abonnement Unibet Coolblue
pi_193433094
Wij gaan onze buren echt enorm missen! Wij en de kids kunnen het super vinden. In onze kraamweek hebben ze zelfs biefstukken voor mij gebracht (want ik had nogal wat bloedverlies gehad dus ijzertekort) en werden we uitgenodigd om te komen eten, hoefden we niet te koken. Fantastisch toch! Ook regelmatig een appje; komen jullie vanavond eten, want we hebben veel te veel! Zo leuk! Hoop maar dat we dit ook bij het nieuwe huis treffen.
pi_193433153
Overigens hebben we onze buren van ons oude huis nooit meer gezien, dit terwijl we goed contact hadden en maar 6 kilometer verderop zijn gaan wonen. Zelfs niet de buren die B altijd meenamen naar het park als ze gingen wandelen. Die waren enorm verdrietig dat we gingen verhuizen, ze zagen B als een surrogaat kleinzoon. Maar zij zijn altijd op vakantie, letterlijk he, maanden zeilen dat soort dingen. Ze zijn allebei met pensioen gegaan net nadat wij zijn verhuisd. Die zijn dus gewoon nooit meer thuis.

Het is er nooit van gekomen, raar hoe dat dan loopt, we hebben er 8 jaar gewoond. Nog wel een paar keer geAppt maar het is gewoon verwaterd.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 11:46:20 #253
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_193433877
In ons oude huis hadden we leuke buren (oud-klasgenoot van de middelbare school). Sinds we verhuisd zijn zie ik ze nog bij de school van de kinderen, maar verder hebben we geen contact meer. Eigenlijk ook geen behoefte, we liepen de deur niet bij elkaar plat.

Nu hebben we aan de ene kant een 80+ echtpaar. Lieve mensen, waar we buiten af en toe een praatje mee maken. Aan de andere kant is net een jong gezin komen wonen. Die zijn niet onaardig, ik kan ze verder nog niet inschatten. De buurvrouw is hoogzwanger, en volgens mij nogal hormonaal ;). Ik laat t nu voor nu maar even, en als de baby er is, is dat een goede aanleiding voor een kaartje en evt. een kort kraambezoek (in de tuin).

Een andere vraag: iemand tips om de kat te leren dat ie dus niet bij betreffende buren naar binnen mag om daar op bed te gaan liggen slapen? Liefst diervriendelijk. Ik heb ze al de tip gegeven een plantenspuit te gebruiken.
pi_193434049
@mousemicky
Dat laatste lijkt mij lastig. Een kat heeft nogal een eigen wil. Alleen deuren en ramen sluiten helpt bij zo’n beest. :P Maar ja, dat is ook niet ideaal.
Of flink laten schrikken?
Mijn buren 2 huizen verder hadden last van de buurkat direct naast ons. Door het gedoe, hebben die buren hun kat dus weggedaan (die hadden ze nog geen jaar). -O-

Overigens hebben de buren die gisteren klaagden over de tv, vandaag hun huis te koop gezet. :)

Nu maar afwachten wie je er voor terugkrijgt maar toch. Een nieuw begin.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 12:06:25 #255
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_193434132
Het was de druppel. Met je kutdisney!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 12:09:24 #256
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_193434173
Wij hebben buren die het best vervelend vinden dat de bbq vaak aangaat.

Daarom bakte j vanmorgen om 8 al een brood voor leyla. :’)
De bastard gaat gewoon elke dag aan, maar de weber stond ook echt vaak aan.

Het is weer wachten tot ze komen polsen of we echt zo vaak moeten bbq’en.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 12:12:27 #257
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_193434210
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 12:06 schreef Ticootje het volgende:
Het was de druppel. Met je kutdisney!
_O-
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_193434270
nou, ik kan bbq lucht ook best vervelend vinden.. Zeker als de buren 2 verder weer eens vlees cremeren..
Dus bijna elke dag zou ik niet blij mee zijn. Maar we bbq en zelf ook wel eens..
pi_193434306
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 12:06 schreef Ticootje het volgende:
Het was de druppel. Met je kutdisney!
Hebben we toch vreedzaam opgelost zo. :+ O-)
  dinsdag 2 juni 2020 @ 12:30:49 #260
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_193434478
Elke dag BBQ :( De buren bij ons oude huis BBQ-den dus best vaak, en hadden op andere dagen de tuinkachel aan. Elke dag alle ramen dicht dus, of een huis dat naar verschroeid vlees ruikt. Onze huidige buren BBQ-en ook veel, maar zetten de BBQ achterin de tuin (die hier significant groter is, dat scheelt) en hebben ze deksel er 9 vd 10 keer erop. Dan heb ik er dus geen last van.

Ik had meer last van de buren 4 huizen verderop die vorige week hun vlees ritueel aan het verbranden waren. OMG, enorme rookwolk. Heel snel alle ramen en deuren dicht, maar het was eigenlijk al te laat :r
  dinsdag 2 juni 2020 @ 12:42:19 #261
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_193434657
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 12:00 schreef vencodark het volgende:
@:mousemicky
Dat laatste lijkt mij lastig. Een kat heeft nogal een eigen wil. Alleen deuren en ramen sluiten helpt bij zo’n beest. :P Maar ja, dat is ook niet ideaal.
Of flink laten schrikken?
Mijn buren 2 huizen verder hadden last van de buurkat direct naast ons. Door het gedoe, hebben die buren hun kat dus weggedaan (die hadden ze nog geen jaar). -O-

Overigens hebben de buren die gisteren klaagden over de tv, vandaag hun huis te koop gezet. :)

Nu maar afwachten wie je er voor terugkrijgt maar toch. Een nieuw begin.
Voor de buurman....

Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 2 juni 2020 @ 12:44:28 #262
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_193434697
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 12:09 schreef Ticootje het volgende:
Wij hebben buren die het best vervelend vinden dat de bbq vaak aangaat.

Daarom bakte j vanmorgen om 8 al een brood voor leyla. :’)
De bastard gaat gewoon elke dag aan, maar de weber stond ook echt vaak aan.

Het is weer wachten tot ze komen polsen of we echt zo vaak moeten bbq’en.
Ja, dat had mijn zoon vorig jaar ook, en daar hebben ze best diepe tuinen :X

Moet ik wel zeggen dat ik hier regelmatig een BBQ ruik en het meer mis dan bij ons oude huis, maar ik zie niet hoe we met goed fatsoen bij een appartementencomplex kunnen gaan BBQ'en.
Dus dat komt straks wel weer, als we weer een eigen tuin hebben.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_193434849
Venco, je hebt gewoon je buren weggepest, kan toch niet ;)

En qua overlast voor ons waar wij nooit over zullen klagen: vuurkorven etc. Het is alweer ruim 11 jaar geleden dat ons appartememt afbrandde maar ik ben nog steeds in redelijke paniek als ik een brandlucht ruik. Bbq en haarden vind ik allemaal prima, die gebruiken wij ook vaak genoeg.

Onze beider buren roken overigens in de tuin, maar allebei zo ver mogelijk van de huizen af en onze oudere buren hebben van hun schuurtje zelfs een rookhok gemaakt. Lijkt me echt vreselijk als zij dichtbij het huis zouden roken.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 13:33:56 #264
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_193435487
Wij hebben écht bijna altijd rare buren gehad.
Mijn laatste buurvrouw is teleurgesteld dat ze met haar nieuwe buren (die ons huis hebben gekocht) nauwelijks contact heeft. Ze had gehoopt dat het meer zou zijn, want zij (de nieuwe bewoonster) heeft bij haar dochter (van de buurvrouw dus) in de klas gezeten. Maar de buurvrouw is bijzonder. Dus ik snap goed dat de nieuwe bewoonster daar geen zin in heeft.

Mijn huidige buren zijn huurders. Die huren nu voor een jaar. Ik hoop dat ze langer blijven. Ze zijn zó lief
pi_193435958
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 12:06 schreef Ticootje het volgende:
Het was de druppel. Met je kutdisney!
_O-
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_193436053
In ons vorige huis hadden we zo’n lieve buren. 80 jaar ofzo en nog een thuiswonende zoon. Die was niet helemaal sociaal vaardig. Toen wij een jaar verbouwden hebben zij onze voortuin bijgehouden en in ruil daarvoor waste vriend de ramen van hun bovenverdieping omdat ze zelf de ladder niet op durfden.

Nu hebben we hele fijne buren waar we regelmatig mee kletsen, om hulp vragen, overleggen als er iets is. Ze hebben vorig jaar op de jongens gepast toen we naar een begrafenis moesten en geen oppas konden vinden.
Aan de andere kant pas een week nieuwe buren, lijken ook heel vriendelijk, maar gaan nu eerst verbouwen. Daar hebben ze al 1000x excuses voor aangeboden _O-
Ik kan me daaraan eigenlijk totaal niet storen, geluid van buren. Kinderen die spelen, zachte radio van de verbouwende buren, een bbq verderop. Complete stilte om me heen (altijd) zou ik juist vervelend vinden :)
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_193436621
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 09:33 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Ik vind het wel vreemd dat die keuze niet aan de ouders wordt gelaten. Op de dagen dat ZZ nu KDV heeft, is ze net zo lang van huis als een volle dag school + voorschoolse en naschoolse opvang. Toen ze laatst ineens op een andere locatie werd opgevangen (noodopvang), kwam ze niet als een dood vogeltje terug. Met het systeem van jullie school zouden wij dus wekenlang een aantal ochtenden en middagen vrij moeten nemen van werk, om een probleem op te lossen dat er misschien niet eens is. :?
Wellicht dat er best wat te regelen valt in overleg, maar dit is hoe ze standaard beginnen bij ons op school en dat wordt ook ruim van tevoren doorgegeven bij het introductiegesprek. Ook in mijn omgeving heb ik overigens van niemand gehoord dat hun kind gelijk vol is gestart, inclusief BSO. Ze zullen er ook wel zijn, maar de standaard lijkt anders, vandaar mijn advies om daar naar te vragen, wellicht beïnvloed dat ook de beslissing.

En ik vind KDV vs school + BSO voor kinderen ook wel een groot verschil. Wellicht niet qua tijd, maar de rust die op een kdv-dag wordt ingebouwd is er veel minder en het is vaak drukker in de klas/BSO en er wordt meer van ze verwacht. Mijn zoon trok kdv-dagen van 7:30 tot 17:30 prima, maar na een schooldag van 8:30 tot 14:30 was hij gesloopt en dat heeft tot zeker de kerstvakantie geduurd.

Ik vind het grootste bezwaar aan bbq-ende buren dat ik er honger van krijg. Mijn man kan niet bbq-en en ik heb er het geduld niet voor.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
  dinsdag 2 juni 2020 @ 15:13:49 #268
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_193436974
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 14:45 schreef FlyingFish het volgende:

[..]

Wellicht dat er best wat te regelen valt in overleg, maar dit is hoe ze standaard beginnen bij ons op school en dat wordt ook ruim van tevoren doorgegeven bij het introductiegesprek. Ook in mijn omgeving heb ik overigens van niemand gehoord dat hun kind gelijk vol is gestart, inclusief BSO. Ze zullen er ook wel zijn, maar de standaard lijkt anders, vandaar mijn advies om daar naar te vragen, wellicht beïnvloed dat ook de beslissing.

En ik vind KDV vs school + BSO voor kinderen ook wel een groot verschil. Wellicht niet qua tijd, maar de rust die op een kdv-dag wordt ingebouwd is er veel minder en het is vaak drukker in de klas/BSO en er wordt meer van ze verwacht. Mijn zoon trok kdv-dagen van 7:30 tot 17:30 prima, maar na een schooldag van 8:30 tot 14:30 was hij gesloopt en dat heeft tot zeker de kerstvakantie geduurd.

Ik vind het grootste bezwaar aan bbq-ende buren dat ik er honger van krijg. Mijn man kan niet bbq-en en ik heb er het geduld niet voor.
Wat kan jouw man dan niet?
pi_193437123
Wij hebben echt fantastische buren O+ . We wonen in een nieuwbouw huurhuis waar de hele straat bij hoort, en waar we drie jaar geleden allemaal tegelijk als eerste bewoner in zijn gaan wonen. We hebben een app met de buren vanaf 4 huizen links van ons tot 4 huizen rechts van ons. En elk half jaar bij iemand in huis/de tuin met die 9 huizen een burenborrel. Inmiddels zijn er in 5 van de 9 huizen kinderen (wij zelf nog niet), waaronder de 3 huizen naast ons aan de ene kant. Die hoor ik regelmatig, maar nooit last van. Voor de buren direct naast ons heb ik regelmatig even opgepast en voor de buren daarnaast ook laatst, fijn voor hen als dat zo kan en ik vind het hartstikke leuk. Tussen ons en onze buren is ook een deel tuin redelijk open, en ook tussen de andere tuinen vaak lage heggetjes de achterste paar meter, dus in coronatijd hebben we ook veel buiten gezeten en in de tuin gekletst met buren. Ook regelmatig dat onze directe buren even binnen zaten en de buren daarnaast wel in de tuin, en dat ik dan eerst met een lege tuin ertussen met de buren daarnaast zat te kletsen en dan de buurvrouw kwam zeggen dat ik gewoon lekker in hun tuin kon komen zitten omdat dat wat makkelijker praat. Contact hoeft nooit, maar kan altijd, beetje dat idee, en ze zijn allemaal ook echt heel gezellig. Scheelt ook wel dat je allemaal tegelijk er bent komen wonen, ik kinderen alleen maar reuze gezellig vind en we allemaal tussen de eind twintig en eind dertig zijn. Als iemand gaat BBQen sturen we ook altijd even een BBQ alert in de app zodat iedereen die dan ramen oid dicht wil doen dat kan doen, en bij feestjes gooit iedereen dat ook in de app met mededeling dat als iemand last heeft ze vooral moeten laten weten zodat muziek zachter kan oid. Dus houden ook wel rekening met elkaar.

Stuk meer contact dan veel anderen zullen hebben, maar ik vind het echt heel fijn. De twee buren met kinderen aan de ene kant van ons waar we het meeste contact mee hebben gaan alleen binnenkort verhuizen, dus dat vind ik wel echt heel jammer.
pi_193437250
Maar wat gebeurt er dan met BBQende buren? Hebben jullie echt die rook in huis? Ik heb dat volgens mij nog nooit gehad, terwijl onze buren echt wel eens bbqen.

Oh en voor bbq dummies, gewoon zo'n kleine weggooi versie kopen, picknick bbq noemen ze die. Die steek je aan met een lucifer en 15 minuten later leg je er vlees op.

Wij hebben een grote Weber en een green egg (maar dan zwart), die laatste gebruik ik wel eens in de winter, de grote Weber nu amper, want die is voor ons 2en gewoon te groot. Je blijft er kolen ingooien. De kinderen eten wel mee, maar nog minimaal. Dan koop ik dus een weggooi ding (en gourmetvlees, ideaal met kleine kinderen). Met vrienden of familie gaat de Weber aan, maar dat is nu dus al lang niet gebeurd.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 15:38:03 #271
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_193437308
Als de wind verkeerd staat heb ik idd heel het huis vol rook/ bbq lucht... En dat vind ik dus heel erg smerig.
pi_193437341
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 15:38 schreef mousemicky het volgende:
Als de wind verkeerd staat heb ik idd heel het huis vol rook/ bbq lucht... En dat vind ik dus heel erg smerig.
Oh echt? Dat klinkt niet fijn nee, dan ruikt je hele huis ernaar.

Wij hebben wel eens gevraagd aan de buren of ze last hebben van onze open haard in de winter, maar dat vinden ze juist lekker ruiken. Ik weet niet of ik hem anders nooit meer aan zou doen, maar misschien minder snel of zo.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 16:00:12 #273
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_193437593
Prompt kwam het buurmeisje (19) hier vragen of de deur dicht kon want ze had last van de geluiden van het gamen en ze zat te leren in de tuin. :’)

Is al wel eens vaker gebeurd, maar toen ging het over pianospelen.

Dat zij er voor kiezen om pal aan de andere kant van onze open deur op hun zonovergoten terras te gaan zitten en dat dat wellicht niet handig is komt niet in ze op.



Achter deze schutting dus.

Verder hebben zij HEEL VEEL last van de achterburen met 8 kinderen (met trampo en zwembad) en kippen die veel herrie maken en zitten ze daar soms luidkeels over te mopperen en mekkeren in de tuin.

En dáár heb ik dan weer last van, dat gezucht en gesteun. :’)

Voordat wij hier gingen wonen is hier gedonder geweest over de 4 hanen die ze ook nog hadden. :X Gelukkig was de wijkagent dat wel met ze eens. :+
***
  dinsdag 2 juni 2020 @ 16:03:35 #274
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_193437642
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 16:00 schreef BE het volgende:
Prompt kwam het buurmeisje (19) hier vragen of de deur dicht kon want ze had last van de geluiden van het gamen en ze zat te leren in de tuin. :’)

Is al wel eens vaker gebeurd, maar toen ging het over pianospelen.

Dat zij er voor kiezen om pal aan de andere kant van onze open deur op hun zonovergoten terras te gaan zitten en dat dat wellicht niet handig is komt niet in ze op.

[ afbeelding ]

Achter deze schutting dus.

Verder hebben zij HEEL VEEL last van de achterburen met 8 kinderen en kippen die veel herrie maken en zitten ze daar soms luidkeels over te mopperen en mekkeren in de tuin.

En dáár heb ik dan weer last van, dat gezucht en gesteun.
Flink scherm wel.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 16:04:35 #275
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_193437656
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 16:03 schreef amaranta het volgende:

[..]

Flink scherm wel.
Het is gewoon zo’n schuttingpaneel, om en om planken, maar ga daar dan niet pal naast zitten als je weet dat onze deur daar ook zit.
***
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')