abonnement Unibet Coolblue
  zondag 31 mei 2020 @ 13:48:33 #76
405850 Eiwitshake
Russische Trol
pi_193400278
Wat grappig, ik had niet gedacht dat er nog eens een tijd zou aanbreken dat ik eindelijk weer eens zonder telefoon door het leven kan gaan.
Bij dezen, als ik de deur uit ga laat ik mijn telefoon mooi thuis, lekker oldskool en weg van al die prikkels :D
"Wij zweren de voorkeur te geven aan een wisse dood boven een smadelijke behandeling, en nooit te dulden dat de geringste inbreuk gemaakt wordt op Neêrlands roem of de eer der vlag.”
- Jan Van Speijk
pi_193400679
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 19:17 schreef qajariaq het volgende:
Nogmaals, het gaat om gegevens die al jaren al worden opgeslagen door je provider. Het enige verschil is dat de overheid er nu voor een beperkt specifiek deel inzage in krijgt.

Persoonlijk vertrouw ik onze overheid meer dan de gemiddelde provider.

Het voordeel van de providers is dat ze alleen deze data hebben en wat betaalgegevens. De overheid heeft al veel meer data van je.

Voor je het weet wordt weer ergens bedacht dat deze data in combinatie met andere datasets ook wel heel handig is voor fraudeopsporing, risico-indicatoren en weet ik wat. Vervolgens kom je zonder enige waarschuwing op een zwarte lijst voor huurtoeslag omdat je in bezit bent van een telefoon die formeel op de naam van je moeder staat (algoritme concludeert: je woont niet alleen). Je kinderopvangtoeslag wordt om onduidelijke redenen tijdelijk stopgezet, omdat je je telefoon regelmatig thuis laat liggen als je gaat werken (algoritme concludeerd: Je werkt helemaal niet buitenhuis.)

Klinkt alsof dit heel hypothetisch is, maar dit is in feite wat er in de Syri-affaire en de recente ophef over de kinderopvangtoeslag ook gebeurd is. Als deze recente gebeurtenissen iets laten zien, is dat de overheid (ondanks de beste bedoelingen) helemaal niet te vertrouwen is met data.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')