abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 17 januari 2003 @ 14:07:22 #1
11729 killerkef
Veni, Vidi, Prutsum Erat
pi_7950807
Ik heb zelf ooit 4 jaar samengewoond en ik vond dat m'n relatie erg veranderde
bijvoorbeeld
-de gezamelijke rekening zorgde ervoor dat je elkaar niet zo makkelijk meer een kadootje geeft
- elke dag samen slapen was niet bevordelijk voor een spannende relatie
- kleine dingetjes werden grote irritaties
- je leert elkaar echt goed kennen

....
wat veranderde er bij jou/jullie? (positief en negatief)

FOK!fotograaf vrijdag 17 januari 2003 @ 14:10:55 #2
18921 freud
Who's John Galt?
pi_7950904
Ik ga binnenkort samenwonen (als we een leuke toko vinden tenminste). Het gezamelijke rekening is toch geen belemmering? Of hebben jullie 1 rekening waar alles ook op binnenkomt? Ik zie mijn vriendin nu ook bijna elke dag en we slapen zo'n 4 a 5 nachten per week bij elkaar, en het verveelt nog echt niet hoor. Misschien komt het doordat we elkaar bijna perfect begrijpen, bijna telepatisch soms. Ik denk dat bepaalde routinedingen je wat meer van elkaar gaat zien en zo, maar ik verwacht niet echt veel veranderingen.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
  vrijdag 17 januari 2003 @ 14:14:09 #3
11729 killerkef
Veni, Vidi, Prutsum Erat
pi_7950979
quote:
Op vrijdag 17 januari 2003 14:10 schreef freud het volgende:
Ik ga binnenkort samenwonen (als we een leuke toko vinden tenminste). Het gezamelijke rekening is toch geen belemmering? Of hebben jullie 1 rekening waar alles ook op binnenkomt? Ik zie mijn vriendin nu ook bijna elke dag en we slapen zo'n 4 a 5 nachten per week bij elkaar, en het verveelt nog echt niet hoor. Misschien komt het doordat we elkaar bijna perfect begrijpen, bijna telepatisch soms. Ik denk dat bepaalde routinedingen je wat meer van elkaar gaat zien en zo, maar ik verwacht niet echt veel veranderingen.
het is inmiddels alweer ruim 4 jaar uit
we hadden één rekening waar alles op binnen kwam en dus niet echt eigen geld
iets wat ik dus met mijn nieuwe vriendin anders zal doen als we een keer gaan samenwonen
pi_7950981
- kleine irritaties worden wel wat groter jah, maar zo erg is da ook weer nie
- Elke nacht bij elkaar slapen is helemaal niet erg
- een spannende relatie moet je zelf ook doen, als je passief naast elkaar ligt wordt het niet spannend nee, maar je kan het zelf leuk maken
- gezamelijke rekening hebben we niet
- mischien wel een beetje sleur, maar die kan je zelf doorbreken
burgerweeshuis
"de mens heeft geen smaak, tenzij hij opgegeten wordt."
woensdag 26 mei 2010 12:26 schreef Kluts het volgende: Een vicieuze cirkel heeft idd geen invalshoeken.
  vrijdag 17 januari 2003 @ 14:14:45 #5
39446 303
(C) Roland
pi_7950996
Op een gezamenlijke rekening stort je toch aleen geld voor de rekeningen en het huishouden?

Samenwonen heeft mij altijd goed bevallen, je hebt veel meer geld te besteden (als je allebei werkt), het huishouden kost je minder tijd, je hoeft niet vervelende klusjes te doen (ervan uitgaande dat je vriendin die wel leuk vind om te doen), het is veel gezelliger en dat het in de slaapkamer saai wordt is je eigen schuld.

Installing a new program will always screw up at least one old one.
  FOK!fotograaf vrijdag 17 januari 2003 @ 14:19:10 #6
18921 freud
Who's John Galt?
pi_7951070
quote:
Op vrijdag 17 januari 2003 14:14 schreef 303 het volgende:
Op een gezamenlijke rekening stort je toch aleen geld voor de rekeningen en het huishouden?
Dat was dus ook mijn plan.

Hadden jullie voordat jullie samen gingen wonen ook eerst op jezelf gewoond?

Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
  vrijdag 17 januari 2003 @ 14:21:32 #7
20790 Yvonnetje
Mooi hè, alles.....
pi_7951127
Hoop het jullie over een tijdje te kunnen vertellen!

*Van plan is over halfjaartje samen te wonen*

Geluk is een richting, geen punt
pi_7951201
Naast eigen rekening een gezamelijke rekening voor boodschapen GWL telefoon etc. Ieder stort naar ratio geld op de rekening.

Kleine probleempjes blijven klein als je het gelijk bespreekt.

P.S. voor verrasend kado gebruik ik mn vrienden als bewaar adres

pi_7951300
quote:
Op vrijdag 17 januari 2003 14:25 schreef Nappy het volgende:
P.S. voor verrasend kado gebruik ik mn vrienden als bewaar adres
\herkenningsmodus

Klopt, doe ik ook

burgerweeshuis
woensdag 26 mei 2010 12:26 schreef Kluts het volgende: Een vicieuze cirkel heeft idd geen invalshoeken.
pi_7951322
Ik hoop ook binnenkort te gaan samenwonen met mijn vriendin.
En ik heb er echt heel veel zin in. Mijn vriendin en ik begrijpen elkaar ontzettend goed en we liggen echt op één lijn.

Dus ik heb er alle vertrouwen in!
Nu is het alleen nog wachten tot we een huisje toegewezen krijgen.. en dat is zo fucking irritant.. Je hebt er verder zo weinig invloed op, maar goed, da's een ander verhaal...

vrijdag 17 januari 2003 @ 14:33:47 #11
11729 killerkef
Veni, Vidi, Prutsum Erat
pi_7951363
ik heb in iedergeval geleerd van de fouten
pi_7951380
quote:
Op vrijdag 17 januari 2003 14:07 schreef killerkef het volgende:
-de gezamelijke rekening zorgde ervoor dat je elkaar niet zo makkelijk meer een kadootje geeft
bedoel je hiermee dat een kadootje niet uit een ander zijn portemonnee komt? ik vind het namelijk belangrijk dat je, door een kadootje aan die ander te geven, duidelijk maakt dat je om die persoon geeft en aan die persoon denkt. En dan gaat het niet om hoe duur, hoe groot het kadootje is of van wiens rekening het geld komt.
pi_7951420
Wat er veranderde...ja, je ziet elkaar natuurlijk nog vaker en je wordt ook hechter en vertrouwelijker met elkaar, vind ik dan, je beslist over meer dingen samen omdat het je allebei aangaat, dingen voor het huis enzo. Verder hoeft het helemaal niet te betekenen dat je alles samen moet doen, we doen allebei nog wel dingen voor onszelf, met vrienden en vriendinnen afspreken enzo.

Als je mensen thuis uitnodigt dan heb je natuurlijk wel dat de ander er dan ook bij is, meestal. Bij ons is dat niet echt een probleem, mijn vriendinnen vinden hem ook allemaal aardig. Af en toe spreek ik hier af, af en toe bij hun of ik ga gewoon iets buiten de deur met ze doen.

Ook thuis heb ik gewoon nog mijn eigen dingen, dat is denk ik wel normaal. Je moet wel opletten dat je toch ook dingen samen blijft doen, dat je ook weer niet te veel doorslaat naar de andere kant, zo van: we wonen nu toch samen, voor de rest doe ik alles alleen. Ook echt samen een film kijken of buiten de deur iets leuks doen, zodat je niet alleen maar voordeurdeler bent. Dat ging en gaat bij ons gelukkig wel gewoon vanzelf.

Gezamenlijke rekening hebben wij alleen maar voor huishoudelijke dingen, dus niet voor alles. Veel vaker samen slapen vind ik juist alleen maar fijn. Het is ook aan jezelf wat je daarvan maakt natuurlijk.

In deze tijd. Mag ik gewoon eerlijk zeggen dat ik nog nooit zo gelukkig ben geweest als nu?
pi_7951506
Ik woon nu zo'n anderhalf jaar samen en het bevalt me prima!! 't geeft echt een heel vertrouwd gevoel in huis dat je niet alleen hoeft te zijn e.d.. We hebben net ook een gezamelijke rekening en daar storten we gewoon allebei geld op waarmee we huiselijke spullen betalen (hypotheek, internet, inrichting...) Tja en kleine dingetjes worden soms wel irritaties maar dat weegt voor mij echt niet op tegen al het geweldige dat het meebrengt... (en ons sexleven is nog altijd geweldig....)

[Dit bericht is gewijzigd door Dicky_Curtisss op 17-01-2003 14:54]

Vielleicht ist der Mensch nur auf der Erde um.... Ja wie sage ich das jetzt.. Umgebracht zu werden
  vrijdag 17 januari 2003 @ 14:45:17 #15
18875 BDisOKE
Spend some quality time...
pi_7951592
sja wat is er veranderd...

Dat van die gezamelijke rekening hebben wij ook, voor huur, boodschappen en dat soort shit.
Maar we hebben natuurlijk ook een eigen rekening! (lijkt mij ook vrij logisch....)

Verder is er eigenlijk niet zo gek veel veranderd... ik vermaak me prima

//edit:bedenk net wat.

Maar ik weet uit ervaring dat het ook anders kan.
Mijn ex. waar ik ook mee samen heb gewoond was heel anders, veel zeiken enzo. Als daar kleine irritaties waren kon zij er een compleet drama van maken (afwas laten staan ofzo ) En ze was ook niet bepaald zelfstandig.

En dat is denk ik wel belangrijk, je krijgt dingen samen enzo (huis, rekening, een leven ) maar je moet ook dingen voor jezelf houden, alleen kunnen doen...

En als je constant kleine irritaties hebt, of die worden steeds groter, moet je daar OF wat aan doen of lekker opjezelf gaan wonen.. hoef je met niemand rekening te houden

[Dit bericht is gewijzigd door BDisOKE op 17-01-2003 14:49]

with a demon of mine...
BDisOKE.nl mijn werk
Mijn games...
pi_7951598
Telt trouwen ook? Ga er maar vanuit.
Mijn ervaring is dat ik er veel rust door kreeg. Na 5 jaar verkering ben je wel toe aan een verdieping binnen je relatie.
Doordat je veel meer bij elkaar bent en je toch op een andere manier tegenover elkaar staat ga je op een andere manier met elkaar om.
Je groeit in een heel hoog tempo veel dichter dan je ooit bedacht had naar elkaar toe. Ik ervaar dat als zeer plezierig.
Financien boeien mij niet dus dat regelt zij maar. Mijn rekening is een en/of rekening waar alle rekeningen van betaald worden. Zij heeft haar eigen rekening waar ze de meer huishoudelijke dingen van betaalt.
Sommige mensen snappen dat niet en hebben het dan over je eigen zelfstandigheid. Ik vind dat idd voor haar wel belangrijk maar mij boeit dat dus helemaal niet. Ik verdien leuk en heb een fulltime job 40 uur in de week. Mijn vrouwtje werkt parttime en verdient dus automatisch een stukkie minder. Zij voelt wel de behoefte om af en toe iets van en voor haarzelf te kopen in de vorm van kleding of vrouwendingen zoals potten planten knutseltroep etc. Zij zorgt ervoor dat op de centrale rekening voldoende staat dat ik ook nog wat kan kopen dus dat vult ze aan vanaf haar rekening. Dit gaat al een aantal jaartjes prima en er is nog nooit reden tot verandering geweest.
Getrouwd in gemeenschap van goederen dus uiteindelijk maakt het wat geld betreft niet uit. Ik vermoed dat dit toch bij samenwonen een ander effect heeft op je relatie.
Mijn tip: elkaar in waarde laten en voor je gaat slapen de ruzie uitpraten. Wel regelmatig ruzie maken want het goed maken zorgt ervoor dat er geen "sleur" ontstaat
Voor de mannen onder ons: bossie blommen lijkt afgezaagd maar werkt als een tierelier. Wel met mate anders is het effect zo uitgewerkt. Vrouwen hebben dergelijke vorm van waarderingsuiting nou eenmaal nodig.
[url=http://www.watbenjedan.nl]Prutser[/url]
  vrijdag 17 januari 2003 @ 14:53:10 #17
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_7951761
Inderdaad kreeg ik ook veel rust door te gaan samenwonen. Al dat gereis en telkens afspraken maken... eindelijk hoefde dat niet meer

We hebben een gezamenlijke rekening, maar tegenwoordig doen we daar niet zoveel meer mee. Eerder stortten we alletwee een vast bedrag elke maand op die rekening, maar inmiddels hebben we afgesproken dat mijn vriend de huur betaalt, en ik de rest (anders was het zo'n heen-en-weer geschuif met het geld).

Wat er ook veranderd is, is dat ik het nu wel moeilijker vind om echt dingen samen te doen. Gingen we eerder nog wel eens gezellig met z'n tweetjes iets doen, nu is het meer gewoonte dat je toch al bij elkaar zit. Daarom gaan we ook af en toe gewoon samen eens weg, gewoon een dagje of een avondje uit.

Het heerlijkste van samenwonen vind ik nog wel dat m'n vriend gewoon elke avond weer lekker thuis komt. En natuurlijk samen je leven delen, meeleven wanneer er iets aan de hand is, balen wanneer m'n vriend niet op tijd thuis kan zijn voor het eten... gewoon, dat het weer lijkt op leven. Vooral in vergelijking met mijn studententijd.

Oja, en natuurlijk vind ik het ook heerlijk dat we elke avond tegen elkaar aan in slaap kunnen vallen

vrijdag 17 januari 2003 @ 15:12:12 #18
39446 303
(C) Roland
pi_7952196
quote:
Op vrijdag 17 januari 2003 14:19 schreef freud het volgende:

[..]

Dat was dus ook mijn plan.

Hadden jullie voordat jullie samen gingen wonen ook eerst op jezelf gewoond?

Weet niet helemaal of je het nu aan mij vraagt of aan de topic starter, maar wij woonden al op onszelf toen we elkaar leerden kennen en ik ben bij haar ingetrokken.

Het is zoiezo verstandig om je eigen rekening te houden, mijn vriendin koopt zaken als bloemen en frutsels en ik koop bier en dvd's. Die willen we echt niet van elkaar gaan betalen, dat moet uit eigen zak.

Het is ook makkelijk, een gezamenlijke rekening. Je stort een deel van je loon erop en de rest kan je uitgeven aan je hobby (enzo), wel zo makkelijk (als je het op 1 rekening doet moet je steeds uitrekenen hoeveel je nog hebt).

Installing a new program will always screw up at least one old one.
pi_7952819
wij hebben inderdaad ook onze eigen rekening, maar tevens ook een gezamelijke rekening. Daar doen we de boodschappen van en zo, en je eigen geld voor jezelf. De rekeningen hebben we naar evenredigheid verdeeld, ( ik betaal kabelinternet a 45 euro, zij de enenrgie rekening van 46 euro, enz)

Indien er iets verandert ( mijn vriendin werkt nu ergens anders en verdient minder) dan neem ik gewoon, evenredig, meer rekeningen op mijn rekening ( lekkere vage zin dus)

burgerweeshuis
pi_7953626
Over 28 dagen ga ik samenwonen..
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  vrijdag 17 januari 2003 @ 16:08:13 #21
11729 killerkef
Veni, Vidi, Prutsum Erat
pi_7953702
quote:
Op vrijdag 17 januari 2003 15:12 schreef 303 het volgende:

[..]

Weet niet helemaal of je het nu aan mij vraagt of aan de topic starter, maar wij woonden al op onszelf toen we elkaar leerden kennen en ik ben bij haar ingetrokken.

Het is zoiezo verstandig om je eigen rekening te houden, mijn vriendin koopt zaken als bloemen en frutsels en ik koop bier en dvd's. Die willen we echt niet van elkaar gaan betalen, dat moet uit eigen zak.

Het is ook makkelijk, een gezamenlijke rekening. Je stort een deel van je loon erop en de rest kan je uitgeven aan je hobby (enzo), wel zo makkelijk (als je het op 1 rekening doet moet je steeds uitrekenen hoeveel je nog hebt).

mijn relatie is gewoon uit gegaan, niet door het samenwonen
maar ik merkte wel dat er dingen veranderden
niet alleen negatief hoor

maar samenwonen heeft toch wel invloed op je relatie

ik zie het zeker positief in om straks met mijn huidige vriendin samen te gaan wonen
en ik ben niet bang voor de eventuele negatieve dingetjes

pi_7967243
Ik en mijn vriendin hebben een gezamelijke rekening, dat was mijn vroegere lopende rekening.

Mijn vriendin heeft er nog een rekening naast, die we binnenkort ook en/of maken, net als haar spaarrekening die nu eigenlijk al van ONS is. Mijn spaarrekening heb ik opgezegt, omdat er anders zo'n bos met rekeningen ontstaat. Dan hebben wij als het goed is 3 rekeningen (en nog 1 voor de hypotheek in maart).

Mijn salaris (toch slordig het dubbele van wat mijn vriendin verdiend) gaat gewoon naar de en/of rekening. Net als haar salaris, van de en/of rekening betalen we alles. Als we wat willen kopen dan overleggen we dat en dat kan eigenlijk ook meestal wel.

Verder woonden we eerst meer dan 200km van elkaar vandaan en zijn we na 6 maanden al gaan samenwonen, dit heeft echt ZOVEEL rust opgeleverd, omdat wij anders minimaal 3 keer per week bij elkaar waren. (Dat is een boel gereis en benzine ).

Je leert elkaar wel goed kennen, daar heb je soms ook ruzie over, maar als je alles goed bespreekbaar maakt, dan komt dat echt wel goed. Dat hebben zelfs mijn ouders nog wel (26 jaar getrouwd).

Avatar by VG Cats | Mijn dochters heten Luuke en Lena.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')