgeroepen om de moskee te sluiten.
De bezorgde leden, wier namen bij Omroep West bekend zijn maar anoniem willen blijven, hebben de gemeente Den Haag al meerdere keren tevergeefs verzocht om in te grijpen bij de Faizul-moskee. Want hoewel het bestuur op 12 maart officieel besloot om het gebedshuis te sluiten voor alle gebeden en andere bijeenkomsten, ook tijdens de ramadan, werd hier geen gehoor aan gegeven. Daarbij werd er ook geen rekening gehouden met de coronamaatregelen. Zo zouden de diensten door meer dan dertig personen zijn bijgewoond zonder daarbij de anderhalve meter afstand in acht te houden.

Dat er ondanks de sluiting toch bijeenkomsten zijn in de moskee, wordt mede mogelijk gemaakt omdat er zo'n honderd sleutels van het pand in omloop zouden zijn. Waarschuwingen van direct betrokkenen om zich te houden aan de coronamaatregelen werden genegeerd. Ook door het slachtoffer. Ondanks zijn hoge leeftijd, voelde hij zich gesterkt door het geloof: 'Ik ben moslim, mij kan niks gebeuren.'

Positief getest
De besmetting met het coronavirus werd op vrijdagavond 22 mei gemeld bij het bestuur van de moskee, een week nadat een van de bezoekers van de moskee positief werd getest op Covid-19, zo is te lezen op de website van de moskee. Hierop is het bestuur opnieuw in actie gekomen en heeft het besloten het pand per direct te sluiten tot 10 juni. Alle bezoekers is geadviseerd om zich te laten testen en de moskee zou worden gedesinfecteerd.

Of de moskee ook daadwerkelijk is gesloten sinds 22 mei is niet duidelijk. Volgens sommige bronnen is er tijdens het Suikerfeest toch een gebedsdienst georganiseerd en is op 27 mei het lichaam van het overleden lid opgebaard in de moskee. Daarbij zouden directe familieleden, die ook besmet zouden zijn met het coronavirus, aanwezig zijn geweest. Onder hen ook zijn zoon, die bestuurslid is van de moskee.

Verspreiden van het virus
Volgens ingewijden zijn de bestuursvoorzitter en de imam van de moskee nu ook besmet met het coronavirus. Het is niet duidelijk hoe het met hen gaat. Zij waren niet bereikbaar voor commentaar. De bezorgde leden die nu aan de bel trekken maken zich zorgen dat het virus zich nog verder heeft kunnen verspreiden onder de geloofsgemeenschap. Niet alleen vanwege de gebedsdiensten in de moskee, maar ook omdat op 22 mei 150 noodpakketten van deur tot deur zijn verdeeld onder oudere leden van de gemeenschap.

De gemeente Den Haag laat via een woordvoerder weten dat er meerdere meldingen zijn geweest over de bijeenkomsten in de Faizul-moskee en dat het bestuur daarop is aangeschreven. Daarbij wordt gewezen op de noodverordening van 26 maart, waarin is geregeld dat er een uitzondering is voor het openstellen van gebedshuizen, 'mits daarbij niet meer dan dertig personen bij aanwezig zijn.' Hierop wordt pas actie ondernomen als er op heterdaad wordt betrapt. Dat blijkt niet het geval.

https://www.omroepwest.nl(...)en-coronamaatregelen
religekkies je verwacht het niet :')
  zaterdag 30 mei 2020 @ 20:38:39 #2
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_193388729
Valt te verwachten.

Net als de gelovigen die toen aan zo'n ijzer ding moesten likken voor hun geloof :D je verzint het niet.

https://english.alaraby.c(...)ng-religious-shrines
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
  zaterdag 30 mei 2020 @ 20:38:55 #3
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_193388732
Was er toch al?
COR / Uitbraak coronavirus in Haagse moskee na negeren coronamaatregelen

Edit; oh wacht.... dat is in COR en dit is NWS.... my bad.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 30 mei 2020 @ 21:39:15 #4
431030 BlackEyedAngel
Allergic to morons and idiots.
pi_193390522
Het valt me allerzins mee dat niet ergens in de afgelopen 2 maanden al gebeurd is, maar wat een verassing zeg :')
It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.
  zaterdag 30 mei 2020 @ 21:47:09 #5
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_193390716
Niet getreurd mensen Allah zal hen genezen.

inshallah
Ik ben inmiddels overleden
  zaterdag 30 mei 2020 @ 22:12:06 #6
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_193391292
Dat krijg je ervan als je zo nodig bijeen moet komen vanwege een of ander sprookjesfiguur.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  zaterdag 30 mei 2020 @ 22:13:56 #7
431030 BlackEyedAngel
Allergic to morons and idiots.
pi_193391342
quote:
17s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 21:47 schreef Enchanter het volgende:
Niet getreurd mensen Allah zal hen genezen.

inshallah
Als Allah nou gezorgd had dat ze niet zo achterlijk waren was er niets aan de hand.
It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.
pi_193391580
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 21:39 schreef BlackEyedAngel het volgende:
Het valt me allerzins mee dat niet ergens in de afgelopen 2 maanden al gebeurd is, maar wat een verassing zeg :')
Ze zijn nog niet dood en moslims worden begraven.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  zaterdag 30 mei 2020 @ 22:27:10 #9
431030 BlackEyedAngel
Allergic to morons and idiots.
pi_193391693
Dar klopt, en.. :?
It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.
  zaterdag 30 mei 2020 @ 22:32:15 #10
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_193391840
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 22:12 schreef PzKpfw het volgende:
Dat krijg je ervan als je zo nodig bijeen moet komen vanwege een of ander sprookjesfiguur.
:')
pi_193392054
GEEN CONDOOM GEBRUIKEN roepen ze daar
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_193392282
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 22:27 schreef BlackEyedAngel het volgende:
Dar klopt, en.. :?
Dan is er geen reden dat ze verast moeten worden.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  zaterdag 30 mei 2020 @ 23:02:09 #13
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_193392661
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 22:13 schreef BlackEyedAngel het volgende:

[..]

Als Allah nou gezorgd had dat ze niet zo achterlijk waren was er niets aan de hand.
Wil jij even. normaal praten over Allah :(
Ik ben inmiddels overleden
pi_193393330
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 20:37 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Zo blij dat er eindelijk in connectie met corona op moslims gekankerd kan worden, dat er in alle fora een topic over geopend moet worden? In COR is ook al een jubeltopic (of circlejerk topic) geopend.
Er was ook al een connectie met climate change en corona. Dit is een kleine stap.
Land of the free. Home of the brave.
pi_193393361
Duitse moslims pakken dat slimmer aan. Die nemen gewoon een hele Ikea parkeerplaats in beslag.



AbdirahimS twitterde op zondag 24-05-2020 om 17:34:36 Eid Mubarak all✨

Especially to this Ikea branch in Germany.

Local Muslims asked if they can use the car park for prayers in order to maintain distancing per regulations. And Ikea said yes https://t.co/6EDLmjkY9I reageer retweet
Land of the free. Home of the brave.
pi_193393403
Allah is dus toch niet zo machtig?
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_193393447
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 23:40 schreef Scarface88 het volgende:
Duitse moslims pakken dat slimmer aan. Die nemen gewoon een hele Ikea parkeerplaats in beslag.

[ afbeelding ]

AbdirahimS twitterde op zondag 24-05-2020 om 17:34:36 Eid Mubarak all✨

Especially to this Ikea branch in Germany.

Local Muslims asked if they can use the car park for prayers in order to maintain distancing per regulations. And Ikea said yes https://t.co/6EDLmjkY9I reageer retweet
Goede P.R. stunt van Ikea. Ik zou gekijk de matjes in de aanbevelingen gooien
pi_193398161
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 23:40 schreef Scarface88 het volgende:
Duitse moslims pakken dat slimmer aan. Die nemen gewoon een hele Ikea parkeerplaats in beslag.

[ afbeelding ]

AbdirahimS twitterde op zondag 24-05-2020 om 17:34:36 Eid Mubarak all✨

Especially to this Ikea branch in Germany.

Local Muslims asked if they can use the car park for prayers in order to maintain distancing per regulations. And Ikea said yes https://t.co/6EDLmjkY9I reageer retweet
Ik vind hier an sich niet zo veel mis mee, als dit volgens de Duitse richtlijnen mag. Begrijp me niet verkeerd, religie is de kanker van de maatschappij. Maar Ikea is een commercieel bedrijf dat m.i. zelf mag weten of ze dit toelaten op hun terrein, mits het binnen de Duitse regelgeving valt.
pi_193398180
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 20:37 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Zo blij dat er eindelijk in connectie met corona op moslims gekankerd kan worden, dat er in alle fora een topic over geopend moet worden? In COR is ook al een jubeltopic (of circlejerk topic) geopend.
Niet alleen over moslims hoor, christelijken zijn net zo achterlijk. Hoe lang verscheidene kerken de boel nog open gehouden hebben in Nederland terwijl er corona heerste. De goden verzoeken, pun intended.
pi_193415916
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 23:02 schreef Enchanter het volgende:

[..]

Wil jij even. normaal praten over Allah :(
Allah kan me reet likken!
pi_193415984
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 23:02 schreef Enchanter het volgende:

[..]

Wil jij even. normaal praten over Allah :(
Waarom? Het is alsof je Donald Duck beledigd. Als mensen hun woede kunnen afreageren op een fictioneel figuur, dan is dat toch alleen maar mooi?
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 20:37 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Zo blij dat er eindelijk in connectie met corona op moslims gekankerd kan worden, dat er in alle fora een topic over geopend moet worden? In COR is ook al een jubeltopic (of circlejerk topic) geopend.
Het enige wat voorspelbaarder is dan dit topic is jouw aanwezigheid en je reactie.
  maandag 1 juni 2020 @ 11:03:25 #22
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_193416057
Hadden ze niet genoeg olie op hun anus gesmeerd?
pi_193416866
quote:
15s.gif Op maandag 1 juni 2020 11:03 schreef Twiitch het volgende:
Hadden ze niet genoeg olie op hun anus gesmeerd?
Denk dat allah hem er gewoon droog in jast eigenlijk.
  maandag 1 juni 2020 @ 16:22:41 #24
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_193419768
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 23:40 schreef Scarface88 het volgende:
Duitse moslims pakken dat slimmer aan. Die nemen gewoon een hele Ikea parkeerplaats in beslag.

[ afbeelding ]

AbdirahimS twitterde op zondag 24-05-2020 om 17:34:36 Eid Mubarak all✨

Especially to this Ikea branch in Germany.

Local Muslims asked if they can use the car park for prayers in order to maintain distancing per regulations. And Ikea said yes https://t.co/6EDLmjkY9I reageer retweet
In beslag? Van wie namen ze het in beslag dan? :?
Krekker is de bom!
  maandag 1 juni 2020 @ 17:31:39 #25
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_193420787
Duidelijk dat dat bestuur dus geen enkele controle op dat pand heeft. Zou ik het als burgemeester maar eens lekker verzegelen.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  maandag 1 juni 2020 @ 19:07:09 #26
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_193422402
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 23:40 schreef Scarface88 het volgende:
Duitse moslims pakken dat slimmer aan. Die nemen gewoon een hele Ikea parkeerplaats in beslag.

[ afbeelding ]

AbdirahimS twitterde op zondag 24-05-2020 om 17:34:36 Eid Mubarak all✨

Especially to this Ikea branch in Germany.

Local Muslims asked if they can use the car park for prayers in order to maintain distancing per regulations. And Ikea said yes https://t.co/6EDLmjkY9I reageer retweet
En dit 5x per dag?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')