abonnement Unibet Coolblue
pi_193381118
https://www.hln.be/nieuws(...)ant-krijgt~aa16f66b/

“Ik kan niet ademen”: zwarte man sterft nadat hij minutenlang knie van agent in de nek geplant krijgt

Schokkende beelden uit het Amerikaanse Minneapolis: een zwarte man is er gestorven nadat een agent hem minutenlang met zijn knie in de nek tegen de grond geklemd hield. Het slachtoffer stamelde verschillende keren dat hij niet meer kon ademen, maar daar had de politie geen oren naar. Kort nadat hij bewusteloos in een ambulance afgevoerd werd, zou hij sterven.



Het jammerlijke tafereel speelde zich gisteravond op straat af. Twee agenten kregen een oproep rond een verdachte situatie en gingen een kijkje nemen. “We troffen de man, die vermoedelijk onder invloed was, in de wagen aan”, luidt het in een politieverklaring. “Toen hij uitstapte, verzette hij zich. De politiemannen wisten hem in de handboeien te slaan. Omdat hij medisch niet in orde leek, werd een ambulance gebeld.”


Over de kern van de zaak werd echter zedig gezwegen. Op videobeelden die een voorbijganger maakte, is te zien hoe de zwarte man minutenlang tegen de grond geklemd ligt. De agent blijft zijn knie daarbij in de nek van de verdachte planten, tot hij uiteindelijk geen teken van leven meer geeft. In de video hierboven ziet u slechts een fractie van de arrestatie.

“Vermoord me niet”
Nochtans had het slachtoffer verschillende keren aangegeven dat hij in ademnood verkeerde. “Alstublieft, ik kan niet ademen”, kreunde hij meermaals. “Mijn buik doet pijn. Mijn nek doet pijn. Alles doet pijn. Ik heb water nodig, alstublieft. Vermoord me niet.”

Ook voorbijgangers moeiden zich met de situatie. Een vrouw merkte op dat de geboeide verdachte een bloedneus had. Anderen wezen op het feit dat er veel te veel geweld gebruikt werd. “Je houdt hem al in bedwang, hij verzet zich niet eens. Laat hem tenminste toch even ademen. Hij is ook een mens. Je lichaamstaal verraadt dat je hier te fel van geniet”, klinkt het onder meer. Op het eind kreeg de agent ook te horen “dat hij die kerel vermoord had”. De FBI gaat de zaak nu verder onderzoeken.

“Dramatisch gefaald”
Burgemeester Jacob Frey veroordeelt het harde optreden van de agenten. “Zwart zijn in Amerika hoort niet gelijk te staan met de doodstraf. Vijf minuten lang zagen we hoe een witte agent zijn knie drukte in de nek van een zwarte man. Vijf minuten! Deze agent faalde dramatisch op menselijk vlak. Er kan maar één conclusie getrokken worden: deze man had nooit mogen sterven.”
  zaterdag 30 mei 2020 @ 10:16:09 #2
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_193381148
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 10:12 schreef recursief het volgende:

[..]

Ik had het over je echo van een tweet die je kennelijk zonder enige kritisch nadenken voor waar aanneemt.
Tim Walsh heeft zojuist in zijn persconferentie verteld over de plunderingen en het brandstichten dat hij niemand wil arresteren, maar dat hij wil dat iedereen naar huis gaat.
WTF loopt je nu weer te bazelen?
Precint 3 werd simpelweg opgegeven nadat soyboy Frey zei dat ze moesten vluchten. WTF! Dit is gewoon een grap.
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
pi_193381151
quote:
2s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 10:05 schreef dellipder het volgende: [..] Naast de staatsaanklachten loopt er tegen Chauvin ook een federaal traject. Dus ja, dubbelop en hij gaat achter de tralies. Ik zie dit feit niet terug in jouw bericht, dus volgens mij ben je hiervan niet eens op de hoogte.
Verdomme nog aan toe, er bestaat zelfs twijfel of hij uberhaupt in de gevangenis is overgebracht:

quote:
According to the document, there have been no conditions set for his release. The document doesn't indicate that Chauvin is out on bail, but it does say that if he does bond out, bail is set for $500,000. The order of detention box is not checked because Chauvin was not ordered detained or remanded.

https://www.cnn.com/us/li(...)b541b201b4ad0985fcab

Kan betekenen dat hij verwerkt werd op het bureau en weer vrijgelaten. Dus heel verrassend is dit daarna niet:

quote:
On Friday, Hennepin County Attorney Michael Freeman charged Chauvin, the fired police officer seen in a video with his knee on Floyd's neck, with third-degree murder and second-degree manslaughter. His bail has been set at $500,000. Floyd's family and their attorney, Benjamin Crump, are upset that Chauvin wasn't charged with a more serious offense. "We expected a first-degree murder charge. We want a first-degree murder charge. And we want to see the other officers arrested," Crump and the family said in a statement. "We call on authorities to revise the charges to reflect the true culpability of this officer." https://www.cnn.com/2020/(...)yd-friday/index.html
  zaterdag 30 mei 2020 @ 10:18:10 #4
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_193381163
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 10:16 schreef KI1234 het volgende:

[..]

Verdomme nog aan toe, er bestaat zelfs twijfel of hij uberhaupt in de gevangenis is overgebracht:
[..]

Kan betekenen dat hij verwerkt werd op het bureau en weer vrijgelaten. Dus heel verrassend is dit daarna niet:
[..]

Twee zaken kunnen tegelijkertijd waar zijn.
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
pi_193381187
quote:
2s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 10:08 schreef dellipder het volgende:
Die Tim Walz is ook zo'n zacht gekookt ei. Man, man, man, man.
We willen niemand arresteren. Nee, behalve als iemand inkomen wil vergaren. Wat een grap.

Breaking911 twitterde op zaterdag 30-05-2020 om 09:24:55 .@:GovTimWalz: “They’re stopping semis by blocking roads & then raiding what’s in them....”

“Their goal is destruction. We don’t want them arrested. We want them to go home.”

https://t.co/wjTSBVYstM reageer retweet
Sommige gouverneurs zijn indd slap. Absoluut. Daartegenover staat het andere extreem dat plunderaars moeten worden doodgeschoten van de geliefde heer met de oranje pruik.
pi_193381202
quote:
2s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 10:18 schreef dellipder het volgende:

[..]

Twee zaken kunnen tegelijkertijd waar zijn.
Blijf maar goedpraten deze verwaterde, zeer milde aanklachten. Doorspekt met allerlei gunstjes en verzachtingen. Borgtocht eventueel verleend zonder voorwaarden. Geheel uitzonderlijk voor moordverdachten.

Maar ja, hoor, hij gaat vast decennialang achter de tralies verdwijnen. Geloof je het zelf? 8)7
  zaterdag 30 mei 2020 @ 10:24:12 #7
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_193381207
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 10:21 schreef KI1234 het volgende:

[..]

Sommige gouverneurs zijn indd slap. Absoluut. Daartegenover staat het andere extreem dat plunderaars moeten worden doodgeschoten van de geliefde heer met de oranje pruik.
Dit is geen directe reactie, maar ik wil aan mijn eerdere inbreng toevoegen dat Walsh ook heeft gezegd dat de plunderaars goed getraind en professioneel waren.
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
pi_193381208
quote:
2s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 10:16 schreef dellipder het volgende:

[..]

Tim Walsh heeft zojuist in zijn persconferentie verteld over de plunderingen en het brandstichten dat hij niemand wil arresteren, maar dat hij wil dat iedereen naar huis gaat.
WTF loopt je nu weer te bazelen?
Precint 3 werd simpelweg opgegeven nadat soyboy Frey zei dat ze moesten vluchten. WTF! Dit is gewoon een grap.
Je kan er van alles bijhalen, feit blijft dat je kritiekloos een tweet herhaalt zonder je af te vragen wat er van waar is.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
  zaterdag 30 mei 2020 @ 10:25:38 #9
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_193381224
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 10:23 schreef KI1234 het volgende:

[..]

Blijf maar goedpraten deze verwaterde, zeer milde aanklachten. Doorspekt met allerlei gunstjes en verzachtingen. Borgtocht eventueel verleend zonder voorwaarden. Geheel uitzonderlijk voor moordverdachten.

Maar ja, hoor, hij gaat vast decennialang achter de tralies verdwijnen. Geloof je het zelf? 8)7
Normaliter is dit een staatsaangelegenheid. Procureur-generaal Barr heeft aangekondigd dat het ook een FBI-zaak is, dus Chauvin ontkomt linksom of rechtsom niet aan gerechtigdheid.
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
pi_193381225
De rechter die niet eens een verlenging van de voorarrest regelt of zo. Daar is waar het op neerkomt.
  zaterdag 30 mei 2020 @ 10:26:50 #11
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_193381231
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 10:24 schreef recursief het volgende:

[..]

Je kan er van alles bijhalen, feit blijft dat je kritiekloos een tweet herhaalt zonder je af te vragen wat er van waar is.
Je hebt geen idee wat ik me wel of niet afvraag, dus niet van deze loze prententies, aub!
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
pi_193381275
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 18:35 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Nee, wel historische kennis. Dat Owens de Southern Strategy van de Republikeinen ontkent en Hitler een globalist noemt blijft hilarisch.

Maar ze zegt precies wat conservatief blank Amerika graag wil horen, nadat datzelfde conservatief blanke Amerika - al dan niet democraat of republikein - eeuwenlang graag had dat negers gewoon hun plaats kenden.

Dat blijft natuurlijk ook prachtig: dat uitgerekend de partij van Ronald "States Rights" Reagan zich thans probeert te profileren als inclusieve Civil Rights partij.

Weer die allang breeduit ontkrachte, gefaalde en door Ted Lieu misbruikte Hitler quote op tafel gooien

En dan ook nog zeggen dat zij, een zwarte vrouw , alleen precies zegt wat conservatief blank Amerika graag wil horen.

Zwarten die niet (meer) gretig steeds weer in de slachtofferrol willen kruipen en het misbruiken van de racisme kaart zat zijn.

Hoe durft ze! Hoe durven ze!

Want dat doen ze vooral om de blanken te plezieren, voor het witte publiek.

De tering.

Over intens stuitend racistisch denken gesproken.
  zaterdag 30 mei 2020 @ 10:41:36 #13
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_193381322
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 10:21 schreef KI1234 het volgende:

[..]

Sommige gouverneurs zijn indd slap. Absoluut. Daartegenover staat het andere extreem dat plunderaars moeten worden doodgeschoten van de geliefde heer met de oranje pruik.
Vind trouwens wel dat je als winkeleigenaar het recht hebt om je winkel te verdedigen met alle legale middelen (dus ook wapens als dat legaal is). Vooral als de winkel je enige bron van inkomsten is.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_193381324
quote:
2s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 10:25 schreef dellipder het volgende:

[..]

Normaliter is dit een staatsaangelegenheid. Procureur-generaal Barr heeft aangekondigd dat het ook een FBI-zaak is, dus Chauvin ontkomt linksom of rechtsom niet aan gerechtigdheid.
William Barr, die rechterhand van Donald Trump die bij voorbaat het Ruslandonderzoek duskwalificeerde en het Mueller-rapport weigerde aan te nemen. Die William Barr?

Zelfs die pretentie van neutraliteit heeft hij niet meer.
pi_193381335
quote:
2s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 10:41 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Vind trouwens wel dat je als winkeleigenaar het recht hebt om je winkel te verdedigen met alle legale middelen (dus ook wapens als dat legaal is). Vooral als de winkel je enige bron van inkomsten is.
Vind je het niet een beetje streng voor een winkeldiefstal of inbraak? Meteen de doodstraf?
pi_193381347
Het ergste aan deze rellen is dat ze hier nog niet zijn. Het is tijd om ook in Nederland wat ruiten in te gooien uit protest tegen de overheid. Het liefst in de omgeving van Groningen.
  zaterdag 30 mei 2020 @ 10:45:22 #17
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_193381354
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 10:43 schreef KI1234 het volgende:

[..]

Vind je het niet een beetje streng voor een winkeldiefstal of inbraak? Meteen de doodstraf?
Zeker. Maar je hebt verschillende maten. Dreigen, in de lucht schieten, op ledematen schieten. Is allemaal niet meteen de doodstraf natuurlijk.

Probleem is in dat je sommige staten geen uitkering krijgt, of nauwelijks. Dus als je winkel als enige inkomsten bron helemaal leeg geplunderd wordt is jouw leven ook voorbij.

Wat dat betreft heb ik ook wel respect voor die koreanen die in 1992 hun winkel verdedigde tegen rellende mensen :D

Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_193381355
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 10:44 schreef Glazenmaker het volgende:
Het ergste aan deze rellen is dat ze hier nog niet zijn. Het is tijd om ook in Nederland wat ruiten in te gooien uit protest tegen de overheid. Het liefst in de omgeving van Groningen.
Nee hoor wat een onzin. Geen Amerikaanse toestand aub. Niemand wordt er beter van.
pi_193381363
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 10:45 schreef KI1234 het volgende:

[..]

Nee hoor wat een onzin. Geen Amerikaanse toestand aub. Niemand wordt er beter van.
Zeker wel.
  zaterdag 30 mei 2020 @ 10:46:30 #20
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_193381365
https://www.telegraaf.nl/(...)vraagt-scheiding-aan

Ja als je met zo een stoer verhaal thuis komt dan gaat je vrouw kotsen, di wil niett meer in je bed liggen
quote:
Vrouw van agent in zaak George Floyd vraagt scheiding aan
1 min geleden in BUITENLAND

MINNEAPOLIS - De vrouw van politieagent Derek Chauvin, die maandag in Minneapolis zijn knie minutenlang drukte op de nek van de zwarte arrestant George Floyd en daardoor overleed, heeft vrijdag de scheiding aangevraagd.
quote:
Floyd smeekte om zijn leven en liet weten geen lucht te kunnen krijgen, zo is op beelden te zien.
Later stierf de man op weg naar het ziekenhuis.

Het incident heeft Kellie Chauvin na tien jaar huwelijk een scheiding doen aanvragen, op de dag dat hij werd gearresteerd.
quote:
De voormalig winnares van de Mrs. Minnesota-verkiezing heeft via haar advocaat aan de Amerikaanse pers laten weten 'kapot' te zijn van de dood van George Floyd.

Ze zegt mee te leven met de familie en nabestaanden van de man.
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zaterdag 30 mei 2020 @ 10:46:35 #21
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_193381366
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 10:45 schreef KI1234 het volgende:

[..]

Nee hoor wat een onzin. Geen Amerikaanse toestand aub. Niemand wordt er beter van.
Ga jij nu Glazenmakers brood roven?
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_193381386
quote:
2s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 10:45 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Zeker. Maar je hebt verschillende maten. Dreigen, in de lucht schieten, op ledematen schieten. Is allemaal niet meteen de doodstraf natuurlijk.
Als je ooit schiettraining hebt ondergaan (waarvan ik bij deze uitga van niet) dan weet je dat je bij een gevaarlijke persoon altijd juist op de romp moet richten en schieten om die uit te schakelen. Nooit op ledematen richten want die zijn vrijwel onmogelijk te raken bij een bewegende persoon. Bij een liggende persoon is er geen gevaar meer dus schieten is sowieso niet meer aan de orde.

Oftewel makkelijker gezegd dan gedaan.
  zaterdag 30 mei 2020 @ 10:51:13 #23
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_193381400
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 10:49 schreef KI1234 het volgende:

[..]

Als je ooit schiettraining hebt ondergaan (waarvan ik bij deze uitga van niet) dan weet je dat je bij een gevaarlijke persoon altijd juist op de romp moet richten en schieten om die uit te schakelen. Nooit op ledematen richten want die zijn vrijwel onmogelijk te raken bij een bewegende persoon. Bij een liggende persoon is er geen gevaar meer dus schieten is sowieso niet meer aan de orde.

Oftewel makkelijker gezegd dan gedaan.
Ik bedoel meer dat in deze niet het doel is om iemand meteen dood te schieten. Maar als iemand met mijn spullen rustig te winkel uit loopt (zeker als het geen essentiele levensmiddelen zijn) dan vind ik wel dat je mag schieten als deze persoon ook niet luister na waarschuwingen.

Ik zou het heel raar vinden dat je maar moet toekijken hoe mensen voor de lol je leven verwoesten. Das toch hetzelfde als een inbreker in je eigen huis een kop koffie aanbieden en zegt 'neemt u maar mee wat u wilt hoor'
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_193381422
En dat dreigen en in de lucht schieten snijdt vooral in de VS geen hout daar iedereen wapens kan hebben waaronder de looters. In de tijd die jij lekker braafjes waarschuwt pakt de dader zijn eigen wapen en terugschiet. Waarbij de kans op wapenbezit bij deze laatste groep juist groter is want criminelen.
  zaterdag 30 mei 2020 @ 10:56:25 #25
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_193381435
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 10:54 schreef KI1234 het volgende:
En dat dreigen en in de lucht schieten snijdt vooral in de VS geen hout daar iedereen wapens kan hebben waaronder de looters. In de tijd die jij lekker braafjes waarschuwt pakt de dader zijn eigen wapen en terugschiet. Waarbij de kans op wapenbezit bij deze laatste groep juist groter is want criminelen.
Tuurlijk, daarom ben ik ook blij dat vuurwapens illegaal zijn hier :) Maar ik vind nog steeds dat je het recht hebt om jezelf en je winkel te verdedigen.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')