abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_193382550
Ik wou vandaag pizzadeeg maken voor morgen, en heb nu al mozzerella en alles in huis behalve gist. Dat was er niet door leveringsproblemen of zo, is het te doen on pizzadeeg met bijvoorbeeld bakpoeder te maken of kan ik beter een andere keer pizza's maken?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_193382582
Kan prima met bloem, water en zout maar dan is alleen het deeg wat compacter. Ik zou dan zelf de bodem gewoon vrij dun rollen met een deegroller. Geen ervaring met het toevoegen van bakpoeder maar dat moet kunnen lijkt me gezien bakpoeder met hitte wilt rijzen. Ben benieuwd naar het resultaat btw!
pi_193382645
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 12:57 schreef Pizzakoppo het volgende:
Kan prima met bloem, water en zout maar dan is alleen het deeg wat compacter. Ik zou dan zelf de bodem gewoon vrij dun rollen met een deegroller. Geen ervaring met het toevoegen van bakpoeder maar dat moet kunnen lijkt me gezien bakpoeder met hitte wilt rijzen. Ben benieuwd naar het resultaat btw!
Oké top dan ga ik het gewoon proberen vanmiddag. ^O^
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_193382967
Zelfrijzend bakmeel heeft ook bakpoeder als rijsmiddel
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
  zaterdag 30 mei 2020 @ 22:08:56 #5
89287 robber57
Lets go Brandon!
pi_193391208
Bakpoeder gaat maar geeft die typische fijnmazige cake achtige rijs, je kunt dat een iets robuustere structuur geven door een klein beetje olijf olie door het deeg te mengen, de olie maakt dat de lucht belletjes in het deeg wat groffer worden, net zoals focaccia brood, de vettigheid maakt dat heel kleine belletjes samenklonten tot grotere belletjes, wel voorzichtig met de hoeveelheid, bij te veel olie rijst je deeg niet meer, denk aan 1 theelepel op 500 gram deeg oid.

[ Bericht 7% gewijzigd door robber57 op 30-05-2020 22:17:48 ]
pi_193391392
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 13:36 schreef marc0871 het volgende:
Zelfrijzend bakmeel heeft ook bakpoeder als rijsmiddel
Ja helaas was alle meel ondanks de max. 2 per klant op. :')
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_193391417
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 22:08 schreef robber57 het volgende:
Bakpoeder gaat maar geeft die typische fijnmazige cake achtige rijs, je kunt dat een iets robuustere structuur geven door een klein beetje olijf olie door het deeg te mengen, de olie maakt dat de lucht belletjes in het deeg wat groffer worden, net zoals focaccia brood, wel voorzichtig met de hoeveelheid, bij te veel olie rijst je deeg niet meer, denk aan 1 theelepel op 500 gram deeg oid.
Ah oké bedankt voor de tip voor volgende keer, staat nu in de koelkast maar het zal ook wel een stuk minder zijn dan normaal, had wel al expres wat meer gedaan maar ben bang dat ik er geen 3 pizza's uit krijg. ;(
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  zaterdag 30 mei 2020 @ 22:22:48 #8
89287 robber57
Lets go Brandon!
pi_193391556
Als je bij kamer temperatuur rijst krijg je wat meer, tis natuurlijk nog steeds dezelfde hoeveelheid deeg maar je hebt dan wat meer hoeveelheid om mee te werken.
Een andere techniek voor focaccia is om de deegbol in te smeren met een beetje olie en zo te laten rijzen.
pi_193391587
quote:
16s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 22:16 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Ja helaas was alle meel ondanks de max. 2 per klant op. :')
Hier stond er eindelijk sinds tijden weer eens wat.
Een vak zelfrijzend bakmeel, een pak tarwemeel, een paar pakken patentbloem en wat pakken biologisch tarwemeel.
De afgelopen 5 weken was ik al blij dat ik een pak zelfrijzend bakmeel en een pak tarwemeel heb kunnen scoren.
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
pi_193391627
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 22:22 schreef robber57 het volgende:
Als je bij kamer temperatuur rijst krijg je wat meer, tis natuurlijk nog steeds dezelfde hoeveelheid deeg maar je hebt dan wat meer hoeveelheid om mee te werken.
Een andere techniek voor focaccia is om de deegbol in te smeren met een beetje olie en zo te laten rijzen.
Oh dus morgen 3 uurtjes van te voren even verdelen en ligt insmeren met olijfolie en op het aanrecht plaatsen?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_193391648
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 22:23 schreef marc0871 het volgende:

[..]

Hier stond er eindelijk sinds tijden weer eens wat.
Een vak zelfrijzend bakmeel, een pak tarwemeel, een paar pakken patentbloem en wat pakken biologisch tarwemeel.
De afgelopen 5 weken was ik al blij dat ik een pak zelfrijzend bakmeel en een pak tarwemeel heb kunnen scoren.
Ja en het was nog super druk ook had helemaal geen rekening gehouden met maandag. :P
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_193395178
quote:
16s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 22:25 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Ja en het was nog super druk ook had helemaal geen rekening gehouden met maandag. :P
Ja, dat ook nog eens.
Als iedereen zich aan de rijrichting en de 1,5 meter had gehouden, had het zo een uur langer geduurd, voordat ik weer thuis was.
Nu ben ik een paar keer tussen een voorganger en een tegenligger door gereden.
Tegenligger stond vast door een vakkenvuller. Voorganger liep te rommelen.
Gaatje. Doei.
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
pi_193395443
Als je gist koopt, koop dan een Bruggeman 125g verpakking en doe de inhoud in een goed afgesloten bakje in de vriezer.
Ik bak m’n pizza’s nog met 7 jaar oud gist en ze rijzen nog goed zoals je op deze foto kan zien.



Ik heb nooit zonder gist gebakken, maar hier is een topic waar er over gesproken wordt:

https://www.pizzamaking.com/forum/index.php?topic=49555

Sowieso is die website een goede bron van informatie.
  zondag 31 mei 2020 @ 21:26:10 #14
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_193407978
Is het nog gelukt?
Spoilers!
pi_193419985
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2020 21:26 schreef Lucky_Strike het volgende:
Is het nog gelukt?
Ja ik was verbannen. :@ Even fixen.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_193420022


Het resultaat, het deeg was kleiner dan normaal en de pizza daarom ook, en de randen kwamen nauwelijks omhoog. Maar verder wel lekker gewoon.

P.s. hij is wat overbelicht of zo. :+

[ Bericht 18% gewijzigd door FlippingCoin op 01-06-2020 17:05:25 ]
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_193420029
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 01:55 schreef Bonzi_Buddy het volgende:
Als je gist koopt, koop dan een Bruggeman 125g verpakking en doe de inhoud in een goed afgesloten bakje in de vriezer.
Ik bak m’n pizza’s nog met 7 jaar oud gist en ze rijzen nog goed zoals je op deze foto kan zien.

[ afbeelding ]

Ik heb nooit zonder gist gebakken, maar hier is een topic waar er over gesproken wordt:

https://www.pizzamaking.com/forum/index.php?topic=49555

Sowieso is die website een goede bron van informatie.
Thanks goede tip ik ga even uitzoeken waar dat te koop is. Breek je dan makkelijk een bevroren stukje af?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_193463035
quote:
16s.gif Op maandag 1 juni 2020 16:45 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Thanks goede tip ik ga even uitzoeken waar dat te koop is. Breek je dan makkelijk een bevroren stukje af?
Ik koop altijd instant gist, dat zijn kleine korreltjes. Die vriezen niet aan elkaar vast, mits goed afgesloten in een verpakking.

Ik koop het bij een plaatselijke toko, maar er zullen vast meer plekken zijn waar het te koop is.
pi_193463103
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2020 23:53 schreef Bonzi_Buddy het volgende:

[..]

Ik koop altijd instant gist, dat zijn kleine korreltjes. Die vriezen niet aan elkaar vast, mits goed afgesloten in een verpakking.

Ik koop het bij een plaatselijke toko, maar er zullen vast meer plekken zijn waar het te koop is.
Ah oké, misschien even online bestellen kreeg net ook een tip voor kaneel mss verkoopt een online toko wel beide.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_193796027
Platbrood, zoals de Pita etc. wordt zonder gist gebakken. Als ik me niet vergis, die Turkse Pizza's ook, di eigenlijk geen pizza zijn maar zo genoemd worden. Ik weet niet beter dat het gewoon platbrood is.

in Bakpoeder zit Bicarbonaat en iets zuur wanneer er water/vocht wordt bijgemengd dan reageert het bicarbonaat met de zuren in het product en zet zich om in CO². Dus wanneer je een extra zuurtje toevoegt zal het meer CO² maken en beter rijzen. :)

Een snufje Citroenzuurpoeder of wat citroensap of wat citroen raspen.

Je kan ook puur Natriumbicarbonaat gebruiken maar dan iets minder dan bakpoeder en ook zelf het zuur toevoegen... Je kunt het onder veel noemers kopen. Bv. in de vijverwinkel als KH+ of in Frankrijk is het een populair poetsmiddel wat ook hier verkrijgbaar is. En het is allemaal hetzelfde, soms met ander prijskaartje.
https://www.dekruidenbaron.nl/soda-bicarbonaat-natron.html
pi_193796079
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 01:55 schreef Bonzi_Buddy het volgende:
Als je gist koopt, koop dan een Bruggeman 125g verpakking en doe de inhoud in een goed afgesloten bakje in de vriezer.
Ik bak m’n pizza’s nog met 7 jaar oud gist en ze rijzen nog goed zoals je op deze foto kan zien.

[ afbeelding ]

Ik heb nooit zonder gist gebakken, maar hier is een topic waar er over gesproken wordt:

https://www.pizzamaking.com/forum/index.php?topic=49555

Sowieso is die website een goede bron van informatie.
Is dat verse of instant gist?
pi_193799823
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 juni 2020 08:34 schreef 111210 het volgende:

[..]

Is dat verse of instant gist?
Instant
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')