abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_193381312
Nu ik weer veel meer aan het koken ben en ook vaker exotisch, loop ik er tegenaan dat sommige ingredienten moeilijk of niet te vinden zijn. Als voorbeeld diverse pepers uit de Mexicaanse keuken.

Hoe gaan jullie daar mee om? Dan maar 1 peper of op een andere manier?
stupidity has become as common as common sense was before
  zaterdag 30 mei 2020 @ 10:42:17 #2
491050 Scheepskok
Beste soepkoker van Ulanda
pi_193381328
Duitse supermarkten hebben vaak een veel beter assortiment. Daarnaast struin ik vaak rond in toko's.
Mijn klacht over Nederlandse supermarkten is dat ze smakeloos zijn. Alles zit in het midden.
Praat over de hel en je komt er.
pi_193382598
Vooral toko’s idd al is dat vaak wel Indonesisch, Surinaams of Turks georiėnteerd. Zoek je specifieke pepers? Habaneros ofzo?

Edit: meestal google ik op een overeenkomstig smaakalternatief en probeer ik dat als het ingrediėnt niet verkrijgbaar is!
pi_193382632
Dan zou ik die pepers zelf gaan kweken, volgens mij is er zelfs een topic over CUL / Hothothot! Groei en vooral eet... pepers :)
pi_193382672
Toko"s, de markt, internet... Ik heb in de loop der jaren overal een adresje voor.
Vanillestokjes haal ik bij een paddenstoelen verkoper op de markt.
Meel en aanverwante producten bij de molen
Toko voor exotische dingen en kruiden
Turkse winkel voor mn kweeperen

Etc etc
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  zaterdag 30 mei 2020 @ 15:23:57 #6
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_193383937
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 13:08 schreef devlinmr het volgende:
Toko"s, de markt, internet... Ik heb in de loop der jaren overal een adresje voor.
Vanillestokjes haal ik bij een paddenstoelen verkoper op de markt.
Meel en aanverwante producten bij de molen
Toko voor exotische dingen en kruiden
Turkse winkel voor mn kweeperen

Etc etc
Dat dus.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zaterdag 30 mei 2020 @ 21:57:26 #7
89287 robber57
Lets go Brandon!
pi_193390959
Ik ontdek ook steeds meer dat "buitenlandse" tokos vaak een schatkamertje zijn met opgestapelde rekken vol met spul dat je allang niet meer in de nl supers kan vinden.
Buitenlandse mensen koken over het algemeen nog veel met basis ingredienten, die lekkere dikke moekes met hoofddoekje zijn wat mij betreft ook betere huisvrouwen dan de hollandse gemak-is-alles-huisvrouw.
De dames maken nog dagelijks gewoon hun eigen brood,gehakt en allerlei gerechten uit basis spul ipv het merendeel vd ingredienten uit een blikje/potje/zakje en dan nog een groente pakketje vd super er door voor de gezondheid.
Bij mijn turkse toko staat er naast de deur gewoon een pallet (!) vol met zakken broodmeel van 25 KG elk, en in 1-2 weken is dat pallet leeg.

Mooie grote platte kalfsbil voor schnitsels , volle melk poeder, gecondenseerde melk, alle kruiden die je maar kunt verzinnen in ¤1 doosjes, ingemaakte paprika,tomaat,peper etc allemaal van die dingen die je in nederlandse winkels niet meer vind.
pi_193391388
Overal waar ik kom, neus ik rond om te kijken of er iets is dat ik nog niet heb en wel wil hebben. Zo heb ik in Duitsland bij een landwinkel gedroogde poblano chillies, ofwel anchos, gevonden. Gelijk een paar gekocht en thuis in een luchtdichte pot gestopt. Je weet nooit wanneer je het nodig hebt.

Maar ik hou me warm aanbevolen voor webshops met bijzondere etenswaren :)
Spoilers!
pi_193393292
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 22:15 schreef Lucky_Strike het volgende:
Overal waar ik kom, neus ik rond om te kijken of er iets is dat ik nog niet heb en wel wil hebben. Zo heb ik in Duitsland bij een landwinkel gedroogde poblano chillies, ofwel anchos, gevonden. Gelijk een paar gekocht en thuis in een luchtdichte pot gestopt. Je weet nooit wanneer je het nodig hebt.

Maar ik hou me warm aanbevolen voor webshops met bijzondere etenswaren :)
Ken je https://www.pit-pit.com/ al?
Die hebben een boel bijzondere pepers en ook Hongaarse paprikapoeder!
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')