Ik ben nu 18 weken en heb best last van harde buiken, weten jullie of dat kwaad kan en hoeveel normaal is?
Feit blijft dat je nu weer steeds meer hoort dat het toch een teken is dat je te druk bent.
quote:Oh ja, brondvermelding
Op zaterdag 25 januari 2003 13:23 schreef Joene het volgende:[..]
dat stond op nhd.nl
leuk verhaal
Ik moet er trouwens ook niet aan denken hoor, mn schoonvader in mn kruis te gluren, dan zou ik het ook liever in mn uppie doen
Ik hoorde vanmiddag van mn oma, dat mn opa de bevalling van toen hun buurvrouw "gedaan heeft"
quote:grappig.
Op zaterdag 25 januari 2003 18:10 schreef moussy het volgende:Ik hoorde vanmiddag van mn oma, dat mn opa de bevalling van toen hun buurvrouw "gedaan heeft"
Ik heb nog nooit zo'n raar telefoongesprek gevoerd met haar als die dag
quote:Liev
Op zaterdag 25 januari 2003 14:16 schreef coolbabe het volgende:
Ik moet er niet aan denken, m`n schoonvader bij m`n bevallingIk doe het nog liever alleen.
Ik ben aan het oppassen vandaag op een heel klein ventje van 5 weekjes oud. Ik kan echt niet meer wachten tot we er weer een van onszelf hebben
[afbeelding]Ik ben nu 18 weken en heb best last van harde buiken, weten jullie of dat kwaad kan en hoeveel normaal is?
Volgens mij kan dat wel hoor, die harde buiken. Zolang je er niet echt pijn/last van hebt kan het niet echt kwaad.
Enne schoonvader bij de bevalling
Knor spannend zeg! (al heb ik geen flauw idee waar wijk de vlieger is..
) Vind 't wel gemeen hoor.. niet hier in de buurt ![]()
Ik vind die raamschilderingen geweldig! Moet je daar niet alleen wel een beetje voor kunnen tekenen? Ik bedoel, qua tekennivo ben ik nooit verder gekomen dan 2e klas lagere school.. ben bang dat als ik me aan zoiets zou wagen dat er gewoon een onherkenbaar poppetje op komt te staan met harken als voeten en handen
Maar mocht 't ooit zo ver zijn.. Ik huur je gewoon in! ![]()
Nausicaa, is het geen idee om Jorden een keer als het goed uitkomt een heel minipietsiebeetje van die mac-fritessaus te geven? Zo klein dat 't geen echte grote gevolgen kan hebben maar wel dat er misschien IETS te merken is? Want hoe blij we natuurlijk ook zijn dat er niet iets ernstigs is, 't zou wel heel prettig zijn om te weten waar 't dan wel vandaan komt natuurlijk.
Eva! You go girl! geen pokkies meer!! Geen jeuk meer.. heerlijk!
En schoonvader bij de bevalling? Met van die grote kolenschop-werkhanden? Ehm.. nou nee, mag ik bedanken? (vind 't al een heel apart idee dat mijn schoonmoeder vorige week belde of ik al ongesteld was geworden.. zijn nou ook niet echt van die dingen die je normaal gesproken met je schoonouders deelt
)
Verder gaat hier alles gewoon z'n gangetje. Ik zet elke avond braaf m'n twee spuiten. Geen centje pijn.
Toch heb ik wel 't idee dat m'n buik 'werkt'. 't voelt gewoon 'voller' dan normaal. ('t verschil tussen normaal 1 eiblaasje van ca. 1cm en nu misschien wel 15)
Misschien is het allemaal maar verbeelding en wil ik 't te graag voelen.. 'T voelt wel op dezelfde plaats waar ongeveer m'n eisprong te voelen is.. (die enkele dat ik 'm voel dan) dus 't zou goed kunnen. En verder is mijn slijmhuishouding anders dan normaal.
Maar ik ben erg benieuwd wat er maandag bij de echo tevoorschijn komt. Hoeveel eiblaasjes ik aan 't werk heb kunnen zetten en hoe de dosering verder moet.. (blijven ze te klein of te weinig: dosering omhoog, zijn 't er superveel of al te groot.. dosering zal niet omlaag gaan, dan doen ze gewoon de punctie eerder.. )
En sja, die punctie.. Ondanks dat ik de laatste tijd redelijk veel positieve verhalen hoor (naar omstandigheden dan) zie ik er nog steeds best wel als een berg tegenop en ik heb nog steeds 't idee dat 't allemaal vreselijk veel pijn doet enzo.. Naja, zo lang mijn idee zo blijft, kan 't alleen maar meevallen
En ja, einde van de week of begin volgende week zal ik uit ervaring kunnen vertellen hoe 't is
(meestal ongeveer 2 weken ei-stimulatie.. dus dan zit ik op volgend weekend)
We zullen 't allemaal wel zien.
Dit soort dingen houd zich natuurlijk niet aan werkdagen denk ik zo.
quote:Alles wat enigszins gepland kan worden gebeurt natuurlijk op werkdagen.. maar als het echt gewoon zo uitkomt dat 't in het weekend moet.. dan gebeurt dat gewoon.
Op zaterdag 25 januari 2003 20:41 schreef Lois het volgende:
Werken ze daar gewoon door in het weekend voor dit soort dingen ET?Dit soort dingen houd zich natuurlijk niet aan werkdagen denk ik zo.
quote:Voor degenen die 'pijngevoelig' zijn enzo.. dit bericht even overslaan
Op zaterdag 25 januari 2003 20:48 schreef Rewimo het volgende:
E.T., ik weet het niet helemaal zeker, maar ik vermoed dat de punctie te vergelijken is met een vruchtwaterpunctie? Die was wel pijnlijk, maar eigenlijk meer een naar gevoel dan heel veel pijn. In elk geval wel te verdragen (ze doen de vp zonder verdoving omdat de verdoving net zo zeer doet als de prik zelf). Het duurde ongeveer 20 seconden, ik weet niet of jouw punctie langer duurt, misschien wel omdat ze moeten 'zoeken'? In mijn omgeving zijn meer mensen geweest die een ivf-punctie hebben ondergaan en ook zij gaven aan dat het wel pijnlijk was maar niet onverdraaglijk. Maar ik kan me wel voorstellen dat je er tegenop ziet meid. Het is niet niks. Als je nog wat wilt vragen hoor ik het wel hè?
Voor een ivf punctie nemen ze 't 'ding' van inwendige echo, hieraanvast zit dan een dikke holle naald. De holle naald gaat door de vaginawand heen om op die manier via de kortste weg bij de eiblaasjes te komen die ze ook via die holle naald aanprikken en leegzuigen.
Dit geheel herhaalt zich voor de andere kant. (Met de hormonen worden in beide eierstokken blaasjes geproduceerd.. betekent dus twee keer prikken)
Verder als je dus zo'n 15 eiblaasjes hebt moeten ze aan de ene kant 7 keer aanprikken en de andere kant 8 keer.
Of het pijnlijk is dat de eiblaasjes aangeprikt worden ben ik nog niet helemaal uit.. 't schijnt iig geen lekker gevoel te zijn.
en ja, al met al kan 't wel een kwartier tot 20 minuten duren..
Je wordt wel iets verdoofd, maar de vaginawand zelf en de eierstokken kunnen ze niet verdoven
Maar ja, ieder punctie is anders.. 't is afhankelijk van diverse dingen.. en van te voren nog eigenlijk niets over te zeggen. Wel geven ze van te voren al aan dat je er niet over hoeft te denken om erna nog aan 't werk te gaan.. je moet gewoon op de bank liggen en je door je man laten verwennen.
Goede zaak! Dat laten verwennen op doktersvoorschrift ![]()
ik vergat net helemaal Alicia d'r tand! Ik ben benieuwd naar dat bekkie met die drie tanden
Knor, wat een creatieve uitspattingen daar bij jullie thuis zeg!! Kan me voorstellen dat de buurt het prachtig vindt.
Jessie, je vroeg hoe het hier gaat.
Ik ben maandag 34 weken en ik heb het wel een beetje gehad. Slapen gaat beroerd en ik moet met een lege maag naar bed, anders wordt ik 's nachts in paniek wakker met viezigheid in m'n neus, en een vreselijke hoestbui. Van de week zelfs moeten spugen om half 2 's nachts.
Het is ook niet zo gek, volgens de gyn had ik vorige week een buik van 36 weken en ik ben maar 1.58. Ruimtegebrek dus.
Nouja, morgen ga ik lekker het wiegje naast ons bed opmaken, kan ik daar nog een paar weekjes naar kijken en me proberen voor te stellen dat er straks weer een kleine frummel in ligt. Ik heb vandaag schattige lakentjes gekocht bij de Hema, en de bekleding van de wieg gewassen.
Maar wat mij betreft mag het 7 maart zijn! In ons lijstje bovenaan het topic staat 3 maart, ik vergat dat steeds nog even te melden..... 7 maart is D-day! Maar 3 maart mag natuurlijk ook wel, van mij
Leah hoe is het eigenlijk met Freek en met jou?
ET spannend hoor. Kan me voorstellen dat je tegen zo'n punctie op ziet. Wel spannend hoeveel blaasjes je dalijk hebt he!!
Dinus, kan me voorstellend at je het zat bent hoor. Met nog zo'n uk rondlopen is het allemaal nog drukker en dan dat geprop in je eigen lijf ![]()
Die Christan met zijn konijn, wat leren jullie hem nou joh ![]()
Hebben de andere voor de 2e of meerdere keer zwanger dat ook. Dat de omgeving minder enthousiast is. Toen we het vertelde wel, maar nu helemaal niet meer. Bij Bo belde ze echt na elk bezoekje van de gyn enzo en nu moet ik zelf iedereen bellen. Dat vind ik helemaal niet leuk, maar ja ben dan ook super emo momenteel.
quote:Buiten de mensen die mij écht kennen weet niemand het in onze directe omgeving
Op zaterdag 25 januari 2003 23:39 schreef jessie het volgende:
Hebben de andere voor de 2e of meerdere keer zwanger dat ook. Dat de omgeving minder enthousiast is. Toen we het vertelde wel, maar nu helemaal niet meer. Bij Bo belde ze echt na elk bezoekje van de gyn enzo en nu moet ik zelf iedereen bellen. Dat vind ik helemaal niet leuk, maar ja ben dan ook super emo momenteel.
ET!! Wat eng, wat spannend, wat mooi dat het bestaat en dat het kan ..... ik weet nooit zo goed wat naar je te tikken, maar kan 1 ding zeggen, ik heb respect voor je/jullie
En ook voor Toot, ik vind het allemaal zo dapper.... en voel me soms best wel schuldig dat als de wind ook maar een beetje wappert ik al zwanger ben
quote:Dit is meer dan genoeg en doet me heel veel meer dan alle 'ramptoeristen' die ook om je heen hangen in situaties als deze..
Op zaterdag 25 januari 2003 23:52 schreef moussy het volgende:
ET!! Wat eng, wat spannend, wat mooi dat het bestaat en dat het kan ..... ik weet nooit zo goed wat naar je te tikken, maar kan 1 ding zeggen, ik heb respect voor je/jullie![]()
En ook voor Toot, ik vind het allemaal zo dapper.... en voel me soms best wel schuldig dat als de wind ook maar een beetje wappert ik al zwanger ben
Mag ik trouwens nog even klagen over het 'baby-gehalte' in reclames op tv??
![]()
Ik zat vanavond op de bank, Idols te kijken.. reclameblokje... Drie reclames achter elkaar met de meest begeerlijke baby's erin..
Ik zat er acuut doorheen. M'n ogen trokken naar de hoek waar in mijn gedachten de box al staat.. en de tranen liepen over m'n wangen (en nee, dat was niet omdat Joel eruit ging
)
Pfff, zo confronterend.. Dat moet het ultieme geluk dan overbrengen enzo.. Ik kreeg de neiging om alle pampers en silan fabrikanten meteen een mailtje te sturen om ook eens stil te staan bij die 1 op de zes stellen die niet 'gewoon' een kindje kunnen krijgen. ![]()
Bekenden e.d. gun ik 't van harte.. Maar er zijn soms situaties dat ik 't gewoon ff niet hebben kan.
Dit lucht in ieder geval al weer iets op
quote:is ook heel gemeen. Maar er is geen doorkomen aan bij de wachtlijsten en dit is dan ook gewoon een buitenkansje die we moeten aannemen. Ik had het me al helemaal voorgesteld. Lekker dicht bij jullie. Zo nu en dan lekker buurten. Alicia die een leuk tantetje in de wijk heeft waar ze snoepies kan gaan halen of waar ze mee de eendjes kan gaan voeren... etc etc.
Op zaterdag 25 januari 2003 20:40 schreef E.T. het volgende:
Knor spannend zeg! (al heb ik geen flauw idee waar wijk de vlieger is..)
de vlieger ligt nog voor sportdorp. het is heel dicht bij waar we nu wonen alleen is deze wijk omgeven door een ander slag volk en wonen daar meer ouderen enzo.De vlieger is onderdeel van vreewijk geloof ik. Vlak bij de groene hilledijk/langegeer. Maar als we het toegewezen krijgen hebben we op de verhuisdagen zelf nog wel een oppas nodig dus te zien krijgen krijg je het wel
(mits je natuurlijk wil/kan)
[q]
Vind 't wel gemeen hoor.. niet hier in de buurt
quote:oefenen oefenen en nog eens oefenen. Eerst klein op papier en dan steeds groter, en gewoon je er aan wagen.
Ik vind die raamschilderingen geweldig! Moet je daar niet alleen wel een beetje voor kunnen tekenen? Ik bedoel, qua tekennivo ben ik nooit verder gekomen dan 2e klas lagere school.. ben bang dat als ik me aan zoiets zou wagen dat er gewoon een onherkenbaar poppetje op komt te staan met harken als voeten en handenMaar mocht 't ooit zo ver zijn.. Ik huur je gewoon in!
quote:hij is moeilijk vast te leggen op foto
Op zaterdag 25 januari 2003 20:54 schreef E.T. het volgende:ik vergat net helemaal Alicia d'r tand! Ik ben benieuwd naar dat bekkie met die drie tanden
heel veel succes morgen
van alicia voor jullie beiden.
Ik heb soms ook enoooorme babyverlangens, kjoete foto, en ik ben om weer....*hint*
Ehh, ik heb weer een eisprong en ik merk dat ik daar heeel spastisch van word...een voorbeeldje: ik durf niet in bad te gaan want: -steljevoordathetbadwatertewarmisenmijnpotentielebabystukmaakt-
quote:Je hormonen nemen een loopje met je Catoot!
Op zondag 26 januari 2003 10:47 schreef Catootje het volgende:
Jeum, wat moet ik altijd veel bijlezen, kletsers!!Ik heb soms ook enoooorme babyverlangens, kjoete foto, en ik ben om weer....*hint*
Ehh, ik heb weer een eisprong en ik merk dat ik daar heeel spastisch van word...een voorbeeldje: ik durf niet in bad te gaan want: -steljevoordathetbadwatertewarmisenmijnpotentielebabystukmaakt-
Maar de Clomid gaat nu dus eindelijk zijn werk een beetje goed doen begrijp ik?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |